Gå til innhold

IKM UKE 43


Reese

Anbefalte innlegg

– Østrogennivået hos kvinnen øker helt frem til eggløsning. Det er østrogenet som får egget til å løsne, mens det er progesteron som får egget til å feste seg, forklarer homøopaten.


Hvis nivået av progesteron er for lavt, kan man slite med å bli befruktet.


– Typiske symptomer på lavt progesteron er ømme og hovne bryster, hovenhet i kroppen, oppblåsthet, humørsvingninger og svake mensmurringer, forteller Anette Heggemsnes.


Jeg fant dette på klikk sine sider, om hvordan bli gravid.Har aldri hengt meg opp i slike ting, men etter MAèn synes jeg absolutt alt er av interesse ;)


Takk for det Cayenne, jeg heier på deg og :D


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende når "uka" vår endelig er her. IKM på søndag jeg. 10 DPO i dag og negativ test. Men det er jo tidligt, så er jo fremdeles håp  ;)

 

Har maaaange symptomer, å må faktisk skjerpe meg her. Prøver å tenke på andre ting nå, å på at jeg ikke er gravid. Tror jeg lager meg min egen lille gravide boble i hode, å får masse symptomer. Hadde til og med melk i brystene i går!!! Det sier jo litt om å hormonell jeg er. Kunne sikkert grodd meg mage og jeg ;) Så best å ta det heeeelt med ro nå, å heller bruke tiden på litt andre ting fremover. Tullete.no!! Når mine 2 bestevenniner også plutselig kommer å sier at de skal prøve å få barn, så blir det iallefall ikke lettere..Vi snakker jo ikke om annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den "utolmodigemeg"!

Har også ei venninne som opplyste meg om at de prøver nå... blir mye fokus på celler og tr og barnevogner og bleier og el..😊🍒⚅👍🏁💕

 

Litt slitsomt også 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en venninne som akkurat har begynt å prøve, litt ålreit å ha noen som er samme sted, men kan lett bli mye fokus på det når man ønsker seg veldig. Her er jeg 13dpo og prøver å vente til IKM på torsdag, men har stadig vekk hatt småmurringer nederst i magen så tror vel egentlig TR er på vei...  -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM i dag, men ingen mens har dukket opp enda. Blir jo litt ekstra spent, men samtidig så kjennes det ut som om noe er på gang, så tror nok at tanta er på plass i morgentidlig. Hvis hun mot formodning ikke kommer over natta, så blir det nok en test i morgen. 

 

Hva med dere andre som hadde IKM i går og i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM i dag, men ingen mens har dukket opp enda. Blir jo litt ekstra spent, men samtidig så kjennes det ut som om noe er på gang, så tror nok at tanta er på plass i morgentidlig. Hvis hun mot formodning ikke kommer over natta, så blir det nok en test i morgen. 

 

Hva med dere andre som hadde IKM i går og i dag?

 

Tante grusom er heller ikke kommet hit. Hun får bare se å holde seg vekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, her er det mange uavgjorte saker altså, - håper iallfall at de blendahvite testene blir til to streker for dere alle sammen!

 

Jeg hadde igrunn slått meg til ro med at det ikke blir noe denne måneden siden jeg er så usikker på denne eggløsninga. Ikke har jeg følt meg gravid heller (hvis det kan sies) og ikke tenkt/følt på symptomer. MEN idag fikk jeg stikninger på høyre side av livmora og da satte jo hjernen igang igjen.. Googlet når egget fester seg og det virker som at det fester seg 5-6 DPO? Opp med app'en og tror dere ikke at det er nøyaktig 6 dager siden jeg fikk EL-slim? Vi la tilfeldigvis inn aksjer to dager før og på EL-dagen, så det ville jo ikke vært en umulighet at en liten spire prøver å feste seg, eller hva..? :)

 

Nå skal det sies at jeg hadde sånne smerter forrige syklus også, men jeg er overbevist om at det var et egg som prøvde å feste seg, men som ikke klarte det. Har jo ikke hatt sånne typer smerter før vi startet prøvingen.

