Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Da er initiativet tatt for egen tråd for oss som venter på mer enn bare jul i desember! :)

 

Kopier lista, og før deg inn på rett dato.. Legg på det dere synes er relevant av opplysninger...

 

Terminliste:

1:

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste:

1:

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste: 
1: Madde86. Første barn som er en gutt.
2:
3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.
LSP91. Første barn som er ei jente 
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:
31: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til 3. trimester ale desembermammaer! Desemberbarn er jo noe lit spesielt, syns nå jeg:) Hilsen oktober/november-ruger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste: 

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente 

4:

5:Corneliuss, 3.barn, venter gutt. Fra Oslo.

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med mottakelse fra oktober/november i 3.trimester!! :) Håper inderlig at mini holder seg på plass til desember kommer, av ren egoistisk grunn (eksamen i slutten av nov.) men novembertråden følger jeg fra smuglesernivå.. ;)

 

Fikk i dag koselig tlf fra min mor som lurte på hva vi ønsket oss til babyen - de hadde lyst å kjøpe h*n en ventegave og foreslo selv god og varm vognpose ♡ Uventet å få en sånn gave når man er heldig og har god råd til sånt selv, men veldig koselig gest fra mine voksne! :) Har ennå ikke begynt på noen liste, eller pakket bag til sykehuset - men jeg har en plan om å komme inn gang med slikt også snart!

 

Nå er vi offisielt i sluttspurten ladies... Spennende å følges fremover i forhold til sjarmøretappens utfordringer og gleder - blir spennende å se hvem av oss som først sitter her med baby i armene, kanskje det er noen som "sniker" i køen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! Koselig med mottakelse! 🎉🌷🌈

 

Så skjønt at de gir dere en ekstra gave, apex. Mye bedre å få noen av de store tingene av de nærmeste event at de spleiser, enn at alle kjøper mange småting hver.

 

Var på Ullevål for å snakke om fødsel med en jordmor. Vi satt på et føderom mens vi snakket. Gud så rart! Ble plutselig så virkelig alt sammen. Nå er det bare 12 uker igjen så begynner de å komme!

 

Apex: så at jeg var litt upresis. Jeg har to barn - dette blir mitt tredje. Gidder du å rette det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste: 

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente 

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Kjenner meg veldig avslappet i forhold til fødsel, er av de heldige som har jobbet i bransjen og fått være med på litt av hvert de årene jeg var der, på godt og vondt. Kunne likevel tenkt meg å snakke om fødsel med jm og mannen samtidig så han vet hva vi går til, men han sier på sin side at han ønsker ikke å vite så mye på forhånd - han vil ta det som det kommer.. Må nesten respektere det, og mi erfaring er at en kan jo ha så mange ønskelister en bare klarer å skrive, men at situasjonen kan bli noe helt annet enn en forestiller seg og så blir det "feil" åkke som. Jeg er rimelig enkelt skrudd sammen, så for meg er det viktig at hvis det er jm på vakt som jeg kjenner så ønsker jeg ei av dem så lenge det er ok for ho.. og mannen ønsker jeg ikke med om han er snytt (utfordring med julebordssesong i termintida) så han vet at kan han ikke kjøre meg til føden får han ikke være med! Så får vi se om det blir nødvendig med transport til føden, sist gang var jeg jo allerede innlagt mange dager før fødselen og ble bare trillet mellom avdelingene.

 

Hvordan er formen der ute? Har klart å gå fin tur med hunden i dag, godt å være ute i mykt terreng selv om pulsen er som på en kolibri og jeg har fått et snev av influensa. Nyser og er tung og tørr på øynene.. Blir noen rolige innetimer fremover nå, sofa er en god plass å være i ettermiddag kjenner jeg! :) Hadde lyst å dra innom barnas hus for å kikke på nevnte vognposer i ettermiddag, men jeg får se hvordan formen utvikler seg etter en tekopp og en powernap! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg nevnte julebord for mannen her og, fikk bare tilsvar at han brydde seg ikke ang planlegging for han skulle jo ikke på noe julebord i år alikavell, han har jo et barn å ei mor som trenger kjærlighet istedet :):D god mann.

