Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Så herlig apex! Det fortjente du jammen etter fallet du hadde og kroppen som har sagt ifra om at den er sliten på andre måter også.

 

Bleach; ler litt av at du bor så nærme sykehuset, men allikevel stresser. Jeg bor heller ikke så langt unna Ullevål, men må liksom ha kontroll på hva jeg har med likevel. Spesielt mine egne klær som enda er i bruk. Får jo ikke pakket det jeg bruker hver dag. Arg.

 

Her har jeg sovet ganske godt i natt jeg også. Gikk bare litt lang tid før jeg kom meg i drømmeland ca kl 2. Men klager ikke, hadde svakere kynnere enn natten før og det er jo et godt tegn. Jeg tror som sagt at han blir liggende der jeg! 😊

 

Har begynt å lete etter hus på en ny nettside ettersom alt ble så himla dyrt til sommerferien på andre ordinære sier. Denne er genial (airbnb). Satser på at vi kan finne noe ok her for jeg var både sur og motløs i går. Mannen synes alt jeg fant var for dyrt, og da ble jeg pottesur. He he selv om jeg jo i grunnen var enig i at vi ikke skulle bruke 100 000 kr på leie av hus i 5 uker... Blir en helt vilt dyr ferie. Men prisene rundt Middelhavet er helt hinsides. Men nå er jeg tilbake med ny giv. Det er jammen litt av en jobb å orientere seg for å dra på lang tur med en hel familie. Men vil så gjerne få det til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig apex! Det fortjente du jammen etter fallet du hadde og kroppen som har sagt ifra om at den er sliten på andre måter også.

 

Bleach; ler litt av at du bor så nærme sykehuset, men allikevel stresser. Jeg bor heller ikke så langt unna Ullevål, men må liksom ha kontroll på hva jeg har med likevel. Spesielt mine egne klær som enda er i bruk. Får jo ikke pakket det jeg bruker hver dag. Arg.

 

Her har jeg sovet ganske godt i natt jeg også. Gikk bare litt lang tid før jeg kom meg i drømmeland ca kl 2. Men klager ikke, hadde svakere kynnere enn natten før og det er jo et godt tegn. Jeg tror som sagt at han blir liggende der jeg! 😊

 

Har begynt å lete etter hus på en ny nettside ettersom alt ble så himla dyrt til sommerferien på andre ordinære sier. Denne er genial (airbnb). Satser på at vi kan finne noe ok her for jeg var både sur og motløs i går. Mannen synes alt jeg fant var for dyrt, og da ble jeg pottesur. He he selv om jeg jo i grunnen var enig i at vi ikke skulle bruke 100 000 kr på leie av hus i 5 uker... Blir en helt vilt dyr ferie. Men prisene rundt Middelhavet er helt hinsides. Men nå er jeg tilbake med ny giv. Det er jammen litt av en jobb å orientere seg for å dra på lang tur med en hel familie. Men vil så gjerne få det til! 😊

Ville bare tipse deg om homeaway.no, den har vi brukt de gangene vi har leid hus i provence (de har de fleste steder, men kanskje best utvalg i Frankrike?). Tror også vi har gått inn via homeaway.co.uk, mener å huske d kom opp flere hus der 😊

 

 

Anonymous poster hash: d53c7...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss - har dere vurdert å bytte bolig for ferien? Vet det er endel som driver med slikt, og det er jo i utgangspunktet en spennende måte å komme seg rundt på, uten at det koster skjorta.. Har vurdert det som en mulighet her hos oss da den ene hytta vår er perfekt for nordlysturister eller toppturentusiaster som er flinke å klatre og kjøre på ski..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste:
1: Madde86. Første barn som er en gutt.
2:
3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.
LSP91. Første barn som er ei jente
4: 5hjerter. 2 egne fra før + 1 bonus, venter tvillinger, kjønn ukjent.
5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.
6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.
14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21:
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:
31:            

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 5 hjerter :-) den terminlisten der var litt ufullstendig, men vet faktisk ikke om det finnes en som er mer riktig. Vi andre som ikke står der kan jo fylle inn oss selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4: 5hjerter. 2 egne fra før + 1 bonus, venter tvillinger, kjønn ukjent.

