Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Nå var det veldig stille her inne, syns jeg! Er alle inne og føder? Hvordan er formen? Noen slimpropper i sikte?Jeg håper virkelig det nærmer seg for min del, selv om det jo er 12 dager igjen etter planen. Nr. 2 kom ti dager før termin, så jeg håper på noe rundt den 20.10;) Mye stikninger, nedpress og generelt dårlig form i dag :P Inntar sofaen nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte det samme, om det bare var meg igjen her inne? 12 dager til termin her og :D Tviler på det fødsel før uti november en gang, men håper jo veldig! Mye nedpress og kynnere, mensmurring og MASSE energi selvom jeg er trøtt, og ekstremt sulten så og si hele tiden :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde ventet mer "action" her inne nå, passert halvveis i oktober som vi jo er med selveste oktobergruppen..:) Gleder meg til å følge flere som går inn i den tidlige fasen av fødsel for så å dele sin fødselshistorie med kort el lang tekst (og kjekt for oss ventende med de som til og med orker/klarer å poste oppdateringer fra sykehuset..; )

 

Selv er her 10 dager til termin og selv om formen nå er upåklagelig så gleder jeg meg voldsomt til det hele er i gang og vi plutselig skal få møte bittelillesøster! :) Jeg kjenner mye mer på stikninger og press nedentil nå enn på slutten av de 2 forrige svangerskapene. Svake mensmurringer innimellom, men hittil ikke hatt ordentlig følelsen av at "det kan faktisk bli fødsel i dag", for så å kjenne seg lurt etterpå. :) Vært veldig kvalm plutselig i dag, ville være strek i regningen å bli syk på toppen av at fødsel i realiteten kan starte når som helst..:S

 

Forrige kom 2 dg over termin og første med planlagt ks 1 uke før termin, så er veldig innstilt på å nå og trolig passere termindato.. Masse lykke til alle dere andre med nær forestående fødsel!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her ihvertfall fortsatt.. Kan ikke si jeg jubler av den grunn 😜 jeg er tre dager på overtid og kan konstatere at jeg aldri har gått gravid lenger enn dette. Lillesøster setter dermed en dyster rekord ved å holde seg lengst inne i magen av mine tre... Skulle gjerne skrytt på meg allverdens "nå er det rett før-tegn" og, men her er ingenting, nada nix tegn på at det nærmer seg. Hadde mer maserier for 14 dager siden enn jeg har nå..grynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her ihvertfall fortsatt.. Kan ikke si jeg jubler av den grunn jeg er tre dager på overtid og kan konstatere at jeg aldri har gått gravid lenger enn dette. Lillesøster setter dermed en dyster rekord ved å holde seg lengst inne i magen av mine tre... Skulle gjerne skrytt på meg allverdens "nå er det rett før-tegn" og, men her er ingenting, nada nix tegn på at det nærmer seg. Hadde mer maserier for 14 dager siden enn jeg har nå..grynt.

Hmm..da skjønner jeg at du er en smule utolmodig! Om det er til noen trøst så har jeg en venninne som fødte 3.mann i voldsom fart for noen dager siden.. Vi satt og meldte slik som dette kl 16.30 om at hun var lei og 1 uke over termin, fikk på kvelden mld om at riene plutselig hadde tatt seg opp etter 16.30 og babyen var født kl 20. :)) Alt gikk fint og ikke en gang pyntesting var nødvendig. Noe slikt kan jeg ønske meg også når det først skal skje! :) Håper du er i fødsel før du vet ordet av det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord😊

 

Jeg hadde en sånn fødsel med andremann og håper det blir sånn denne gang og. Han var ute på 1,5 timer (fra vannet gikk fem min etter at jeg hadde smelt med dørene hjemme og forbannet at jeg ikke kjente ett eneste tegn på fødsel) og fødselen var kjempefin! Håper det blir sånn nå og..bare vi når sykehuset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også hadde ventet mer "action" her inne nå, passert halvveis i oktober som vi jo er med selveste oktobergruppen.. :) Gleder meg til å følge flere som går inn i den tidlige fasen av fødsel for så å dele sin fødselshistorie med kort el lang tekst (og kjekt for oss ventende med de som til og med orker/klarer å poste oppdateringer fra sykehuset..; )

