Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye til både Hengebuksvin og VE-G! Håper det går fint med dere alle - her plundrer vi fremdeles med dårlig vektoppgang og skal til ny kontrollveiing hos hs før jula tar til. Kjenner jeg gruer meg og stresser meg opp før det besøket der..

God jul til dere alle - og lykke til på overtidskontroll!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillesøster ble født 00.40 i natt. 4210 tung og 49 lang og helt perfekt 😍 Begynte med uregelmessige rier klokka 07, var på sjekk på sjukehuset kl.16, da viste det seg at riene ikke hadde vært noe effektive enda. Dro hjem, fikk regelmessige og vondere rier, dro inn igjen på sjukehuset litt over kl.22. Hadde da 6 cm åpning, spent vannblære og modne forhold. Fikk badekar, 23.50 tok de vannet og 00.40 ble hu født i badekaret :) 2,5 time etter vi kom på sjukehuset :)

Gratulerer så masse💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste hjem 4.dag etter ks, kunne dratt før om jeg ville for jeg var i god form - men jeg ble ett ekstra døgn for å se at snuppa begynte å gå opp i vekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere på sykehuset etter fødsel?

Fødte torsdag kl 1741. Overflyttet til barselhotell etter papirene var ferdig kl 23. Hadde hele fredagen der og utskrivning neste morgen; lørdag etter frokost. Var på Ullevål men ikke første babyen min så da får man ikke bli så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som akkurat har fått baby!! 😍

Når det gjelder julen så skjønner jg godt at alle vil være hjemme, men ta imot all hjelp dere får på sykehuset. Kjipt å skyndte seg hjem og så funker ikke amming feks. 😊 det kommer mange flere juler. 🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror har gulsott og ligger i lys så vi er fremdeles på sykehuset. Kjedelig.

 

Lykke til dere som fortsatt venter. Rett rundt hjørnet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjedlig! Det hadde tutta her og, så var inn å ut på sykehuse den første uka, måtte hun ligge i lys en natt, å 2-3 blodprøver etterpå for å passe på at hun ikke steg, men hun hadde ikke tegn til no gulsot, sov jo ikke å vær våken å livlig å drakk fra puppen som bare det, så jeg merket jo ingenting, ikke var hun så gul heller hehe, men godt dem sjekka å tok vare på oss så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til de som har født! :D 

Sofia86, den boken av Gro Nylander har jeg også! Leste masse i den mens jeg gikk gravid, men etter at jeg fødte har jeg ikke plukket den opp, hovedsaklig fordi den er så pro-amming, og det er noe jeg ikke får til så godt, så det ble litt sårt. Men boken er kjempebra, med masse annet bra stoff i også! :) 

SallyRoyal, det ammepresset synes jeg er tungt å forholde meg til. Merker jeg skammer meg når folk spør om hvordan ammingen går, også ergrer det meg at de i det hele tatt spør. Håper det snart gir seg, både spørringen og skammen. Det går bedre nå da, men jeg blir fremdeles grepet av sånne anfall av tristhet og tårer når jeg tenker på det. Foreløpig får jeg bare pumpet ut det lille jeg har, så får vi se hvor lenge jeg kan holde på sånn før melka forsvinner helt. 

Her har mini tatt igjen fødselsvekta si med hundre gram på dag 10, så nå fikk vi klarsignal om å la ham sove på nattetid til han våkner selv, istedenfor å vekke ham hver tredje time for å gi mme. I natt våknet han bare en gang i to-tiden, så sov han helt til åtte. Jeg begynner og se meg selv i speilet, istedenfor å bare se ei rugekasse, og det føles deilig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg merket meg bleach. Har nå kommet halveis og syntes det er litt i overkant pro amming. Dette er min første så har ikke erfaring med dette, men med alt presset på dette så skjønner jeg godt at det er tøft. Det viktigste er at han får masse kjærlighet og kos fra mammaen og pappaen sin:) Kroppsvarme høres også viktig ut ette hva jeg leser. God klem til deg bleach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min lille prins endelig komt💙 styrt fødsel i natt :) slapp å bli satt i gang ❤️❤️ Goooood juuuul ❤️❤️❤️🎅🎅🎅🎅 4,2kg og 55cm 😉

Endret av Desembergull2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til de som har født! :D

 

Sofia86, den boken av Gro Nylander har jeg også! Leste masse i den mens jeg gikk gravid, men etter at jeg fødte har jeg ikke plukket den opp, hovedsaklig fordi den er så pro-amming, og det er noe jeg ikke får til så godt, så det ble litt sårt. Men boken er kjempebra, med masse annet bra stoff i også! :)

