Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Halloen alle saman! Lenge sidan eg har skrive noko her,på høg tid med ei oppdatering. Men først;Gratulerer så mykje til dåkke som kosar dåkke med en liten baby :) Her har vi gått en dag over termin(har slutta å tru på magien i fullmånen!)Var på føden igår med det eg trudde var rier,men det var dessverre berre maserier som ikkje gjorde anna enn å trøtte meg ut.Så etter litt akupunktur som skulle gje energi og få meg til å slappe av, vart eg sendt heim med beskjed om å sove.Etterpå har alt vore roleg....I dag følest det som fødselen er månadsvis unna.En veldig rar følelse for meg som har vore å utolmodig den siste veka. Trøstar meg med at eg aldri har født tidlegare enn tre dagar etter termin og at eg har overtidskontroll på ondag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Etter overtidskontrollen tok kynnerne seg opp. Kl 17 fikk jeg rier og 20:49 var han født! Jeg ble nesten litt sjokkert over at det gikk så fort, men jeg er selvfølgelig glad for det :) nå sover far og sønn, men jeg er full sv adrenalin. Masse lykke til til dere andre! :) han var forresten 4280 og 37cm rundt hodet. De målte ikke lengden fordi jeg ble født med hoftedysplasi eller hva det heter. Litt irriterende å ikke vite det egentlig. Men jeg tror han er mer enn 50cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Etter overtidskontrollen tok kynnerne seg opp. Kl 17 fikk jeg rier og 20:49 var han født! Jeg ble nesten litt sjokkert over at det gikk så fort, men jeg er selvfølgelig glad for det :) nå sover far og sønn, men jeg er full sv adrenalin. Masse lykke til til dere andre! :) han var forresten 4280 og 37cm rundt hodet. De målte ikke lengden fordi jeg ble født med hoftedysplasi eller hva det heter. Litt irriterende å ikke vite det egentlig. Men jeg tror han er mer enn 50cm.

Gratulerer! Kos dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Etter overtidskontrollen tok kynnerne seg opp. Kl 17 fikk jeg rier og 20:49 var han født! Jeg ble nesten litt sjokkert over at det gikk så fort, men jeg er selvfølgelig glad for det :) nå sover far og sønn, men jeg er full sv adrenalin. Masse lykke til til dere andre! :) han var forresten 4280 og 37cm rundt hodet. De målte ikke lengden fordi jeg ble født med hoftedysplasi eller hva det heter. Litt irriterende å ikke vite det egentlig. Men jeg tror han er mer enn 50cm.

 Weeee! Fantastisk:) Tenk hvor fort det kan gå når det først setter i gang. Gratulerer så inderlig mye med sønnen! Stor bamseklem! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg syter nå, men hjelpes så kjedelig det her er! Aaaaner ikke hva jeg skal fylle tiden med. Er ikke noe jeg vil se på tv, klarer ikke fokusere ordentlig når jeg forsøker å lese bok, og skulle skrevet en oppg ifm studier men den klarer jeg hvertfall ikke å fokusere på. Jeg har gått turer hver dag, har ryddet og vasket, og nå er det bare å vente på at hun er klar til å komme ut... For gudene skal vite at mamman hennes er sprengklar for å se henne!! Hva slår dere andre i hel tiden med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Etter overtidskontrollen tok kynnerne seg opp. Kl 17 fikk jeg rier og 20:49 var han født! Jeg ble nesten litt sjokkert over at det gikk så fort, men jeg er selvfølgelig glad for det :) nå sover far og sønn, men jeg er full sv adrenalin. Masse lykke til til dere andre! :) han var forresten 4280 og 37cm rundt hodet. De målte ikke lengden fordi jeg ble født med hoftedysplasi eller hva det heter. Litt irriterende å ikke vite det egentlig. Men jeg tror han er mer enn 50cm.

Gratulerer .. For en fødsel 😃fantastisk 😃
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere...

Et intimt spørsmål.. Var på toalettet i stad og merket at det var noe "rart" da jeg tørket meg etter jeg hadde tisset... Så tok frem speilet (ja, det var ganske vanskelig å få sett noe pga magen...) og oppdaget en liten blemme på innsiden av leppene der nede. Har ikke merket noe til denne før papiret traff den. Noen som vet hva det kan være? Har aldri slitt med blemmer der nede før..

Tror jeg har fått hemoroider der bak, kan det komme sånn andre steder enn bak? Blodansamlinger eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en hel del åreknuter på kjønnslepper/i underlivet på slutten av svangerskapet. Ser ut som klumper på en måte. Det er vel omtrent det samme som hemoroider bare på et annet sted :) oppstår pga. økt trykk i blodårene. En uke etter fødsel var de helt borte.

 

 

 

Anonymous poster hash: c6c4a...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I heledag har jeg hatt magesmerter øverst i magen, småkvalm og løs mage. 4 dager til termin. Kan dette bety at noe er i gang? lest at mange får løs mage rett før. Men vondt i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt magesmerter øverst i magen, med 4 dager til termin her og. Litt sånn som kommer og går, og ikke så vondt at det gjør meg bekymret. Men er jo på jakt etter alle mulige tegn om fødselen nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere...

