Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, Apex! :D Godt å høre at formen er fin og at alt står bra til med dere. 

Corneliuss, håper det gikk bra i dag. :) Jeg har tenkt tanken på å kontakte fastlegen min og snakke med han om å kanskje sette en "siste frist" om formen ikke bedrer seg. Har ingen tro på at det blir enklere de siste 2-3 ukene, og det hadde vært godt å ha en eksakt dato jeg kan tenke at jeg skal holde ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er jeg kommet hjem fra Ullevål.

 

Blodstrøm og hjerte på baby ser bra ut på ultralyd. Blir lagt inn for igangsettelse neste fredag om jeg ikke har født før. Hodepinen har de ikke noe godt råd for hva jeg skal gjøre med, og de vet ikke hvorfor den er sterk. Litt høyere blodtrykk og leucocytter men ikke noe alarmerende enda visstnok (L +3 og 136/82). Deilig å ha en plan å forholde seg til. Hun spurte om jeg holdt ut en uke til så kunne nok pushet det om jeg ville, men skal klare den siste uken bare jeg vet at noe skjer etter det. Det er jo greiest både om han er helt klar - og aller helst har satt igang selv, så slipper jeg modningen, men må vet jeg. Ha en fin fredag! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prinsessa Apex 😊 nå tenker jeg dere nyter dagene.

På tirsdag legges jeg inn for igangsetting og intravenøs næring. Jeg sliter skikkelig med å få i meg mat og vekten min daler,lagt på meg 4 kg til nå og de er i ferd med å bli borte for hver dag som går. Og gutten i magen legger også lite på seg.

Så nå nyter jeg min siste helg med familien før baby kommer :)

Vi fikk til og med sove leeeenge i dag! Det er ikke ofte med 3 unger i hus.

Corneliuss : så du også skulle til pers til fredag. Gratulerer med dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4: 5hjerter. 2 egne fra før + 1 bonus, venter tvillinger, kjønn ukjent.

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2013, venter nr 2, gutt, Hordaland

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30: Sofia86. Venter første barn som er en gutt. 28 år fra Oslo.

31:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å hilse på dere rugere, livet her på Barsel er ganske så ålreit. :) Jenta vår har fått navn, og heter Aurora. Er i veldig god form til å ha vært gjennom ks. Lite blødninger og lite smerter så jeg klager ikke. Amminga går greit, er spent på om vekten til mini peker oppover igjen i morgen - gjør den det er det mulig at vi reiser hjem!! :)

 

Ta godt vare på dere selv, og fortsatt Lykke til med innspurten.. Kommer nok til å holde ett øye på dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4: 5hjerter. 2 egne fra før + 1 bonus, venter tvillinger, kjønn ukjent.

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2013, venter nr 2, gutt, Hordaland

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:Petiit Ange, barn nr. 2, gutt. Fra Vestfold.

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30: Sofia86. Venter første barn som er en gutt. 28 år fra Oslo.

31:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prinsessa Apex 😊 nå tenker jeg dere nyter dagene.

På tirsdag legges jeg inn for igangsetting og intravenøs næring. Jeg sliter skikkelig med å få i meg mat og vekten min daler,lagt på meg 4 kg til nå og de er i ferd med å bli borte for hver dag som går. Og gutten i magen legger også lite på seg.

Så nå nyter jeg min siste helg med familien før baby kommer :)

Vi fikk til og med sove leeeenge i dag! Det er ikke ofte med 3 unger i hus.

Corneliuss : så du også skulle til pers til fredag. Gratulerer med dato :)

 

Så slitsomt, løvinne! 4 kg er lite om man er normalvektig. Da er det helt sikkert bedre for deg å få den ut! Jeg håper spisingen går bedre etter babyen er ute og hormoner er stabilisert så du får nok til å orke hverdagen og event å amme.

 

Her tar kynnerne seg opp så prøver å ikke slite for mye på kroppen. Synes egentlig det er ok om han kommer når det nærmer seg fredag. Da er det lettere med barnevakt også som ligger litt i bakhodet mitt. Da er jeg også både innstilt og har noen dager på å psyke meg opp. Hodepinen er der men det takler jeg så lenge jeg vet at jeg er nær. (Tipper egentlig at jeg har satt i gang selv innen fredag eller er veldig lett å gå i gang da). Litt mer slimete når jeg har vært på do så er vel et lite tegn der også. Sorry detaljer.. ;) og det strekkes mer/ mer ryggvondt.

