Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

SallyRoyal, pumping og flaske synes jeg er hundre ganger bedre enn amming og gråting! Jeg får ikke opp produksjonen heller, selv om jeg pumper og pumper og pumper. Kjedelig!

Var innom barsel å veide han, til og med de sa stopp til amminga. Føler meg som et nytt menneske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fremdeles i magen. Termin på tirsdag og håper han vil komme snart. Utålmodig merker jeg. Kjennes litt ut som at noe er på vei til å skje innimellom, men er nok bare jeg som er veldig klar og håper. Veldig lite lyst til å gå inntil to uker over termindatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tålmodigheten din er bedre enn min Sienna85. Du kan få nyttårsbarnet så kan jeg få en time etterpå;) Frister ikke med bilde i avisa og nyheter fra sykesenga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Har mista melka, så nå pakker jeg bort pumpe og pupp. Klarer ikke mer nå, og selv om samvittigheta er beksvart så føler jeg at jeg har prøvd det jeg klarer. Kommer til å ende med depresjon om jeg ikke gir meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

SallyRoyal, pumping og flaske synes jeg er hundre ganger bedre enn amming og gråting! Jeg får ikke opp produksjonen heller, selv om jeg pumper og pumper og pumper. Kjedelig!

Var innom barsel å veide han, til og med de sa stopp til amminga. Føler meg som et nytt menneske

 

Gir meg med pumpinga også nå, det blir bare mindre og mindre melk. Jeg fikk nan, er 180cm og intelligensen er helt normal. Føler meg elendig, men klarer ikke mer. Blir folk av han også, selv om han bare fikk mm i 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Har mista melka, så nå pakker jeg bort pumpe og pupp. Klarer ikke mer nå, og selv om samvittigheta er beksvart så føler jeg at jeg har prøvd det jeg klarer. Kommer til å ende med depresjon om jeg ikke gir meg nå.

Høres ut som en fornuftig avgjørelse totalt sett - greit å sette strek før du er helt utslitt og i kjelleren selv for da er det så tungt å komme tilbake på rett kjøl igjen. Det viktigste er at ungen får mat og nærhet. Kjenner igjen det med dårlig samvittighet - men så lenge du føler du har gjort et ærlig forsøk, og så godt du kunne så er det ikke mer du selv eller omverdenen skal forlange av deg! 14 dager er bedre enn ingenting!! Har du vurdert babysvømming for dere utover våren?? Her tenker vi på saken, men hun er nok enda litt ung for det nærmeste kurset.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Har mista melka, så nå pakker jeg bort pumpe og pupp. Klarer ikke mer nå, og selv om samvittigheta er beksvart så føler jeg at jeg har prøvd det jeg klarer. Kommer til å ende med depresjon om jeg ikke gir meg nå.

Høres ut som en fornuftig avgjørelse totalt sett - greit å sette strek før du er helt utslitt og i kjelleren selv for da er det så tungt å komme tilbake på rett kjøl igjen. Det viktigste er at ungen får mat og nærhet. Kjenner igjen det med dårlig samvittighet - men så lenge du føler du har gjort et ærlig forsøk, og så godt du kunne så er det ikke mer du selv eller omverdenen skal forlange av deg! 14 dager er bedre enn ingenting!! Har du vurdert babysvømming for dere utover våren?? Her tenker vi på saken, men hun er nok enda litt ung for det nærmeste kurset.. :)

 