Et intimt spørsmål.. Var på toalettet i stad og merket at det var noe "rart" da jeg tørket meg etter jeg hadde tisset... Så tok frem speilet (ja, det var ganske vanskelig å få sett noe pga magen...) og oppdaget en liten blemme på innsiden av leppene der nede. Har ikke merket noe til denne før papiret traff den. Noen som vet hva det kan være? Har aldri slitt med blemmer der nede før..

Tror jeg har fått hemoroider der bak, kan det komme sånn andre steder enn bak? Blodansamlinger eller noe?

 

Klør det? Det kan jo være et herpesutbrudd. Veldig vanlig i svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner!

 

Vi er nå kommet oss vel hjem og koser oss med ny baby:-) Foreløpig går både amming og soving bedre enn med nr en. Etterriene var verre denne gangen, men har gitt seg nå. Storebror er litt krevende nå. Sikkert pga ny situasjon, men også pga kink i nakken som gjør at han har vondt og er sutrete.

 

Første tegn til fødsel kjente jeg på tirsdag morgen. Eller dvs det jeg tenkte kunne være slimproppen kom torsdagen før. Tirs morgen blødde det litt da jeg var på do. Kjente litt svake murringer. Skulle egentlig levere storebror i bhg, men turte ikke være alene med han pga rask fødsel sist. Da han og pappaen hadde dratt satt jeg meg ned og kjente etter. Da hadde jeg svake sammentrekninger og murringer hvert 4. minutt. Ringte føden og de ville at jeg skulle komme pga rask fødsel tidligere. Jeg lot mannen gjøre seg ferdig med et møte på jobb for det kjentes helt fredelig ut. Kom til føden ca kl 11. Tok ctg som viste det jeg kjente, svake sammentrekninger, men jeg hadde 2-3 cm åpning og ble strippet. Gikk i kantina en runde og fikk kraftigere og vondere tak. Kl 13 hadde jeg 4 cm åpning og ble lagt inn på ei fødestue. Kl 14 var det 5 cm. Kl 17 6-7 cm. Hadde hele tiden rier. Først hvert fjerde minutt, så hvert andre minutt. Men de ble ikke så mye kraftigere og ble vel eter hvert litt lengre mellom. Kl. 19 hadde jeg fortsatt samme åpning. Kl 21 tok de vannet. Da tok riene seg kraftig opp med det samme. Vet ikke hvor lenge det var mellom, men føltes ikke som jeg hadde noen pauser. Mistet begrepet om tid. Hadde etter uviss tid nesten full åpning. Fikk beskjed om å la være å presse hvis jeg klarte. Klarte det enstund, men så tok bare kroppen over. Hadde etter hvert full åpning og det skulle ikke mange press til før babyen var ute kl. 21.50. Fram til kl 21 var helt overkommelig. Fra de tok vannet var det meget heftig, men det gikk jo da heldigvis fort :-)

 

Jeg prøvde lystgass etter at de tok vannet, men syns ikke jeg hadde noen effekt og syns det var tungt å puste i maska, så droppet den etter en stund.

 

Fikk noen overflatiske rifter, men de brukte lang tid på å sy for det var så langt inn og dermed vanskelig å komme til. Det var faktisk ganske kjipt og vondt å ha de hendene inni der kontinuerlig i en time når det egentlig skulle være over. Samtidig er det jo bra de gjør det bra med det samme.

 

Er veldig fornøyd med jordmor og jordmorstudenten som var med. De var rolige og tydelige. Det var også en siste års medisinstudent med. Han kjente på magen/livmora på et eller annet tidspunkt før de tok vannet og så var han med hele tiden fra de tok vannet, men gjorde ikke så mye annet enn å hjelpe til med å hente kalde kluter og holde litt i en fot.

 

Jenta var 2690 gram og de målte henne til 50 cm, men jeg tror ikke hun er riktig så lang... Lita, men frisk og fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hei dere...

Et intimt spørsmål.. Var på toalettet i stad og merket at det var noe "rart" da jeg tørket meg etter jeg hadde tisset... Så tok frem speilet (ja, det var ganske vanskelig å få sett noe pga magen...) og oppdaget en liten blemme på innsiden av leppene der nede. Har ikke merket noe til denne før papiret traff den. Noen som vet hva det kan være? Har aldri slitt med blemmer der nede før..

Tror jeg har fått hemoroider der bak, kan det komme sånn andre steder enn bak? Blodansamlinger eller noe?

Klør det? Det kan jo være et herpesutbrudd. Veldig vanlig i svangerskap.

Nja, syns vel ikke egentlig det gjør det. Litt kanskje etter jeg har tørket meg og kommet borti...? Får spørre jordmor idag.

