Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Stringtrusene err bare å gjemme laaangt inni skapet for ei god stund :P

Det var det jeg tenkte ;-) Flott at det er kun det jeg vanligvis bruker. Da blir det mer shopping på meg da :-) Ok, så, bestemortruser i størrelse 'telt', check.

 

Tenkte at det ble litt mye med to sånne hemper over hverandre når man bruker både amme-bh og -topp, at det skulle være lite komfortabelt, så får tenke litt på en løsning der. Men takk for tips og gode råd, jeg er så fersk på dette her!

 

Siste dag på jobb før jul i dag, og jobber en dag i romjula. Så er det bare 9 jobbdager igjen på nyåret, skummelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært på kontroll på sykehuset pga lavt SF-mål. Var målt til 27 cm 33+6.

Alt så bra ut på sykehuset, og følte de sjekket nøye. Baby ble målt til 2200 g 34+1.

Var hos JM i går 34+6, og SF-målet var da 28. Vet jo også at vekstestimeringen ikke alltid stemmer, så jeg blir fulgt godt opp av jordmor. Har gått opp 7,5 kg til nå, og trenger virkelig ihvertfall over 5 kg til! -men tror ikke jeg rekker det.

Ellers er det juleferie, og så starter permisjonen litt uti januar!(har termin 30.januar, men har fulgt denne gruppen siden jeg først hadde termin 1 feb.)

Angrer litt på at jeg ikke har tatt imot 100% sykemelding for en stund siden egentlig. Kjenner hvor mye bedre jeg har det nå etter noen fridager, ift hvordan den siste tiden har vært.

men men! Snart bare 5 uker igjen, så det er bare å nyte den voksende magen og de herlige bevegelsene i magen ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen at jeg begynner å miste slimproppen :vetikke: Eller jeg vet jo ikke da, men av og til kommer det noe annerledes/mer utflød og for noen dager siden var det med pittelitt blod. Vet jo at det ikke er farlig og er ikke helt sikker på at det er slimproppen, men jeg kjenner at jeg føler at fødselen nærmer seg... Denne uken skal jeg pakke "den lille kofferten". Bare jeg får kjøpt bestemortrusene i dag :ler:

 

Babyen har det ellers bare fint og danser holkapolka stort sett hele dagen, til stor glede for ribbeina og blæra. Å jeg gleder meg sånn til å få møte ham! Men jeg håper jo at han venter til over nyttår! Du skal få se at jeg går leeenge over termin altså :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,Babel! Når har du termin? Det trenger ikke å bety fødsel i nær framtid nei, leser om de som mister litt av slimproppen lenge før fødselen starter. Den kan vel danne seg igjen og? Men vi nærmer oss alle tid for fødsel snart,kjenner det på kroppen at jeg begynner å bli svær og tung! 17 kg +. Huff, håper ammingen gjør susen for vekta denne gangen og. :P

 

Har vasket opp alle babyklærne nå, har utrolig mye tøy! Og kjenner at det er praktisk med samme kjønn ;)

 

Litt rar dag idag da jeg i fjor fikk positiv graviditetstest på lillejulaften. Trodde ikke jeg skulle tenke så mye over det siden jeg er heldig å sitte her høygravid, men litt vondt er det å tenke på at det ikke ble noe av det svangerskapet allikavel.

 

Har kost oss med risengrynsgrøt idag og satt ut grøt til nissen ;) Det var stor stas for 2-åringen da nissen plutselig sto i hagen og spiste grøten! Jul med barn er herlig :D

 

Ønsker dere alle en god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,Babel! Når har du termin? Det trenger ikke å bety fødsel i nær framtid nei, leser om de som mister litt av slimproppen lenge før fødselen starter. Den kan vel danne seg igjen og? Men vi nærmer oss alle tid for fødsel snart,kjenner det på kroppen at jeg begynner å bli svær og tung! 17 kg +. Huff, håper ammingen gjør susen for vekta denne gangen og. :P

 

Har vasket opp alle babyklærne nå, har utrolig mye tøy! Og kjenner at det er praktisk med samme kjønn ;)

 

Litt rar dag idag da jeg i fjor fikk positiv graviditetstest på lillejulaften. Trodde ikke jeg skulle tenke så mye over det siden jeg er heldig å sitte her høygravid, men litt vondt er det å tenke på at det ikke ble noe av det svangerskapet allikavel.

 

Har kost oss med risengrynsgrøt idag og satt ut grøt til nissen ;) Det var stor stas for 2-åringen da nissen plutselig sto i hagen og spiste grøten! Jul med barn er herlig :D

 

Ønsker dere alle en god jul! :)

 

 

God jul!

