Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det bare meg eller har alle fått før termin??

 Mange av de som har fått til nå har nok det, men noen av oss skal sikkert få slite et stykke ut i november også...;) Det er ikke alle septemberrugerne som er i mål heller...! Det jevner seg helt sikkert ut;) Dessverre...!?

 

For min del er jeg virkelig ikke klar! Men jeg har jo noen uker igjen også da...;) Men gubben er bortreist til torsdag kveld, så her skal ingenting ut før tidligst freddan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det bare meg eller har alle fått før termin??

 Mange av de som har fått til nå har nok det, men noen av oss skal sikkert få slite et stykke ut i november også... ;) Det er ikke alle septemberrugerne som er i mål heller...! Det jevner seg helt sikkert ut;) Dessverre...!?

 

For min del er jeg virkelig ikke klar! Men jeg har jo noen uker igjen også da... ;) Men gubben er bortreist til torsdag kveld, så her skal ingenting ut før tidligst freddan!!

 

Føler meg ikke helt klar jeg heller, men håper og tror at det vil komme seg når jeg har fått opp stellebordet(med tilbehør), lagt frem alle nyfødtklærne og plassert Moseskurven ved siden av sengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Gratulerer så mye til alle dere som har født! ♡

 

Jeg ligger og slapper av på sofaen med lillegutt sovende på brystet. Verdens beste følelse! ♡ jeg blir rørt til tårer bare jeg tenker over hvor fantastisk det er at han er her sammen med mammaen og pappaen sin!

 

Btw, jeg hadde masse svangerskapsplager og bekkenløsning og mye crap. Men en "bivirkning" av svangerskapet og hormonene likte jeg skikkelig godt. Håret mitt ble plutselig ikke fett lenger. Jeg kunne vaske håret to ganger i uken og det holdt seg fiiiint! Før måtte jeg vaske håret hver dag! Menmenmen, nå er det borte! Nå er der virkelig tilbake til å vaske håret hver dag igjen merker jeg :/ Kjiiiipt! Tar jo så lang tid!

 

Jaja, litt babling her på lørdagskvelden!

 

Lykke til dere som fortsatt venter! Jeg følger med her og heier på dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle dere som har født! ♡

 

Jeg ligger og slapper av på sofaen med lillegutt sovende på brystet. Verdens beste følelse! ♡ jeg blir rørt til tårer bare jeg tenker over hvor fantastisk det er at han er her sammen med mammaen og pappaen sin!

 

Btw, jeg hadde masse svangerskapsplager og bekkenløsning og mye crap. Men en "bivirkning" av svangerskapet og hormonene likte jeg skikkelig godt. Håret mitt ble plutselig ikke fett lenger. Jeg kunne vaske håret to ganger i uken og det holdt seg fiiiint! Før måtte jeg vaske håret hver dag! Menmenmen, nå er det borte! Nå er der virkelig tilbake til å vaske håret hver dag igjen merker jeg :/ Kjiiiipt! Tar jo så lang tid!

 

Jaja, litt babling her på lørdagskvelden!

 

Lykke til dere som fortsatt venter! Jeg følger med her og heier på dere! :)

 

Så koselig å høre fra deg Stine! Det høres fantastisk ut med en baby på brystet:) Jeg trenger slike mentale bilder til å motivere meg på frem mot fødselen. For meg er liksom den litt i vegen. Må prøve å fokusere på premien litt mer, merker jeg. Jeg var på føden på torsdag for en ekstra sjekk og det var litt heavy merket jeg. Bare luktene der oppe ga meg flashbacks. Men, men, det går nok bra bare jeg kommer igang:)

 

Merker også at håret er bra! Hadde tenkt å klippe meg nå når jeg fikk permisjon, men det er så glansfullt og fint at det ikke egentlig trengs! Viktig å huske på det positive her, altså!

 

Stor klem til deg og dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått summet oss litt etter fødselen og ligger nå å slapper av siste natten på kk før hjemreise i morgen...

