Gå til innhold

Februar 2015 <3


MilleMarmelade

Anbefalte innlegg

Jeg syns også min mage har synket. Litt lyst til å legge inn bilde her å høre om dere syns det også? Aldri lagt inn bildet før så vet ikke åssen jeg gjør det. 

 

Det var to dager jeg kjente lite liv denne uka, men jeg er fremdeles i full aktivitet (jobb), så da kjenner jeg minimalt de åtte time jeg er på jobb, pluss den tiden som går til andre gjøremål. (husarbeid, middag ol) så på kvelden når jeg setter meg ned kjenner jeg spark. Men "gjorde" ikke noe med det, tenkte bare at babyen lå i en "rar" og annen vinkel, leste et sted (kanskje det var her??) at ei hadde kjent lite spark og bevegelser fordi babyen lå med ryggen ut. 

Nå kjenner jeg sparkene over navelen. Vært på 3D og der sa dem at babyen lå med hodet ned. Hvordan vet man at hodet er festet egentlig? (De sa ikke noe om det, det er bare jeg som lurer). 

Den siste mnd har jeg hatt en følelse at babyen har ligget med hodet "skrått" nedover, var på ul og da lå hun sånn og jordmor en mnd etterpå og da lå hu sånn da også. 

 

Ellers så tenker jeg litt på det å ha det rent og ryddig før babyen kommer, har man det? Husker jeg vaska ned huset før førstemann kom men da var jeg sykemeldt, så hadde mer tid å ta av. Pluss at jeg hadde bare meg selv å tenke på. Nå går dagene bort i jobb, og med storebror. Tiden går så fort, det er bare 72 dager igjen,  ca ti uker, og de ti ukene går vel fooort! 

 

Holder det egenglig med sauseskinnspose? Eller burde jeg hatt en til?

 

 

Det holder helt sikkert med en vognpose (om du ikke har veldig lyst til å kjøpe to). :-)

Selv har jeg likt best vanlige dunposer men med en lammeskinn som er formet som kan ligge inni (altså langt og avlagt med hull til seler senere når de skal sitte). Men det er jo smak og behag. Jeg synes de rene skinnposene er litt åpne oppe så da blir det så kaldt rundt lunger og bryst (i stedenfor at man snurper igjen).

 

Når det gjelder magen så er den på sitt høyeste rundt uke 36 så det høres litt tidlig ut at den skal ha sunket enda når du er i uke 30, men kanskje den har endret litt på liggestilling og da kan det jo kjennes annerledes ut/ se litt annerledes ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, magen "hang" litt nedover i går, stod liksom ikke rett ut. Den har henget / vendt litt nedover tidligere også. 

 

Skulle få en skinnpose fra svigermor (arvepose), men hun slang liksom ut at "ja ja dere har vel en pose til", "hakke sendt den på rens altså, dere gjør det selv?" . Fikk litt inntrykk av at hun kanskje ikke ville vi skulle bruke den hele tiden, så vurderer å kjøpe en annen type pose også, men hvilken skal jeg velge? Veldig lyst på risarosa sin, den er så fin, men så dyr! :-/ Har egentlig ikke lyst til å kjøpe brukt, tenker litt på gulp, bleier som har lekket ol. Trodde jeg hadde fått alle "dyre" babyting i hus, men har visst ikke det :-) 

Må ha ny madrass til den lille også, tenkte å kjøpe den på IKEA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14.
15.
16.
17. Flux
18.
19.
20.
21. Fisken 2015, tvillinger, gutt og jente, Stavanger
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, magen "hang" litt nedover i går, stod liksom ikke rett ut. Den har henget / vendt litt nedover tidligere også.