 

Selv er her 10 dager til termin og selv om formen nå er upåklagelig så gleder jeg meg voldsomt til det hele er i gang og vi plutselig skal få møte bittelillesøster! :) Jeg kjenner mye mer på stikninger og press nedentil nå enn på slutten av de 2 forrige svangerskapene. Svake mensmurringer innimellom, men hittil ikke hatt ordentlig følelsen av at "det kan faktisk bli fødsel i dag", for så å kjenne seg lurt etterpå. :) Vært veldig kvalm plutselig i dag, ville være strek i regningen å bli syk på toppen av at fødsel i realiteten kan starte når som helst..:S

 

Forrige kom 2 dg over termin og første med planlagt ks 1 uke før termin, så er veldig innstilt på å nå og trolig passere termindato.. Masse lykke til alle dere andre med nær forestående fødsel!! :)

 

Så godt at det var flere her inne:) Det er så koselig å høre fra dere! Jeg kjenner at jeg får mer behov for dette nå som formen er dårligere enn tidligere... Og ettersom fødselen nærmer seg, så er det jo mer og mer dette som dominerer tankene. Heldigvis har gubben også endelig begynt å oppfatte at han skal bli far. Han bygger rede for fullt og har tusen ting han vil ha klart før babyen kommer. Det er litt godt at vi endelig er på bølgelengde!

 

Jeg har også vært veldig kvalm i dag. Har hatt noen omganger med kvalme de siste ukene. Det er litt rart, men denne helt siste fasen minner meg om den første... Enorm tretthet, kvalme og en følelse av influensa i kroppen. Kan heller ikke huske så sterke stikninger med de andre barna som jeg har nå. Håper det betyr at hun ligger skikkelig langt nede og at det vil gå fort når det først kjører i gang:)

 

Trippeltopp: Jeg har alltid født før termin, så om jeg blir gående på overtid denne gangen, kommer det til å bli en prøvelse er jeg redd. Førstemann kom dagen før termin, andremann ti dager før og sistemann tre dager før. Nå har jeg 12 dager igjen, som nevnt, og kjenner at jeg er i skikkelig ventemodus! Jeg kan ikke gå på do uten å se etter slimproppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg også :) 1 uke til termin idag.

Har vært litt fraværende pga flyttingen vår, så har hatt masse ting å "bli ferdig med" før jeg kan slappe av og si at alt er klart til at babyen skal komme. Veldig stressende og utmattende men tror at jeg endelig kan ønske lillebror velkommen og at alt er klart til han. Vasket alle babyklærne idag :) Krybben står klar på soverommet, stellebordet er endelig satt sammen og bleier++ er plassert under. deilig å kunne senke skuldrene litt :)

 

Når det gjelder tegn på modning så har jeg massevis av det! Perioder med regelmessige kynnere som noenganger er vonde, masse vonde stikninger i skjeden, magen har sunket og jeg har veldig masse nedpress. Nå venter jeg bare på slimproppen egentlig, om den faller ut da selvfølgelig, for det gjorde den ikke med nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Bamsemams74: Har ikke tenkt på at jeg kan titte i doskålen etter slimproppen, men har ikke sett/merket noe til den i de forrige svangerskapene heller og har forstått at det ikke trenger å bety så veldig mye om den plutselig går..(men er jo kjekt med alle bekreftelser på at fødsel er nære; ) Om Vannet derimot går vet jo man at det i hvert fall blir igangsettelse etter 24 t. :) (har ikke opplevd det heller og ser ikke for meg at det plutselig skal starte på den måten denne gang liksom..så her er ikke noe tisselaken i sengen som jeg ser andre har skrevet de har..hehe..ser jo den at det ikke er noe særlig å få sengen fylt med fostervann..:P

 

Hmm..kanskje kvalmen hos oss begge kan være nok et tegn på at vi er dagsventende og forhåpentligvis ikke har noe med omgangssyke el lign. (skulle vel vært begynt å spy til nå da).