 

Apex: så herlig at formen er ok. Nå må du kose deg med lillemor! Her ligger jeg bare å slapper av. Er gjennom en sesong med ray donnovan på hbo. Ganske underholdende.

 

Hvis jeg klarer i morgen så skal jeg prøve meg en liten tur på julemarked for barnas skyld i morgen. Og det kan bli hyggelig. Er ekstremt sliten, men nå er det ikke lenge igjen for oss jenter.

 

Ps Holder på å le meg i hjel av en bekjent som har oppdatert Facebook 100000009 ganger med sin forkjølelse. Har bare lyst til å skrive til henne at hun skal holde kjeft. He he. Jaja, vi har alle våre problemer. Blir jo litt komisk når jeg vet hvordan både mange av dere inkl megselv, samt annen familie sliter med skikkelige helseproblemer ;-) hadde det liksom ikke vært forkjølelse da (av alle ting) så skulle jeg ha øst av min sympati. Men nå har hun lagt ut meldinger hver dag i en uke (mellom 3 og 8 PR dag!). Skjønner at smerteterskelen er litt forskjellig hos ulike mennesker.

 

Ha en fin lørdag, jenter! Selv koser jeg meg under dyna, mens mannen har fått selskap av en kompis ettersom jeg er litt lite selskap i. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å gå inn her og finne dere damer som er i samme båt som meg 😊 her nærmer det seg med stormskritt og merker at jeg er mye mer beskymret for denne fødselen, var lettere med første jenten, da ante jeg jo ingenting! Men kvier meg litt nå, spesielt den følelsen av å ikke ha kontroll. Første fødsel tok 5timer og da stoppet til og med epiduralen fødselen litt opp, er redd det skal gå enda raskere denne gangen. Ekstra skummelt når vi bor ca 40-50min unna sykehuset og som ikke det er nok.. Bergens verste veier i rushtiden😏 Ellers skal det bli deilig å få ut guttebassen vår og ta fatt på julen❤️ Hva har dere kjøpt inn av klær og utstyr til nurket da desembermammaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt måtte jeg fokusere på at jeg har holdt ut så og så mange dager etter at jeg sa at jeg ikke klarer mer, som var sist mandag/tirsdag. Straks har jeg holdt ut ei uke til. Det føles bra! :) Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem på mandag, skal jeg kontakte fastlege for å snakke om igangsetting, eller føden? Har en lei situasjon med at fastlegen min er sykmeldt på deltid, så det er stor sannsynlighet for at jeg får komme til en vikar istedenfor. Trolig en ung student eller en eldgammel lege av gamlesorten, de er de to vikarene de har der. De kjenner jo ikke min sykdomshistorie. 

 

Av klær og utstyr tror jeg vi har alt vi trenger. Jeg åpner stadig kommoden til mini og ser på tingene, utålmodig etter å ha en liten kropp de kan brukes på. Det eneste jeg er litt usikker på, er behovet for egen soveplass på stua. Jeg tenkte at han kunne sove i vognbagen på dagtid. Får se om behovet melder seg når han er her, tenker jeg. :) Jeg gleder med spesielt mye til å kle på ham den grå joha ull-fleecedressen jeg syntes var så dyr, men åh så fin. Og jeg venter i spenning på lammeskinnet som mamma bestilte av naboen sin. Jeg aner ikke hvordan det ser ut, så det blir en fin overraskelse. 

Håper helgen har vært bra for dere andre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med "redebygging", bleach. Da blir det plutselig litt virkelig❤️ Synes det virker mest fornuftig å ta kontakt med føden - det er personalet der som kan ta endelig beslutning for igangsetting. Føden du tok OUL på, er medisink ansvarlig for deg og mini i magen. Alltid lurt å ha fastlege som backup hvis du føler at føden ikke hører på deg da. Lykke til! Tenk, nå er mini snart her :)

 

To uker igjen her.. Jeg føler meg ikke klar (og mener selv at heller ikke mini er klar). Men når blir man egentlig klar? Og får man noen forvarsel??

 

Tenk, imorgen er det ENDELIG desember❤️❤️❤️

Endret av Optimist78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia bleach!

