Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere jenter? Flere som venter eller har alle født? Jeg har termin 30. og her skjer det ingen ting for øyeblikket.Je

Jeg venter også fortsatt. Termin 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det med dere jenter? Flere som venter eller har alle født? Jeg har termin 30. og her skjer det ingen ting for øyeblikket.

Jeg venter (VELDIG!!). App'en sier 101,4% fullført, men ingen baby.. Har heldigvis ingen plager med bekken eller rygg, så bruker dagene til å suse rundt med julesyssel hjemme, litt kafé og vindusshopping. Men han kan GJERNE komme nå ;)

 

Lykke til videre i ruginga, damer :) Og oppdater gjerne når nurkene kommer til verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på om det kommer noen 24.! :) Jeg blir nok sistemann og vil veldig gjerne høre hvordan det går med dere! Jeg har kjøpt bok i dag: "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Blir spennende lesing tror jeg:) Andre som har lest denne? Kanskje litt sent å kjøpe denne 12 dager før termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere jenter? Flere som venter eller har alle født? Jeg har termin 30. og her skjer det ingen ting for øyeblikket.

Jeg venter!! Er 40+0 i dag, og har termin på søndag.. Vil så veldig gjerne at han skal komme før jul, men her er det foreløpig ingen tegn på at ting er i gang.

Har verken kynnere, såkalte murringer, eller sett noe til slimproppen. Flere som har det sånn? Har jo hørt om damer som har gått fra å ikke kjenne noe som helst, til at vannet plutselig går dagen etter.. Men magefølelsen sier vel likevel at det blir baby på overtid i denne gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også, 39+6 i dag og termin på søndag (40+2)

 

Hatt mye maserier/kynnere siste to dagene, men i dag har det vært mer stille. Har mens termin på julaften og er "redd" for at hun finner på at hun vil ut da. Så håper det enten skjer noe i løpet av helgen, eller at hun venter til etter jul ☺ begynner å bli ganske utålmodig da, så tenkte å prøve en runde i "høyet" med samboer i kveld når han endelig kommer hjem etter å ha vært vekkreist i forbindelse med jobb.

 

Ellers er absolutt alt klart av forberedelser, både ihht baby og jul, så det er late dager på sofaen som gjelder 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er det med dere jenter? Flere som venter eller har alle født? Jeg har termin 30. og her skjer det ingen ting for øyeblikket.

Jeg venter!! Er 40+0 i dag, og har termin på søndag.. Vil så veldig gjerne at han skal komme før jul, men her er det foreløpig ingen tegn på at ting er i gang.

Har verken kynnere, såkalte murringer, eller sett noe til slimproppen. Flere som har det sånn? Har jo hørt om damer som har gått fra å ikke kjenne noe som helst, til at vannet plutselig går dagen etter.. Men magefølelsen sier vel likevel at det blir baby på overtid i denne gården!

Jeg håper det plutselig starter.. Ingen tegn her annet enn litt flere kynnere når jeg er i ro. Noen dager på "overtid" iht termin her. Har hele tiden hatt en magefølelse for at han kommer 1 uke over, så krysser fingrene for denne helgen...!

 

Håper dere slipper å gå lenge over termin. Man er veldig psykisk "ferdig" når den datoen kommer, hehe.

 

(Og spennende om det kommer et lite julebarn her❤️)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får holde oss oppdatert Sienna85 på om en runde i høyet får noe til å skje!

 

Så reklame om å gå ned 5 kilo før jul og sa til samboer at det er litt sent nå. "Neida, bare å føde en baby det." Hi hi. Syntes det var litt morsomt jeg da. Regner selv med at jeg er julegrisen på julaften. Føler meg ikke akkurat lekker om dagen og tenker at det skal man heller ikke noen dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ 9 dager på overtid (termindato) her😱 skal på kontroll på kk i morgen, trivselkontroll, håper han enten bestemmer seg for å komme Ila helgen eller de sitter meg i gang i morgen. Ellers blir jeg satt i gang på tirsdag 💙 har lite lyst å feire jul på sykehuset uten jenten vår på 5år😢 helt på tuppa om dagene jeg.. Det må skje noe snart!! Håper dere andre slipper denne forferdelige ventingen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ 9 dager på overtid (termindato) her skal på kontroll på kk i morgen, trivselkontroll, håper han enten bestemmer seg for å komme Ila helgen eller de sitter meg i gang i morgen. Ellers blir jeg satt i gang på tirsdag har lite lyst å feire jul på sykehuset uten jenten vår på 5år helt på tuppa om dagene jeg.. Det må skje noe snart!! Håper dere andre slipper denne forferdelige ventingen❤

Det skjønner jeg godt, Desembergull2014! Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trivselkontroll og har sjekket alt. Han har det fint og er 4kg++ jeg er ikke moden men hadde visst to-tre cm åpning!? Hun strippet meg, og fikk ny time på tirsdag, da blir det nok igang setting med ballong😟 så hjem og opp igjen julaften.. Så kommer forhåpentligvis julebabyen vår💙❤️ men må gjerne komme NO!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår kom 11.12. Hun var 3,6 tung og 51 cm lang.