 

Kjekt du og mannen er på bølgelengde med redebyggingen nå da! :) Her kunne jeg tenke meg å klargjøre babyrommet straks, men det innebærer at de 2 andre barna helst bør bytte rom samtidig og da mener mannen at det får holde at vi nå pusser opp kjøkkenet og viser til at også denne babyen jo sikkert uansett kommer til å sove i vugge/grindseng på rommet vårt de første 6-8 mnd og at vi derfor kan vente med endring av barnerom til over jul..:/ Er jo enig i at det ikke er bråhast, men har i hvett fall fått ham til å innse at vi må montere nytt klesskap for å frigjøre kommode til ny baby (mellomste er bare 1 år og bruker fortsatt kleskommoden). Når jeg tenker meg om er det egentlig ingenting som er helt klart, vuggen er fortsatt bortlånt til min bror og de, vognbaggen er fortsatt ikke tatt frem og børstet støv av, fødebag til sykehus er ikke pakket, klær og stelleutstyr ikke lagt frem i kommode osv., bilstolkabal ikke løst (med 3 barn på 0, 1 og 3 år er det utfrodrende selv i den relativt store SUV'en vår å få plass til 3 stoler ved siden av hverandre i baksetet, isofix'ene må nok vike for beltefesting av basene). Jaja, vi har nå det meste av utstyr lett tilgjengelig om hun skulle komme før termin også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg også :) 1 uke til termin idag.

Har vært litt fraværende pga flyttingen vår, så har hatt masse ting å "bli ferdig med" før jeg kan slappe av og si at alt er klart til at babyen skal komme. Veldig stressende og utmattende men tror at jeg endelig kan ønske lillebror velkommen og at alt er klart til han. Vasket alle babyklærne idag :) Krybben står klar på soverommet, stellebordet er endelig satt sammen og bleier++ er plassert under. deilig å kunne senke skuldrene litt :)

 

Når det gjelder tegn på modning så har jeg massevis av det! Perioder med regelmessige kynnere som noenganger er vonde, masse vonde stikninger i skjeden, magen har sunket og jeg har veldig masse nedpress. Nå venter jeg bare på slimproppen egentlig, om den faller ut da selvfølgelig, for det gjorde den ikke med nr 1.

Så ikke innlegget ditt før jeg postet mitt siste nå.. Du har egentlig fått gjort alt det jeg skulle ønske jeg hadde fått gjort til nå! :) =Misunnelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på overtid. Har tilbragt dagen på KK etter en kontroll hos jordmor der blodtrykket mitt var steget til 145/105, og +1 i utslag på urinen. Blodtrykket gikk derimot litt ned i løpet av dagen, sparketesten gikk fint og legen foretok GU og hinneløsning i sekstiden. Fra klokken 19.30 har jeg hatt tette med svake sammentrekninger, og etter forrige toalettbesøk viste det seg at slimproppen er på vei ut. Vet ikke om det er hele eller deler enda. Noe sier meg at vi går en spennende natt i vente, så nå blir det en god dusj og å prøve å sove litt. Om ingenting skjer har heg ny time på

Mandag og om bt eller urin gir dårligere resultat kunne det være de sier at nok er nok ig at jeg blir satt i gang! Rotete skrevet men er trøtt etter en lang dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på overtid. Har tilbragt dagen på KK etter en kontroll hos jordmor der blodtrykket mitt var steget til 145/105, og +1 i utslag på urinen. Blodtrykket gikk derimot litt ned i løpet av dagen, sparketesten gikk fint og legen foretok GU og hinneløsning i sekstiden. Fra klokken 19.30 har jeg hatt tette med svake sammentrekninger, og etter forrige toalettbesøk viste det seg at slimproppen er på vei ut. Vet ikke om det er hele eller deler enda. Noe sier meg at vi går en spennende natt i vente, så nå blir det en god dusj og å prøve å sove litt. Om ingenting skjer har heg ny time på

Mandag og om bt eller urin gir dårligere resultat kunne det være de sier at nok er nok ig at jeg blir satt i gang! Rotete skrevet men er trøtt etter en lang dag!