 

SallyRoyal, det ammepresset synes jeg er tungt å forholde meg til. Merker jeg skammer meg når folk spør om hvordan ammingen går, også ergrer det meg at de i det hele tatt spør. Håper det snart gir seg, både spørringen og skammen. Det går bedre nå da, men jeg blir fremdeles grepet av sånne anfall av tristhet og tårer når jeg tenker på det. Foreløpig får jeg bare pumpet ut det lille jeg har, så får vi se hvor lenge jeg kan holde på sånn før melka forsvinner helt.

 

Her har mini tatt igjen fødselsvekta si med hundre gram på dag 10, så nå fikk vi klarsignal om å la ham sove på nattetid til han våkner selv, istedenfor å vekke ham hver tredje time for å gi mme. I natt våknet han bare en gang i to-tiden, så sov han helt til åtte. Jeg begynner og se meg selv i speilet, istedenfor å bare se ei rugekasse, og det føles deilig. :)

Jeg var på barsel poliklinikk i går. Hun jeg var hos hadde jobba der i 40år, hun sa at Nylanderboka var noe de hadde protestert på - fordi virkeligheten er ikke sånn. Jeg slutta å gråte i det vi begynte å gi ungen nan, og jeg skammer meg ikke. (Poenget er at barna våre skal vokse opp. Om det er ved hjelp av mm eller mme, det spillet ingen rolle)Det skal ikke du heller gjøre. Vi er ikke dårligere mødre enn andre. Kjenner også på den sårhetsfølelsen, av å ikke få til amminga, men følelsen av å ikke kunne gi ungen nok mat var mye verre. Vi starta med mme på fredagen, etter enda en veing med vektnedgang, og i går var han begynt å gå opp igjen. Endelig! Som pleiern i går sa, jeg har prøvd alt jeg kan for å få til amminga, og noen får det tiø andre ikke. Men det er ikke det som definerer oss som mødre <3 send meg gjerne en pm om du vil. Bodde du og i Tromsø?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Desembergull! :D 

SallyRoyal, som førstegangs slukte jeg den boka rått, og i ettertid skulle jeg nesten ønske jeg aldri leste den. Jeg bygget opp så himla store forventninger til både meg selv og babyen, og jeg trodde egentlig at jeg skulle fikse det. Det var en utrolig stor lettelse da jordmor og barnepleier fant meg gråtende og sa at nok er nok. Han spiser mme nå, og det lille jeg får pumpa ut av morsmelk. Jeg slapper av, føler meg trygg på at han får i seg det han trenger og jeg ser at han er tilfreds. Det er gull verdt å føle på! :) Det veier litt opp for den fortvilelsen jeg følte, og ennå føler angående ammingen. 
Jeg befinner meg på sunnmøre, et stykke unna Tromsø, hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle de som har født, og riktig god jul til alle sammen! Vi er kommet hjem fra sykehuset. Lillebror er grei og spiser godt, men gleder meg til brystvortene er herdet. Akkurat nå er det alt annet enn kosestund å amme. Au! Men heldigvis vet jeg jo at det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Desembergull! :D

 

SallyRoyal, som førstegangs slukte jeg den boka rått, og i ettertid skulle jeg nesten ønske jeg aldri leste den. Jeg bygget opp så himla store forventninger til både meg selv og babyen, og jeg trodde egentlig at jeg skulle fikse det. Det var en utrolig stor lettelse da jordmor og barnepleier fant meg gråtende og sa at nok er nok. Han spiser mme nå, og det lille jeg får pumpa ut av morsmelk. Jeg slapper av, føler meg trygg på at han får i seg det han trenger og jeg ser at han er tilfreds. Det er gull verdt å føle på! :) Det veier litt opp for den fortvilelsen jeg følte, og ennå føler angående ammingen.

Jeg befinner meg på sunnmøre, et stykke unna Tromsø, hehe!

Nå tror jeg at det er stopp på amminga. Jeg gråter og han gråter. Om jeg skal beholde siste rest av min mentale helse, så må jeg bare kapitulere. Han får ikke tak med skjold, og han får ikke tak uten skjold. Blir pumpe å flaske her og
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SallyRoyal, pumping og flaske synes jeg er hundre ganger bedre enn amming og gråting! Jeg får ikke opp produksjonen heller, selv om jeg pumper og pumper og pumper. Kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...