Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Så kjekt å tenke på at vi har kommet til 3 trimester :) Koser meg masse når jeg kjenner den lille i magen som romsterer rundt, i tillegg har hun/han hikket endel de siste dagene. Dette blir nok min siste graviditet- så må bare nytes hehe.

 

Kjæresten min synes ikke det er like spennende med denne magen, og tar nesten aldri på magen, eller viser noen interesse i det hele tatt- det gjør meg litt trist. Jeg har sluttet å spørre han om han har lyst til å kjenne den lille sparker. Det gjør meg litt bekymret, lurer på hvorfor. Er han bare sånn skikkelig "mannfolk" som ikke bryr seg om sånt eller hva er greia. Håper han viser mer interesse når den lille har kommet ut!!! Men savner virkelig litt engasjemang fra hans side. Du har jo de som synger og alt for den inni magen, har jeg hørt rykter om, det har jeg enda tilgode å oppleve. Hvordan har dere andre det??

 

Tenk snart er det jul, så nyttår- og da går det fort til vi får se de små vidunderlige inni magen :):hjertesmil: Jeg gleder meg masse til at folk begynner å legge ut føde historiene sine- det blir utrolig koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste:

 

 

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.Madde108, venter gutt, Drammen.

8.

9.øverby, venter ei jente, Stange/Hedmark !

10.

11. Trilletrill

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.Litagoen,venter gutt, Bergen.

24.

25.

26.

27.

28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svangerskapsdiabetes.......veldig kjipt, også nå mot jul.....
Gjør selvfølgelig alt jeg kan for å unngå sukker og hvitt mel. Det går mye tid til vurderinger, omlegging og innkjøp.

Flere som har fått det? Tar gjerne imot tips på mat, sunt snacks osv. Føler jeg googler meg litt i hjel...

 

Ellers har jeg redusert en del på jobben, de får ikke tilrettelagt så mye mer,

så går på svangerskapspenger og kan legge opp dagen min omtrent som jeg vil. Veldig fornøyd med det.

 

Mye bevegelser på lillemor om dagen :lillesky: lurer litt på om hun nesten har lagt seg til rette. Føler jeg kjenner rompa på høyre siden og beina opp mot venstre av magen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.....trodde heller ikke kynnere skulle vær så vondt. Nå husker jegikk ehva du skrev i første innlegge, men kan fortelle om meg da jeg hadde vondt i magen for en stund siden. Trodde det begynte med kynnere hos meg en fredags ettermiddag, men det ville liksom aldri gi seg. Kynnere slipper jo taket når en slapper av. Er iallefall itt av og på. Jeg hadde vondt imagen når jeg trykket på og hver gang jeg beveget meg, Ikke så vondt at jeg måtte legge meg ned, men det var noe som iikke pleide å være. Ringte legevakten lørdag bare for å høre hva de sa, og de ville ha meg inn til kontroll. De fant ikk enoe spesielt der, Ingenting slo ut på prøver bortsett fra litt forhøyet CRP.  Dette kunne også komme av selve graviditeten fikk jeg beskjed om. De var ikke førnøyd med og ikke finne noe siden jeg hadde vondt. Ble sendt videre tilo akuttmottaket for flere prøver, men heller ikk eher vistes noe. Men CRP en hadde steet litt. Etter hele dagen på sykehuset var jeg drittlei og vill ebare hjem. Fikk til slutt snakk emed en lege som ga meg mediisner for UVI. HUn sa de hadde veldig liten terskel for å gi dette til gravide. Iallefall forsvant smertene etter jeg startet med disse. Om det var tilfeldig eller om det faktisk var UVI er jo ikke godt å si. Men jeg hadde ikke godtatt at de tok så "lett" på det. Skal jo ikke gå å ha så vondt at en må legge seg ned. Tok de UL f.eks for å se at alt var OK?

jeg har så vonde kynnere at jeg bare må sette meg noen ganger.. Det er ikke så smertefult som rier, men når de kommer kan jeg kjenne mensmurring, så blir jeg kvalm, så strammer hele magen seg og strammer seg enda mer.. Holder seg litt, og slipper opp.. Fryktelig lik en rie, men bare at rien gjør VONDT.. skikkelig VONDT. dette er ubehagelig/vondt. Jeg er uke 31. Og denne gangen begynte jeg med sånne ca uke 29-30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18. Scorpion85, venter jente, Bærum
19.Muldvarpen__, Krussemynte
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18. Scorpion85, venter jente, Bærum
19.Muldvarpen__ venter jente - Bærum, Krussemynte
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagd en liste på utstyr til den lille, for å se om det er noe vi har glemt. Er det det? Noe dere mener vi har glemt, eller burde ha?

