Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Ingen vugge her. Hadde heller ikke forrige gang. Helt i begynnelsen brukte vi bare sofaen til soving. Etter hvert tok vi frem lekegrinda og brukte som soveplass. Denne gang har jeg en vogn som jeg har pusset opp som jeg håper jeg kan ta i bruk inne. Vognen er fra 1950 og den som mamma hadde da hun var liten. Kjempefin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for alle svar!

Det er 20 % på Leander i dag på Babyshop (og på alle andre senger), så nå bør jeg bestemme meg fort. 

Slites fremdeles mellom de to alternativene samt om det er noe poeng i det hele tatt. Er jamen ikke lett med så mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt ny madrass. Jeg håper jeg har valgt riktig  :huh:

 

Det ble en som heter easy allergan, kjøpte den på Rudo. I følge hun som jobbet der var det en av de beste, og midt på treet pris. (700 kr) De fleste kjøpte den. Så tok med en sånn madrass jeg også... 

 

Noen som har hørt noe om den madrassen? (til sprinkelseng). 

 

(nå tror jeg at jeg må bytte nick altså, ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke har hatt noen flere blødninger tulla. Det hørtes skummelt ut men har sikkert ingenting å si når det blir med den ene gangen.

 

Vi har kjøpt sprinkelseng og andre møbler hos ikea og madrass på jysk, den var faktisk veldig bra! Vugge fikk vi i arv his en kollega, og den ser ennå super ut. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe en og ha babyen på sitt eget rom fra starten (vegg i vegg med oss og med babycall) men når vi fikk den satte vi den opp likevel.

 

Har hatt litt småkramper et par ganger de siste dagene. Som mens kramper men da lavere hvis dere skjønner. Nesten så jeg lurer på om det kan være rier eller om jeg må veldig på do ;-) men så stopper det. Det er ikke kynnere, for de har jeg også hele tiden. Men de er ikke vonde og da blir hele magen stram. Det gjør den ikke når jeg har disse kramper. Sikkert bare en modningsprosess... Eller babyen som krever mer plass og flytter rundt på organer og diverse ;-) Jeg er tynn fra før og har hittil bare gått opp rundt 3-3,5 kilo men magen blir større så regner med at den lille må finne plass til hele seg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har ingen bindestrek o noen av navnene

Men er du sikker påat begge etternavnene regnes som etternavn da? Hvilken bokstav står han på i alfabetet f.eks? Slik står det forklart i navneloven: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Endre-navn/Skal-du-ha-to-etternavn/

 

 

Jeg ble veldig usikkert så jeg ringte skatteteaten, og det var riktig at man kan bare etter norske regler ha 1 etternavn, men min sønn har fått to etternavn registrert, så han har da to stk. heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å bli overrasket med babyshower ikveld! :) utrolig koselig! God mat, bleiekake, gaver, quiz og morsomme leker, for en hyggelig kveld!

 

Merker virkelig at det begynner å nærme seg nå, 80,9 % av svangerskapet gjennomført og 54 dager igjen. Hjelp 😉

 

Andre enn meg som føler de sliter seg gjennom arbeidsdagene og teller dager mot juleferie? Syns det er så tungt å jobbe om dagen og ser virkelig fram til å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har igjen 4 arbeidsdager! Har ikke begynt å telle ned til termin, og er verken lei eller fødeklar enda, men det skal bli deilig å slippe jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ så koselig med babyshower Lulusen! :) Fikk du mange fine gaver? :) Var dere mange?

Jeg er litt spent egentlig om noen ordner det for meg, tviler litt, men vet det kan skje. 

 

Har igjen 56 dager til termin, og det de dagene kan jo gå fort, særlig nå i jula og når man har en fra før. Men kjenner på kroppen at jeg må ta litt vare på meg selv, jeg var helt ødelagt etter jobb, så er nå sykemeldt, og regner med å være det frem til fødsel. Hæ, fødsel? Skal JEG føde, når da? Bare 50 dager igjen??? Det har visst ikke helt gått opp for meg enda :-O  

Nyte tiden før julen og julen før den siste mnd før fødsel kommer, da blir det nok forberedelser her hjemme på at en baby kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse fint, klær, babykalenderen (veldig fin å ha etter fødselen), smokker, kremer, bleier, salver, bamser, smekker, kluter, ammeinnlegg og mer :) Bleiekaka var superfin så den vil jeg ikke røre enda ;) Var 6 venninner som hadde ordnet istand babyshower til meg og en annen venninne som og er gravid, lagd paier og nydelig oreokake. Ble virkelig satt ut. :)

 

Hvordan er det med nattesøvnen deres? Jeg sover dårlig hver natt nå, bruker tid på å sovne, så blir jeg mye vekt av sønnen for tiden som hoster på natta og gråter. I tillegg våkner jeg ofte hver time av meg selv og. Er jo helt ødelagt når klokka ringer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jm på måndag. Alt var fint. ho sa at baby har still ganske mye plass og ho var sikker at han skal ikke snu hodet ned før neste 3 veker. Min vekt har gått opp litt mens magen er uansett samme str.