Etter å ha opplevd et akutt ks med storebror må jeg si at det var en fantastisk opplevelse å få føde "selv" denne gangen. Ble satt i gang med ballong som datt ut etter bare 2,5 time. De tok da vannet men fikk ikke rier så halv 7 på kvelden fikk jeg riedrypp. Dette ble skrudd av og på flere ganger iløpet av natta da babyen reagerte, men i 4 tidene hadde jeg alikevell fått 10 cm åpning. Jeg fikk aldri pressrier, så måtte bare presse på riene men det gikk i grunnen greit. Etter 41 minutter hva hun ute. 

Fantastisk med roen etter på, storerbror var dårlig, så de løp bare av gårde med han. Var jo i så mye bedre form etterpå også. 

Nå koser vi oss hjemme, jenta er snill og rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår kom 11.12. Hun var 3,6 tung og 51 cm lang.

Etter å ha opplevd et akutt ks med storebror må jeg si at det var en fantastisk opplevelse å få føde "selv" denne gangen. Ble satt i gang med ballong som datt ut etter bare 2,5 time. De tok da vannet men fikk ikke rier så halv 7 på kvelden fikk jeg riedrypp. Dette ble skrudd av og på flere ganger iløpet av natta da babyen reagerte, men i 4 tidene hadde jeg alikevell fått 10 cm åpning. Jeg fikk aldri pressrier, så måtte bare presse på riene men det gikk i grunnen greit. Etter 41 minutter hva hun ute. 

Fantastisk med roen etter på, storerbror var dårlig, så de løp bare av gårde med han. Var jo i så mye bedre form etterpå også. 

Nå koser vi oss hjemme, jenta er snill og rolig.

 

Gratulerer så mye, Mollabell! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår kom 11.12. Hun var 3,6 tung og 51 cm lang.

Etter å ha opplevd et akutt ks med storebror må jeg si at det var en fantastisk opplevelse å få føde "selv" denne gangen. Ble satt i gang med ballong som datt ut etter bare 2,5 time. De tok da vannet men fikk ikke rier så halv 7 på kvelden fikk jeg riedrypp. Dette ble skrudd av og på flere ganger iløpet av natta da babyen reagerte, men i 4 tidene hadde jeg alikevell fått 10 cm åpning. Jeg fikk aldri pressrier, så måtte bare presse på riene men det gikk i grunnen greit. Etter 41 minutter hva hun ute.

Fantastisk med roen etter på, storerbror var dårlig, så de løp bare av gårde med han. Var jo i så mye bedre form etterpå også.

Nå koser vi oss hjemme, jenta er snill og rolig.

Ååå så fantastisk bra at du har hatt en fin opplevelse 😊 var godt å lese at det hadde gått så bra👌😀 gratulerer så masse med en ny verdensborger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blææ 9 dager på overtid (termindato) her skal på kontroll på kk i morgen, trivselkontroll, håper han enten bestemmer seg for å komme Ila helgen eller de sitter meg i gang i morgen. Ellers blir jeg satt i gang på tirsdag har lite lyst å feire jul på sykehuset uten jenten vår på 5år helt på tuppa om dagene jeg.. Det må skje noe snart!! Håper dere andre slipper denne forferdelige ventingen❤

Det skjønner jeg godt, Desembergull2014! Masse lykke til!!

Tusen takk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg Desembergull! Krysser fingre og tær for at det skjer i helgen!

Tusen takk for det :)

Krysser alt for at det er min tur snart 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig komme hjem, etter 8 dager på sykehus. Deilig! Fra rommet jeg lå på kunne jeg se huset vårt, med lyskule i vinduet og alt, så når humøret sank og jeg fikk for mye hjemlengsel måtte jeg trekke for gardina.

 

Fødselen gikk utrolig bra. Jeg fikk satt inn gel de to siste modningsforsøkene, og den fikk meg opp til det punktet der det var gunstig å ta vannet ca klokken 20.30. Jordmoren som gjorde dette var av gamle sorten, så da jeg begynte å skrike meg gjennom riene etter 10 min, trodde hun ikke på meg, og nektet meg smertelindring. Hun så meg inn i øynene og lovet at det ikke fantes en ting hun kunne gi meg før epidural, annet enn akupunktur. (Som jeg jo har svært liten tro på!) Dette står i sterk kontrast til det legen fortalte meg om ting man kunne gi kvinner for å "spare" epiduralen til det virkelig var behov for det. Uansett, jeg klarte ikke krangle noe særlig på det, jeg var opptatt med riene mine som kom med under et minutts mellomrom og varte i ca ett minutt. Etterhvert som jeg mer hylte og hyperventilerte, mens jordmora sto der og sa ting som "dette klarer du, jeg har tro på deg som fødekvinne" og "mange kvinner har gjort dette før deg uten epidural, så du klarer det du også", så gikk det vel opp for henne at jeg ikke kødda da jeg sa at jeg trengte hjelp, og fikk opp anestesilegen kjapt. Det tok henne mange forsøk å få på plass nåla, men jeg var for "borte" og desperat etter å få den satt til å bry meg om den smerten. Det var en enorm lettelse når jeg begynte å føle kontroll under riene jeg kunne puste gjennom dem og fokusere på å holde roen. Nå hadde jeg også fått ny jordmor, takk og pris for det, og hun var helt fantastisk!