 

ellers er formen får så vidt grei her, blir veldig fort sliten selv, så tur med hunden er blitt kortere , klarer ikke de vanlige løypene lengre, off, så merker nå på kroppen at det begynner å bli tungt, kortere turløyper men de tar like lang tid fordom :) hehe., å jeg hadde planer om å gå på barnas hus i dag jeg og, vet ikke hva jeg skal kjøpe, mangler jo litt da, men tenkte at det finner jeg vell ut når jeg er der inne hva jeg trenger :P hehe, men kom meg ikke opp av sofaen, åsså er det så varmt ute ! kjenner kroppen ikke har tålt sola etter jeg ble gravid.

 

Så har jeg fått innkalling til psykolog denne mnd, ekspert på spiseforstyrrelser som er noe jeg har mannet meg opp til å få, er den som hater å snakke om meg selv , men min samboer å jordmor syns at dette er noe jeg må få ut å snakke med ei som er ekspert på området. Nå har det seg det at jeg ikke har det nå, hadde det når jeg var mindre, men fikk aldri hjelp til å komme meg vekk fra det eller snakket med noen på området, så slet med dette alene i mange år, har alltid slanket meg etterpå, panikk for å gå opp i vekt så trening har vært en stor del av min hverdag, å anstrengt forhold til mat, dårlig samvittighet hvis jeg eter meg mett og sliter en del med det, så det jeg eter styrer hvor mye jeg må trene for at samvittigheten skal være bra. 

så graviditeten trudde jeg at alt skulle være bra, men sliter en del med at vekta går opp, å har gått opp så masse ! selv om jeg vet at den skal det å alt er normalt å jeg får masse skryt over hvor bra jeg ser ut som gravid å ingen syns jeg er blitt stor, alle mål er perfekte, men den tankegangen min gjør litt sånn at jeg ikke klarer å nyte det som jeg burde, så hååper etter dette at hverdagen min blir litt mer avslappet og lettere, både resten av graviditeten og livet rett å slett :) da trur jeg mannen blir happy, han syns ikke så mye om at dama syns hun er dobbel så stor som hun egentlig er, og pusher seg selv for mye til tider. 

 

å nå som jeg ikke kan ta meg en rolig joggetur lengre å syns det er slitsomt å gå tur, så passet den timen ganske bra :) missuner dem som har et heelt avslappet forhold til vekta si under graviditeten ! men jeg satser på at jeg har det neste graviditet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og god morgen!

 

Apex; du kan jo alltids ta en prat med jordmor alene om du ønsker. Og hva med å gi mannen bare litt skriftlig info som han kan sniklese om han vil? Alle er jo forskjellige så hva enn som funker for dere 😊, men om mannen min hadde gått til første fødsel uten noe info på forhånd så tror jeg han hadde blitt veldig usikker og freaket litt ut underveis. Han sa at han synes det var skikkelig ille å se meg med så store smerter. Noen ganger så skal jo disse mennene være litt supermann, men når det kommer til stykke så er de jo bare vanlige folk de også 😉. Ha ha.

 

Lsp91; det høres veldig smart ut å snakke med en psykolog om dette. Og selv om du klarer å holde tankene og vekten i sjakk/ stabil så vil vel tankene fra spiseforstyrrelser ligge der mer eller mindre hele livet. Jeg har snakket mye med en av bestevennene min om dette. Og selv om hun har klart å bli normalvektig nå (og har vært det over flere år), så ligger tankene på maten/ vekten/ samvittigheten der hele tiden likevel. Alle som er gravide føler seg jo på et tidspunkt som en liten elefant. Inkludert meg (og jeg er jo ganske liten i utgangspunktet selv om magen nå synes enorm). Men når jeg ser på andre så synes jeg jo at de ser flotte ut. Hadde vært dumt om spiseforstyrrelsene ble trigget igjen eller at du bruker unødvendig mye tid på å bekymre deg om dette i stedenfor å glede deg over hva du skal få i livet. Synes å huske at du trente veldig mye (med broren din?). Klarer du å ha et normalt forhold til treningen eller blir du superfokusert på dette for å kompensere? Ønsker deg all lykke til og gir deg stor cred for at du klarer å ta tak i det så du kommer videre. 🌷

 