 

Ser at det enda er 13 dager til du har termin. Så det kan jo hende at de synes det er litt tidlig enda. Vil bare forberede deg så du ikke går helt i kjelleren om de ønsker at du skal vente litt til. Men det er jo i alle fall første skritt på veien. 😊

 

Jeg ville gjort som optimist sier. Få en time på sykehuset på føden (enten gjennom lege/ jordmor eller ring direkte om det er mulig). Forklar situasjonen om at du er så utslitt (regner med at de allerede har det i papirene pga sykehistorien din) og at du ikke klarer å forholde deg til potensielt en mnd til med gaviditet.

 

Forhåpentligvis så får en sjekk med plan om ny oppfølging eller en sluttdato. Men om du er veldig umoden (og flere førstegangsfødende går over termin enn føder før... 😁) så kan det hende at det er en vurdering om at en igangsettelde nå ikke er gunstig helt enda. Men det vet ingen akkurat nå, du må bare sjekkes og så får du en vurdering. Om de ikke ønsker å sette igang enda så pass på at du får hjelp til smertene frem til dagen dere blir enige om/ planen de event legger.

 

Heier på deg og håper at alt går fint. Ta en dag av gangen så kommer du langt! Du har vært kjempeflink siste uken! Kanskje holder du littegran til om du planlegger inn noen koselige ting som du kan glede deg litt til (kino, fotbehandling, venninetreff eller noe annet som ikke tar for mye krefter og som du har glede av). Vips så går det litt mer tid. 😘 hurra for bleach! Nå er det ikke så lang tid igjen! Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så forberedt på å bli sendt hjem med beskjed om at jeg bare må holde ut. Jeg tror jeg hadde fått større sjokk om de faktisk sa ja, haha! :) Men tenker at jeg vil iallefall ha spurt, og kanskje blitt sjekka, så jeg "vet", på en måte. 

Jeg prøver og tenke at det er så kort tid igjen, og plutselig er han her. I kveld satte jeg i gang med et syprosjekt, men måtte gi meg da symaskina jeg lånte av ei venninne nekta og hente opp undertråden. Så i morgen får jeg mammas gode, gamle levert på døren. Den er trolig fra 60-tallet, og god som gull!

 

Da jeg sov litt tidligere drømte jeg at vannet gikk, og følte meg så forvirret da jeg våknet og ikke befant meg på sykehuset.  :fnise:

 

Og det å føle seg klar.. Jeg vet ikke, jeg er klar for forandring, men jeg har jo ikke den fjerneste anelse om hva jeg egentlig går til. Som førstegangs uten noen som helst erfaring med små barn, babyer eller graviditet har jeg lest MASSE, og det hjelper jo helt sikkert. Jeg er boksmart, men å ha en baby i armene, det kan jeg aldri forberede meg på, tror jeg. Det er med skrekkblandet fryd jeg ser frem til det første møtet og påfølgende tilvenningsprosess. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så forberedt på å bli sendt hjem med beskjed om at jeg bare må holde ut. Jeg tror jeg hadde fått større sjokk om de faktisk sa ja, haha! :) Men tenker at jeg vil iallefall ha spurt, og kanskje blitt sjekka, så jeg "vet", på en måte.

 

Jeg prøver og tenke at det er så kort tid igjen, og plutselig er han her. I kveld satte jeg i gang med et syprosjekt, men måtte gi meg da symaskina jeg lånte av ei venninne nekta og hente opp undertråden. Så i morgen får jeg mammas gode, gamle levert på døren. Den er trolig fra 60-tallet, og god som gull!

 

Da jeg sov litt tidligere drømte jeg at vannet gikk, og følte meg så forvirret da jeg våknet og ikke befant meg på sykehuset. :fnise:

 

Og det å føle seg klar.. Jeg vet ikke, jeg er klar for forandring, men jeg har jo ikke den fjerneste anelse om hva jeg egentlig går til. Som førstegangs uten noen som helst erfaring med små barn, babyer eller graviditet har jeg lest MASSE, og det hjelper jo helt sikkert. Jeg er boksmart, men å ha en baby i armene, det kan jeg aldri forberede meg på, tror jeg. Det er med skrekkblandet fryd jeg ser frem til det første møtet og påfølgende tilvenningsprosess. :D