 

Bilsete - Ok

Seng -Ok
Vogn -Ok
Babyrede -Ok
Ullpysj - Mangler
Ullbody/bukse - Mangler
Tjukk ullue - Mangler
(Hjemreise tøy er blir nok i boks, har ei venninne som strikker, tror det blir hentesettet?)
Lekegrind -Ok
Matte/madrass til lekegrind - Mangler
Brystpumpe - Ok
Flasker - Ok
Vognpose - Delvis ?
Bilpose - Tror vi får det i julegave
Klær - ordnet, mangler ull
Dyne - Tror det er ok
Håndklær - Ok
Kluter - Ok
Gulpekluter - Ok
Madrass - Mangler
Stor  ny kjele - Mangler
Stellekommode - Ok
Stellematte - Ok 
Melk, bleier, våtservietter mangler, men det kjøper jeg inn på nyåret. 
 
Vippestol, bæresele/sjal tar vi også senere etter babyen er født. 
 
Er det flere ting som mangler?  :huh:  :skravle:  :unsure:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. - Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
    - Kiku, 1 gangs, gutt, Førde

    - Mortilknerten, 2. gangs
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18. Scorpion85, venter jente, Bærum
19.Muldvarpen__ venter jente - Bærum, Krussemynte
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapteinsabeltann-mamma: ser omfattende ut den lista, og ser du kom på tepper også. Vi hadde plutselig 4 ulltepper, men brukte til ulike formål; ett var best i bilstolen, 1 i vogga, 1 var stort nok til både meg og baby osv, så jeg vil anbefale minst ett ullpledd, i tillegg til helsepledd som jo kan kokvaskes ved behov. Men vi har egentlig ikke brukt helseteppet så mye, bare litt på sommeren.

I går kveld kom svigers med en stor boks babyklær i str 50-56, så nå gleder jeg meg til å kikke oppi! Blir nok mange minner fra da knerten var bitteliten! :) Men denne gangen skal vi prøve å følge med når lille vokser; knerten var 50 cm da han ble født så da brukte vi jo det. Men på 6-ukerskontrollen var han plutselig 57cm! Og brukte fortsatt 50.... Førstegangsforeldre, ass... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. - Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
- Kiku, 1 gangs, gutt, Førde

- Mortilknerten, 2. gangs
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18. Scorpion85, venter jente, Bærum
19.Muldvarpen__ venter jente - Bærum, Krussemynte
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25. Xenja, venter gutt, tromsø
26.
27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli mektig lei av alle spørsmålene og kommentarene om kjønn.. Får de minst 6 ganger om dagen og når jeg sier det er en gutt til så kommer "jaja, de blir jo gode kompiser da" "Det er jo hvertfall praktisk da" eller de mer direkte som sier "det blir jente denne gangen da? Nei, det blir gutt.. Åja.. Javel.." eller "dere får prøve på jente neste gang da". Aldri: Så hyggelig! Gratulerer! Jeg holder på å bli gal! Vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette maset og de skuffende kommentarene om kjønn i 2 hele måneder til! Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å prate med folk om graviditeten fordi jeg vet at disse duste-kommentarene kommer i løpet av samtalen. En ting er sikkert, om jeg noen gang skulle hatt et tredje barn (noe jeg ikke har planer om ;) ) så skal jeg ikke vite hva det blir for jeg kan bare se for meg hva som ramler ut kjeften på folk om man Gud forby skulle få en gutt nr 3! :o Dagens utblåsning fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmmm.....trodde heller ikke kynnere skulle vær så vondt. Nå husker jegikk ehva du skrev i første innlegge, men kan fortelle om meg da jeg hadde vondt i magen for en stund siden. Trodde det begynte med kynnere hos meg en fredags ettermiddag, men det ville liksom aldri gi seg. Kynnere slipper jo taket når en slapper av. Er iallefall itt av og på. Jeg hadde vondt imagen når jeg trykket på og hver gang jeg beveget meg, Ikke så vondt at jeg måtte legge meg ned, men det var noe som iikke pleide å være. Ringte legevakten lørdag bare for å høre hva de sa, og de ville ha meg inn til kontroll. De fant ikk enoe spesielt der, Ingenting slo ut på prøver bortsett fra litt forhøyet CRP.  Dette kunne også komme av selve graviditeten fikk jeg beskjed om. De var ikke førnøyd med og ikke finne noe siden jeg hadde vondt. Ble sendt videre tilo akuttmottaket for flere prøver, men heller ikk eher vistes noe. Men CRP en hadde steet litt. Etter hele dagen på sykehuset var jeg drittlei og vill ebare hjem. Fikk til slutt snakk emed en lege som ga meg mediisner for UVI. HUn sa de hadde veldig liten terskel for å gi dette til gravide. Iallefall forsvant smertene etter jeg startet med disse. Om det var tilfeldig eller om det faktisk var UVI er jo ikke godt å si. Men jeg hadde ikke godtatt at de tok så "lett" på det. Skal jo ikke gå å ha så vondt at en må legge seg ned. Tok de UL f.eks for å se at alt var OK?