Jeg var på Ullevål for å snakke med en Gaia- jordmor. De prater om fødselsangst og andre problemer ved fødselen så er ikke vanlig "ønskelistesamtale" med sykehuset. Jeg var mye syk som liten og ble ved noen anledninger holdt fast for å undersøkes, få sprøyter osv. Det gjør at jeg var redd for å føde første gang (spesielt for revning, ikke bli hørt og få den hjelpen jeg ba om). Jeg var rett og slett litt ekstra pysete synes jeg. Jeg er ikke hysterisk og klarer å ta meg sammen i møte med andre, men synes det var veldig godt å få sagt det jeg tenkte, og diskutert det med en fagperson så slipper jeg å grue meg like mye, pluss får bearbeidet et par uheldige opplevelser jeg har hatt i forbindelse med å få barn (første fødsel og innsetting av spiral som gikk veldig feil fordi de ikke hørte på hva jeg sa. Dustene 😉).

 

Nå er jeg nok også over snittet god til å "ta meg sammen" når det gjelder å holde maske både om jeg er i smerter eller om jeg er stresset psykisk. Og det har ført til at jeg ikke blir hørt - akkurat som jeg er redd for skal skje. Og siden jeg faktisk har vondt og må konsentrere meg om det blir jeg ikke like kraftfull i argumentasjon som jeg pleier. Dårlig deal! Så da hjelper det at Gaia jordmor skriver litt ekstra i journalen min så er det likesom ikke bare jeg som sier det, men også en kollega av de som tar meg i mot under fødsel. Jeg trodde jeg var ganske fattet siden fødselen til forrigemann gikk så fint. Men når jeg snakket om spiralinnsettelsen som endte med operasjon og at jeg har litt dårlig samvittighet ovenfor sønnen min fordi jeg ikke klarte å fokusere på at han var en gave men at tenkte mer på at jeg hadde overlevd en for meg svært traumatisk fødsel (hvor jeg var hjemme til etter jeg var ti cm og ikke hadde pressrier igjen/ kroppen var utslitt - fordi sykehuser ikke forsto at jeg var i fødsel/ fikk ikke liv å være på sykehuset) - så begynte jeg jammen å grine så tårene trillet. Var nok bra å snakke om det selv om jeg ble litt overrasket over meg selv. Trodde jeg var litt over det, og dro dit mest pga jeg ville at hun skulle notere i papirene mine så jeg slapp å krangle meg til det jeg ønsket av hjelp/ ikke bli avvist når jg ringte.

 

Men apex har et veldig viktig poeng. Det er lurt å ikke låse seg for mye opp i hvordan fødselen liksom skal være. Det er nemlig ikke alltid at det blir som man ønsker. Feks man kan jo ville føde i et badekar eller uten smertelindring eller uten keisersnitt, men om det skulle bli til at det ikke blir sånn så er ikke det noe nederlag. Jeg er forresten ikke av de som går for naturlig fødsel. Gi meg epidural så fort som mulig sier nå jeg. Jeg tar jo en hodepinepille hvis jeg har behov for det, og da ser jeg ikke vitsen i å gå gjennom det største smertene jeg skal ha her i livet uten å få litt hjelp. Skjønner selvsagt at det koster mer penger for sykehuset, men det velger jeg å ikke ta hensyn til 😉. Føler beg har betalt nok skatt til å fortjene det. Men så er det jo ikke sikkert at jeg rekker å få noe. Førstemann ble født uten noe mens andremann fikk jeg eøidural ved syv cm. Håper jeg rekker det denne gangen, men det sies jo at tredjemann ofte går veldig fort. Gulp og angst. Det ble et langt stykke om meg. 😜😁😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSP91: Høres veldig fornuftig ut å ta tak i tankene rundt kropp,trening og spiseproblematikken før barnet kommer, du har gjort en kjempejobb alene frem til nå det skal du ha for!! :) Høres ut som at mannen i ditt liv har prioriteringene sine i orden - hadde ikke blitt lei meg om min kar ga så klare meldinger i den retningen - men han har i alle fall sagt fra seg en USA-tur så får bare tiden vise hvordan han velger videre fremover. Vet hvem av mine venninner jeg ønsker å ha i bakhånd om det skulle bli nødvendig med annet selskap de timene fødselen står på så det er ikke full krise for min del om han velger å gå glipp av begivenheta. Hans tap og alt det der... ;)