Heier på alle dere andre, og jeg følger jevnt og trutt med her inne😊 masse masse lykke til 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3. Dager på overtid med barn nummer 2. Jordmora har hele tiden sagt at hun trodde han ville komme tidlig fordi han lå så langt nede i bekkenet. Jeg vet at alt dette er glemt om noen uker, men nå kjennes det så kjipt. Tiden snegler seg sv sted, og vi har hatt besøk av mamma en hel uke allerede. Dere som føder til termin eller før er heldige.... Men selvfølgelig er det positivt at ungen kommer når den selv er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er så spent nå

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier ...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Sex? ;-)

Det var faktisk det vi gjorde. Skikkelig rar og morsom sex om en annen, stakkar samboeren min slet sånn siden jeg lå å hylte pga rier som kom mer og mer, men tilslutt gikk det...tok vell 10-15 min så kom riene hvert 2 minutt. Så det var bare å hive seg i bilen, og for å sette kronen på verket gikk vannet i bilen som en skikkelig kanon...og ved ankomst på kk hadde jeg 8 cm. Samboeren min sa igår at det var en periode han nesten trodde han måtte ta imot babyen selv, haha 😁 men sant skal sies, kjempe fin og naturlig fødsel 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er så spent nå

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier ...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Sex? ;-)

Det var faktisk det vi gjorde. Skikkelig rar og morsom sex om en annen, stakkar samboeren min slet sånn siden jeg lå å hylte pga rier som kom mer og mer, men tilslutt gikk det...tok vell 10-15 min så kom riene hvert 2 minutt. Så det var bare å hive seg i bilen, og for å sette kronen på verket gikk vannet i bilen som en skikkelig kanon...og ved ankomst på kk hadde jeg 8 cm. Samboeren min sa igår at det var en periode han nesten trodde han måtte ta imot babyen selv, haha men sant skal sies, kjempe fin og naturlig fødsel

 

 

Ha, ha, ha! Ser for meg den akten der;) Men så flott! Deilig å ankomme sykehuset med nesten full åpning! Lykke til med barselstiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er så spent nå

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier ...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Sex? ;-)

Det var faktisk det vi gjorde. Skikkelig rar og morsom sex om en annen, stakkar samboeren min slet sånn siden jeg lå å hylte pga rier som kom mer og mer, men tilslutt gikk det...tok vell 10-15 min så kom riene hvert 2 minutt. Så det var bare å hive seg i bilen, og for å sette kronen på verket gikk vannet i bilen som en skikkelig kanon...og ved ankomst på kk hadde jeg 8 cm. Samboeren min sa igår at det var en periode han nesten trodde han måtte ta imot babyen selv, haha men sant skal sies, kjempe fin og naturlig fødsel

Haha! Jeg ser det for meg :-) Tror min mann hadde slitt max med "gi sitt bidrag" i den settingen... Men bra fødselen ble raskt overstått.

 

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Dager på overtid med barn nummer 2. Jordmora har hele tiden sagt at hun trodde han ville komme tidlig fordi han lå så langt nede i bekkenet. Jeg vet at alt dette er glemt om noen uker, men nå kjennes det så kjipt. Tiden snegler seg sv sted, og vi har hatt besøk av mamma en hel uke allerede. Dere som føder til termin eller før er heldige.... Men selvfølgelig er det positivt at ungen kommer når den selv er klar.

Mine har alltid ligger ekstremt langt nede i bekkenet, og jordmor har sagt at det betyr ikke noe for når de kommer, men at det derimot vil kunne ha betydning for hvor fort fødselen går..og det har stemt; har hatt kjappe og greie fødsler😊 lykke til når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3. Dager på overtid med barn nummer 2. Jordmora har hele tiden sagt at hun trodde han ville komme tidlig fordi han lå så langt nede i bekkenet. Jeg vet at alt dette er glemt om noen uker, men nå kjennes det så kjipt. Tiden snegler seg sv sted, og vi har hatt besøk av mamma en hel uke allerede. Dere som føder til termin eller før er heldige.... Men selvfølgelig er det positivt at ungen kommer når den selv er klar.

Mine har alltid ligger ekstremt langt nede i bekkenet, og jordmor har sagt at det betyr ikke noe for når de kommer, men at det derimot vil kunne ha betydning for hvor fort fødselen går..og det har stemt; har hatt kjappe og greie fødsler😊 lykke til når den tid kommer!

