Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trippeltopp: Så bra at slimproppen gikk! Da vet du jo at livmorhalsen er i bevegelse! :tommelopp:

 

Men: Jeg vet ikke om jeg vil...:( Kjenner at jeg har begynt å kvi meg. Skal bli godt å få det gjort. Ingen slimpropp i sikte foreløpig, så jeg håper egentlig på en rolig natt og så heller litt action på dagtid. Noen gode råd til hvordan man manner seg opp og holder ut? Trenger noen gode mantraer eller lignende :P  :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippeltopp: Så bra at slimproppen gikk! Da vet du jo at livmorhalsen er i bevegelse! :tommelopp:

 

Men: Jeg vet ikke om jeg vil... :( Kjenner at jeg har begynt å kvi meg. Skal bli godt å få det gjort. Ingen slimpropp i sikte foreløpig, så jeg håper egentlig på en rolig natt og så heller litt action på dagtid. Noen gode råd til hvordan man manner seg opp og holder ut? Trenger noen gode mantraer eller lignende :P  :tommelopp:

Jeg har tenkt lenge at jeg ikke er klar, er ikke sikker på om jeg gruer meg eller ikke..

Så jeg har kommet frem til at jeg håper det skjer FØR jeg virkelig begynner å grue meg. Men som deg så vil jeg helst ikke at det skal skje på natten :( Hadde en nattefødsel sist og det var utslitende. Håper jeg får "lov" til å være bittelitt uthvilt denne gangen, men det ser dårlig ut med tanke på at jeg overhodet ikke sover om nettene lenger :( Får maks 2 timer sammenhengende søvn før jeg våkner, sovner igjen, våkner osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippeltopp: Så bra at slimproppen gikk! Da vet du jo at livmorhalsen er i bevegelse! :tommelopp:

 

Men: Jeg vet ikke om jeg vil...:( Kjenner at jeg har begynt å kvi meg. Skal bli godt å få det gjort. Ingen slimpropp i sikte foreløpig, så jeg håper egentlig på en rolig natt og så heller litt action på dagtid. Noen gode råd til hvordan man manner seg opp og holder ut? Trenger noen gode mantraer eller lignende :P:tommelopp:

Jeg har to, som faktisk hjalp meg mye gjennom forrige fødsel:

 

1. Smerten er ikke farlig, så jeg skal ikke være redd for den. Javisst er det ulidelig vondt, men smerte i seg selv er ikke farlig!

 

2. For hver jævlige ri er det en mindre ri igjen før babyen er ute 😊

 

(Hjelper også å tenke på riene som bølger synes jeg; at når det er på sitt vondeste så vil den dabbe av igjen før den er over.)

 

Og når vi er inne på riesnakk: er noen tak på gang nå.. Men gjenstår å se om de tar seg opp eller forsvinner igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trippeltopp: Så bra at slimproppen gikk! Da vet du jo at livmorhalsen er i bevegelse! :tommelopp:

 

Men: Jeg vet ikke om jeg vil...:( Kjenner at jeg har begynt å kvi meg. Skal bli godt å få det gjort. Ingen slimpropp i sikte foreløpig, så jeg håper egentlig på en rolig natt og så heller litt action på dagtid. Noen gode råd til hvordan man manner seg opp og holder ut? Trenger noen gode mantraer eller lignende :P:tommelopp:

Jeg har to, som faktisk hjalp meg mye gjennom forrige fødsel:

 

1. Smerten er ikke farlig, så jeg skal ikke være redd for den. Javisst er det ulidelig vondt, men smerte i seg selv er ikke farlig!

 

2. For hver jævlige ri er det en mindre ri igjen før babyen er ute 😊

 

(Hjelper også å tenke på riene som bølger synes jeg; at når det er på sitt vondeste så vil den dabbe av igjen før den er over.)

 

Og når vi er inne på riesnakk: er noen tak på gang nå.. Men gjenstår å se om de tar seg opp eller forsvinner igjen..

Så bra at du kjenner tak:) jeg prøver å øve meg på å puste meg gjennom kynnerene mine; ) takk for to gode tips! Akkurat sånne ting jeg må holde fokus på! Og så at det venter meg verdens nydeligste jente i andre enden!

 

Lykke til i natt:) skal se etter deg om jeg ender opp med å være våken. PS. Har lastet ned Anna Karenina Just in case!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved skrive under på at tredjemann ER en luring! Tidenes roligste natt her, har ikke sovet så godt på lenge. Nesten ikke vondter i det hele tatt😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trippeltopp: Så bra at slimproppen gikk! Da vet du jo at livmorhalsen er i bevegelse! :tommelopp:

 

Men: Jeg vet ikke om jeg vil...:( Kjenner at jeg har begynt å kvi meg. Skal bli godt å få det gjort. Ingen slimpropp i sikte foreløpig, så jeg håper egentlig på en rolig natt og så heller litt action på dagtid. Noen gode råd til hvordan man manner seg opp og holder ut? Trenger noen gode mantraer eller lignende :P:tommelopp:

Ja det kan være litt tøft å tenke på fødsel .. Lurt å være mentalt innstilt og bruke tankene til å komme gjennom fødsel bedre ..