 

Corneliuss: Trenger ikke samtalen med jm angående fødsel, har født før og i tillegg jobbet der så jeg føler meg rimelig trygg på forløp og hva man kan forvente. :) Men sambo kunne kanskje blitt bedre informert, så jeg skal nok sørge for å legge frem litt litteratur så han kan bla igjennom det om han finner det lurt. :)

Høres lurt ut å få snakket med noen om dine traumer, Corneliuss.. Merkelig hvordan ting kan sette seg i kroppen selv om man tror ting egentlig er ok. Har ikke tenkt så mye i forhold til smertelindring - sist gang var det evig nok med lystgass som jeg hadde god hjelp i. Kanskje akupunktur kan prøves denne gangen - ønsker i utgangspunktet ikke epidural men vil ikke se på det som verdens undergang hvis smertene blir uutholdelige.. Veien blir til mens man går, spennende!! :)

 

Pakker og gjør klar for ei natt på hytta før en lengre kjøretur til IKEA som innebærer hotellopphold.. Avstandene er store her i nord, så det blir enda en liten babymoon ut av det hele, og så handler vi alle møblene vi trenger til barnerommet. Vurderer en god lesestol i tillegg til garderobeløsninger, og et deilig mykt teppe til gulvet. Det er helga mi i ett nøtteskall, og fordelen med å være copilot er at jeg kan strikke! ;) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Hvordan har helgen vært da? 😊

Selv har jeg hatt det supert. En del vondt i bekkenet, men har bedt om en henvisning av en venn som er manuell terapeut. Hun skulle få meg inn til en kollega så da håper jeg det blir litt bedre. Er ikke vondt hele tiden. Mest på kveldene. Men veldig plagsomt når det først seter i gang.

 

Vi var på ekebergrestauranten. Barna lekte med lekene der, så på statuer i skogen og noen venner av oss slo seg på når de hørte vi hadde dratt dit. Ungene elsker å leke sammen så det var suksess. Jeg satt mest å hvilte men følte likevel at jeg var med. Godt for mammahjertet og for min egen skyld. På søndag var jeg kvalm så fikk ligge hjemme og hvile mens mann og barn var i svømmehall sammen med venner. Alle kom hit og spiste litt pizza i finværet på ettermiddagen. Da var jeg ganske utvilt så det passet bra. Mannen laget eplekake også så det ble så bra atte.

 

Apex: fikk dere alt dere trengte på IKEA og ble babymoonen bra?

 

Lsp91: har du vært hos psykologen allerede? Hvordan gikk det i så fall?

 

Permisjon;

Sitter her i sofaen og manner meg opp til å begynne å se på persmisjonspapirene til NAV. Gulp! Husker at det er litt pes. Vi håper å få reist litt også så det er bare å finne frem kalender, skolefrikalender og NAV reglene... Snakk om utpsyking før jeg har startet. He he. Pleier å være ganske god på sånt, men regelrytteriet og alle papirer og byråkrati tar knekken på meg. Fikk i alle fall maks uketall ut av permisjonen til slutt med de to første 😉. Husk at dere kan ta ferie hvis det er fridager enkelte uker. Dvs en permisjonsuke er en permisjonsuke selv om det er helligdager. Men feriedager teller man jo PR dag. Må regne ut om vi skal ta 80% eller om vi skal ta 100% og ekstra fri. Før har vi tatt 100% og veid opp med ukene som er fri. Har tjent ca 30-50 000 kr på å gjøre det slik. Men man mister en event lønnsoppgang i ukene man tar fri i. Og nå som jeg tjener mer enn mannen (selv uten bonus som jeg selvsagt ikke får i året som kommer) så er jeg ikke sikker på at det lønner seg like mye. Er jo mer behagelig å kunne slippe å porsjonene lønnen like mye utover selv. Bare få pengene inn å konto hver mnd. 😊 får manne meg opp og starte etter lunsj. Foreløpig er det tv som gjelder her. Event så kan mannen få ta regnestykket i kveld så tar jeg ukene og permisjonsfordelingen. Kommer an på hvor fort det går. 😤😁😉

