Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Apex! Så gøy å høre fra deg! Og så godt med lillesøster og morshjertet! Når får du den eldste hjem igjen? Tipper han også er spent selv om det skulle drøye litt før han kan komme. :-) angående ammingen; jeg synes ikke det høres så galt ut. Så lenge hun ikke går ned i vekt, virker misfornøyd eller slapp så ville jeg bare ha sett det litt an. Det kan jo høres ut som at hun har sin egen vekstkurve (som kanskje går litt saktere nå men som vil gå litt raskere om noen uker feks).

 

Men om du begynner å mistenke at hun ikke får nok av deg så tenker jeg at jeg ville gjort følgende:

 

1. Startet å amme oftere også på natten selv om hun ikke våkner og ber om det (altså bruk vekkerklokke, event pumpe om hun ikke suger skikkelig Pga vil sove) samt passe på at hun får tømt puppene skikkelig hver gang på dagen også. Husk på å drikke nok slik at du klarer å produsere mye melk (aldri sette deg til å amme uten å ha stort glass vann ved siden av deg som du tømmer er en god regel). Ikke gjør for mye så du blir sliten, la far få styre litt så du kan samle krefter til amming. :-)

2. Om det ikke hjelper i løpet av en uke så ville jeg ha sett om hun respondere på morsmelkerstatning etter at du ammet henne (om vekstkyrven stopper helt). Er hun fremdeles interessert i mer? Har opplevd at venninner som trodde ungene var Mette etter full amming på begge bryst - og så har de fått og drukket en hel full flaske etter at de var ferdige. Da er jo det et tydelig signal på at kroppen ikke klarer å produsere nok og at man bør spe på med mme i mitt hode. Bedre at barnet blir mett enn at de bare får brystmelk tenker jeg da. Men "ammepolitiet" vil kanskje arrestere meg for den uttalelsen der.

 

Men som sagt, da har barna vært urolige og det høres jo ikke ut som lillesøster er der nå. Det ordner seg nok på sikt. Min erfaring er at de vokser litt i rykk og napp :-)

 

Her har jeg hatt en natt med litt sterkere kynnrre og ganske så sterke menssmerter. Våknet en del ganger av det så nå tar det seg litt opp ja. Har fortsatt med litt brun utflod utover natten så tydelig at selv om hun ikke strippet meg så var det nok til å irritere hinnene så det satte litt mer i gang. Skal ned til jm om 2 timer igjen men nå er jeg nesten litt "redd" for den strippingen. Ups! Hvis hun tar skikkelig tak i dag så "eksploderer" det vel... He he! Synes egentlig at det er bedre om det går litt gradvis men så kan det jo også stoppe litt opp... Så får bare gå inn i det og håpe på det beste.

 

Glad for å høre om at du blir tatt vare på, bleach! Prøv å spare på kreftene. Spis og sov så godt du kan! :-) det blir spennende å høre hva de sier om modningen såpass før termin. Noen føder jo tidlig også. Krysser fingre for deg! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbydd mer pupp etter at hun slipper tak, og det vil hun virkelig ikke ha, så jeg forsøker å fortelle meg selv at hun selvreguleres godt etter boka og det er kanskje bare slik at det går litt tregere nå i starten.. Virker ikke tett, gul eller slapp, og det er jo en god ting. Elektiv ks har jo også ulempen med at man ikke får drahjelpa i naturlig frislipp av oksytocin (rett staving?) som man ellers får når man går i fødsel så melkeproduksjonen kan gå noe tregere hvis en ikke er superflink på stimulering og hud mot hud.. Og den der stress-nedbiten kunne jeg sikkert gjort bedre, var i begravelse til min gusønn dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset.. så det er jo nok å tenke på, selv om jeg forsøker å be far om å fortsette bare litt til med litt ekstra på husarbeidsfronten.. Men nå er det rolige dager, ingen utflukter planlagt advent får være advent!