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21: Sienna85, 29 år,ingen barn,fra Bergen. Venter en jente

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:            

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna: listen er jo ikke så lang (som på 2. Tri feks). Men det er jo fordi de fleste av dere ikke er her mer (men på Facebook). 😊

 

Jeg har hatt meg en dupp på sofaen igjen. Snork altså. Er trøtt hele tiden jeg. 😴 er nesten komisk.

 

Skal sjekke den nettsiden i morgen, apex. Kanskje den er rimeligere enn de jeg har funnet. Vi har leid en del gjennom nettbyråer før. Men problemet denne gangen er at vi kommer i største høysesong og skal få ferien til å vare i fem uker i alle fall. Når vi har leid før så har vi gjerne fått en god pris enten på våren (går ikke mer pga sønnen har startet skole og svogeren min gifter seg første uken i juli i Madrid så vi må enten dra rett derfra eller dra hjem og hente barna før vi kan dra avgårde). Ellers har vi dratt rett etter skoleferien vanligvis og da fått en ok pris på i alle fall første uken eller to. Og vi har som regel dratt hjem etter to eller tre uker så da spiller ikke det så stor rolle om det er noen tusenlapper til eller fra på en uke (men nå må vi jo gange det med fem).

 

Og fordi vi drar når det er varmt og vi har en baby og to små til så setter det høyere krav til alt. Feks bør ha basseng, air con, ikke så langt til stranden så vi kan ta pauser eller bytte på å ha babyen i skygge eller inne når han blir for varm. Fant liksom ingenting til under 20 000 som er i nærheten av ok når man leier en uke, men som blir drøyt når vi prøver å strekke turen ut i tid.

 

Airbnb er privatpersoner som leier ut og ikke et byrå så prisene var mye rimeligere for "høykvalitets-steder". Du er heller ikke bunnet opp til dette lørdag til lørdag-leieavtalen som ellers er gjeldene for hele sør-Europa på sommeren. Har funnet 30 eiendommer som kan være aktuelle - de fleste på rivieraen i Frankrike, italia, Thailand eller på Bali. Kan anbefales om man skal på tur noe sted. Veldig bra priser og mange fine steder. 👍😄👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos jordmor som sendte meg på Ullevål for sjekk. Var mange små ting totalt som gjorde jm usikker.

 

Jeg har jo vært plaget med mye kynnere spesielt på natten og kjenner jo at de er der på dagen også, men ikke så mye eller så sterke. Så ble først satt til sparketest med overvåkning av baby og min mage. Babyen hadde ok puls, og sparket etterhver bra. Men magen min var under konstant jobbing med relativt sterke kynnere hele tiden. Jeg ble litt overrasket og hadde på forhånd sagt at "nei, må har jeg ikke noe særlig med kynnere altså!". Var ikke vondt si ryggen en gang. Så legen og jm mente at det ikke var så rart at jeg følte meg sliten og at jeg var en del mer kvalm igjen. Kroppen er jo på skikkelig treningsøkt. Både jm og legen mente at jeg kunne komme til å føde før hvis dette fortsatte, men at det ikke var 100% sikker fordi noen har mer kynnere n andre (og er nok en grunn til jeg har raske fødseler - livmoren er supersterk ).

 

Jeg har en følelse på at han ligger i ro til begynnelsen av desember jeg. For det første er jeg ikke klar nå (!!!!!) og for det andre har jeg født de to barna til termin og ikke fem uker før. Hadde kynnerhelvete i går natt igjen så da sto jeg faktisk opp og begynte å pakke bag med sykehusting. Just in case! Ble ikke ferdig men fikk med noe. Hadde skikkelig ryggvondt. Men nå er jeg rolig igjen! Har akkurat våknet og det har vært godt å få sovet lenge på dagen. Shit! Kl 10 liksom!