 

Er litt misunnelig på noen av de andre gruppene hvor det er mye mere folk. Men skjønner at de fleste er på Facebook-gruppen. Hvis ikke det er mange som bare leser uten å skrive her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste: 
1: Madde86. Første barn som er en gutt.
2:
3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.
LSP91. Første barn som er ei jente 
4:
5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:
31:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn her jeg også, selv om jeg ikke er i 3 timester før på torsdag..:)

 

Terminliste: 

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente 

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei !:)

 

nå kjenner jeg virkelig at det bare er 8-10 uker igjen, 30 uker liksom, tiden flyr ! å jeg er så sleten, får ikke til å sove om nettene heller, så kjenner kroppen er heilt kaputt, håper det kommer seg etter hvert.

 

Nei jeg skal til psykolog på mandag :) så blir spennende det, håper jeg at det kommer til nytte, og mange ganger så må jeg trene ja for at hverdagen skal bli bra, så er ikke alltid et normalt forhold til den treninga, den tar for mye plass for å si det sånn, så håper hun kan hjelpe meg til å slappe litt mer av ang dette og, at det går fint an å ete seg mett eller ete usunne ting uten at jeg må løpe marathon dagen etterpå, er jeg sleten så går det fint å ta en dag fri liksom, men sånn har jeg ikke det nå, eller nåå må jeg jo pga hun inni magen ikke vil ha no jogging lengre, så da må jeg jo hørre på det såklart :) men gleder meg til jeg kan begynne igjen, bare da håper jeg at jeg kan gjøre det for at jeg elsker å løpe, å ikke at jeg føler jeg må løpe.

 

her har vi ikke eget barnerom, si hun skal være hos oss en liten stund, å det romme som hun skal på etterpå, er ganske lite og det har vi nettopp malt, jeg er ikke den personen så vil male rommet rosa eller i jente farger, det er en fin brun å lun farge der nå, gulvet er vinrød da så kanskje litt mer spennende det, vi bare pusset ned det gamle gulvet som har vært der i alle år, tømmergulv nesten så siden det har vært rødt, så tok vi det i samme farge :).  så skal ikke gjøre så mye med det rommet, bare flytte sprinkelsenga inn når den tid kommer, så vips er det et barnerom :P

 

å her er permisjonspaprier å foreldrepenger sendt inn, vi valgte 80%, er ikke for gale lønn jeg får utbetalt da, å jeg gidder rett å slett ikke å ta 100% for så å måtte spare hver mnd for at jeg skal overleve når tida har gått ut, å den går jo ut så tidlig, så vil heller ha 10 uker ekstra med lønn enn å måtte spare tenker jeg da, slipper jeg å tenke mer på det, åsså mannen skal ha en dag i uka fri fra jobben senere, men når han skal begynne på det vet jeg ikke, bare at det blir før ungen er 3, hehe. har ikke regnet ut når han må begynne med det enda. men godt å få det gjort :)

 

Kjenner dere masse spark nå? jeg kjenner ikke så mye spark, ikke så kraftige som det har vært, så merkes at det er mindre plass inni der, men jeg kjenner når hun beveger seg hele tiden, ¨å hun har alltid hodet langt nedi bekkenet så jeg får støt følelse når jeg går, plagsomt å små vondt, så jeg er spent på når hun fester seg, om hun gjør det ganske tidlig eller i siste liten.  men syns nå det er kjekt at jeg kjenner såpass når hun beveger seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Ble så mye enklere med Facebook. Men må jo legge meg til på terminlista! :) går bra her, litt nervøs for svangerskapsforgiftning som jeg hadde sist og hatt noen nervøse dager i helgen med hodepine og smerter opp mot ribbeina. Men ble friskmeldt av sykehuset i går så "all well"! :)

 

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: fikk dere alt dere trengte på IKEA og ble babymoonen bra?

.....

Er litt misunnelig på noen av de andre gruppene hvor det er mye mere folk. Men skjønner at de fleste er på Facebook-gruppen. Hvis ikke det er mange som bare leser uten å skrive her?