 

Jeg brukte ofte tanken om å puste og ikke spenne/ anstrenge kroppen .. Lært at baby kommer fortere om man klarer å være åpen og puste seg gjennom smertene ..ikke så lett men prøv å kun ha fokus på pust i riene .. Ikke tillat deg å tenke på hvor vondt det er akkurat da.

 

Og jo verre det er , egentlig jo bedre. For det betyr at du snart er i mål 😃😁

 

Lykke masse tilfalle sammen 😃jeg koser meg med en liten klump som er 3 uker 😍han er bare verdens nydeligste💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å ha helt ekstreme drømmer.. Hadde et grusosmt mareritt inatt om at sønnen min(på 4) ble frastjålet sjelen sin av et speil?? og ble til en livløs dukke! Det var helt forferdelig og jeg ble helt ødelagt av sorg :( Men heldigvis så ble jeg vekket av at lille gutten min krøp opp i sengen min og la seg klistret opp i ryggen min for å sove litt til :)

Hater sånne drømmer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å ha helt ekstreme drømmer.. Hadde et grusosmt mareritt inatt om at sønnen min(på 4) ble frastjålet sjelen sin av et speil?? og ble til en livløs dukke! Det var helt forferdelig og jeg ble helt ødelagt av sorg :( Men heldigvis så ble jeg vekket av at lille gutten min krøp opp i sengen min og la seg klistret opp i ryggen min for å sove litt til :)

Hater sånne drømmer :(

 

Uff! Veldig spesiell drøm! Litt symbolsk på en måte! Jeg tror mange der ute i sosiale media ser ut til å miste sjelen sin til et speil...eller et kamera;) Jeg tror vi sover lettere nå i graviditeten og at vi kjenner en del ubevisst som skjer i kroppen. Jeg drømte at jeg hadde fått strekkmerker på hele nedre del av magen, men det var sikkert ligamentsmertene jeg kjente mens jeg sov som gjorde at jeg drømte det;)

 

Deilig med sånne kosegutter da! Min toåring insisterer på å kle av seg alt før han kommer under dyna mi om morgenen:) Tror han syns det er deilig med naken hud og varm dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved skrive under på at tredjemann ER en luring! Tidenes roligste natt her, har ikke sovet så godt på lenge. Nesten ikke vondter i det hele tatt

 

Da er nok 4. mann det også;) Jeg har sovet 14 timer i natt, og takk og lov for det;) Føler meg mye bedre og ikke så frynsete heller, heldigvis. Min 3. holdt også på sånn. Startet og stoppet. Men det har jeg sikkert skrevet om før. Jordmora mi sa at å få nr. 3 var som å kjinne igang en gammel bil... :laugh:

 

Cici83: Ja, det er nok en veldig god metode. Jeg gikk på kurs sist og brukte pusteteknikk gjennom hele den fødselen. Håper jeg klarer det denne gangen også. Bare jeg kommer over den første panikken...Det gikk veldig bra sist, men jeg har slitt med fødselsangst tidligere, så det er det jeg er redd for. Jeg er mer redd for angsten enn for fødselen, faktisk, selv om det sikkert høres rart ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg begynt å ha helt ekstreme drømmer.. Hadde et grusosmt mareritt inatt om at sønnen min(på 4) ble frastjålet sjelen sin av et speil?? og ble til en livløs dukke! Det var helt forferdelig og jeg ble helt ødelagt av sorg :( Men heldigvis så ble jeg vekket av at lille gutten min krøp opp i sengen min og la seg klistret opp i ryggen min for å sove litt til :)

Hater sånne drømmer :(

 

Uff! Veldig spesiell drøm! Litt symbolsk på en måte! Jeg tror mange der ute i sosiale media ser ut til å miste sjelen sin til et speil...eller et kamera;) Jeg tror vi sover lettere nå i graviditeten og at vi kjenner en del ubevisst som skjer i kroppen. Jeg drømte at jeg hadde fått strekkmerker på hele nedre del av magen, men det var sikkert ligamentsmertene jeg kjente mens jeg sov som gjorde at jeg drømte det;)

 

Deilig med sånne kosegutter da! Min toåring insisterer på å kle av seg alt før han kommer under dyna mi om morgenen:) Tror han syns det er deilig med naken hud og varm dyne.