 

Vet også at jeg har gbs og var litt usikker på om jeg kjenner litt sildrefølelse av og til så begynte å lure på om jeg kunne lekke bitte små mengder med fostervann. Ble litt stresset for at han lå å badet i gbs bakterier... Det så heldigvis ikke sånn ut på ultralyd. Og i så fall så siver vel mer vann ut ganske snart.

 

Han ble målt til litt mindre enn sin egen kurve og symfysemålet har vært avtagende de siste to gangene. Så jeg blir nok henvist tilbake dersom ikke det stabiliser seg. Men det så i alle fall greit ut på ul. Ingen store ting og en baby som spreller etter mye sjokolade så legen var fornøyd.

 

Litt deilig at de har sett på han så jeg slipper å tenke på vekst, gbs eller andre skumle ting på en stund. Om det fortsetter i negativ utvikling så blir det jo nye runder, men er rolig nå i alle fall.

 

Bleach; jeg ringer ikke sykehuset så lett jeg heller. Og de få gangene man gjør det, så er man jo redd for å være til bry. Men legen jeg møtte var fin (jm var stresset og ville egentlig ikke ha meg inn i følge mine en jm som presset på at jeg skulle ses på). Legen sa; dette er et lavterskeltilbud og det er nettopp slike avvik som dette vi vil undersøke. Nå ser det ok ut nå, men vi VIL at du skal ringe om feks kynnerne tar seg opp fordi det er så tidlig at vi ønsker at du er på sykehus når du føder pga litt større risiko (i tillegg skal jeg ha antibiotika under fødsel pga gbs så det er jo flere grunner). Så ta kontakt om det er noe. De skal jo passe på oss. Men kjenne som sagt følelsen.

 

I dag blir jeg bare liggende tror jeg. Skal opp i dusjen nå og etterpå søker jeg kanskje litt på feriehus, men ellers blir det gjort pent lite her kjenner jeg. snork.

 

 

Ser du også har vært "plaget" av mye kynnere,jeg har også hatt det siden uke 17 men blitt så vant med det så har ikke tenkt så mye over det. Men for ca 4 uker siden fikk jeg en kraftig blødning med menssmerter så måtte ringe føden,kom inn og ble koblet til med ctg og full skjekk med ultralyd. Ctg viste kraftige kynnere som kom hyppigere,men som jeg sa til jordmor ,det der har jeg jo hele tiden. Ble måling av livmorhals som var i minste laget,tror den var 1,5 så kynnerene mine hadde vært kraftig nok til å gjøre fremgang. Blødningen kom mest sannsynlig fra morkaka,så jeg ble liggende på sykehuset i 4 dager.

 

De var litt redd fødselen starta,var jo bare i uke 32 så var ganske redd selv men de ga meg sprøyte med lungemodning til lillegutt i tilfelle. Men nå har jeg kommet meg til uke 36 så nå er kjempe glad for at jeg har kommet så langt,nå er det ikke like skummelt hvis han skulle komme nå! :)

 

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Madde86. Første barn som er en gutt.
2:
3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.
LSP91. Første barn som er ei jente
4: 5hjerter. 2 egne fra før + 1 bonus, venter tvillinger, kjønn ukjent.
5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.
6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.
14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre
15:
16:
17:
18:
19:
20:
21: Sienna85, 29 år,ingen barn,fra Bergen. Venter en jente,

      Hengebuksvin, 35, Bergen, Venter nr 4.
22:
23:
24:
25:
26:
27:
28:
29:
30:
31:           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg drukket fredagskaffe med kollegaer, spist god medbragt snickerskake sammen med dem som takk for at de har tatt så godt vare på meg mens jeg var omplassert - samtidig som jeg hentet jobbtøflene hjem og tatt helg. Langhelg med åpen retur - det kjennes litt skummelt ut - men fy som jeg gleder meg til lillesjefen melder sin ankomst! ♡ Markerer overgangen med venninnemiddag på byens beste restaurant i kveld - så jeg skal straks innta badet for sminke og fiksing av hår, godt å komme bort fra broderiet og den komfortable turbuksa mi en fredagskveld! :) God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lite nytt, tutta ligger med hode ned, å i det siste har det vært super mye liv, og nedpress, å meget dårlig i magen så har sotte en del på potta! Hørt at mange er det før de føder, men håper hun holder seg inne til slutten av nov hvertfall :) er 35+5 i dag, har bursdag 27 nov så skulle ikke forundret at hun kom da, var da terminen egentlig var sotten og :)