Jeg er opp rundt 3-4 ganger per natt. 2-3 ganger for tisse og 1-2 ganger fordi han sparker like there is no tomorrow :D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg ble overrasket med nok en bleiekake idag av noen venninner! Så nå har jeg to :P snille venninner altså <3 og veldig hyggelig!

 

Har halsbrann ut av en annen verden om dagen! Det svir og brenner konstant, hjelper ikke med disse tyggetablettene fra apoteket :( bedt en venninne kjøpe med noen fra Danmark som er mer effektive, men får de ikke enda! Noen som har noe å anbefale som fungerer? Føler meg smått desperat her! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff halsbrann er så forferdelig. 

Det som hjelper her er sånn sjokomelk (med grønn skrift), love hearts og melk, og banan? :-/

 

Jeg trodde først det kanskje kom av brus, men gjorde visst ikke det... Drukket en del brus uten å ha fått halsbrann. Stress gir meg halsbrann :-(

 

 

Ang det med mager og kjønn. Mange kommenterer det, å du er stor, du er liten, å er det en gutt ja, jente neste gang da, ol. 

Men vet dere hva som irriterer meg litt. 

"du har skikkelig jentemage, og hun andre har skikkelig guttemage, fordi magene deres er så ulike!". Kjære vene og det irriterer meg når folk sier "jentemage / guttemage". KAN MAN VIRKELIG se det????  :huh:  :briller:   :eeeh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har ikke hatt halsbrann i forrige svangerskap så det er en ny plage å forholde seg til dette her..love hearts hørtes ut som kunne gjøre det værre i mine ører, men kanskje ikke? :P

 

Jeg klarer ikke å se om andre har gutte- eller jentemager, men alle kommenterer at jeg har typisk guttemage! Den er veldig spiss, lik som sist, så er kanskje noe i det, men har også hatt venner og bekjente som har hatt typiske gutte- eller jentemager med motsatt kjønn av det formen på magen skulle tilsi så det stemmer ikke alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også mye halsbrann :-( Her hjelper det med Link tyggegummi og gaviscon, men dette har du kanskje prøvd allerede.

 

 

Guttemage er når du bare har mage foran, og jentemage når den liksom går litt rundt på sidene også. Om det stemmer er vel så som så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg hadde struttmage med gutten, søsteren hadde "bred" mage med jenta, ei venninne av meg som venter gutt har bred mage, nå venter jeg jente... og har struttemage .. (struttemage = mage som går utover? ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link tyggegummi kan jeg prøve! Gaviscon funker ikke :(

 

Så morro at du har samme mage igjen, nok et eksempel på at guttemage og jentemager ikke alltid stemmer :P

 

Vet dere forresten hvordan babyen deres ligger nå? Glemte å spørre om dette på siste kontroll.. Bekymrer meg litt for seteleie/tverrleie denne gangen, kjenner så mye spark i blæra og bare en stor bulende bevegelse over navelen (tenker kanskje dette er hodet? Men kan sikkert være rompa og). Har også kjent bevegelse på begge sider av magen samtidig og tenker da tverrleie.. Men de snur kanskje rundt på seg der inne fortsatt. Håper han legger seg med hodet ned i rett tid hvertfall! Skal huske å spørre om dette på meste kontroll til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snur seg ganske lenge. Spurte på forrige UL og da sa legen uke 36. Men han mente at hvis babyen hadde ligget i samme stilling lenge så var det større sjangse for at det forble slik.  Jeg skal jo ha tvillinger og den ene har ligget med hodet ned hele veien, mens den andre har snudd seg opp og ned ifra gang til gang :-) Jeg er nå i uke 30, dvs jeg er like stor og tvillingene har like liten plass som når en er helt på slutten i et enlingsvangerskap. Altså konklusjonen er visst at de kan snu seg ca helt til uke 36 eller omkring der sa gynekologen. Ikke forstår jeg hvordan de har plass til det he,he

 

Har de forresten ikke tegnet av på svangerskapsskjemaet hvordan babyen ligger? et pleier jo legen/jordmor å gjøre.

Endret av fisken2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme som deg Lulusen ... Men legen mente baby lå med hodet ned. Når jeg ligger på siden kjenner jeg bevegelser på begge sider av magen.