 

Straks epiduralen hadde effekt fikk jeg mannen til å hente inn foreldrene mine. De var lamslått og lykkelige over å få være med på fødselen til sitt første barnebarn (jeg er enebarn), og pappa fant seg en stol og satte seg i en krok for å være minst mulig i veien, livredd for å være til bry, haha. Sammen klarte vi å prate og le oss gjennom 1,5 timer med rier, hvorpå jordmor kunne fortelle at jeg hadde gått fra 5 til 10 cm på denne korte tiden. Dette ble så overveldende for mamma at hun satte i og gråte. :D

 

Det gikk 1 time til, ca, før hodet hadde kommet langt nok ned til at jeg kunne presse. Dette gjorde jeg visst ganske bra, for Casper var ute knapt en time senere. Jeg fikk 3 sting på en liten rift mot baken(som svir passe greit nå!!), ellers gikk alt knirkefritt.

 

Jeg sitter igjen med bare gode følelser angående fødselen. Det var veldig vondt frem til epiduralen var satt, og fremdeles vondt etter at den var satt, men på en helt annen måte. Jeg syntes det var helt supert å ha foreldrene mine der, siden vi har et veldig bra forhold, og mamma var en god støtte å ha. Mannen var også helt super, og jeg synes det er urkomisk at han på forhånd sa at han kom til å slite veldig under fødselen, og han ville ikke se hodet komme ut, klippe navlestreng og iallefall ikke se morkaka. Fyren gjorde alle tre tingene, på eget iniativ, fordi han var så gira og glad, og pussig nok synes han det var utrolig vakkert å se et mørkhåra hode komme ut av mine nedre deler.

 

Ammingen gikk seg ikke til, av flere årsaker. Så her jeg sitter jeg med brystene hardt surret i støttebandasje og kveler produksjonen. Det er så vemodig, så sårt, så utrolig skuffende at jeg ikke klarer og snakke om det uten å gråte. Jeg fikk god støtte på sykehuset, både til å prøve og til å slutte, men det brast likevel for meg da den ene jordmoren spurte meg om jeg ikke ammet, da jeg ringte på for å spørre etter flaske. Jeg klarer ikke helt å forholde meg til alt ammeutstyret jeg kjøpte inn på forhånd, og jeg svarer at ammingen går bra, når noen spør. Føler meg som en feilvare, men likevel føler jeg meg langt bedre enn da jeg satt med pumpa og gråt fordi det gjorde så himla vondt helt ned i tåspissene.

 

Casper er en fornøyd og rolig liten type, og jeg kunne gjort det hele igjen! :)

Kjenner meg igjen i amminga. Har Rusty Pipe Syndrome på v.side, får ikke opp produksjonen. Ammer alt jeg klarer, men gir mme på flaske i tillegg. Fikk en ny unge da vi starta med det. Men det er sårt! Gråter masse. Forbanna ammepress'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de små nurkene, molllabell og hengebuksvin!!!

 

Godt du er "i gang", desembergull2014. Er igangsettelsesdag for KK 12 dager etter termin? For Oslo Universitetssykehus er det 12 dager. Første overtidskontroll i morgen.. Litt tung dag i dag og må jobbe med tankene, merker jeg. Ville så gjerne feire jul med en liten en i hus❤️ Det viktigste er jo at alt går bra!

 

God 4. søndag i advent!! :)

Endret av Optimist78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de små nurkene, molllabell og hengebuksvin!!!

 

Godt du er "i gang", desembergull2014. Er igangsettelsesdag for KK 12 dager etter termin? For Oslo Universitetssykehus er det 12 dager. Første overtidskontroll i morgen.. Litt tung dag i dag og må jobbe med tankene, merker jeg. Ville så gjerne feire jul med en liten en i hus❤️ Det viktigste er jo at alt går bra!

 

God 4. søndag i advent!! :)

Ja her i Bergen er det 12 dager.. Fikk ett lite brekk i går selv, hele illusjonen min over hvordan julen "skulle bli" gikk fullstendig i vasken. Har også vært myyye dårlig dette svangerskapet og har dårlig samvittighet ovenfor storesøster på 5år som kanskje må feire jul uten meg :( gleder meg til alt er overstått 💙💖 god 4.søndag i advent og lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster ble født 00.40 i natt. 4210 tung og 49 lang og helt perfekt 😍 Begynte med uregelmessige rier klokka 07, var på sjekk på sjukehuset kl.16, da viste det seg at riene ikke hadde vært noe effektive enda. Dro hjem, fikk regelmessige og vondere rier, dro inn igjen på sjukehuset litt over kl.22. Hadde da 6 cm åpning, spent vannblære og modne forhold. Fikk badekar, 23.50 tok de vannet og 00.40 ble hu født i badekaret :) 2,5 time etter vi kom på sjukehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...