Ja, vi skal på babysvømming :Nikke:  Jeg er student, så vi kunne trikse med permisjonen. Mannen min tar 40uker, jeg er jo "hjemme" uansett. Han hadde veeeldig lyst på svømming, men det blir nok det første på oss heller. Prøver å få tak i helsestasjonen, for å komme i kontakt med Blues Mothers, men det var ikke så enkelt å komme igjennom til dem via tlf :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Har mista melka, så nå pakker jeg bort pumpe og pupp. Klarer ikke mer nå, og selv om samvittigheta er beksvart så føler jeg at jeg har prøvd det jeg klarer. Kommer til å ende med depresjon om jeg ikke gir meg nå.
Høres ut som en fornuftig avgjørelse totalt sett - greit å sette strek før du er helt utslitt og i kjelleren selv for da er det så tungt å komme tilbake på rett kjøl igjen. Det viktigste er at ungen får mat og nærhet. Kjenner igjen det med dårlig samvittighet - men så lenge du føler du har gjort et ærlig forsøk, og så godt du kunne så er det ikke mer du selv eller omverdenen skal forlange av deg! 14 dager er bedre enn ingenting!! Har du vurdert babysvømming for dere utover våren?? Her tenker vi på saken, men hun er nok enda litt ung for det nærmeste kurset.. :)

Ja, vi skal på babysvømming :Nikke: Jeg er student, så vi kunne trikse med permisjonen. Mannen min tar 40uker, jeg er jo "hjemme" uansett. Han hadde veeeldig lyst på svømming, men det blir nok det første på oss heller. Prøver å få tak i helsestasjonen, for å komme i kontakt med Blues Mothers, men det var ikke så enkelt å komme igjennom til dem via tlf :frustrert:

 

Var innom hs i dag, de har litt redusert åpningstid mellom røddagene men skulle være åpent til 14.00 i alle fall.. Har du forsøkt å kontakte koordinator direkte?? Nr står på brosjyra fra Tromsø kommune, kan sende deg det hvis du trenger det. :)

Grei vektoppgang på frøkna fremdeles, men hun sprenger ikke akkurat skjemaet så vi fikk ny time for nok ei veiing i neste uke igjen. Stressmoment de der besøkene der borte - men man må jo bare stille opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille skatt kom til verden 1.juledag kl. 17.31, etter en noe lang (18,5t), men fin fødsel.

3380g, 50cm og helt perfekt! :)

 

Sliter litt med ammingen, men ellers koser vi oss masse med lillegutt! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidskontrollen gikk veldig bra :-) baby har det topp i magen, og er estimert til 3800 gram 😄 blir igangsatt på fredag hvis det ikke skjer noe før den tid. 24,5 time unna å få januar baby nå, og regner egentlig med at det blir det :-)

 

Eneste som var kjedelig var at de ikke sjekket hverken modning eller åpning... så vet ikke hva status er "der nede"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det står bra til. Jeg trodde det var vanlig å bli strippet og sjekke modning.. Hmm.. Nå er det ikke mange timer unna januarbaby nei. Fredag er uansett ikke så lenge til. Håper det skjer noe her også snart. Rart å gå og vente på at smertene skal komme og se frem til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

SallyRoyal - her er den andre Tromsøværingen! :)

 

Vi driver fremdeles med amming + pumping og det går rimelig greit fremover. Men må si meg direkte lei av vasking og koking av utstyr, men det er foreløpig til å leve med. Ny kontroll av vekt til uka igjen. Spent på hvordan det går - frøkna virker i alle fall å være fornøyd.

Sambo beordret meg ut av huset for å gå meg en tur i dag.. Kjente det var godt å bruke en time på meg selv for å strekke litt på kroppen, få friskluft og se andre ting enn veggene her hjemme.. Blir mye sofatid når man fort bruker en time pr måltid alt i alt.

 

Er det fremgang på de siste desemberbabyene??? Utrolig å tenke på at mi jente er 1 mnd i dag! ♡

Har mista melka, så nå pakker jeg bort pumpe og pupp. Klarer ikke mer nå, og selv om samvittigheta er beksvart så føler jeg at jeg har prøvd det jeg klarer. Kommer til å ende med depresjon om jeg ikke gir meg nå.
Høres ut som en fornuftig avgjørelse totalt sett - greit å sette strek før du er helt utslitt og i kjelleren selv for da er det så tungt å komme tilbake på rett kjøl igjen. Det viktigste er at ungen får mat og nærhet. Kjenner igjen det med dårlig samvittighet - men så lenge du føler du har gjort et ærlig forsøk, og så godt du kunne så er det ikke mer du selv eller omverdenen skal forlange av deg! 14 dager er bedre enn ingenting!! Har du vurdert babysvømming for dere utover våren?? Her tenker vi på saken, men hun er nok enda litt ung for det nærmeste kurset.. :)