 

Ja det kan godt å vært en symbolsk drøm.

hehehe jeg har også en liten nudist, vil helst ikke ha på seg klær i det hele tatt, så ganske ofte etter at han har vært på do og tisset så kommer han stormende inn i stuen kliss naken og veldig stolt av seg selv hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå har jeg begynt å ha helt ekstreme drømmer.. Hadde et grusosmt mareritt inatt om at sønnen min(på 4) ble frastjålet sjelen sin av et speil?? og ble til en livløs dukke! Det var helt forferdelig og jeg ble helt ødelagt av sorg :( Men heldigvis så ble jeg vekket av at lille gutten min krøp opp i sengen min og la seg klistret opp i ryggen min for å sove litt til :)

Hater sånne drømmer :(

 

Uff! Veldig spesiell drøm! Litt symbolsk på en måte! Jeg tror mange der ute i sosiale media ser ut til å miste sjelen sin til et speil...eller et kamera;) Jeg tror vi sover lettere nå i graviditeten og at vi kjenner en del ubevisst som skjer i kroppen. Jeg drømte at jeg hadde fått strekkmerker på hele nedre del av magen, men det var sikkert ligamentsmertene jeg kjente mens jeg sov som gjorde at jeg drømte det;)

 

Deilig med sånne kosegutter da! Min toåring insisterer på å kle av seg alt før han kommer under dyna mi om morgenen:) Tror han syns det er deilig med naken hud og varm dyne.

 

Ja det kan godt å vært en symbolsk drøm.

hehehe jeg har også en liten nudist, vil helst ikke ha på seg klær i det hele tatt, så ganske ofte etter at han har vært på do og tisset så kommer han stormende inn i stuen kliss naken og veldig stolt av seg selv hehe.

 

 Herlig! Vi får nyte det så lenge det varer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått 2 nye tegn på at fødsel kanskje nærmer seg snart!

Har plutselig blitt kjempe øm i den ene brystvorten og fått løsere mage. Altså jeg vet jo at løs mage kan komme av masse, men ømheten i brystvorten finner jeg ikke noen annen forklaring på. Kynnerne har også økt i hyppighet, ikke vonde men ubehagelige. Får hetebyger og blir sliten av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått 2 nye tegn på at fødsel kanskje nærmer seg snart!

Har plutselig blitt kjempe øm i den ene brystvorten og fått løsere mage. Altså jeg vet jo at løs mage kan komme av masse, men ømheten i brystvorten finner jeg ikke noen annen forklaring på. Kynnerne har også økt i hyppighet, ikke vonde men ubehagelige. Får hetebyger og blir sliten av dem.

Spennende!! Lykke til 😊 her har jeg hatt enormt mye vonde kynnere i kveld. Men jeg har slutter å tro på at der betyr noe😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg fått 2 nye tegn på at fødsel kanskje nærmer seg snart!

Har plutselig blitt kjempe øm i den ene brystvorten og fått løsere mage. Altså jeg vet jo at løs mage kan komme av masse, men ømheten i brystvorten finner jeg ikke noen annen forklaring på. Kynnerne har også økt i hyppighet, ikke vonde men ubehagelige. Får hetebyger og blir sliten av dem.

Spennende!! Lykke til her har jeg hatt enormt mye vonde kynnere i kveld. Men jeg har slutter å tro på at der betyr noe

 

Har hatt 3 kvelder(ikke på rad) med vonde og regelmessige kynnere, så jeg stoler heller ikke helt på denne kynneraktiviteten :) Sikkert derfor jeg henger meg litt opp i andre tegn som brystvorter hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee! så spennende:) Håper dere holder oss oppdaterte:) 

 

Jeg tror jo at all modning er nyttig og gjør at fødselen går fortere når den først er i gang:) Kjenner igjen det der med hetebølger Mamsen! Jeg har også hatt noen kynnere som er helt på grensa til rier og som gir meg nedpress og hetebølger. 

 

Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg Embla93 :)

 

Nå legger jeg meg uten minste forhåpning om fødsel. Storebror er syk og mor er dødstrøtt, så nå håper jeg ihvertfall hun drøyer til i morgen tidlig og at natten blir rolig og god😴 lykke til til dere som evt skulle gå i gang med fødsel i løpet av natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Embla93!! :) Kos dere masse sammen i den helt spesielle nyfødttiden! Håper fødselen gikk bra! :)

 

Her er 1 uke til termin i dag og jeg har blitt så utolmodig ila helgen at nå håper jeg hun vil bare vil komme! Svigers som kommer fra andre kanten av landet skal bo hos oss til fredag så hadde passet veldig greit med fødsel mens de er her med tanke på barnevakt til de to blivende storesøsknene! :) Og at svigers fikk møtt sitt nye barnebarn som nyfødt. :) Har natten vært god for dere som høres nærmere ut en fødsel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med syk storebror og sliten mor bestemte lillesøster seg for at tiden var inne i natt😄 hun kom i rekordfart, men vi rakk heldigvis frem til sykehuset i det minste. Kan skrive mer siden, nå skal vi prøve å få oss litt søvn.. Men alt står ihvertfall bra til med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer embala og trippeltopp! Nå synes jeg det var på tide med noen flere fødsler her inne i oktober! Hipp hurra! Heier på resten! 👍👍👍 håper det kommer noen fødselhistorier etterhvert. Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med syk storebror og sliten mor bestemte lillesøster seg for at tiden var inne i natt hun kom i rekordfart, men vi rakk heldigvis frem til sykehuset i det minste. Kan skrive mer siden, nå skal vi prøve å få oss litt søvn.. Men alt står ihvertfall bra til med oss!

Gratulerer trippeltopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...