Kjapp og grei fødsel høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti dager til termin og blæh, formen er skikkelig crap. Har hatt så mye vondt i ryggen i går og i dag, i tillegg til kvalme.. I dag er jeg også så trøtt at det kjennes ut som om jeg kunne ha sovet dagen igjennom. Klarer ikke holde meg våken. Har ikke hatt det sånn med guttene så håper at dette bare er noe som glir forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti dager til termin og blæh, formen er skikkelig crap. Har hatt så mye vondt i ryggen i går og i dag, i tillegg til kvalme.. I dag er jeg også så trøtt at det kjennes ut som om jeg kunne ha sovet dagen igjennom. Klarer ikke holde meg våken. Har ikke hatt det sånn med guttene så håper at dette bare er noe som glir forbi...

 

Sånn har jeg det og. Og jeg som liksom skal være frisk og rask 21 åring : p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ti dager til termin og blæh, formen er skikkelig crap. Har hatt så mye vondt i ryggen i går og i dag, i tillegg til kvalme.. I dag er jeg også så trøtt at det kjennes ut som om jeg kunne ha sovet dagen igjennom. Klarer ikke holde meg våken. Har ikke hatt det sånn med guttene så håper at dette bare er noe som glir forbi...

 

Sånn har jeg det og. Og jeg som liksom skal være frisk og rask 21 åring : p 

 

 Godt å høre for et gammelt skinn av en 40-åring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er så spent nå

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier ...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Sex? ;-)
Det var faktisk det vi gjorde. Skikkelig rar og morsom sex om en annen, stakkar samboeren min slet sånn siden jeg lå å hylte pga rier som kom mer og mer, men tilslutt gikk det...tok vell 10-15 min så kom riene hvert 2 minutt. Så det var bare å hive seg i bilen, og for å sette kronen på verket gikk vannet i bilen som en skikkelig kanon...og ved ankomst på kk hadde jeg 8 cm. Samboeren min sa igår at det var en periode han nesten trodde han måtte ta imot babyen selv, haha men sant skal sies, kjempe fin og naturlig fødsel
Haha! Jeg ser det for meg :-) Tror min mann hadde slitt max med "gi sitt bidrag" i den settingen... Men bra fødselen ble raskt overstått.

 

Gratulerer!

Var ganske spesielt ja! Men veldig morsomt å sitte å snakke om det nå oss to imellom. Alle spurte jo om vi hadde gjort noe for å få så hyppige rier hjemme, haha 😁 men holder den lille detaljen for oss selv 😂 bare smiler og ler det litt bort 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg! Vært hos jordmor i dag og kjent på leie, hun er ganske sikker på at lille jenten ligger i seteleie. Skal på sykehuset for en ekstra ultralyd for å dobbelt sjekke! Hun kan jo selvfølgelig snu seg enda, så håper på det :) Ellers hadde jeg litt høyt blodtrykk også, så skal til kontroll hos legen min om en uke for å se hvordan det ligger ann! Urinprøven var nå fin, det er jeg gla for siden jeg har fått påvist gbs! Håper det fortsetter sånn :) Er i uke 37 i dag, 3 uker igjen til termin! Så fort tiden går! Har siste dag på jobb i morgen, skal bli fint å gå i permisjon nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene nesten uten at jeg rekker å tenke, det er så mye nytt! Men utrolig koselig å endelig ha babyen hos oss :) vi kom hjem fra sykehuset på tirsdag, etter tre dager på barsel. Gutten vår er kjempefin (selvsagt ;) ) og alt går veldig greit her hjemme.

 

Fødselen ble relativt tung for meg, og det er endel jeg ikke husker, men jeg skal prøve å dele med dere :)

Startet som tidligere fortalt med vannavgang torsdag morgen. Var inne på kontroll, og fikk beskjed om å komme tilbake for ny kontroll fredag morgen. Det ble en lang ettermiddag og kveld, veldig rart å vite at nå var det igang! Fikk sove litt, men var oppe endel med kraftige murringer i ryggen. Dro inn på føden i titiden, med 1 cm åpning. Siden det var over 24 timer siden vannavgang ble jeg lagt inn, og det ble tatt jevnlig ctg. I tre-firetida begynte jeg å kjenne jevnlige rier, med ca 5 min mellomrom. Synes ikke det var så ille, og var igrunn bare spent og glad for at fødselen var igang. Ble tøyd litt av jordmor, men det ble ikke så mye åpning. Gikk hele tiden greit å puste gjennom riene, men de tok seg aldri særlig opp.