Ellers går dagene i oppussing i huset, å prøve å få solgt leiligheten, har jo ikke problemer med verken kynnere eller bekkenet så jeg glemmer ut at jeg er gravid å sliter meg litt for mye ut om dagene, både masse turer med hunden og oppussinga, så mannen må minne meg på at jeg må huske å ta ting med ro, så i dag har jeg å benken date :)

Ellers så har jeg pakket fødebaggen nesten ferdig, å det meste av utstyr er i boks, utenom brystpumpe som jeg er usikker om jeg skal kjøpe nå eller etterpå hvis det er behov, har jo brystimplantat så fikk beskjed at jeg mest sannsynlig må gi mme itillegg til amming pga for liten plass i puppene til masse melk si de var så små før jeg opererte og ikke fikk plass til så mye gram, hadde meget stram hud vist nok sa han kirurgen, så blir spennende å se om jeg får fullammet eller hva som skjer.

 

Dere må ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I går var jeg hos jordmor som sendte meg på Ullevål for sjekk. Var mange små ting totalt som gjorde jm usikker.

 

Jeg har jo vært plaget med mye kynnere spesielt på natten og kjenner jo at de er der på dagen også, men ikke så mye eller så sterke. Så ble først satt til sparketest med overvåkning av baby og min mage. Babyen hadde ok puls, og sparket etterhver bra. Men magen min var under konstant jobbing med relativt sterke kynnere hele tiden. Jeg ble litt overrasket og hadde på forhånd sagt at "nei, må har jeg ikke noe særlig med kynnere altså!". Var ikke vondt si ryggen en gang. Så legen og jm mente at det ikke var så rart at jeg følte meg sliten og at jeg var en del mer kvalm igjen. Kroppen er jo på skikkelig treningsøkt. Både jm og legen mente at jeg kunne komme til å føde før hvis dette fortsatte, men at det ikke var 100% sikker fordi noen har mer kynnere n andre (og er nok en grunn til jeg har raske fødseler - livmoren er supersterk ).

 

Jeg har en følelse på at han ligger i ro til begynnelsen av desember jeg. For det første er jeg ikke klar nå (!!!!!) og for det andre har jeg født de to barna til termin og ikke fem uker før. Hadde kynnerhelvete i går natt igjen så da sto jeg faktisk opp og begynte å pakke bag med sykehusting. Just in case! Ble ikke ferdig men fikk med noe. Hadde skikkelig ryggvondt. Men nå er jeg rolig igjen! Har akkurat våknet og det har vært godt å få sovet lenge på dagen. Shit! Kl 10 liksom!

 

Vet også at jeg har gbs og var litt usikker på om jeg kjenner litt sildrefølelse av og til så begynte å lure på om jeg kunne lekke bitte små mengder med fostervann. Ble litt stresset for at han lå å badet i gbs bakterier... Det så heldigvis ikke sånn ut på ultralyd. Og i så fall så siver vel mer vann ut ganske snart.

 

Han ble målt til litt mindre enn sin egen kurve og symfysemålet har vært avtagende de siste to gangene. Så jeg blir nok henvist tilbake dersom ikke det stabiliser seg. Men det så i alle fall greit ut på ul. Ingen store ting og en baby som spreller etter mye sjokolade så legen var fornøyd.

 

Litt deilig at de har sett på han så jeg slipper å tenke på vekst, gbs eller andre skumle ting på en stund. Om det fortsetter i negativ utvikling så blir det jo nye runder, men er rolig nå i alle fall.