Akkurat ett år siden jeg satt med positiv test i hånden også! Rart å tenke på at det var kortvarig Lykke den gangen! :-/

Men lykkelig over å tenke på at vi snart møter sønn nr 2😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har fulgt hverandre ganske likt julibaby! Vi er veldig heldige som snart får møte vår andre sønn ja :) kjenner jeg gleder meg stort nå! Og det gjør storebror og som skal ha lillebror (dukke) i senga med seg hver natt :) gleder meg til å se dem vokse opp sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja rart hvordan ting blir, julen i fjor ble litt annerledes for min del også. Bestilte tidlig ultralyd i uke 12, og fikk bekreftet at fosteret ikke levde- så ble henvist til sykehuset. Fikk valget mellom utskrapning eller tabletter, siden fosteret døde engang mellom uke 8-9. Hadde jeg valgt utskrapning måtte jeg inn på sykehuset 23 des. Så valgte tabletter- det er noe av det mest forferdelige jeg har vært med på- fryktelig vondt og vanskelig psykisk. Hadde jo og planlagt å fortelle det til familie og venner i jula, men nei- sånn skulle det ikke bli. Triste tanker.

Men samtidig ekstra stor glede å kjenne liv i magen nå, og at det ikke er så lenge igjen til termin :) Jeg gleder meg såå utrolig masse til å få møte den lille i magen snart, og nå er jo julen her- og alt er bra så langt!! Beste julegaven jeg kunne fått :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist Jette78! Jeg valgte også tabletter og det var beintøft å gå igjennom! Det verste jeg har opplevd. Tror utskrapning hadde vært lettere. Godt denne jula blir langt mer hyggelig da :) Tenk- ikke mange ukene igjen til vi får møte de søte små <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,Babel! Når har du termin? Det trenger ikke å bety fødsel i nær framtid nei, leser om de som mister litt av slimproppen lenge før fødselen starter. Den kan vel danne seg igjen og? Men vi nærmer oss alle tid for fødsel snart,kjenner det på kroppen at jeg begynner å bli svær og tung! 17 kg +. Huff, håper ammingen gjør susen for vekta denne gangen og. :P

 

Har vasket opp alle babyklærne nå, har utrolig mye tøy!

 

Jul med barn er herlig :D

 

Ønsker dere alle en god jul! :)

Jeg har termin 5. februar, er 34+2 i dag. Jeg er ikke så bekymret, håper jo at den lille holder seg der inne i hvert fall til nyåret, og gjerne litt til. Nå har jeg lagt på meg 6 kg og bikket 70 kg. Men jeg gikk jo ned 3 i starten så da har jeg faktisk gått opp 9 allerede. Merkelig med en 7 foran, men det er jo bare bra egentlig. Så lenge jordmor og legen er fornøyd klager jeg ikke. Og jeg satser også på at ammingen vil hjelpe å få vakten ned igjen.

 

Jeg har tenkt å vaske babyklærne nå i jula, og pakke kofferten (telt-trusene og vide topper er i boks), slik at alt er klart. Gleder meg sånn! Tenk, til neste år sitter vi her og feirer jul som en liten familie ❤️ Selv om den lille ikke vil skjønne noen ting blir det jo ekstra spesielt tenker jeg.

Mens mørket senker seg her i nord og den lille hopper og spretter i magen (og ødelegger et par ribbein og organer mens han holder på) står mannen på kjøkkenet og ordner ribbe. Heldig ja!!

 

God Jul til alle dere! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin julaften! Her fikk vi masse fint til baby, og nesten alt vi ønsket oss :-)

 

Fikk TrippTrapp, badekaret med babysete fra Stokke (har noen prøvd det?), Voksi Urban, sengesett, LilleLam teppe og litt klær. Så nå skal det meste være på plass. Tror det kun er telttruser, amme-bh og evt noen luer som gjenstår før vi er i mål. 