 

Skulle få en skinnpose fra svigermor (arvepose), men hun slang liksom ut at "ja ja dere har vel en pose til", "hakke sendt den på rens altså, dere gjør det selv?" . Fikk litt inntrykk av at hun kanskje ikke ville vi skulle bruke den hele tiden, så vurderer å kjøpe en annen type pose også, men hvilken skal jeg velge? Veldig lyst på risarosa sin, den er så fin, men så dyr! :-/ Har egentlig ikke lyst til å kjøpe brukt, tenker litt på gulp, bleier som har lekket ol. Trodde jeg hadde fått alle "dyre" babyting i hus, men har visst ikke det :-)

Må ha ny madrass til den lille også, tenkte å kjøpe den på IKEA :-)

Hm, ville kanskje bare ha prøvd å vaske den posen på ullprogram og prøvd den først. Om du synes den er fin å bruke så sparer du deg jo for nok en ting å kjøpe. Risarosa sin er helt nydelig! Og har du lyst og råd så er det jo bare å kjøpe. :-) men tror at du allivel vil ende opp med enda en pose til barnet som er mer "praktisk" når det blir større (feks voksi eller easygrow). Ser ikke akkurat ut som risarosa er noe du henter barnet i barnehagen med når de er litt skitne... ;-) og tror kanskje de er litt kortere også (babystørrlse), men sikkert helt topp den første vinteren. Og de er virkelig vakre! Så spørs bare hva du vil bruke pengene på. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine-phine: Jeg ville sjekket om du kanskje har urinveisinfeksjon. Dette kan gi kraftige kynnere og ubehagelige murringer. Det kan også sette i gang fødselen for tidlig.

Ta en tisseprøve du og lever hos legen så sjekker de for deg. Tror ikke du trenger noe time til det :-)

 

Jeg begynner å kjenne at kroppen er tuuuuung. Synes jeg er enorm allerede og har fått kommentarer fra samboer som lurer på om det kan være hele 12 uker igjen.

Vurdering på sykehuset om en uke. Sjekke om ungen har mulighet til å komme ut den vanlige veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar Corneliuss :-) Posen er litt for dyr, og den kommende far syns også det var mye penger :-O

 

Hvordan får man vasket / renset en voksipose? Ei på jobben har en voksipose liggenede, den er 15 år gammel, og brukt til kun ett barn. Lurer på om jeg bør takke ja til det :) 

 

Jeg har nesten ikke sovet i natt, jeg har vært lys våken, og hatt vondt i bena, eller rastløse ben. Husker jeg slet med det sist svangerskap også.... Og merker at jeg begynner å bli stor og tung. Vurderer snart å kaste inn håndkle å jobbe redusert egentlig. Har stått på fra dag en, og ikke vært sykemeldt en dag fra jobb pga sv.skap, selv med kvalme og diverse andre "små"plager. Men når alt hjemme blir satt på vent, (og det har blitt satt på vent siden uke 18), da er det kanskje greit å tenke på klare å få gjort noe før den lille kommer, ordne med babytøy, få oversikt over hva vi har ol. Alt blir utsatt, jeg tenker at slike ting blir gjort "når" jeg ikke jobber mer, når permisjonen starter, evt i jula... Jeg er litt svak og feig ovenfor jobben :-O Jobben kommer nesten i første rekke :-/

Er igjen 8-10 uker så har jo fremdeles litt tid på meg da.... :-) 

 

Ringte for å melde oss på svangerskapskurs, og det var ikke mer ledig før 21/1 :-.O Og termin er 2/2... Oi oi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.

2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux
18.
19.
20.
21.
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kopiere en gang til :-) Var borte fra siste liste. Husk å kopiere siste listen som er lagt ut :-)

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux
18.
19.
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar Corneliuss :-) Posen er litt for dyr, og den kommende far syns også det var mye penger :-O

 

Hvordan får man vasket / renset en voksipose? Ei på jobben har en voksipose liggenede, den er 15 år gammel, og brukt til kun ett barn. Lurer på om jeg bør takke ja til det :)

 

Jeg har nesten ikke sovet i natt, jeg har vært lys våken, og hatt vondt i bena, eller rastløse ben. Husker jeg slet med det sist svangerskap også.... Og merker at jeg begynner å bli stor og tung. Vurderer snart å kaste inn håndkle å jobbe redusert egentlig. Har stått på fra dag en, og ikke vært sykemeldt en dag fra jobb pga sv.skap, selv med kvalme og diverse andre "små"plager. Men når alt hjemme blir satt på vent, (og det har blitt satt på vent siden uke 18), da er det kanskje greit å tenke på klare å få gjort noe før den lille kommer, ordne med babytøy, få oversikt over hva vi har ol. Alt blir utsatt, jeg tenker at slike ting blir gjort "når" jeg ikke jobber mer, når permisjonen starter, evt i jula... Jeg er litt svak og feig ovenfor jobben :-O Jobben kommer nesten i første rekke :-/