I åttetida ble vi flyttet inn på fødestua, og det ble satt drypp. Da begynte riene å ta seg opp, og jeg fikk lystgass. Kl ti var jeg oppe i 4 cm, og ei ny jordmor tøyde litt der nede. Hun sa ikke ifra, og gjorde det midt i ei rie, så det gjorde skikkelig vondt. Da begynte det å bli skikkelig tak på riene, og jeg fikk fentanyl. Gav beskjed om at jeg antakelig ville ha epidural etterhvert.

Pga dryppet fikk jeg rier uten pause fra kl elleve, og etter dette sklir alt litt sammen for meg. Husker ikke forløpet helt. Ba om epidural, men var for langt i forløpet. Husker jeg ble kjempefortvilet, for jeg var så sliten og fikk aldri pause fra stormriene.

Kl ett hadde jeg full åpning. Kl to begynner jeg å trykke, og holder på til halv fire. Husker at jeg tryglet om hjelp innimellom til å få ut babyen, for jeg var helt utslitt. Vaktlegen kommer inn og finner ut at armen ligger i klem ved hodet, og de får lirket den ned. Endelig får jeg hjelp, jeg blir klippet og babyen blir tatt med vakum kl 03.54. Akkurat det husker jeg, det var så deilig å endelig få ham ut!

Fikk en stor og fin gutt opp på brystet, 4 kg og 50 cm, med masse hår. 9-10-10 på apgar, og han tisset likegodt på meg med en gang ;)

Vi hadde et flott opphold på barsel, og nå koser vi oss hjemme. Det er helt merkelig å endelig være mamma, men likevel føles alt veldig naturlig.

Fødselen satt godt i både kropp og psyke en stund, men nå begynner det å komme seg.

 

Gratulerer masse til dere andre som har født! Og jeg heier på dere som fortsatt venter, hold ut! Ventetida er fort glemt når man har babyen hos seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye minx83! Så utrolig flink du er! For en jobb den fødselen må ha vært! Godt å høre at dere har det fint og koser dere:)  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Begynner å lure på om det er noe på gang her...

Jeg er i dag 37+5. Fødte sist da jeg var 38+0.

På torsdag kom det noe som jeg tenkte at kanskje kunne være slimproppen, men så har dét ikke skjedd noe mer før i morgest. Oppdaget at jeg blør litt da jeg var på do før kl 06 i morgest. Fikk ikke sove mer. Det kjennes ut som jeg har litt murringer og sammentrekninger. Får se hva som skjer utover dagen :-) Venter gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Begynner å lure på om det er noe på gang her...

Jeg er i dag 37+5. Fødte sist da jeg var 38+0.

På torsdag kom det noe som jeg tenkte at kanskje kunne være slimproppen, men så har dét ikke skjedd noe mer før i morgest. Oppdaget at jeg blør litt da jeg var på do før kl 06 i morgest. Fikk ikke sove mer. Det kjennes ut som jeg har litt murringer og sammentrekninger. Får se hva som skjer utover dagen :-) Venter gjerne!

Åh så spennende!! Jeg er misunnelig må jeg innrømme, er så klar selv! Er 39+2 i dag men rolig her... :( masse lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har få dager til termin og har mister motet. Har så mange plager og skulle helst ha født for lengst!

Flere her som føler det sånn?

Vet jo at det må skje noe snart, men tanken på å kanskje måtte gå to uker over gjør meg deppa:(

Hva gjør man for å holde motet oppe og få tiden til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har få dager til termin og har mister motet. Har så mange plager og skulle helst ha født for lengst!

Flere her som føler det sånn?

Vet jo at det må skje noe snart, men tanken på å kanskje måtte gå to uker over gjør meg deppa:(

Hva gjør man for å holde motet oppe og få tiden til å gå?

Jeg er ikke helt der enda, fortsatt 13 dager til termin, men jeg prøver å forberede meg på at jeg vil bli drit lei.

