Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

 

Hei du, har hatt lyst å svare deg siden jeg leste dette i går. Jeg skulle også vært 40+0 i går og kjenner igjen følelsene dine såååå godt! Jeg visste på forhånd at jeg ville bli satt igang før termin pga tidligere dødfødsel, og jeg hadde en dato å forholde meg til (39+0 skulle jeg settes igang). Men da jeg ble innlagt og satt igang 38+1, så var jeg ikke forberedt. Og jeg så alle disse damene som så så gravid ut, og alle fikk babyene sine, mens jeg holdt på med igangsetting i over 4 døgn. Og jeg ville bare ha det overstått fordi jeg var så redd for smertene, tenkte aldri på premien på slutten, dét falt meg ikke inn. Men da ting endelig begynte å skje, så var jeg veldig veldig redd for smertene og ba og tryglet om ks, selv om det var i det høyeste urimelig der og da siden hodet var på vei ut. Uff, jeg bare kjenner så godt hvordan du har det. Men nå sitter jeg her med en søtt liten jente på 9 dager og lurer litt på hvordan det har skjedd, så urealistisk det er! Litt, Hvor kom du fra? type følelse. Det VIL skje hos deg, og du vil overleve selv om du er utrolig vondt! Og dette var min 4. fødsel og helt klart det vondeste, men på en måte det beste da jeg hadde en utrolig dyktig jordmor som ga meg klare beskjeder og forklarte alt underveis (og det hjelper veldig å vite hvordan ting står til, og hva man skal gjøre, synes jeg i hvert fall).

 

Lykke lykke til på innspurten. Håper en god bok eller noen andre av de forslagene hjelper deg i ventetiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei nå er vi kommet hjem fra sykehuset og koser oss med verdens beste lille gutt fødselshistorie;

Startet med små rier kl fem. Veldig svake. Ca hver 15/20 min. Måtte flere ganger på do de neste timene og er ganske sikker på at jeg tømte tarmen.. Riene kom i tak og var ikke så veldig vonde. Kl 21 ringte jeg føden med litt spørsmål. Var usikker på om dette bare var modning og kom til å gi seg. Eller skulle jeg ringe barnevakten som var 2 timer unna. Riene kom nå ca hvert 10 min men jeg snakket i riene og ble ikke veldig påvirket..Kl 22 synes jeg det var mer behagelig å stå enn å ligge/sitte så gikk en liten tur. Jeg kunne fint snakke i riene . Når jeg kom tilbake tenkte jeg at jeg ikke kommer til å klare å sovne med disse takene og at jeg derfor uansett vil inn å ta en sjekk . Jeg ringte barnevakten . Som var her kl 0045. Jeg måtte nå stoppe opp og puste i riene som kom hvert 3 min. Men hentet meg helt fint inn mellom riene og følte ikke st jeg var langt på vei i fødsel. Litt bekymret for å ikke ha åpning møtte vi opp på Ullevål for en sjekk. De la meg inn med en gang fordi de så at riene var gode og kom ofte. Med diabetikere som jeg er vil de uansett ha deg raskt inn. Jordmor satte på en ctg mens jeg sto. Mannen hentet fødebag og flyttet bilen. Kl 1.30 sjekket jordmor åpning som var 3 cm og avflatet. Jeg var fornøyd. Etter 10 min hadde vi blitt enige om epidural og ringte anestesi. Grunnet en tøff 1 fødsel ville jordmor gjøre det hun kunne for en bedre fødsel denne gang og foreslo dette tidlig. Hun bestilte . Etter 10

Min gikk hun en liten tur ut . Tett etter hun forlot rommet gikk vannet. Jeg ble redd . Vi ringte i snora . Hun ville sjekke åpning og sette på en måler på hode. Jeg var 5 cm og kl var 02.30 Det begynte raskt å ta seg opp og riene kom fort. Det gikk litt for fort så hjerterytmen til gullunger sank. Lege ble tilkalt. Anestesilegen og gyn kom samtidig. Det ble brått 7 mennesker i rommet . Det hastet å få gullet ut. Legen prøvde å sjekke om baby var stresset. Prøven tok lang tid og jeg begynte å få press rier. Legen tøyde åpningen og satte på vakuum mens jeg presset . Jeg ble klippet og skrek etter smertestillende. Jeg presset når riene kom og legen tøyde og så dro. Lille gull lå på brystet mitt kl 03.13 timer etter at vi ankom Ullevål. En såkalt styrtfødsel. Uten smertestillende. Men det gikk overraskende greit. Og jeg var raskt pigg og meget stolt etter fødsel. Nå sitter vi her med verdens yndlingsgenseren gull som er frisk og rask og suger kjempe godt ;) han fikk 9/10 på den apgap skåren .

 

Hilsen kjempestort mor

 

Oi, det høres så heftig ut, den fødselen! Så godt at du føler det gikk greit, er ikke det en bra følelse å sitte igjen med? Gratulerer så mye med babyen din! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse til dere som alt har fått babyene deres! :)  Godt å høre at det har gått fint med både dere og de små, kos dere masse i tiden fremover! Hørtes ut som du hadde en heftig opplevelse cici83, du har gjort en knalljobb!!