 

Krysser fingrene for at du er i startfasen nå, Corneliuss - jeg føler meg snytt for slimpropp, fostervann og hardt arbeid med å sette frøkna til verden selv.. Klarer fremdeles ikke helt å forstå at noen faktisk ønsker seg ks. Hadde vært så deilig å være i normal gjenge nå og ikke måtte ta hensyn til at jeg ikke skal løfte tyngre enn jenta vår.. Forferdelig upraktisk!!! Såret ser ut til å gro fint, så man får holde seg til vektbegrensningene så man ikke ender opp med brokk.. Det er usexy!

 

Jaja - takk for tips i alle fall. Dere er gode å ha når man stresser!!! Lykke til!

 

Glemte å svare deg, Corneliuss - storebror kommer hjem om en ukes tid og da kommer han rett på besøk til lillesøster! ♡ Blir stas, han savnes ekstra mye når det skjer ekstraordinære ting!!

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for storebror og glede seg til å se søsteren sin. Det blir nok et spesielt øyeblikk.

 

Jeg tenker at datteren din og maten kommer til å gå seg til. De vokser jo litt i rykk og napp og så lenge kurven ikke blir HELT feil over flere uker så ville jeg bare sett det an. ❤️

 

Jordmor hadde hanket inn akupunktøren deres som egentlig hadde fri så da ble dette nålegreiene litt mer omfattende. Jeg som hater nåler. Godt jeg ikke visste det på forhånd. Knis. De startet med å si at de ikke skulle sette så mange. Bare 5-6-7 stk. Det var jo ren bløff. Jeg vet at de satte minst 15 for de telte jeg, men vet ikke om jeg fikk med alle for jeg skulle jo liksom ligge i ro.. Får satse på at de gav effekt i alle fall. Noen steder er jeg fremdeles øm så det skal vel tilsi at de har påvirket noe i alle fall. Jm kjente på meg og strippet meg etterpå. Hun mente at åpningen var på vei til å bli mer sentrert, enda mindre kant og nå litt større åpning enn i går. Fikk løsnet på hinnene som hun skulle under strippimgen. Kjenner at det murrer og holder på i magen så satser på at modningen er enda mer i gang nå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To små gutter❤️❤️

 

GRATULERER Løvinne30 og Corneliuss!

 

(Gleder meg VELDIG til å treffe vår gutt - 1,5 uke til termin💙).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg på sykehuset med ballongkateter. Venter på at det skal falle ut, hvis ikke vil de ta det ut i ellevetiden i morgen formiddag og vurdere neste steg da. Legen som satte det inn, og jordmødrene jeg har snakket med, er optimistiske da, så jeg tenkte jeg skulle være optimistisk jeg også.. :) Jeg hadde heftig mange kynnere rett etterpå, før det roet seg en stund. De siste to timene har det økt igjen, og de kommer tett. Noen er vonde, noen er bare ubehagelige. Og det stikker og presser i underlivet, merker definitivt at det er noe der som helst ikke skal være der. Håper kroppen min samarbeider, for jeg er klar som et egg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende, Bleach!!! :) Håper du er godt i gang - eller at du får hvile litt og samle krefter hvis det ikke slo til med en gang. Sender deg gode tanker og venter spent på oppdatering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sover dårlig? Jeg har sovet godt frem til nå nylig. Våknet mange ganger og gått på do, men sovnet fort igjen. Nå har jeg hatt flere netter hvor jeg har våknet 3 og 4, fortsatt trøtt men ikke fått sove...

 

Hvordan har dere det?

 

Gratulerer så mye til alle som har fått!

Her kjennes det innimellom som om han er på vei ut med mye bevegelse langt ned i bekkenet. Tre uker til termin så blir nok sånn en stund til før det setter igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stoppet det opp, så i dag ble de to modningspiller. Sitter her med veldig tette, lange, harde kynnere og varierende mensverk. Så det er da noe som skjer, iallefall! :) Er forberedt på at det kan ta tid, men det føles deilig å være i gang likevel. Blir godt ivaretatt av jordmødre og leger, og selvfølgelig av mannen som er helt gull! 