Er igjen 8-10 uker så har jo fremdeles litt tid på meg da.... :-)

 

Ringte for å melde oss på svangerskapskurs, og det var ikke mer ledig før 21/1 :-.O Og termin er 2/2... Oi oi.

Vask posen på ullprigram og ta den så i tørketrommelen på forsiktig program (nb! Husk tennisballer eller lignende i tørketrommelen pga dun - legg de bare inn, feks 3 stk). Sett trommelen heller på flere ganger enn å kjør den på det tøffeste programmet først uten å se til den. Jeg må innrømme at jeg har litt angst for å gjøre noe feil med tørketrommelen selv så jeg pleier å vaske når svigermor eller mamma er på besøk: he he. For da har de ansvar for overoppsyn. Men det skal ikke være så hokus pokus altså! Babyshop og barnas hus har jevnlig hatt tilbud på easygrow og voksi den siste tiden. Kjøpte selv en voksi urban da vår gamle var blitt veldig sliten og lakk litt du (25% rabatt gav pris på ca 1600kr). Ellers selges de jo i fleng på finn også om den på jobben er i dårligere stand enn du vil ha den? 😊 men det er ikke dumt å overta litt i nærområdet (og spesielt om den ikke har hull og er ok shape så hadde jeg kanskje spart meg for de 1000 lappene ved å kjøpe nye poser).

 

Uff, det høres ut som det røyker litt på for deg. Pass på så det ikke blir for mye for deg og at du går på en smell når babyen kommer. Ville kanskje diskutert med legen å gå litt ned feks fri en dag i uken for å hente seg inn (feks onsdag så bli uken litt lettere for deg). Lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag; dvs det var en student i praksis som skulle øve på kommunikasjon, og ei fra samme klasse som observerte. (visste om det på forhånd, da) Så jo ikke ut som gamle gutten, men jeg tenkte det var frekt å spørre hvilken klasse han gikk i :P. Men han spurte nå hva jeg ville da; jo, jeg vil forlenge sykemld, ha en rekvisisjon til typing og screening og en terminbekreftelse. Han hadde bare hørt om det første, og hadde jo uansett ikke lov til å skrive en eneste setning, så resten av konsultasjonen ble snakking, fram til de henta legen. :)

Men jeg fikk iallefall forlenget sykemld (50%) fram til jeg går ut i permisjon og det var godt å få avklart. I natt sovnet jeg ikke før kl 3, og da var det veldig godt å ikke måtte på jobb! Har ikke rukket å sove noe på dagen, så jeg er allerede i seng.

Kapteinsabeltannmamma; jeg hadde sikkert klart å jobbe fullt jeg også, men da hadde det gått veldig på bekostning av hjemmet og alt utenom. Nå slipper jeg å grue meg til at knerten kommer hjem fra bhg, jeg kan leke og tulle med han istedet,og jeg er nogenlunde ajour med husarbeidet, de fleste julegavene er ordnet. Jeg slipper å sovne i sofaen hver dag og grine for alt mulig. Så da tenker jeg at det nesten er greit, selv om det føles litt rart å være sykemeldt når jeg ikke er syk (har aldri vært sykemldt før, heller). Og selv om jeg føler at barnet i magen bare "er der" og styrer med sitt, så har det det vel bedre om jeg også har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø

Kiku, 1 gangs, gutt, Førde

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.Madde108, venter gutt, Drammen.

8.

9.

10.

11. Trilletrill

12.

13. fine-phine, jente, Oslo

14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg

15.

16.

17. Flux

18.

19.

20.

21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger

22.

23.Litagoen,venter gutt, Bergen.

24.

25.

26.

27.