 

Ellers får jeg kommentarer på at jeg er liten, og jeg umulig kan være i uke 33. Samtidig som jeg får kommentarer om at det er mye å ha gått opp 12 kg. Haha, det skal virkelig ikke være lett å gå gravid! Og det hjelper ikke å ha foreldre som jobber i helsevesenet og som har tusen meninger og synser. Formen er fremdeles upåklagelig, så jeg er heldig. Håper alle nyter fine juledager, og at bebisene holder seg inne minst til 2015 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med bevegelse i magen deres om dagen? Syns den siste uka at det har vært veldig mye roligere i magen, har kjent svake dult, men ikke så mye som tidligere. Er vel vanlig mot slutten når de får mindre plass. Men akkurat ikveld har det vært en helt vanvittig romstering i flere timer! Samboeren ble overrasket når hele magen bulte ut i alle kanter så lenge. Hvis han har ligget i seteleie tror jeg virkelig han har gjort et skikkelig forsøk på å snu seg ikveld. Veldig spent på kontroll på fredag og om jeg blir sendt på ultralyd.

 

Ellers er redebyggingen i full gang, vi skrur sammen babyutstyr, vasker og pakker fødebag om hverandre om dagen.

 

Jeg gruer meg fryktelig til fødselen og er redd hver natt for om vannet går for jeg føler meg IKKE klar mentalt enda.. Også litt bekymret da jeg har hatt løs mage de siste par dagene og lest at dette kan skje før fødsel. Håper det bare er vanlig løs mage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minigutten i magen har noen rolige dager og så noen dager med karatespark og vill romstering, prøver å ikke være så bekymret på de rolige dagene men det er ikke lett nei :-)

I dag er en vilter dag. Holdt på i 2 timer allerede så regner med at han sovner snart.

Jeg skal begynne å vaske opp babytøyet etter nyttårsaften, da har jeg fri fra jobben og skal ta meg god tid når jeg plukker opp de bittesmå bodyene og sokkene :babysmokk:

Begynner grue meg veldig til fødsel.... samtidig som jeg gleder meg til å se ham! men jeg elsker å være gravid og siden dette er sistemann så gruer jeg meg til det også er over..

Veldig spent på å se hvordan Lillegutt reagerer på å bli storebror, han er i en trassfase nå så det kan bli spennende. Bra vi har lekegrind og takvugge så vi kan plassere babyen trygt  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mer dult enn spark, kjenner bevegelser, noen dager er de svake og mindre og andre ganger er de kraftige og mer. Har begynt å kjenne at babyen hikker, men nå i stad kjente jeg jevnlig små "dunk" (må ha vært hikking) litt høyt oppe på siden. Har jo hørt om man kjenner hikkingen langt nede er det et godt tegn på at babyen ligger med hodet ned. :-O 

Var hos legen for ca en uke siden og da sa legen at hodet var nede... 

 

Ellers har jeg begynt å bli kvalm igjen, og tåler ikke lukter. Lukten av samboeren min fikk meg til å brekke meg i går. Husker for slitsomt det var, og skulle så gjerne håpe på å slippe kvalmen siste tiden. Er i uke  36 nå. (35+3) så det er jo ikke så lenge til. Det er faktisk bare 35 dager igjen til termin! Og her tror jeg den lille velger å komme før eller på termindato... Innen 35 dager har vi baby i hus! Oi oi. 

 

Vi har ingen ting klart enda, vi har så si alt vi trenger nå (uten om brystpumpe det må handles inn, og bæresele og vippestol men det tar vi etterhvert). 

Må få satt opp ting, hentet ting, vaske klær og sånn nå, dagene flyr og plutselig er det for "sent".

 

Har dere tradisjoner der venner evt familie kommer hjem til dere da dere har født å hjelper til i huset? Det har vi, og det stresser meg litt i grunn.. Da må jeg jo rydde og vaske da, dersom andre folk skal hjem til oss  :sjokkert:  :legrine:

 

Dere som har lekegrind, hva har dere i den? 

Madrass? Teppe? 

 

Jeg grugleder meg til fødsel,  gruer meg til smertene og ikke minst hvis noe går galt. Gleder meg til å vite litt mer hva jeg/vi går til nå, og gleder meg til jeg er i mål. 

Kjenner også at jeg gruer meg litt til hvordan ting kommer til å bli hjemme når vi har fått hjem babyen,  hvordan storebror reagerer. Kjenner nesten alt nå at jeg får dårlig samvittighet. Han gleder seg og inkluderer babyen mye, og sier han gleder seg. Men ting kan jo bli annerledes enn det man tenker og ser for seg. (Både for meg og han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarbaby: blir ikke noe storvask her selv om folk kommer for å hjelpe til i starten. Det orker jeg rett og slett ikke! I såfall må mannen ta et sjau hvis han gidder, men kjenner jeg ikke stresser sånn med det ;)

 

Her kjøpte jeg lekegrind brukt og med den fulgte en gummimatte/treningsmatte de hadde skjært til selv og et babyteppe over. Veldig greit med den gummimatta så blir det ikke så hardt å ligge der.

