Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

 

 

 

Så deilig med selskap:-) Så vidt jeg har klart å lese meg frem til starter det når man går inn i uke 29, altså 28+1 men aldri om jeg klarer å bli klok på regnemåtene! Hehe men tenkte det var like greit å få fyrt han i gang!

Har du vært på 28 ukers kontrollen enda? Syns selv at jeg hadde fått så veldig lavt blodtrykk, 116/58 men vet ikke om det kanskje er normalt når man er kommet så langt? :-)

Aha, sånn kan det nok være ja :) Da sier vi fornøyd at vi er i 3. Tri nå ;)

 

Kanskje du har litt lavt blodtrykk ja. Fikk du noe forklaring på det av jm/lege? Trodde det var mer vanlig å få høyere blodtrykk jo lenger man kom? Hva var utgangstrykket ditt da? (Det du hadde ved første kontroll)

 

Jeg går på kontroll 1 gang i uken på sykehuset her, også innimellom hos fastlegen. Men det er sykehuset som har hovedansvaret. :) Høyrisiko svangerskap, så blir godt passet på. Blodtrykket mitt lå forresten på 118/70, så ganske normalt i forhold til før i svangerskapet. :)

Ham. Min var ganske lavt på første kontroll også, 100/65.. Så kanskje jeg bare har lavt trykk om dagen? :-)? Hadde liksom så "normalt" trykk sist gang.. Får heller høre med jordmor når jeg skal dit etter ferien:-)

Kan man være vennlig nysgjerrig å lure på hvorfor du har så ofte kontroll? Helt lov å ikke svare:-)

Helt i orden å spørre, er åpen om det.

 

Jeg fikk et barn i fjor som døde like etter fødselen i uke 37. Årsaken var svangerskapsforgiftning som førte til akutt morkakesvikt. Han ble tatt ut med akutt ks og ble gjenopplivet. På nyfødtintensiven var det ingenting de kunne gjøre for han, hadde vært for lenge uten oksygen. Så han døde en liten stund etter fødselen :( :(

 

Sorgen er innmari tung å leve med, men vårt største ønske var å få et til barn så snart som mulig. Dette blir nr. 2 på 1 år. Det kjennes på kroppen, har ikke lette svangerskap heller :(

 

Men det er altså derfor jeg får så tett oppfølging nå. De følger nøye med på morkaken og babyens vekst samt blodtrykk, urin og alle andre tegn på svangerskapsforgiftning. Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene for at det går bra denne gangen, selv om jeg fortsatt ofte tenker at denne babyen får vi heller ikke med oss hjem fra sykehuset. :(

 

Forferdelig tragisk. Skjønner veldig godt at du er engstelig. Men du skal se det går bra denne gangen. Nå er de forberedt, og vil nok gjøre alt for at det ikke skal skje igjen, inkludert keisersnitt en stund før termin om nødvendig. Ønsker deg alt det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sovnet igår kl 21.30. Og våknet nå nettopp kl 12.15??? Ble helt satt ut jeg...trodde først klokken var tolv på natten, men den gang ei.

Så deilig da! Send over litt sovestøv til meg da hehe :) Fikk kanskje 3 timers sammenhengende søvn inatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

sovnet igår kl 21.30. Og våknet nå nettopp kl 12.15??? Ble helt satt ut jeg...trodde først klokken var tolv på natten, men den gang ei.

Så deilig da! Send over litt sovestøv til meg da hehe :) Fikk kanskje 3 timers sammenhengende søvn inatt.

Huff, det kan ikke være noe godt.

Fortsetter det slik som dette fram til termin om 8 dager da skal jeg ikke klage 😁 masse energi nå på dagen ihvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

sovnet igår kl 21.30. Og våknet nå nettopp kl 12.15??? Ble helt satt ut jeg...trodde først klokken var tolv på natten, men den gang ei.

Så deilig da! Send over litt sovestøv til meg da hehe :) Fikk kanskje 3 timers sammenhengende søvn inatt.

Huff, det kan ikke være noe godt.

Fortsetter det slik som dette fram til termin om 8 dager da skal jeg ikke klage masse energi nå på dagen ihvertfall

 

Nei er ikke så kjekt :( Og den resterende energien min blir brukt på å holde 4 åringen i sjakk.. leke, mat, do, kose og trøste. Men men, krysser fingrene for at det blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei. Jeg hadde termin 12 oktober. Da er vår datter født 27.09.14 kl 23:24. Veier 2055gr og er 45 cm lang. Det var en 20 min fødsel så rakk ikke så mye bedøvelse :-) Veldig fin fødsel på Ahus (er førstegangsfødende)

Gratulerer så mye med datteren! Står alt bra til med dere begge?