 

Men tiden vil vise, - ellers møtes vi sikkert på galehuset alle som én :P Tror forresten at jeg kanskje må flytte IKM til mandag, men jeg er her inne enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være noen som prøver å grave seg ned der inne, Ulvinne! :D

 

Spotter litt her nå, så da tipper jeg tante Grusom er her i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hardt med å ignorere tegn / anstrenge meg hardt for å ikke lete etter tegn. Skal liksom prøve å være så rolig på dette. Jada, særlig! Er det ikke noe murringer jeg kjenner som ikke kjennes ut som tr på vei?! Å blir helt gal her. Men hadde vært sååååå utrolig gøy om det dukker opp 2 streker i et nydelig lite kryss på søndag/mandag/tirsdag. Dpo-land er i ferd med å gjøre meg klin gæern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner de kjente mensmurringene å komme og jeg vet vel innest inne at slaget er tapt for denne pp. Gyn time neste måned, så ser frem til det.

Fortsatt en stund til ikm, så oppdaterer etterhvert :) lykke til jenter, noen positive må det jo komme snart! Har en følelse på hjertebarn! ;) men håper ALLE sitter med fine tester iløpet av uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg tok en test i morges, selv om det kjennes ut som om mensen er på vei. Men neida! Clearblue sier jeg er "gravid 1-2":-D

 

Åååååå! GRATULERER :D

 

Anonymous poster hash: fcaf6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TR ankommet her, ikke så rart da det ble dårlig med aksjer i rette periode denne gang.

 

Lykke til dere andre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg to dager med ultrasvake streker på billigtester. Litt sterkere i går enn i dag. Prøvde test fra a1 i dag og den var blendahvit. Sikkert en kjemisk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mei!! Så utrolig gøy :) Jeg tok også en test i dag, hadde IKM på mandag, men den var blendahvit. Fremdeles ikke fått tanta på besøk. Så det er litt frustrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til mei ;) og lykke til til dere andre ;)

 

DPO 11 her nå. Tok en test, men den var negativ. . Litt mensmurringer nå, men har jo ikke hatt mensen på 16 år, så vet jo ikke helt åssen det skal kjennes ut :P Ellers full av symptomer, men er ganske sikker på at jeg innbiller meg alt..er nok i det hjørnet ja. Håper de neste PPène blir mindre hormonelle for å si det sånn. Ganske slitsomt faktisk....

 

Lar meg selv ta litt av denne PP, å så skal jeg ta det litt mer med ro fremover. Som dere sikket skjønner har jeg ikke store troa denne PP. (siden det er 3 uker siden jeg tok ut spiralen og ikke har hatt mens på 16 år :P) Men er nå morro og, pluss at jeg lærer masse om kroppen min. Å om jeg neste PP får masse symptomer igjen, så har jeg iallefall lært at kroppen min kan innbille meg MYE!! Foræderisk!!

 

Skal ikke teste mere nå, bare vente å se. Tur til helga, så da blir det hyttekos, å mangel på mobildupeditter og apper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre. Synd at noen har fått neg tester og tr. Her murrer det fortsatt, og puppene er kjempe ømme igjen. Pleier også å bli litt løs i magen før tr men er nå mere hard.. Så jeg får sånne innfall hvor jeg tenker at det kanskje spirer og gror, men så lander jeg fort igjen :P føler meg egentlig ganske sikker på at tr kommer :( men ingen ting er sikkert før hu dukker opp. Kommer alltid til å håpe før hun ankommer tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mei87!!:D

Kjenner ut som TR er på vei, men i dag har jeg glemt å teste meg. Eller.. Var på do i natt, så tenkte det ikke ville være konsentrert nok da jeg sto opp. Så får se i morgen om TR uteblir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. nå undres jeg veldig her.. jeg har ikke ikm før søndag.. det er jo 4 dager til.. i dag kom det litt brunt.. oppdaget under sex at det kom noe mer brunt så vi stoppet.. turte ikke mer.. :P

 

kommer TR for tilig?? eller kan det være festeblødning tro? jeg tørr ikke håpe... men nå stiger så klart håpet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning skal være friskt blod trodde jeg. Jeg opplevde det der forrige pp, og da var det tidlig tr. Men kan også bare være noe annet...ettellerannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...