 

Bleach; jeg ringer ikke sykehuset så lett jeg heller. Og de få gangene man gjør det, så er man jo redd for å være til bry. Men legen jeg møtte var fin (jm var stresset og ville egentlig ikke ha meg inn i følge mine en jm som presset på at jeg skulle ses på). Legen sa; dette er et lavterskeltilbud og det er nettopp slike avvik som dette vi vil undersøke. Nå ser det ok ut nå, men vi VIL at du skal ringe om feks kynnerne tar seg opp fordi det er så tidlig at vi ønsker at du er på sykehus når du føder pga litt større risiko (i tillegg skal jeg ha antibiotika under fødsel pga gbs så det er jo flere grunner). Så ta kontakt om det er noe. De skal jo passe på oss. Men kjenne som sagt følelsen.

 

I dag blir jeg bare liggende tror jeg. Skal opp i dusjen nå og etterpå søker jeg kanskje litt på feriehus, men ellers blir det gjort pent lite her kjenner jeg. snork.

 

Ser du også har vært "plaget" av mye kynnere,jeg har også hatt det siden uke 17 men blitt så vant med det så har ikke tenkt så mye over det. Men for ca 4 uker siden fikk jeg en kraftig blødning med menssmerter så måtte ringe føden,kom inn og ble koblet til med ctg og full skjekk med ultralyd. Ctg viste kraftige kynnere som kom hyppigere,men som jeg sa til jordmor ,det der har jeg jo hele tiden. Ble måling av livmorhals som var i minste laget,tror den var 1,5 så kynnerene mine hadde vært kraftig nok til å gjøre fremgang. Blødningen kom mest sannsynlig fra morkaka,så jeg ble liggende på sykehuset i 4 dager.

 

De var litt redd fødselen starta,var jo bare i uke 32 så var ganske redd selv men de ga meg sprøyte med lungemodning til lillegutt i tilfelle. Men nå har jeg kommet meg til uke 36 så nå er kjempe glad for at jeg har kommet så langt,nå er det ikke like skummelt hvis han skulle komme nå! :)

 

Lykke til ! :)

Hei madde!

 

Så bra at han har blitt liggende! Som deg så har jeg har alltid hatt en del kynnere (i både dette og de andre to svangerskapene mine), så jeg har ikke stresset så mye over det. Er sykemeldt pga kvalme og utslitt kropp så får på en måte ikke gjort så mye mer enn å slappe av som jeg allerede gjør. Men merker jo at kroppen er sliten og det er jo ikke så rart i om i konstant arbeidsmodus. Føler heldigvis at kynnerenes intensitet er litt bedre. Er ikke så vondt i ryggen på natten mer feks. Så nå krysser jeg fingre for at de blir liggende litt til for begge to. Og om de skulle komme så er det ikke krise som du sier. Vi er jo over uke 33 og da skal jo lungene deres i prinsippet tåle det. Selv om de nok har det best i magen noen uker til med mindre de blir stresset eller morkaken ikke fungerer så bra mer. Sender masse lykkeønsker til deg! ❤️❤️❤️

 

 

Har hatt en koselig formiddag med en god vennine på Aker brygge. Spiste herlig lunsj og fikk skravla masse. ❤️ Nå er barna kledd ut etter eget ønske (dvs en salig blanding av alt mulig...). Sønnen har gått på fest og datteren venter på at gutta kommer hit på godtebesøk sånn at hun og vi kan henge oss på. Hun er bare fire med har høye forventninger med hundemasker og julenissedress. He he. Kos dere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lsp91: Høres deilig ut med så fantastisk god form - her er lysten større enn evnen på flere fronter! Måtte sende mannen et blikk i går, når han høyt og tydelig erklærte hvor deilig det var å gå ei mil med hunden, selv om været var dårlig.. Hva er det dere gjør med huset? Har litt lyst å sette mannen i gang med yttergangen, men jeg tenker vi heller får prioritere småpjusk og ferdigstille småting først så vi unngår tilstander som sinnasnekkeren ville huffet til! ;)

Høres ut som at det kanskje kan være lurt å se an hvordan amminga går - jeg har kjøpt inn både elektrisk og manuell brystpumpe men har god ammeerfaring fra sist gang så jeg antar at det vil gå bra denne gangen også.. greit å ha manuell pumpe tilgjengelig når jeg er på hytta og evt med på jobb, tenkte jeg. For din del trenger det ikke være sånn at tidligere kirurgi gir dårlig utgangspunkt, det kommer vel an på teknikk som ble benyttet ved operasjonen? Jeg vil tro du får god oppfølging i barseltida. :)

 

Corneliuss: Ble det en fin Haloween på dere? Hadde gledet meg til å se små naboer utkledd, men hos oss kom det ingen! Så den fulle godteskåla ble stående urørt, for etter en fantastisk middag på restaurant var godtesuget lik null..