jeg har så vonde kynnere at jeg bare må sette meg noen ganger.. Det er ikke så smertefult som rier, men når de kommer kan jeg kjenne mensmurring, så blir jeg kvalm, så strammer hele magen seg og strammer seg enda mer.. Holder seg litt, og slipper opp.. Fryktelig lik en rie, men bare at rien gjør VONDT.. skikkelig VONDT. dette er ubehagelig/vondt. Jeg er uke 31. Og denne gangen begynte jeg med sånne ca uke 29-30

 

Jeg har det akkurat det samme måte. at jeg blir kvalm, Har en liten pause og da er alt i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5. - Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø

- Kiku, 1 gangs, gutt, Førde

- Mortilknerten, 2. gangs

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.Madde108, venter gutt, Drammen.

8.

9.

10.

11. Trilletrill

12.

13. fine-phine, jente, Oslo

14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg

15.

16.

17. Flux, Jette78

18. Scorpion85, venter jente, Bærum

19.Muldvarpen__ venter jente - Bærum, Krussemynte

20.Vivalavi, venter jente - fra Levanger

21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo

22.

23.Litagoen,venter gutt, Bergen.

24.

25. Xenja, venter gutt, tromsø

26.

27.

28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: folk er rare! (evt "det er mange dyr i arken...", som en kollega sier) Jeg fatter ikke hvorfor folk tror man absolutt vil eller skal ha en av hvert kjønn. Vi vet ikke hva det blir nå, men jeg sier gjerne at jeg tror det er en gutt til, det er nå det magefølelsen sier. Og jeg tar gjerne en gutt til! Blir helt rart hvis det plutselig er jente, hva skal jeg med jentebaby, lissom?? Har ikke fått så mange negative kommentarer, var vel mest mormor o begynnelsen som mente jeg måtte håpe på jente. Men skjønner godt at du blir frustrert! Kan du begynne å si at du ikke vet? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Det synes jeg er veldig merkelig måte å reagere på! Og ganske dårlig gjort, som om deres ønsker om hva slags kjønn de foretrekker har noe med din kommende baby å gjøre. Jeg har alltid trodd jeg skulle bli en guttemamma (selv om jeg drømmer om en av hver) og vi fikk beskjed om at det var definitivt en jente. Når folk spør og får vite det så tar det nesten helt av og står å hyler og hopper mens de klapper hendene sammen, jeg synes det er minst like irritererende, fordi det liksom ikke hadde vært like stas å ha gutt?! Bit tenna sammen og husk at det er hvordan du føler om babyen som teller ;) Jeg er fornøyd så lenge babyen er frisk, men jeg må innrømme at jeg synes du er heldig som får gutt, synes de er herlige små troll! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med sånne kommentarer om kjønn! Glad jeg ikke vet kjønn egentlig, for tviler på at noen kommenterer sånt når ungen først er født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med innskriving på sykehuset? Ser noen i andre forum har kommentert at de snart skal på innskriving. Er det noe man kan velge, eller må fikse selv? I så fall, er det noe poeng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var ganske drøyt med kommentarer angående kjønn. Som om det er en selvfølge at alle skal kunne får barn, OG bestemme hvilket kjønn de skal ha OG måtte ønske gutt og jente! Nei vet du hva...

 

Som verpesjuk sier: jeg tviler på om folk ville ha kommet med de samme kommentarene når ungen først er ute. Skjønner de ikke at det er lite å gjøre med kjønn når det først er gutt eller jente?? Som om du kan eller vil gjøre om på det  :huh:

 

31 uker på vei (akk 7 mnd) og jeg har nettopp sendt inn permisjonssøknaden, spennende! Vi går for 80% i 59 uker, ifm barnehageåret og ventelistene her. Økonomisk går det fint, men jeg føler at 59 uker er leeeenge! Men jeg kommer helt sikkert til å synes at jeg må starte på jobb igjen alt for raskt. :fnise:

 

Ellers så er det allermeste kjøpt inn, det er godt! Oppussingen begynner å nærme seg slutten så da får vi forhåpentligvis noen uker med bare oss to og litt ro, helt på tampen. Jeg jobber fortsatt 150% og trives med det, men det sammen met oppussingen, trening og julehandelen begynner å bli passe slitsomt. Men nå er det altså lys i enden av tunnelen, bare et par uker til med alt det der og ta er både jobb, oppussingen og jula over. :veslejenta:

 

Har forresten ikke hørt noe om innskriving på sykehuset, men vi må ta med et ferdigutfylt skjema når vi kommer inn til føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev av jordmor sist om registrering på sykehuset.

 

Er det noen her inne som har fått påvist sukker i urinen?

Jeg har det. Ble sendt på glukosebelastning, det var ikke diabetes. Jordmor regnet med at jeg hadde spist noe søtt i forkant av urinprøven bare. Ble veldig skremt da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...