Corneliuss: Så koselig at du skriver langt og utfyllende!! :) Har lest for flere dager siden, men så var det "etterpå" det skulle bli tid til å hvile litt og svare! ;)

Lite aktivitet her ja - så jeg henger mest med "damene over 30" som jeg har hengt med siden prøvetida starta, orker ikke mer tid på fb enn jeg allerede har innlogget der.

Men vi hadde en fin tur til Ikea/Babymoon ♡ Kjæresten overrasket meg med et utvalg desserter som han bringte med seg på hotellrommet når jeg var for sliten til å gå i restauranten for å holde han med selskap. Satt nydusja i senga og følte at bare det var en bragd etter x'antall mil i bil og deretter direkte på shopping! Ble så rørt at jeg nesten gråt over omtanken.. Vi fant nesten alt vi skulle ha, droppet lesestol i første omgang og fant mye annet vi hadde bruk for. Til og med et par julegaver! :)

 

Godt å høres at helga di var god, kjenner jeg nesten har dårlig samvittighet for å være i såpass god form til tross for bekkenvondt innimellom - klarer fint å gå turer på gode dager og det er kjempefint for humør og psyken min.. Deilig med tid sammen med familie og venner, selv om du slapper av og hviler kan man delta og føle seg inkludert! ♡ Er ikke godt å måtte bare høres om ting i ettertid.

Skulle ønske at jeg hadde slik stålkontroll på nav-hel**** og papirer som du.. har tenkt tanken men ikke kommet meg i gang enda. MEN har om ikke annet fått bekreftelse på termin fra fastlegen så da er i allefall det i orden. :)

 

Ha en fin kveld videre dere.. Her vaskes det klær og jeg er klar for en lang og god varm dusj! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter :)

 

Det er lenge siden jeg har skrevet noe i desembergruppa så tenkte jeg skulle oppdatere litt om hvordan det går så langt. Jeg er nå 27+2 og har termin 14 desember. På grunn av komplikasjoner i tidligere svangerskap så skal denne fødselen settes i gang litt før så jeg regner med lillegutt i magen kommer i begynnelsen av desember engang. Jeg får datoen om 14 dager :)

 

Svangerskapet mitt har ikke vært noe særlig til nå og forrige uke fikk jeg påvist blodpropp i lungen. Dette er veldig alvorlig og jeg kunne vært død nå. Prøver så godt jeg kan og tenke positivt men det er ikke så lett. Jeg har smerter i lungen og jeg har liten pustekapasitet. Det er ikke stort jeg orker om dagen så det blir mye sofa og tv. Ellers er magen min ekstremt stor og det føles som ribbena mine skal brytes når som helst. Må si jeg undrer meg over hvordan magen skal tåle 10 uker til :) ... 

 

På utstyrsfronten begynner vi å komme på plass og her er det vi har kjøpt :

 

Stokke sleepi seng 

Div klær str 50/56 mye ull og varmt tøy til kalde dager

Stellebord

Leandervugge til stua

Sengetøy/pledd/dyner og håndklær 

Ammepumpe ( erfaringsmessig noe jeg trenger fort)

Stokke xplory vogn med bag og bilsete (ønsket meg siden 1 barn,dette er nummer 4:) ) 

 

Har fra før en eldre bagvogn med voksipose som vi kommer til å bruke hjemme. Stokkevognen blir "bilvognen" som vi tar med på turer osv. Vi har liten bil så det kommer til å fungere bra .

 

Jeg skal kjøpe inn diverse i dag som badebalje osv. Vil ha mesteparten unna siden helsa mi er på bunn og om noe skulle skje og baby blit prematur så er ihvertfall det meste på plass.

 

Om 14 dager så får vi nøkkelen til vårt splitter nye hus så samboeren min får mye å henge fingrene i nå som jeg ikke kan bidra så mye.

 

Alt i alt så er ting bra,samboer har akkurat fridd og vi skal gifte oss 29 august neste år :) Jippi...Så oppi sykdom og elendighet prøver jeg å fokusere på alt det positive som skjer i livet. 

 

Det var en oppdatering fra meg. Nå er det siste innspurt før vi sitter med babyene våres i armene.

 

Klem fra Lene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så traumatisk, løvinne! Skjønner godt at du synes det ble litt voldsomt!