 

Time hos jm i morgen, kjenner jeg er spent på hvordan gårsdagens pinnekjøtt virker inn på blodtrykk.. skulle jo holde meg unna salt - men en runde med full "julemiddag" og kålrotstappe ble rett og slett prioritert siden kål vil utgå etter minimennesket sin ankomst! Er sliten etter en urolig natt, så nå tenker jeg at det blir en runde med egenpleie og litt sofa før jeg må innom apotek for å hente urinprøveglass og kanskje også babypakke.. Er spent på innholdet! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vært heldig med formen under graviditeten, vi hadde slete hvis jeg ikke hadde vært i bra form, huset må jo bli ferdig før tutta kommer å da har vi vært avhengig av at jeg kan gå alle turene med hunden så maen ikle må komme her etter jobb for å gjøre det osv, men hva vi gjør, eneste som er ferdig er kjøkkne å stua, alt annet holder vi på å fikse, veeeldig gammelt hus så du kan tru hvordan det så ut i alle rom heh, badet å 3 soverom å en gang er blitt revet helt ned, så har vi måtta reve tak å vegger å alt, isolert alt på nytt å gulv er revet opp å lagt nytt å ja, off for et styr, badet blir tatt av fagfolk, håper vi for dassen inn denne uka, å vi er ferdig med to av tre soverom :) utenon lister, men det har jeg sagt ikke er prioritert, for jeg vil flytte inn før hun Kommer så jeg får vasket ned/ut her vi bur nå så jeg slepper å måtte gjøre det med ei nyfødt, men går ikke å bu i et hus uten toalett, badet har de brukt så lang tid på nå at jeg blir gaal, har sagt at de må bli fedig denne uka, så får vi se om de blir det, skal aldri være med på så stort oppussings objekt igjen, men godt alt som er.gjort å den følelsen at alt dette har vi gjort selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jada, Halloween ble bra det. Det kom ikke så mange hit fordi vi gikk ut en tur med barna og sønnens fest. Jeg orker jo ikke gå så langt eller fort så vi hang med en liten stund, før jeg og datteren og mannen gikk hjem. Da ble sønnen med videre med resten av festen. Men vi bor også litt i utkanten av der folk flest går + var jo ute i primetime når alle barna gikk så det var ikke sinnsykt mange her heller. Det var også veldig mange færre i år enn året før (sikkert pga mer gufsete vær). Men må si at de som var her var veldig høflige og fine altså. Takket og tok så mange godiser hver som jeg sa at de kunne.

 

Er helt slakt på sofaen, og ligger bare her i dag. Har tvunget meg til å ta noen telefoner som vi har trengt å ta, men det er det. Driver og strever med bali vs sør- Europa planlegging fremdeles. Men nå er vi litt tilbake i sør- Europa igjen. Skal ikke være lett dette... Reise/ vaksinekontoret var så tydelige på anbefaling til tross for varmen i sør- Europa på den tiden. Så i morgen skal jeg ta frem ipaden igjen og lete etter noen overkommelige priser ved Middelhavet.