Ja, vi skal på babysvømming :Nikke: Jeg er student, så vi kunne trikse med permisjonen. Mannen min tar 40uker, jeg er jo "hjemme" uansett. Han hadde veeeldig lyst på svømming, men det blir nok det første på oss heller. Prøver å få tak i helsestasjonen, for å komme i kontakt med Blues Mothers, men det var ikke så enkelt å komme igjennom til dem via tlf :frustrert:

Var innom hs i dag, de har litt redusert åpningstid mellom røddagene men skulle være åpent til 14.00 i alle fall.. Har du forsøkt å kontakte koordinator direkte?? Nr står på brosjyra fra Tromsø kommune, kan sende deg det hvis du trenger det. :)

Grei vektoppgang på frøkna fremdeles, men hun sprenger ikke akkurat skjemaet så vi fikk ny time for nok ei veiing i neste uke igjen. Stressmoment de der besøkene der borte - men man må jo bare stille opp...

Ja, kan du sende det? Mulig vi stikker innom barsel for å veie han på fredag, da er han 3uker :) blir veldig mye stress med den ekstra veiinga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SallyRoyal, leit å lese at du mister melka, det samme skjer her nå. På den positive siden fikk babyen din to uker med morsmelk, og nå slipper dere å stresse mer med hele greia. Bare flaskemate og kose dere, slik som vi gjør nå. :)  

Mini la på seg et halvt kilo på en og en halv uke her, så det føles bra i og med at vi har hatt så mye problemer med mat-situasjonen. Å legge amming og pumping på hylla er tungt, men samtidig en stor lettelse. 

Jeg sjekket ut muligheten for babysvømming her jeg bor, men kurset er fullt, og neste ledige plass er ikke før i september. :o Utrolig kjedelig da jeg virkelig ønsket å være med på det, og ikke så for meg at de bare holder to kurs årlig på en så stor plass. 

 

Gratulerer så mye til Puselurka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i forgårs gjorde jeg et siste forsøk, men jo mer jeg pumpa, jo mindre melk kom det. Det er kjempevondt å ikke få til den amminga, men ungen liker mme, han er mett og fornøyd. Fikk ikke veid han i dag, pappan lot meg få sove :) i dag skal jeg spise godt kryddra mat, og gresk salat med masse løk! Det er kanskje litt stygt å si, men det er "godt" å høre at flere plages med amminga. Det å ikke få til å amme er nesten tabu, virker det som.. Jeg kjenner også at etter jeg slutta å stresse med puppen har fått mer overskudd til å være mamma. På slutten da mannen kom med ungen for å ammes ville jeg bare rømme.. Det var ikke noe god følelse

Endret av SallyRoyal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten min kom til verden 03 januar kl 04.21, etter å ha blitt igangsatt dagen før. Fødselen var en prøvelse og jeg mistet mye blod. Måtte ha utskrapning og blodoverføringer. Prinsessen kom på dag 13 over termindato og veide 3615 gram og er 52 cm lang. Vi ligger på sykehuset og øver på amming og venter på at formen min skal stige 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent: Gratulerer med gutten, puselurka!

 

Og Sienna85: gratulerer med tulla! Og god bedring fremover. Ta i mot all hjelp på barsel :) Godt du slapp å posere i avisa ;)

 

Ang amming: synd at det er blitt sånn "press". Men jeg må bare si at det er lov å si at nok er nok uten å ha dårlig samvittighet.

 

Lykke til alle damer! Og takk for følget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...