Hvordan går det der da, Corneliuss? Står alt bra til med mor og barn? 

Sofia86, jeg har knapt sovet de siste 4 ukene, det er en av hovedgrunnene til at jeg nå er igangsatt. Sovner sent, våkner etter kort tid, og kan bare glemme og sove etter klokka 5. Det er tungt, så du har all min medfølelse! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere, og gratulere så mye til dere som har fått siden sist! Utrolig koselig lesing :) 
​Og Apex, så godt å høre at KS gikk fint! Gratulere med ei jente, også med verdens vakreste navn! <3

Vårt lille nurk kom til verden den 26.11, 04:37. Hun var nøyaktig 3 kilo, 48,5 cm og er helt vidunderlig. Og fødselen var (med god hjelp av epidural) helt fantastisk :D

Pga mitt høye blodtrykk og at hun gikk mye ned i vekt etter fødselen (jeg har ikke noe særlig melk enda), ble vi lengre på sykehuset enn vanlig. Som førstegangsforeldre var det egentlig veldig greit, alle jordmødrene var fantastiske og lærte oss utrolig mye :)
Vi har vært hjemme en stund nå, kommet oss godt til rette, og lille er så langt utrolig grei å ha med å gjøre. Vi får helsesøster-besøk i morgen, vi er så spente på å se hvordan det går med vekta hennes. Hun får MME hver tredje time i løpet av dagen, og når hun våkner om natta, så vi håper hun vokser som hun skal. 
Vi sliter med å finne navn fortsatt, for en utrolig stor oppgave det er! 

Håper dere alle har hatt en nydelig 2.søndag i advent! :) Håper dere som har fått allerede koser dere med nurkene, og ønsker dere som fortsatt venter all verdens lykke til! Dere har mye bra i vente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, babyklar!! Så deilig at alt går bra :)

 

Bleach, snart er skatten din her! Lykke til i innspurten!!

 

Jeg er inne i siste uke før termin og kan signere dette med søvn.. Zzz.. Ironisk når man liksom skal lade opp. For meg er det mer "nå må jeg sove" som gjør at jeg ikke får sove, tror jeg. Og alle tankene.. "Når skjer det? Går det bra? Er mini frisk? Er mini litt for stille nå?? Er alt bra????!?" Og: "jeg har jo ikke kjøpt bleier, ammeinnlegg eller pakket bagen ferdig!! Hva trenger jeg, mon tro?!". Og sånn fortsetter det i sirkler.

 

Hvordan merker dere at mini beveger seg? Her er det mest "knuffing" og "strekking" føles det ut som.

 

Klem SPENT desembermamma ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har født! Kjenner jeg er misunnelig på alle som har det overstått. Jeg gruer meg denne gangen. Jeg har ikke termin  før 21, så regner med at jeg må gå en stund til. 

 

Jeg sover også dårlig. Men jeg ser egentlig ikke på det som et stort problem. Får jeg 4 timer totalt så er jeg fornøyd :) Har egentlig aldri vært så flink til de sovegreiene jeg. Og så er kroppen innstilt på oppdelt søvn før babyen kommer og man må trå til med natteamming. 

 

 

Venter forresten nr 4.

Endret av hengebuksvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende å lese her! Jeg har termin i dag, men så langt ingen tegn til fødsel! Jeg vil gjerne føde denne uken altså. Gleder meg til å møte lille baby, og til å gå en rolig førjulstid i møte. Vi er så spente på minstemann nå! Storesøster spør hele tiden når jeg skal på sykehuset.

 

Jeg har forresten heller ikke sovet godt, men det har jeg ikke gjort siden jeg var 6 mnd på vei! Jeg er oppe 2-3 timer hver eneste natt. Nå har det eskalert, så nå må jeg sitte i sofaen og sove. Jeg er nemlig fryktelig plaget av halsbrann og ingenting jeg har prøvd virker godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende å lese her! Jeg har termin i dag, men så langt ingen tegn til fødsel! Jeg vil gjerne føde denne uken altså. Gleder meg til å møte lille baby, og til å gå en rolig førjulstid i møte. Vi er så spente på minstemann nå! Storesøster spør hele tiden når jeg skal på sykehuset.