Åh, masse lykke til - heldiggris! Jeg håper jeg ramler innom kk i løpet av natten jeg og, men det ser mørkt ut gitt😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja masse lykke til AMMV!!  :)

 

Her er det enda13 dager til termin 30.10. Tror nok at det kommer til å drøye ut i november før lillefrøkna melder sin ankomst da det ligger til familien å gå over tida (mamma/søster), jeg kom visst selv 17 dager over termin..! Og jeg må bare si at det gjør meg faktisk ingenting om jeg går på overtid, det hele virker bare skummelt akkurat nå..  :tongue:  Det kommer liksom plutselig så brått på! Men har da det meste av praktiske ting klart, tenkte jeg skulle re opp i vogga hennes i morgen. Også må jeg vel få pakket den berømte bagen.. Noen hotte tips til must haves i den fra dere som har født før? 

Vi har pusset opp det vi brukte som kontor tidligere til å bli babyrom, har bare listverk igjen som jeg antar tas i løpet av helgen. Så selve rommet er snart klart, men har ikke møbler til det ennå. Vogga blir stående inne på min og samboers rom til å begynne med, så får vi se hvordan det går. Klesskap er bestilt, stellebord står på badet og sprinkelseng er ikke aktuelt før om noen måneder ennå. Så får kose meg med innredning etterhvert, tror ikke det blir særlig fokus på det nå før frøkna kommer. Og egentlig ikke nødvendig sånn sett heller.
 

Formen er i grunn fin, men har merket betydelig nedpress de siste ukene og blir fort sliten i korsryggen. Har også en del kynnere og stikninger i underlivet liksom dere andre beskriver. Spent på dette med slimproppen, om jeg merker noe til at den løsner eller ikke. Og ikke minst om vannet går..! Kanskje jeg bør kjøpe tisselaken og ha i senga i tilfelle.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager på overtid. Har tilbragt dagen på KK etter en kontroll hos jordmor der blodtrykket mitt var steget til 145/105, og +1 i utslag på urinen. Blodtrykket gikk derimot litt ned i løpet av dagen, sparketesten gikk fint og legen foretok GU og hinneløsning i sekstiden. Fra klokken 19.30 har jeg hatt tette med svake sammentrekninger, og etter forrige toalettbesøk viste det seg at slimproppen er på vei ut. Vet ikke om det er hele eller deler enda. Noe sier meg at vi går en spennende natt i vente, så nå blir det en god dusj og å prøve å sove litt. Om ingenting skjer har heg ny time på

Mandag og om bt eller urin gir dårligere resultat kunne det være de sier at nok er nok ig at jeg blir satt i gang! Rotete skrevet men er trøtt etter en lang dag!

Høres virkelig ut som du er neste kvinne ut! Lykke til i natt:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja du går nok en ekstra spennende natt i møte AMMV! Masse lykke til - håper det blir fødsel for deg! :)

 

Og du også Trippeltopp, om det gikk så fort sist går det nok ikke tregt denne gang heller når det først starter! ;)

 

Bifrost, heldige deg som også høres ut å ha det meste (nødvendige) klart! :) Godt å kunne senke skuldrene og slappe av med annet de siste dagene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som etterlyste maserier el andre tegn på at fødsel nærmer seg, jeg fikk vel som fortjent. Har hatt vondter i rygg/mage i en drøy time/halvannen nå. Ingen ting jevnt, men uansett vondt, og helst bare plagsomt😳 vil sove nå...gjesp.. Men ikke enkelt med disse diffuse vondtene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som etterlyste maserier el andre tegn på at fødsel nærmer seg, jeg fikk vel som fortjent. Har hatt vondter i rygg/mage i en drøy time/halvannen nå. Ingen ting jevnt, men uansett vondt, og helst bare plagsomt😳 vil sove nå...gjesp.. Men ikke enkelt med disse diffuse vondtene..