 

Men så godt at det var noen gode nyheter i livet ditt også! ❤️ Bryllup er fantastisk. Neste år har vi vært gift i ti år! Omg! Men det er minner jeg tar med hele livet. Så herlig å kunne feire kjærligheten sammen med alle man er glade i. Og ikke minst så gøy! Vi hadde ikke barn da, då vi hadde fest frem til kl 05, mens de siste gjestene låste lokalet kl 08. He he. Mulig at jeg hadde tatt kvelden litt før i disse dager.

 

Her har lilleputt rukket opp til ribbenet og bruker det til å sparke fra på. Er jo ikke så behagelig så prøver å lure han bort derfra, men så går det ett minutt før han er tilbake i samme fine posisjon.

 

Har dere fått sms fra babyshop i dag? Har bestemt meg for å kjøpe stelleveske etter at de sendte -20% på valgfri vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleach: Så koselig å se deg også her, Gjør ingenting at du kommer litt tidlig!! Jeg skulle ta meg sammen og kommentere, men så gikk kvelden og neste dag og du vet no.. Men har tenkt på deg! :) Godt du har fått tatt tak i store og viktige ting, det er virkelig tunge tak når tristhet og håpløsheten står på dør samtidig, så jeg har full forståelse for at ting er vanskelig for deg.. Full honnør for at du forbereder deg som best du kan, og for at du er åpen slik at hjelperne dine får best mulige forutsetninger for å møte deg og dine behov på en god måte. Håper du får en god opplevelse av fødsel og barseltid!! :) Koselig med planlegging av barnerommet - her lukkes ikke Pinterest lenger, det bare legges til ide for ide.. Så får en heller luke ut litt når man ser hva som vil passe minimennesket..

 

Lsp91: Kjenner igjen det med dårlig nattesøvn.. Opptil tre tissepause i løpet av ei sjutimersnatt gjør meg ikke spesielt opplagt om morgenen.. halsbrann er oppskrytt og inderlig tilstede men det hjelper litt å ha galviscon på nattbordet og flere hodeputer.

Høres ut som et lunt og koselig barnerom er under planlegging - hos oss blir det også nøytrale farger så får man heller gjøre rommet mer personlig og innrede med tekstiler som er litt mer typete i forhold til om det blir jente eller gutt som skal inn der etter ei stund. Er bare greit å få et sted til babyklærne for det har vi ikke plass til i vår garderobe. :)

Høres ut som at du har et ryddig forhold til tankene dine rundt mat/trening/kropp - bare det å være bevisst på at mønsteret er usunt er en veldig viktig ting - håper du finner en god måte å leve med tankene rundt det på, er nok ikke så lett når det har vært en naturlig levemåte for deg så lenge.. men, snart er det et lite menneske som vil ha deg som forbilde, og da er det jo godt å være et godt et!! ;)

Permisjon...Virker som at du har stålkontroll.. Jeg er bare forvirra, men har meldt fra til HR-senteret som skal ta det med foreldrepermisjon videre med nav. Hadde vært fantastisk om det var så enkelt!! :)

Virker som at det er veldig variable de dagene til minimennesket jeg bærer på.. Noen dager er det veldig rolig, og da blir en jo bekymra.. men så er det dager der det ikke engang er rolig om natta og det er jo nesten like ille det også, er ikke så lett å finne den gyldne middelvei!! ;)

 

MammaTilEmma: Blir du fulgt opp ekstra pga Svangerskapsforgiftning forrige gang? Jeg har sjekket blodtrykket litt nøyere enn normalen, og holder selv et øye på ødemer og vekt.. litt hodepine kommer og går, men jeg antar at det bare er normalvarianten! :) Er blodtrykket ditt greit? Husk nå at det bare er tull å holde ut alt mulig - så er du bekymret ta kontakt med lege/jordmor for en sjekk.. bedre med en for mye enn en for lite når det gjelder sånt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvinne30: Oi, for et drama å oppleve sånt - godt det gikk bra med deg!!! Man får seg virkelig et støkk i livet når sånt skjer, så jeg forstår godt at du har lyst å ha alt så klart som mulig!! Forståelig at du ikke klarer så mye når fysikken er dårlig, kroppen trenger nok hvilen sin nå for å bli frisk og gjøre seg klar til fødsel. Blir kjekt å få en dato å telle ned til, vil jeg tro.. Her er jeg glad bare jeg får gjennomført eksamen igjen slutten av november, etter det er babyen hjertelig velkommen!! Gratulerer så mye med forlovelse, det høres ut som en flott ting å glede seg over og telle ned til.. mye som kan gjøres fra sofaen nå av planlegging hvis du har ork og initiativ. :) Om ikke annet så går jo tida når en dagdrømmer litt - blir det kirke eller annen seremoni? Har du tanker rundt drømmekjolen? ;) Og nytt hus oppi alt det andre!! :) Mye godt som skjer for deg og dere nå, spennende tider!!