28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine-phine: Jeg ville sjekket om du kanskje har urinveisinfeksjon. Dette kan gi kraftige kynnere og ubehagelige murringer. Det kan også sette i gang fødselen for tidlig.

Ta en tisseprøve du og lever hos legen så sjekker de for deg. Tror ikke du trenger noe time til det :-)

 

Jeg begynner å kjenne at kroppen er tuuuuung. Synes jeg er enorm allerede og har fått kommentarer fra samboer som lurer på om det kan være hele 12 uker igjen.

Vurdering på sykehuset om en uke. Sjekke om ungen har mulighet til å komme ut den vanlige veien.

Var hos legen i går og sjekket urinveisinfeksjon og andre infeksjoner og siden alt slo ut negativt mente hun at det bare var vanlige kynnere og at det kan jeg merke mer og mer den siste tiden. Jeg synes bare det var rart at det var såå vondt såå mye av dagen også sal jeg kjenne det mer og mer den siste tiden. Den siste tiden er jo tross alt tre måneder! Kommer ikke til å holde ut dette sååå lenge.  Sitter å leser til eksamen nå samtidig som jeg prøver å unngå å legge meg i fosterstilling under hvert tak.

 

MEN ingenting var galt så da får jeg bare stole på det og gjøre det beste ut av det ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.....trodde heller ikke kynnere skulle vær så vondt. Nå husker jegikk ehva du skrev i første innlegge, men kan fortelle om meg da jeg hadde vondt i magen for en stund siden. Trodde det begynte med kynnere hos meg en fredags ettermiddag, men det ville liksom aldri gi seg. Kynnere slipper jo taket når en slapper av. Er iallefall itt av og på. Jeg hadde vondt imagen når jeg trykket på og hver gang jeg beveget meg, Ikke så vondt at jeg måtte legge meg ned, men det var noe som iikke pleide å være. Ringte legevakten lørdag bare for å høre hva de sa, og de ville ha meg inn til kontroll. De fant ikk enoe spesielt der, Ingenting slo ut på prøver bortsett fra litt forhøyet CRP.  Dette kunne også komme av selve graviditeten fikk jeg beskjed om. De var ikke førnøyd med og ikke finne noe siden jeg hadde vondt. Ble sendt videre tilo akuttmottaket for flere prøver, men heller ikk eher vistes noe. Men CRP en hadde steet litt. Etter hele dagen på sykehuset var jeg drittlei og vill ebare hjem. Fikk til slutt snakk emed en lege som ga meg mediisner for UVI. HUn sa de hadde veldig liten terskel for å gi dette til gravide. Iallefall forsvant smertene etter jeg startet med disse. Om det var tilfeldig eller om det faktisk var UVI er jo ikke godt å si. Men jeg hadde ikke godtatt at de tok så "lett" på det. Skal jo ikke gå å ha så vondt at en må legge seg ned. Tok de UL f.eks for å se at alt var OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag og hun målte symfysemålet mitt så rart. Det ble 3 cm mindre enn kurven til babyen skulle ha blitt hvis han hadde vokst i jevnt tempo. Så da målte jeg selv etterpå.. Har fått litt trening etter å ha sett det gjort så mange ganger. Har testet før også og fått samme mål som jordmor tidligere i sv.skapet.

 

Men nå havnet symfysemålet nøyaktig der det burde være på grafen. Er 29 cm nå i uke 29.

Tror jeg stoler mer på det faktisk. Synes det ville vært veldig rart om symfysemålet skulle ha vokst kun 1 cm på 4 uker når jeg ser og merker at magen har blitt MYE større. Ble ganske skremt frem til jeg fikk målt selv.

Legen la så vidt målebåndet på magen min :-| Hun krysset også av i feil uke.