Samme her! Våknet av rier. Men nå er det mer som kynnere igjen. Er trøtt og kvalm! Har tatt et bad og drukket te. Men vanskelig å finne roen. .. I tillegg har jeg fått diaré. så ikke lett å få sove, når man springer på do i ett kjør. Tror jeg kryper opp i køya igjen og gjør et forsøk... så får vi se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når jeg bestemte meg for virkelig å følge med på tiden roet ting seg, og jeg sovnet etterhvert! Våknet nå og ting går rolig for seg igjen, intet annet tegn enn mere blodig slim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her roet det seg igjen og.. Det var firsåvidt helt ok, så jeg fikk blundet litt, men nå er jeg uthvilt så nå må det gjerne ta seg opp igjen 😄 høres ut som om det er flere som er i gang her nå! Spennende 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roligere her også, men veldig nedpress og tett med kynnere. Toåringen våknet kl. 7 med hoste og hostet opp mye slim. Brekte seg flere ganger. Han har vært ganske god i noen dager nå, men vi ble advart av helsesøster om at dette viruset hadde flere runder...så ikke noe sjokk. Så nå sitter vi med frokosten foran barne - tv.

 

Jeg hadde flere falske starter på fødselen sist, men det er jo greit å bli advart også. Selv om jeg ble stressa i natt. Kan ikke si jeg gleder meg, så jeg trenger å venne meg til tanken; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ble det visst ingen fødsler her i natt kan det virke som, men er nå uansett like før hos flere av dere høres det ut som! ;)

 

Ekstra dumt med sykdom i hus og manglende nattesøvn som følge av det, når en venter på fødsel. Håper blivende storebror rekker å komme seg, Bamsemams74! :) Jeg var i forrige uke så fornøyd med at mine 2 hadde sov natten gjennom fra Kl 20 til 07.30 påfølgende morg. DA var vi alle uthvilte og i godt humør. Nå har de selvf de 3 siste nettene våknet flere ganger (sikkert drømt osv.) og våknet i 5-6 tiden, trøtt og grinete, akkurat som oss foreldre :P Heldigvis har mannen hatt friuke fra jobb og tatt dem hver morg., så jeg kjenner likevel jeg får sovet nok totalt - marerittet må være å være stuptrøtt når fødsel starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ble det visst ingen fødsler her i natt kan det virke som, men er nå uansett like før hos flere av dere høres det ut som! ;)

 

Ekstra dumt med sykdom i hus og manglende nattesøvn som følge av det, når en venter på fødsel. Håper blivende storebror rekker å komme seg, Bamsemams74! :) Jeg var i forrige uke så fornøyd med at mine 2 hadde sov natten gjennom fra Kl 20 til 07.30 påfølgende morg. DA var vi alle uthvilte og i godt humør. Nå har de selvf de 3 siste nettene våknet flere ganger (sikkert drømt osv.) og våknet i 5-6 tiden, trøtt og grinete, akkurat som oss foreldre :P Heldigvis har mannen hatt friuke fra jobb og tatt dem hver morg., så jeg kjenner likevel jeg får sovet nok totalt - marerittet må være å være stuptrøtt når fødsel starter.

Ja, det er godt å ha krefter til den harde jobben som det faktisk er å føde. Gutten vår er i ganske fin form nå heldigvis. Kan se ut som han fikk hostet opp det verste:) Jeg har en sterk følelse av at ting kan komme til å starte opp igjen i natt. Har kynnere og skikkelig diaré. ..Beklager detaljer. .. Får prøve å hvile mest mulig!

 

Blir spennende å se om noe skjer med noen av oss i løpet av helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...