Kjenner det "stikker litt " nedi der og tror det kommer av at baby legger seg lenger ned. Meeen kan være rompa også som ligger langt nede? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de kan snu seg helt til uke 36 ja, kanskje derfor jeg kjenner så mye forskjellig bevegelser. De har ikke sjekket leie på babyen på meg enda, jeg har også glemt å spørre om det så aner ikke. Vet ikke når de begynner med det, står ingenting på helsekortet mitt hvertfall. Skal på 34 ukers kontrollen til uka, så da regner jeg med at jordmor gjør det, hvis ikke skal jeg ta det opp.

 

Hjalp med vanljeyogurt mot halsbrannen igår kveld! Merker og at sjokolade gjør det verre og sterk mat.

 

Ha en fin søndag jenter, vi skal ut å kjøpe juletre idag! Skal la sønnen bli med å velge, han er så opptatt av jula for tiden selv om han bare er to år så det er koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som sitter selv, og han kommer nok ikke til å snu seg. Jeg har delt livmor, så det blir veldig smalt, og forrige fikk heller ikke snudd seg ettersom de ikke får til det når de kommer så langt at de gjerne vil det ;) Så her blir det nok seteleie hele veien frem, selv om jeg merker at han prøver å snu seg fra tid til annen (det er i alle fall voldsomt til romstering inni der).

 

Men i utgangspunktet er det vel stort sett fram til uke 36 de helst snur seg ja, som det nevnes over her.

 

Når det kommer til halsbrann så har jeg gått til innkjøp av hotellpute (kampanje på coop forrige uke, vet ikke om det er det nå?), en diger sak på 1m x 70cm, som jeg har bak hodeputa så jeg sitter nesten og sover. Men den er så myk og god, og det gjør underverker for halsbrannen her, i alle fall på natta ;) Ellers er det melk som er den gode lindringen. Love hearts har jeg ikke prøvd, men det skal noteres bak øret! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips angående puta! Jeg suger til meg alle råd ;) Heldigvis ikke like ille hver dag denne halsbrannen, veldig opp og ned!

 

Kan jeg spørre deg ms.Pond hvordan bevegelser du kjenner når han er i seteleie? Er det som jeg har kjent med spark bare langt nede i magen, mye mot blæra og lite øverst i magen? Jeg merker jeg er spent på å finne ut hvordan han ligger på torsdag, håper så inderlig at han legger seg med hodet ned i rett tid.

 

Idag fikk jeg heldigvis brev fra NAV om at foreldrepengersøknaden var innvilget, det var en stor lettelse ettersom det var så mye surr i forrige svangerskap. Det ser ut som de ikke har tatt hensyn til at jeg vil ta ut foreldrepenger 8 uker før termin da, så må vel ringe å høre om dette.

 

Har sovet elendig i natt + fullt kjør på jobb idag, er virkelig helt skutt og har litt dårlig samvittighet som tok med mann og barn ut å kjøpte junk food til middag siden jeg ikke makter å stå på kjøkkenet idag. Men hva skal en sliten gravid kvinne gjøre da? Er ikke noe superdame heller : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junk og ferdiglaget har det gått i mye her og den siste tiden ;) Trøster meg med at det er en spesiell situasjon og at det ikke er så blånøye i en liten periode nå ;) Prøver å dytte med litt grønnsaker hver dag i det minste, så får det heller være litt så som så med resten :P 

 

Kjenner sparkene nederst i magen ja, mer glidende bevegelser oppe, og så kjenner jeg hodet på utsiden av magen innimellom, en stor kul som stikker ut. Alt fra oppunder ribbeina, helt ut mot siden (midjen) og innover nesten opp til brystbeinet (da sitter jeg da, så avstanden blir sikkert kortere). De fleste snur seg med hodet nedover i god tid, men det er noen som ikke har det så travelt som andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjent forskjell på spark hvordan babyen ligger. Nå har jeg en i hodeleie og en i seteleie, og det sparkes, slås og presses over alt. Kan ikke si jeg kjenner mer spark nedover på den siden hvor babyen ligger i seteleie. På Ul ser vi at babyen som ligger i seteleie har beina som regel opp mot ansiktet, så det sparkes høyt oppe uansett :-) Kjenner en del press nedover mot blæren og innbiller meg egentlig at det er hodet som presser nedover, altså at det er den i hodeleie jeg kjenner best nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye spark oppover og hodet lå ned på siste kontroll. Har masse stikk nedover og en del dunk mot blæra så det er vel knyttnevene det da :-)

 

9 uker igjen..  Kanskje bare 8 hvis jeg blir satt i gang før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...