 

Hva er deres symfysemål så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.....trodde heller ikke kynnere skulle vær så vondt. Nå husker jegikk ehva du skrev i første innlegge, men kan fortelle om meg da jeg hadde vondt i magen for en stund siden. Trodde det begynte med kynnere hos meg en fredags ettermiddag, men det ville liksom aldri gi seg. Kynnere slipper jo taket når en slapper av. Er iallefall itt av og på. Jeg hadde vondt imagen når jeg trykket på og hver gang jeg beveget meg, Ikke så vondt at jeg måtte legge meg ned, men det var noe som iikke pleide å være. Ringte legevakten lørdag bare for å høre hva de sa, og de ville ha meg inn til kontroll. De fant ikk enoe spesielt der, Ingenting slo ut på prøver bortsett fra litt forhøyet CRP.  Dette kunne også komme av selve graviditeten fikk jeg beskjed om. De var ikke førnøyd med og ikke finne noe siden jeg hadde vondt. Ble sendt videre tilo akuttmottaket for flere prøver, men heller ikk eher vistes noe. Men CRP en hadde steet litt. Etter hele dagen på sykehuset var jeg drittlei og vill ebare hjem. Fikk til slutt snakk emed en lege som ga meg mediisner for UVI. HUn sa de hadde veldig liten terskel for å gi dette til gravide. Iallefall forsvant smertene etter jeg startet med disse. Om det var tilfeldig eller om det faktisk var UVI er jo ikke godt å si. Men jeg hadde ikke godtatt at de tok så "lett" på det. Skal jo ikke gå å ha så vondt at en må legge seg ned. Tok de UL f.eks for å se at alt var OK?

Er litt enig at de tok litt for lett på det. Det skal sies også at det at noe ikke slår ut negativt på deres tester ikke beroliger meg noe særlig. Har opp gjennom livet fått vite at jeg har atopisk eksem, men så viste seg at det var elveblest i stedet. Noen år senere var det ikke elveblest men en type eksem. Like etter viste det seg at jeg har begge deler. Jeg har vært på sykehus for sterke spontante smerter, opertert og ikke funnet noe annet enn vann (da var jeg 12 år), de konkluderte med at det var sprukne syster. Jeg har vært på legevakta pga sterke smerter i tillegg til menssmerter og ble sendt hjem fordi det "bare var normale menssmerter" og at det ikke var uvanlig at noen trengte sterkere smertestillende. Det viste seg senere at jeg har endometriose. Jeg ble plutselig syk, gikk ned 10 kg på en måned og sov veldig mye. Min daværende fastlege fant ingen problemer, men da jeg snakket med hans vikar noen måneder senere viste det seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Flere år senere fant jeg også ut at jeg en gang i løpet av livet mitt har hatt kyssesyke (mest sannsnylig den perioden jeg var så dårlig). Også har man disse historiene om folk som har teste negativt på gravidtester, men er gravid likevel. 

 

Derfor stoler jeg egentlig ikke på standarsjekker hos lege eller sykehus. Men etter å ha snakket med helsestasjon, legevakt OG sykehus på 15 min og to av tre mente at det ikke var noe å bekymre seg for, og alle tester ikke slo ut på noe, har jeg ikke så mye valg kjenner jeg. For tre uker siden skjedded et også noe ganske rart. Jeg var hos jm for første gang og hennes test av min urin sa at jeg hadde en infeksjon, derfor dro jeg til fastlegen dagen etter og tok en ny test. Han mente at alt var fint med urinen. Jeg ringte jm ang dette og hun ba meg levere en ny urintest hos henne slik at hun kunne sende den på lab. Det skulle ta en uke, og jeg har fremdeles ikke fått noe svar. Har prøvd å ringe henne tre ganger etter dette. Er jeg bare uheldig med det helsepersonellet jeg møter på eller er det alltid sånn at man må være veldig kravstor for å få noen svar på noe? 

 

Sorry for at det blir veldig mye klaging fra min side, men trenger noen syn utenfra også. Takk for at dere gidder å forholde dere til det ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har vært litt uheldig med legepersonell. Min erfaring med helsevesenet er at noen er veldig nøye og heller tar en ekstra sjekk mens andre bare titter deg så vidt i øya før du sendes ut igjen.

Jeg ville stolt på jordmortesten. Og så ringt legen og hørt om du kunne fått medisin for UVI. Dersom det ikke hjelper noenting så har du i hvert fall prøvd uten at noen skade har skjedd.