Som du er inne på så virker det jo så meningsløst at kroppen skal slite seg ut på diverse "vondter" - det aller mest optimale må jo være at fødselen skjer før man kommer til det punktet du befinner deg nå.

 

På tross av slike tanker så må vi bare senke skuldrene og se på det store bildet. Barnet kommer ikke før ting er klart. Og mini trives i det minste godt når h*n velger å bli der inne på overtid :-)

Så alle plagene, alle de søvnløse nettene, det at vi ser ut som hovne takras allerede 3 uker før fødsel må bare være et faktum, og ikke noe mer en det. Det viktigste er jo at barnet har det bra, og barnet kommer jo faktisk snart, uansett om en har en dag, en uke eller tre til termin. Fødselen kommer vi oss også gjennom, uavhengig av hvor slitne vi måtte være i tia før.

 

Konklusjon: Dette kan vi ikke kontrollere, så hvorfor bruke det lille vi har av energi på å prøve? Ingen av oss vil kunne klare å slutte å tenke baby, fødsel, barsel etc (tankene er jo der hele tia uansett) men vi må bare forsøke å løfte blikket å se dette i den store sammenhengen. Ingen av oss kommer til å dø, det er min trøst og motivasjon :o)

 

Så får vi krysse fingrene for at alt dette er verdt det :-) Jeg har ikke barn fra før så jeg aner virkelig ikke hva jeg har i vente :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har få dager til termin og har mister motet. Har så mange plager og skulle helst ha født for lengst!

Flere her som føler det sånn?

Vet jo at det må skje noe snart, men tanken på å kanskje måtte gå to uker over gjør meg deppa:(

Hva gjør man for å holde motet oppe og få tiden til å gå?

Jeg er ikke helt der enda, fortsatt 13 dager til termin, men jeg prøver å forberede meg på at jeg vil bli drit lei.

Som du er inne på så virker det jo så meningsløst at kroppen skal slite seg ut på diverse "vondter" - det aller mest optimale må jo være at fødselen skjer før man kommer til det punktet du befinner deg nå.

 

På tross av slike tanker så må vi bare senke skuldrene og se på det store bildet. Barnet kommer ikke før ting er klart. Og mini trives i det minste godt når h*n velger å bli der inne på overtid :-)

Så alle plagene, alle de søvnløse nettene, det at vi ser ut som hovne takras allerede 3 uker før fødsel må bare være et faktum, og ikke noe mer en det. Det viktigste er jo at barnet har det bra, og barnet kommer jo faktisk snart, uansett om en har en dag, en uke eller tre til termin. Fødselen kommer vi oss også gjennom, uavhengig av hvor slitne vi måtte være i tia før.

 

Konklusjon: Dette kan vi ikke kontrollere, så hvorfor bruke det lille vi har av energi på å prøve? Ingen av oss vil kunne klare å slutte å tenke baby, fødsel, barsel etc (tankene er jo der hele tia uansett) men vi må bare forsøke å løfte blikket å se dette i den store sammenhengen. Ingen av oss kommer til å dø, det er min trøst og motivasjon :o)

 

Så får vi krysse fingrene for at alt dette er verdt det :-) Jeg har ikke barn fra før så jeg aner virkelig ikke hva jeg har i vente :-p

 

 

Det er jo sånn på slutten, men det er en mening med det, tenker jeg. For man må virkelig føle seg ræv for å ønske å føde...!! Men om man har muligheten så er det jo øurt å gjøre ting som blir vanskelig å få gjort etterpå. Une seg noe! Frisør, hudpleie eller noe? Da slår man to fluer i en smekk, for man både koser seg og føler seg bedre etterpå:) Store klemmer til alle dere som føler dere elendige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har få dager til termin og har mister motet. Har så mange plager og skulle helst ha født for lengst!

Flere her som føler det sånn?

Vet jo at det må skje noe snart, men tanken på å kanskje måtte gå to uker over gjør meg deppa:(

Hva gjør man for å holde motet oppe og få tiden til å gå?

Jeg føler med deg. 5 dager på overtid her. Det er deprimerende. Trøstemål er at alle kommer ut til slutt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...