 

Vel, nå skal jeg og hunden ta kveld.. Er helt kaputt etter å ha forstrekt "viljen" i dag - kom meg på topptur sammen med ei venninne og kjenner at jeg betaler for det med morgendagens bekken-huff som allerede nå hinter frempå om en rolig morgendag.. Jaja, det var i alle fall nydelig ute i dag! :) God helg!! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: Pinterest var jammen en god ide! Jeg får finne frem den gamle kontoen min og oppdatere hva jeg følger. Før var det stort sett bare klær og hår, haha. :) 

 

Gratulerer så mye med ring på fingeren og nytt hus, Løvinne! Håper du får et mindre dramatisk forløp de resterende ukene du har igjen med mageboeren. 

Denne helgen har jeg lagt en masse planer, både for baby og for voksne. Jeg håper jeg ikke får enda mindre energi de kommende ukene, for jeg har så innmari lyst til å kose meg med de tingene som gjenstår. I tillegg til barnerommet skal jeg hekle en del småtteri til ham, samt komme i gang med å lage julegaver til de tre jeg har å gi til.  :fnise: Ellers er jeg skikkelig hektet på et dataspill for tiden, så selv om jeg ikke har nok futt i meg til å være særlig aktiv, så finner jeg på ting som kan ta tankene over på annet enn tunge ting. Og i dag var vi på katteustilling, og både jeg og mannen gikk derifra helt dårlig fordi vi ville ta med oss så mange av dem hjem! :) 

Mini er veldig aktiv, på grensen til at det blir litt for mye for meg enkelte ganger. Han sparker fælt opp mot ribbena på høyre side, og der har jeg hatt vondt en stund nå. Så det føles allerede ømt og sårt ut der, og da hjelper det svært lite at det tydeligvis er favorittplassen hans å sparke. Og noe nytt han har begynt med er å kjøre hodet sitt oppi der og "virre" med det, slik at jeg tydelig ser det fra utsiden at han flytter det fra høyre til venstre side, og tilbake, og repeat en stund. Det er jo komisk, og litt søtt, men herregud så ubehagelig det føles ut! Noen netter våkner jeg av at han sparker ut i sidene, eller danser på den fulle blæra mi. Jeg har fremdeles blære av stål, men nå må jeg som regel stå opp en gang om natten for å gå på do.  :laugh:

 

En annen ting jeg er supersupersuperglad for er at mamma har fått ønsketurnus på jobb, noe som betyr at hun kan bestemme at hun ikke skal jobbe på faste dager. Hun sa til meg på lørdag at hun planlegger å ønske seg fri to dager i uka slik at jeg og mannen kan gå skole på deltid fra neste høst av med god samvittighet, uten å tenke på at vi må skaffe dagmamma eller barnehageplass til den lille babyen vår. I det siste har jeg hatt så dårlig samvittighet for at vi kanskje måtte sette ham i barnehage så tidlig, så jeg har faktisk vurdert og utsette hele skolen med ett år. Jeg er så letta over at dette har ordnet seg. Ikke nok med at vi får gå skole, og ta de tre fagene vi mangler for å komme inn på ingeniørlinja, men lillegutt får ha besteforeldrene sine her, noe jeg selv ikke hadde da jeg var lita. 

Ellers tenker jeg litt på dette med bilstolpose, jeg lurer på om det blir himla varmt for en baby med bilstolpose. Kanskje vi bare skal satse på å kjøpe litt tjukke ytterdresser. Kanskje jeg bare er _for_ glad i å shoppe babyklær og leter etter gode unnskyldninger til å fylle på mer..  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...