 

Jeg har forresten heller ikke sovet godt, men det har jeg ikke gjort siden jeg var 6 mnd på vei! Jeg er oppe 2-3 timer hver eneste natt. Nå har det eskalert, så nå må jeg sitte i sofaen og sove. Jeg er nemlig fryktelig plaget av halsbrann og ingenting jeg har prøvd virker godt nok.

Hei! Etter 19 uker med halsbrann, og blodig oppkast, så fikk jeg noen tyggetabeletter fra apoteket som heter Novaluzid. Den nøytraliserer magesyra, så om du ikke har prøvd den, er det verd et forsøk. Kjøpte disse i går, og etter å ha tygd 2 slike + en skje med Galieve har jeg faktisk sovet i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Corneliuss!! :) Håper alt står bra til med både mor og barn. Og lykke til dere andre som går å venter på de små,bare å glede seg. Her er lillegutt allerede 3 uker i dag,vi storkoser oss her hjemme! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Motiverende å lese her! Jeg har termin i dag, men så langt ingen tegn til fødsel! Jeg vil gjerne føde denne uken altså. Gleder meg til å møte lille baby, og til å gå en rolig førjulstid i møte. Vi er så spente på minstemann nå! Storesøster spør hele tiden når jeg skal på sykehuset.

 

Jeg har forresten heller ikke sovet godt, men det har jeg ikke gjort siden jeg var 6 mnd på vei! Jeg er oppe 2-3 timer hver eneste natt. Nå har det eskalert, så nå må jeg sitte i sofaen og sove. Jeg er nemlig fryktelig plaget av halsbrann og ingenting jeg har prøvd virker godt nok.

Hei! Etter 19 uker med halsbrann, og blodig oppkast, så fikk jeg noen tyggetabeletter fra apoteket som heter Novaluzid. Den nøytraliserer magesyra, så om du ikke har prøvd den, er det verd et forsøk. Kjøpte disse i går, og etter å ha tygd 2 slike + en skje med Galieve har jeg faktisk sovet i natt.

 

 

Takk for tips! Det skal jeg jaggu prøve å få tak i! Men aller helst ønsker jeg denne ungen ut av min mage og ut i verden ;). Det var nemlig den beste medisinen mot halsbrann sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Motiverende å lese her! Jeg har termin i dag, men så langt ingen tegn til fødsel! Jeg vil gjerne føde denne uken altså. Gleder meg til å møte lille baby, og til å gå en rolig førjulstid i møte. Vi er så spente på minstemann nå! Storesøster spør hele tiden når jeg skal på sykehuset.

 

Jeg har forresten heller ikke sovet godt, men det har jeg ikke gjort siden jeg var 6 mnd på vei! Jeg er oppe 2-3 timer hver eneste natt. Nå har det eskalert, så nå må jeg sitte i sofaen og sove. Jeg er nemlig fryktelig plaget av halsbrann og ingenting jeg har prøvd virker godt nok.

Hei! Etter 19 uker med halsbrann, og blodig oppkast, så fikk jeg noen tyggetabeletter fra apoteket som heter Novaluzid. Den nøytraliserer magesyra, så om du ikke har prøvd den, er det verd et forsøk. Kjøpte disse i går, og etter å ha tygd 2 slike + en skje med Galieve har jeg faktisk sovet i natt.

 

 

Takk for tips! Det skal jeg jaggu prøve å få tak i! Men aller helst ønsker jeg denne ungen ut av min mage og ut i verden ;). Det var nemlig den beste medisinen mot halsbrann sist ;)

 

Helt enig. Har bestem at han skal ut på mandagen (har termin på tirsdag), da er min jordmor på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...