Men en venninne av meg opplevde det samme som fisken2015, ordentlig nedpressfølelse, smerter og masse masse vonde kynnere som hun tilslutt trodde var rier.

Dro på sykehuset  siden hun trodde fødselen startet 3 uker for tidlig og der tok de en sjekk som viste at hun hadde et snev av UVI. Fikk medisiner og det ga seg etter 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har vært veldig uheldig ja.  Jordmor har jo tydeligvis sett noe som gjorde utslag på urintesten. Jeg vill epurret på henne og hørt hva testen hun sendte til dyrking sa. Få også greie på HVA som slo ut på testen hvis dyrkingen ikke viser noe. Men blir jo vanskelig hvis de ikke tar telefonen. Kan du møte opp på kontoret i stedet?  Hvis du fortsatt har vondt og dette er noe som er uvanlig hadde jeg ikke gitt opp selv om det er vanskelig når "alle" sier alt er OK. Du er jo så langt i svangerskapet nå at du kan ringe føden også? Kanskje det er en bedre plass å henvende seg? Håper det ordner seg. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder urinprøve, er det fort å få utslag på urenheter (rester av utflod f.eks.). Har fått det mange ganger selv, men når de har sendt til dyrking, har det aldri vært bakterier der. Så nå tar jeg alltid urinprøve i dusjen: vasker grundig der nede, tisser litt, vasker grundig en gang til, og så tisser jeg i glasset. Etter at jeg begynte med det, har jeg aldri fått utslag på strimlene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis ringt på dager jm ikke er inne, fikk først vite at hun bare er inne på mandager og onsdager, og så ringte jeg i lunsjen, også viste det seg at det bare var annenhver mandag og onsdag... Kan tenkes det er jeg selv som surrer :/ Ringte føden i går, men jordmoren den lo nesten litt av meg og sa at jeg måtte snakke med fastlegen min om vondter og sykemeldinger, og jeg nevnte ikke en gang sykemeldinger... Eneste personen som var litt til hjelp var hun jeg snakket med på telefon da jeg ringte legevakta. Hun sa at jeg definitivt måtte sjekke dette og det gjorde jeg jo da. 

verpesjuk86: legen jeg traff i går sa også noe om at det kan ha vært noe annet som slo ut på testen faktisk. 

Men takk for hjelpen uansett. Jeg får bare vente til jeg skal til jm på mandag og høre med henne hva hun tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18.
19.
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18.
19.
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept<3 Kristiansand
5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø
Kiku, 1 gangs, gutt, Førde
6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen
7.Madde108, venter gutt, Drammen.
8.
9.
10.
11. Trilletrill
12.
13. fine-phine, jente, Oslo
14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg
15.
16.
17. Flux, Jette78
18.
19.Muldvarpen__
20.
21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo
22.
23.Litagoen,venter gutt, Bergen.
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.megh-3.gangs-venter gutt Drammen

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept<3 Kristiansand

5. Babel80, 1. gangs, venter gutt, Bodø

Kiku, 1 gangs, gutt, Førde

6. 2 store gull+ 1 lite, 3.gangs, venter jente, Drammen

7.Madde108, venter gutt, Drammen.

8.

9.

10.

11. Trilletrill

12.

13. fine-phine, jente, Oslo

14. Vi3+1!:-), 2.gangs, venter gutt, Tønsberg

15.

16.

17. Flux, Jette78

18.

19.Muldvarpen__, Krussemynte

20.

21.Fisken 2015, tvillinger-gutt og jente, Stavanger / Sniff80, gutt, Oslo

22.

23.Litagoen,venter gutt, Bergen.

24.

25.

26.

27.

28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir laang juleferie her i gården; etter å ha gått gjennom turnus ifht sykemelding idag, blir siste dag på jobb allerede 18.desember! :) Da kan jeg jo plutselig begynne å telle ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au-au-auuu.... my ribbs hurt :huh: . I checked from the internet and they should start hurting around 35-36 weeks. im only 29-30!!!
Its like you have a bluemark and someone is pushing on it all the time. I couldnt sleep all night :( 
I think i prefer lower backpain. At least i know what to do with it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...