Det eneste som er sikkert er at livet endrer seg litt. 😊 hvor man har fokus og hva dagene fylles med. Det er virkelig en stor gave i livet å få barn! Det er jo en grunn til at jeg går for nr 3! 😉😊😍

 

Men det er også ganske krevende, og det er lov til å føle seg både sliten og utfordret i de timene man gjør det. 😊 man får jo også et nytt menneske i armene som man skal bli kjent med. Noen får en umiddelbar lykkefølelse mens andre trenger litt tid på å bli kjent med mini og fordøye alle inntrykk. Begge deler er "lov". Og det er fint å lese seg opp, så får man bare ta dine egne erfaringer inn i teorien etterhvert som man opplever noe nytt. Det er jammen ikke lenge igjen nå!! 😍😍😍

 

Det kommer sikkert til å gå fint med sykehuset i morgen også. Ville bare forberede deg på at det ikke er sikkert noe skjer med en gang. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt hektisk her de siste dagene, hovedsaklig fordi formen min er så dårlig, men også fordi jeg har vært litt her og der for å finne ut mer om jeg kan settes i gang. Jeg har jordmor og psykiatrisk med meg på laget, og jeg får trolig dommen iløpet av morgendagen. Behandleren min på psyk var litt inne på om det kanskje var bedre med planlagt ks, men jeg føler at jeg iallefall vil prøve igangsetting først. Uansett, i verste fall, var de alle enige i at jeg maks skal gå til termin før jeg blir igangsatt. Så jeg har jo på sett og vis fått en dato, men morgendagen vil vise om den kan fremskyndes. :) 

Jeg fikk besøk av mammaen min i går også, hun kom med verdens beste banankake og brune pinner, så nå storkoser jeg meg med kake og tvserier. :) Jeg har hovnet fryktelig opp i hendene, og får smerter i ledda slik at jeg ikke kan spille så mye, men heldigvis har jeg spart opp noen episoder av The Walking Dead, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har fått snakket med de da! 😊 jeg har vært hos jm i dag, og jeg var litt men ikke helt moden. Åpning men mormunn er litt bakover og ikke helt avflatet enda. Har alltid hatt veldig lang mormunn (sjekkt pga mye kynnere i alle tre svangerskap) så vet jo at jeg må modnes lengre enn om den ikke hadde vært det. Så får jo være glad for disse masete kynnerene også. 😊😳😊

 

Så avtalte å ta det med ro i dag og komme tilbake for stripping og akupunktur i morgen. Har aldri prøvd akupunktur men har litt angst for nåler... He he, veldig lyse på det altså. Sies at det ikke gjør vondt så får bare bite det i meg. Greit å vente med strippingen så lenge som mulig så jeg slipper strippings før jeg er helt moden (lett at det bare blir styr med maserier som sliter ut kroppen). Håper at jeg sover greit de siste par nettene. Puh! Helt vilt at han snart kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper akupunkturen går bra i dag, Corneliuss! Jeg har aldri prøvd det selv, men det virker som om mange har gode opplevelser med det! :) 

Jeg fikk telefon i dag tidlig med beskjed om at jeg trolig blir tatt inn til samtale og sjekk for modning i dag, så jeg sitter her på nåler. 

Det er en heftig følelse å vite at man er sååå nær! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager - snart har også dere et lite menneske som ligger og lager de søteste grimaser til dere..! ♡ Her svulmer morskjærligheta så jeg nesten er på bristepunktet.. Barseltårene sitter løst, amminga går greit - men likevel går ikke vekstkurven hennes rett til værs som ønsket og håpet.. Så det lager litt bekymringer selv om hun gulper og spiser til hun er godt fornøyd. Dagtid går det ikke mer enn max 3t mellom hvert måltid.. Noen som har tips?

 

"Storebror" hund har gått inn i rollen som påpasser nå som han har skjønt at hun er her for å bli, og han ser helt fortvila ut om hun rekker å gråte ett minutt før hun ligger ved puppen! :D

 

Følger med dere, men skriver lite.. og har nesten litt dårlig samvittighet for å ikke bidra til å holde liv her inne i tråden, men så er det sånn at man nesten må prioritere god gammeldags blikkontakt og pludring med ungen.. Det er viktig disse første ukene, og når man da skal gjøre "alt" annet når hun sover, så blir det hektisk!!

 

Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...