 

Har en vugge stående på gulvet, men vet ikke om jeg skal bruke den i tilfelle storebror blir litt ivrig og velter den. Tenker at han kan sove i babynestet i lekegrinda eller kanskje sette vugga uten understellet i lekegrinda. Hengende vugge er jo veldig smart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går tiden unna jenter! Kjenner jeg er veldig klar for å bli ferdig med å være gravid nå! 

Sente mannen alene ut på Ikea etter sprinkelseng og div småting der. Pluss babycall og de siste småtingene idag. Mest fordi jeg var sur på han, og "straffet" han med Ikea tur;) Han hater å gå på Ikea, men han hadde fått med seg spesifisert liste på alt..-så det gikk bra:)

 

Nå mangler vi bare babygym, gulpekluter og vaskekluter. Tror jeg;) Ja og tripptrapp med new born greiene.. Men det haster det ikke med:) 

 

Alt står i ett hjørne på soverommet vårt, så får en oversikt i januar når jeg begynner å ordne å legge på plass i stellekommode osv:) 

Jeg dropper lekegrinden, har ei jente fra før, men hun er jo 4,5år så tror ikke det blir nødvendig.. Og de tar jo så fryktelig mye plass! Vi hadde det sist, men da ble den kun brukt som lekeoppbevaring;) hehe;)

 

Gruer litt siden mannen skal være bortreist på jobb i store deler av januar. Sånn det ser ut nå, så kommer han hjem 10 dager før termin, dagen før keisersnittet! Iiik! Bra jeg har helt fri slik at jeg kan slappe av på dagen når storesøster er i bhg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 nå, og vil nok si at jeg kjenner litt mindre liv til tider- men den i magen har fått litt rutiner, er litt ekstra sprell om morgenen fra kanskje rundt 07 også er det ganske mye liv på kvelden, nesten alltid etter jeg har spist middag- kan ha noen pauser innimellom, men er ganske aktiv fram til seint på kveld.

Jeg er glad for hver dag som går, synes vel kanskje at det er greit med en som er født på begynnelsen av året :) Men det er jo ikke lenge igjen til nyttår nå :)

Tenk at det nærmer seg fødsler, ikke lenge til vi kanskje har den første i gruppa som har fått en baby. Det blir koselig å lese om. Vet at tiden framover kommer sikkert til å gå fort, men samtidig kjenner jeg at jeg er litt utolmodig, da jeg gleder meg så masse til å få møte den lille i magen :) 

 

Jeg tror nok at det ikke blir lekegrind her i huset heller, da storesøster straks er 5 år. Så det har vi ikke kjøpt. Fikk litt mer babyting til jul, så er ikke så langt unna før vi har det vi trenger. Fikk også penger, så regner med det blir shopping på salg i januar- gleder meg til det. Det er stor stas å vaske klær vi har fått osv, skjønner jo bare mer og mer at det nærmer seg til den lille ligger i armene  :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34+5 nå. Lillegull romsterer veldig mye, synes jeg. De siste dagene har jeg merket at alt har blitt litt tyngre. Hun presser en del nedover....Tror hun har lagt seg til rette. Jeg følges tett opp fordi jeg har svangerskapsdiabetes, så skal på ny ultralyd 8. jan.
Var på ultralyd 17.12 og da hadde hun fine mål og alt så bra ut :babyjente:

 

Alt er på plass av ting og tang. Har vært så heldig og arvet en del klær, så nå er alt vasket og ligger klart.

Skal se etter noen hyller med kurver på nyttårssalg.

 

Ellers nyter jeg fridagene, og skal på jobb noen dager etter nyttår. Sover en del dårligere nå og tanker rundt fødselen har begynt å melde seg.... Jordmor anbefalte meg å skrive ønskebrev. Skal prøve på det  ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tradisjoner der venner evt familie kommer hjem til dere da dere har født å hjelper til i huset? Det har vi, og det stresser meg litt i grunn.. Da må jeg jo rydde og vaske da, dersom andre folk skal hjem til oss :sjokkert::legrine:

 

Dere som har lekegrind, hva har dere i den?

Madrass? Teppe?