 

Satt her og tenkte på jobb etter permisjonen. Heldigvis så er det lenge til, men kjenner at jeg helst har lyst til å slippe å gå tilbake (av flere årsaker blandt annet at jeg ikke er så på bølgelengde med nærværende sjefen min), og selv om jeg tenker at det pleier å ordne seg så er det alltids litt ekkelt å ikke ha planen klar. Hva hvis det ikke ordner seg... Men i dag ble jeg litt optimistisk og klarte å se litt lysere på det ettersom jeg fikk en telefon om en veldig interessant stilling. Jeg takket selvsagt nei, men er så bra for selvtilliten at noen husket på meg og synes at jeg er bra nok til den stillingen. Jeg jobber i et område som gjør at de fleste stillingene går gjennom byrå (og ikke er stillinger man søker direkte på selv). Så nå er jeg trøtt og sliten men har litt troen på at det ordner seg likevel. Det må jo ha vært et tegn 👍😊🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - det var/er ikke småtterier!!! :) Deilig å bli ferdig med alt samtidig - vi flyttet inn i fjor i en relativt ny tomannsbolig men de som har bodd her før oss har ikke brukt mye tid på vedlikehold så vi tar det litt sånn rom for rom med ett og annet "akuttprosjekt" som bare dukker opp.. når det passer minst! ;)

 

Hjemme igjen etter dagens lille utflukt. Bekkenet har virkelig ikke dagen sin, så når jeg var ferdig med 400m tissetur med hunden, pluss urinprøveglass-shopping & henting av Apotekpakken fra Vitusapoteket ble det full skjæring. Skulle nesten ikke klare å komme meg tilbake til bilen. :'( Så nå sitter jeg på rompa i sofaen, har lunsj og te foran tv'en og trøster meg med Grønn glede i opptak fra tuneren.. Får nok tømt den før desember!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting jenter :) Jeg leste et sted at jeg burde hatt melk ( råmelk ) i brystene nå i uke 35 . 

Jeg klarer ikke finne noe jeg . Betyr dette at ammingen bare er å skrinlegge allerede ? 

Da jeg fikk min datter for 4 år siden mener jeg å huske at jeg hadde litt melk før fødsel :P

Noen som veit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora her sa på et møte jeg var på om amming at på noen så renner råmelka å noen har det ikke, så begge deler var normalt, så selv om du ikke merker noe så gjør nok ikke det at du ikke kan amme, melka kommee nok den skal du se :) er 36 uker å jeg merker nesten ingenting selv, avåtil på natta har det kom noen få dråper hehe

. Så helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d ikke anntydning til noe som helst, var ikke d ved sist graviditet heller. Men ble nå et skikkelig meieri etter fødselen alikevell:) 

 

Satser på at d går bra denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg at melka kommer etter fødsel :). Har kjøpt flere ammetopper og planen er å klare ammingen så da satser jeg på at meieriet starter opp når baby er født ...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det rent litt råmelk siden uke 26-27,egentlig bare veldig plagsomt. He he.. :)  Noen dager er det ingenting mens andre dager tar det helt av. Så håper jeg får til ammingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at det skal være noen regel at man skal ha råmelk så tidlig. Jeg har hatt veldig bra med melk de første tre mnd etter fødsel, men har ikke merket så mye til melk før fødselen. Og det sies at man ikke skal provosere frem melk ved å trykke på brystene før fødsel (vet ikke hvorfor men det har nå min jm sagt i alle fall).

 

Tror det største trikset med ammingen er å ta ting med ro. Stress minst mulig. Ta det rolig i begynnelsen og ikke legg for mye planer hver dag. Og skulle det starte litt kranglete med amminge så ikke gå i kjelleren av det. Det er faktisk ingen katastrofe om det ikke går, selv om de fleste håper på at det funker (av mange årsaker). 😘 heia oss, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvinne30: Tror du kan slappe helt av og legge råmelksproblematikken i kategorien for "unødvendige premature bekymringer". Har selv såvidt knapt antydninger til råmelk, og provoserer ikke frem noe. Når baby kommer og blir lagt til brystet er det prinsippet for tilbud og etterspørsel som gjelder og da vil det nok komme i gang både hos deg og meg! :)

Det viktigste er å ha en god innstilling, og være forberedt på at det kan kjennes vondt/ømt til å begynne med. Og at det blir mye "mas" om amming fra velmenende mennesker rundt deg. Har melka kommet, går det greit med amminga, får du det til... sånt utløste mange, mange barseltårer hos meg forrige gang - enda det gikk rimelig greit med oss! :D

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...