Tenkte og høre om jeg var moden og kunne bli strippet. Har så mye bekken plager nå at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde ut siste tiden :/

Noen som har vært modne og hatt effekt av stripping 38+0 - 38+2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så spennende å høre om hvordan fødselen har gått for dere som har fått😊 Gleder meg veldig til det skjer noe her også, ingen tegn på at noe er på gang enda! Har nå vært på sykehuset for en ekstra UL sjekk og det viser seg at jenta ligger i seteleie. Fikk mye og god informasjon om hvordan en setefødsel foregår, så nå får vi forberede oss litt på det, så er det bare positivt om hun skulle finne på å snu seg i løpet av de neste ukene😊 Er i uke 38 i dag, så er nå enda litt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

 

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg :klemmer:

Frøken positiv ble plutselig veldig negativ. Er så sliten at jeg kjenner jeg bare grøsser med tanken på å snart bli mamma :-/ Vil bare sove. Håper det gir seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg :klemmer:
Frøken positiv ble plutselig veldig negativ. Er så sliten at jeg kjenner jeg bare grøsser med tanken på å snart bli mamma :-/ Vil bare sove. Håper det gir seg fort!

Beste tipset da er å gjøre nettopp det: sove. Så blir du både fortere frisk og får kreftene tilbake. Kryp i sengen og la mannen ta ansvar. Hamster opp med ting du har lyst på/ trenger på nattbordwt. Masse god bedring! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg :klemmer:
Frøken positiv ble plutselig veldig negativ. Er så sliten at jeg kjenner jeg bare grøsser med tanken på å snart bli mamma :-/ Vil bare sove. Håper det gir seg fort!

Beste tipset da er å gjøre nettopp det: sove. Så blir du både fortere frisk og får kreftene tilbake. Kryp i sengen og la mannen ta ansvar. Hamster opp med ting du har lyst på/ trenger på nattbordwt. Masse god bedring! ❤️

 

 Støtter denne!  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg :klemmer:
Frøken positiv ble plutselig veldig negativ. Er så sliten at jeg kjenner jeg bare grøsser med tanken på å snart bli mamma :-/ Vil bare sove. Håper det gir seg fort!
Beste tipset da er å gjøre nettopp det: sove. Så blir du både fortere frisk og får kreftene tilbake. Kryp i sengen og la mannen ta ansvar. Hamster opp med ting du har lyst på/ trenger på nattbordwt. Masse god bedring! ❤️

Støtter denne! :hug:

Ahh for en omsorg man får her inne da! <3

Takket være en super mann så har jeg fått hele formiddagen i senga med fjernkontrollen i hånda, uten et snev dårlig samvittighet. Det gjorde godt, om ikke på formen så i alle fall på humøret! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...der var den, Termindatoen. Den kom og gikk, uten tegn til fødsel gitt... Smøre seg med tålmodighet er lettere sagt enn gjort når man kjenner seg som ei drektig ku :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

39+3 og influensa. Jeg tror jeg dør!

Åååå! Pyton! Får bare håpe du blir frisk før fødselen. Det er jammen tøft nok å føde i frisk tilstand. Stor bamseklem og god bedring fra meg :klemmer:
Frøken positiv ble plutselig veldig negativ. Er så sliten at jeg kjenner jeg bare grøsser med tanken på å snart bli mamma :-/ Vil bare sove. Håper det gir seg fort!
Beste tipset da er å gjøre nettopp det: sove. Så blir du både fortere frisk og får kreftene tilbake. Kryp i sengen og la mannen ta ansvar. Hamster opp med ting du har lyst på/ trenger på nattbordwt. Masse god bedring! ❤️

Støtter denne! :hug:
Ahh for en omsorg man får her inne da! <3

Takket være en super mann så har jeg fått hele formiddagen i senga med fjernkontrollen i hånda, uten et snev dårlig samvittighet. Det gjorde godt, om ikke på formen så i alle fall på humøret! :-)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...der var den, Termindatoen. Den kom og gikk, uten tegn til fødsel gitt... Smøre seg med tålmodighet er lettere sagt enn gjort når man kjenner seg som ei drektig ku :D

 

Ikke lenge igjen nå uansett for deg! Hva er max overtid  der du bor?

 

Jeg var sikker på at noe skulle skje i natt... sikert fordi jordmor sa hun hadde festet seg;) Hadde enormt med stikninger og kynnere. Men nå er alt rolig igjen... Kjente at jeg fikk litt hetta også. Men jeg manner meg vel opp når ting setter igang på ordentlig, håper jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jaja...der var den, Termindatoen. Den kom og gikk, uten tegn til fødsel gitt... Smøre seg med tålmodighet er lettere sagt enn gjort når man kjenner seg som ei drektig ku :D

Ikke lenge igjen nå uansett for deg! Hva er max overtid der du bor?

 

Jeg var sikker på at noe skulle skje i natt... sikert fordi jordmor sa hun hadde festet seg;) Hadde enormt med stikninger og kynnere. Men nå er alt rolig igjen... Kjente at jeg fikk litt hetta også. Men jeg manner meg vel opp når ting setter igang på ordentlig, håper jeg :P

Max overtid er 12 dager. Håper inderlig jeg slipper igangsetting!

Men men...vi kommer i mål alle sammen før eller siden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...