 

Ja, her kommer mine foreldre med en gang lillemannen er født. Vi er utenlandske begge to og hos oss er det vanlig at besteforeldrene kommer asap for å se babyen. Men jeg stresser ikke med å vaske hele huset. Mannen vasket nettopp gjestebadet og gjesterommet er nå i orden. Ellers får de komme og gjøre som du sier: hjelpe til :)

 

Vi har lekegrind (det er standardutstyr hos oss :)). Kjøpte den brukt og de hadde også skjært til en madrass som vi skal ha en leketeppe oppå. Der vil han ligge trygt og godt når han leker eller småsover (vi har hund) eller når jeg plutselig må legge han fra meg dersom noe skjer.

 

Jeg er 35+1 i dag og vi har ny UL om ei uke. Gleder meg sånn til å se ham igjen! Rommet er klart, klærne er vasket, fødebagen står så å si klart og jeg skal prøve å skrive et fødebrev snart. Er bare litt usikker på hva jeg skal skrive. Det blir i hvert fall litt om hva jeg ønsker når det gjelder fødestilling, smertelindring, eventuelt bruk av badekar og om de første minutene etter fødselen. Men jeg er jo forberedt på at det ikke går som planlagt.

Jeg gruer meg litt til fødselen siden mange sier at det er det mest vonde man noen gang kommer til å oppleve (jippi) og fordi at jeg vil miste disse herlige dultene men jeg gleder meg så uendelig til å møte vår lille gutt! <3.

 

Det er MYE liv i magen ennå. Her stikker det ut rompe, knær, føtter og andre ugjenkjennelige gjenstander HELE tiden. Jeg får til tider skikkelig juling! Mannen var så overrasket og satt og flirte stolt av gutten sin da han holdt på i går kveld. :-D

Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har vært fin og vi fikk masse fint til babyjenta vår. Men merker på kroppen at jeg er sliten. Spesielt ryggen. Gruer meg til å jobbe igjen fra mandag av men bare 5 uker til permisjonen starter. Det spørs om jeg kommer til å be om å få trappe ned på jobbingen når jeg skal på neste kontroll til uka. Idag er jeg 32 uker.

 

Rommet til jenta vår er ikke klart. Men det skal jobbes med å få det ferdig i løpet av de neste ukene. Vi har fått handlet inn en del babyutstyr men mangler fortsatt et par ting her og der. Det blir nok å ta en dag hvor vi handler inn resten for å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten spørre 😁, er det flere her som synes intimbarbering begynner å bli nesten helt umulig? 😳 Går ikke an å se rundt magen lenger!

Jeg er ikke så forfengelig altså, men stakkars intetanende folk på føden trenger jo ikke å treffe på noe eksplodert pinnsvin.

Tror jeg må skaffe meg et lite speil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten spørre , er det flere her som synes intimbarbering begynner å bli nesten helt umulig? Går ikke an å se rundt magen lenger!

Jeg er ikke så forfengelig altså, men stakkars intetanende folk på føden trenger jo ikke å treffe på noe eksplodert pinnsvin.

Tror jeg må skaffe meg et lite speil...

Ha,ha lenge siden det ble umulig, selv med speil. Prøvde meg på litt stussing med saks her en dag, men resultatet ble vel ikke akkurat strålende, i tillegg så klarte jeg å klippe meg ...au,au :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!! Unnskyld, det var nok ikke så morsomt da :-) :-) :-)

 

Har vært vanskelig en god stund nå, jeg har bare famlet meg frem. Men nå skal jeg altså finne meg et speil som jeg kan ha med i dusjen. Blir ikke noen saks i det området her i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten spørre 😁, er det flere her som synes intimbarbering begynner å bli nesten helt umulig? 😳 Går ikke an å se rundt magen lenger!

Jeg er ikke så forfengelig altså, men stakkars intetanende folk på føden trenger jo ikke å treffe på noe eksplodert pinnsvin.

Tror jeg må skaffe meg et lite speil...

 

Kjenner til den følelsen, gubben her lurte på om jeg kunne se under magen og fikk så fint svar tilbake at alt under navlen eksisterer ikke lenger. Haha tror det blir voksing på meg snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten spørre , er det flere her som synes intimbarbering begynner å bli nesten helt umulig? Går ikke an å se rundt magen lenger!

Jeg er ikke så forfengelig altså, men stakkars intetanende folk på føden trenger jo ikke å treffe på noe eksplodert pinnsvin.

Tror jeg må skaffe meg et lite speil...

Her spurte jeg faktisk mannen om hjelp til å eeehhh.. ordne litt :D  hihi Noe han mer enn gjerne hjalp til med ;)

Følte det var hakket før jeg kunne dra rett tilbake til steinalderen eller noe :ler: Og det er så kjipt å gå rundt å føle seg SÅ ufresh hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...