 

Jeg er "bare" 36+0 i dag, fortsatt 30 dager til termin så jeg har sannsynligvis lenge igjen å vente. Både min mor og min søster har gått på overtid og påfølgende igangsetting i de "normale" svangerskapene sine (et par keisersnitt inne i bildet) så jeg forsøker å mentalt forberede meg på at det vil skje med meg også (førstegangs).  :P

Formen er i grunnen fin, men er fortsatt trøtt hele tida.. Men begynner å få problemer med å sove fordi det er vanskelig å puste normalt, frøkna har det trangt inni der så hun styrer på og gjerne mest akkurat når jeg prøver å sove. Og det hjelper vel ikke at jeg begynner å bli forkjøla heller, sukk. Men jeg skal ikke klage, har verken vondt i rygg eller bekken så jeg anser meg som heldig!  :) Bare en ukes tid igjen i jobb nå før jeg går ut i permisjon, det er ganske sprøtt å tenke på..! Da blir det reality check deluxe for min del, gakk!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen andre har sagt det, så gjør jeg det: wiiiiii!! Vi er i gang med "vår" måned :D

 

Hurra for alle oktoberbarna som venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oktober 08.52 kom vår prinsesse til verden. Kan fortelle mer om fødselen som gikk i rekordfart når vi kommer hjem 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oktober 08.52 kom vår prinsesse til verden. Kan fortelle mer om fødselen som gikk i rekordfart når vi kommer hjem 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Gratulerer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden ingen andre har sagt det, så gjør jeg det: wiiiiii!! Vi er i gang med "vår" måned :D

 

Hurra for alle oktoberbarna som venter :)

Jippi :) jeg har termin I dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent nå 😁

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier 😍...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent nå

Siden kl 08 idag tidlig har jeg hatt veldig mye sammentrekninger bak i korsryggen samt hofter og nedover mot lårene, og magen strammer seg, som er ekstremt vonde når de kommer, og de kommer mellom 15-20 min, så tror dette må være rier ...så her gjelder det å være tolmodig :D noen tips til å "forsterke" de?

Sex? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!:)

Jeg våknet rundt kl. 05 i dag med murring nede fremme i magen og i korsryggen + en del kynnere! Har holdt på en god stund og kommer og går fremdeles. Kjenner også en del bevegelser der nede og stikker inn i mellom! Tror ikke det er noe på gang enda! Tenker det kan være modningstegn! Noen av dere andre som har kjent på det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!:)

Jeg våknet rundt kl. 05 i dag med murring nede fremme i magen og i korsryggen + en del kynnere! Har holdt på en god stund og kommer og går fremdeles. Kjenner også en del bevegelser der nede og stikker inn i mellom! Tror ikke det er noe på gang enda! Tenker det kan være modningstegn! Noen av dere andre som har kjent på det samme?

Det er det jeg har hatt de siste dagene 😁 og nå sitter jeg her med rier mest sannsynligt ifølge jm 😊 men de kommer med 15-20 min mellomrom, så her er det bare å vente i spenning :) masse lykke til til deg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i hele går og i hele dag hatt en slags svie i magen. Den kjennes spesielt i nedre del av magen når jeg reiser meg og er i bevegelse. Det svir også når livmora ikke er stram. Mye kynnere har jeg også. Og det stikker "oppi der". Har tenkt at en del av vondtene skyldes at jeg er sliten pga lite og dårlig søvn. På et tidspunkt i dag kom det mye seigt blankt slim som jeg tenkte kanskje kunne være slimproppen.

 

Hmmm... Jeg er egentlig ikke klar for fødsel enda og trur egentlig ikke at det er noe på gang. Er 37+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har fått helt UTROLIG slitt og tørt hår? Knekker i tuppene T_T

Jeg synes alt er sprøtt og tørt, sprekker i munnvikene, tørr og irritert i huden. Nesen er full av sorte prikker. Føler meg som ett dass.

 

:-) :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer! :)

Jeg våknet rundt kl. 05 i dag med murring nede fremme i magen og i korsryggen + en del kynnere! Har holdt på en god stund og kommer og går fremdeles. Kjenner også en del bevegelser der nede og stikker inn i mellom! Tror ikke det er noe på gang enda! Tenker det kan være modningstegn! Noen av dere andre som har kjent på det samme?

Det er det jeg har hatt de siste dagene og nå sitter jeg her med rier mest sannsynligt ifølge jm men de kommer med 15-20 min mellomrom, så her er det bare å vente i spenning :) masse lykke til til deg

 

Oi så spennende biscolata, du får ha masse lykke til hvis dette er begynnelsen på fødselen!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!:)

Jeg våknet rundt kl. 05 i dag med murring nede fremme i magen og i korsryggen + en del kynnere! Har holdt på en god stund og kommer og går fremdeles. Kjenner også en del bevegelser der nede og stikker inn i mellom! Tror ikke det er noe på gang enda! Tenker det kan være modningstegn! Noen av dere andre som har kjent på det samme?

Jeg har hatt noen sånne dager hvor jeg har tenkt at "jøss nå er det nærme". Mye stikkinger, enormt med nedpress, kynnere som er vonde osv. Tenker at det modnes godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lagt våken i nesten 2 timer så gadd jeg ikke å prøve å sove mer :( Så¨nå sitter jeg her alene på morgenkvisten og spiser frokost. Drittlei av å ikke få sove!

Hver gang jeg snur meg i sengen får jeg vonde kynnere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en herlig liten prins i natt kl 04.

Og dette helt uten bedøvelse 😁 lov å være litt stolt da 😍 49 cm og 3145 cm 💙

Gratulerer💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en herlig liten prins i natt kl 04.

Og dette helt uten bedøvelse lov å være litt stolt da 49 cm og 3145 cm

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en herlig liten prins i natt kl 04.

Og dette helt uten bedøvelse 😁 lov å være litt stolt da 😍 49 cm og 3145 cm 💙

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lagt våken i nesten 2 timer så gadd jeg ikke å prøve å sove mer :( Så¨nå sitter jeg her alene på morgenkvisten og spiser frokost. Drittlei av å ikke få sove!

Hver gang jeg snur meg i sengen får jeg vonde kynnere :(

Så slitsomt! Tenk at vi snart nesten ikke skal sove noe!! Jeg gruer meg til det. Men med morsimstinkter og hormoner så går det jo fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...