 

Hu lille sliter med lavt blodsukker . Så jobber med å stabilisere dette. Hvor lenge vi må bli på Ahus vet vi ikke :-(

 

Men hun spiser godt ihvertfall å det er jo et godt tegn :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hei. Jeg hadde termin 12 oktober. Da er vår datter født 27.09.14 kl 23:24. Veier 2055gr og er 45 cm lang. Det var en 20 min fødsel så rakk ikke så mye bedøvelse :-) Veldig fin fødsel på Ahus (er førstegangsfødende)

Gratulerer så mye med datteren! Står alt bra til med dere begge?

Hu lille sliter med lavt blodsukker . Så jobber med å stabilisere dette. Hvor lenge vi må bli på Ahus vet vi ikke :-(

Men hun spiser godt ihvertfall å det er jo et godt tegn :-D

Gratulerer så mye med jenta :-)

 

Har hun fått lite næring på slutten av svangerskapet? De kan jo ha litt problemer med blodsukkeret i starten. Ser at hun er litt lita til å være født i ca uke 38 også. Hun hadde i så fall sikkert godt av å komme ut å få litt skikkelig mat :-) Håper det går seg til raskt og at dere får reise hjem snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Vi havnet inn på sykehuset i uke 36 på mistanke fra lege at hun var liten og lå veldig langt nede, men tok ultralyd på sykehuset og de sa hu ikke var unormalt liten. De estimerte da at hun ca veide 2500gr ut i fra hva datamaskinen (fra ultralydmål+fostervann) regnet ut. De sa at beregningene var ca vekt. Så vet ikke om dataen kan ha beregnet feil eller on hun har gått ned i vekt i magen. Hun er ei bestemt og sterk liten dame så hun virket ok i form på andre måter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Vi havnet inn på sykehuset i uke 36 på mistanke fra lege at hun var liten og lå veldig langt nede, men tok ultralyd på sykehuset og de sa hu ikke var unormalt liten. De estimerte da at hun ca veide 2500gr ut i fra hva datamaskinen (fra ultralydmål+fostervann) regnet ut. De sa at beregningene var ca vekt. Så vet ikke om dataen kan ha beregnet feil eller on hun har gått ned i vekt i magen. Hun er ei bestemt og sterk liten dame så hun virket ok i form på andre måter :-)

 

Dere er jo uansett i trygge hender nå:) Så lenge de sier at alt er bra, så er det jo det. Og blodsukkeret følger de jo med på:) Jeg visste ikke at de målte blodsukkeret engang! Kos deg med vesla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

Nå er det like før. :) masse masse lykke til med siste innspurt  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

 

Skjønner godt hvordan du har det. Det høres ut som om du er fødeklar, spør du meg:) Jeg vet det ikke er lett, men prøv å finne på noe koselig for deg selv mens du venter. Ta en ansiktsbehandling eller gå på kino!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet at jeg får alle delene til vognen jeg skal ha og den blir levert i neste uke!

Sååå deilig å ha ALT i boks til lillegutt :)

Så nå er det neste som gjenstår å flytte inn i den nye leiligheten og få alt på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38+0 og begynner å kjenne behov for en adventskalender! Både for nedtellingen sin del, (bare at det er et uvisst antall dager igjen) og for lysten på noe søtt! Haha, huff... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

Skjønner godt hvordan du har det. Det høres ut som om du er fødeklar, spør du meg:) Jeg vet det ikke er lett, men prøv å finne på noe koselig for deg selv mens du venter. Ta en ansiktsbehandling eller gå på kino!

Jeg har begynt på en bok. Det helper veldig når jeg ikke tenker på det... Men alle har det vel litt sånn på slutten. De fleste fødsler går heldigvis bra, og smerten varer ikke evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er vi kommet hjem fra sykehuset og koser oss med verdens beste lille gutt 😃fødselshistorie;

Startet med små rier kl fem. Veldig svake. Ca hver 15/20 min. Måtte flere ganger på do de neste timene og er ganske sikker på at jeg tømte tarmen🙈.. Riene kom i tak og var ikke så veldig vonde. Kl 21 ringte jeg føden med litt spørsmål. Var usikker på om dette bare var modning og kom til å gi seg. Eller skulle jeg ringe barnevakten som var 2 timer unna. Riene kom nå ca hvert 10 min men jeg snakket i riene og ble ikke veldig påvirket..Kl 22 synes jeg det var mer behagelig å stå enn å ligge/sitte så gikk en liten tur. Jeg kunne fint snakke i riene . Når jeg kom tilbake tenkte jeg at jeg ikke kommer til å klare å sovne med disse takene og at jeg derfor uansett vil inn å ta en sjekk . Jeg ringte barnevakten . Som var her kl 0045. Jeg måtte nå stoppe opp og puste i riene som kom hvert 3 min. Men hentet meg helt fint inn mellom riene og følte ikke st jeg var langt på vei i fødsel. Litt bekymret for å ikke ha åpning møtte vi opp på Ullevål for en sjekk. De la meg inn med en gang fordi de så at riene var gode og kom ofte. Med diabetikere som jeg er vil de uansett ha deg raskt inn. Jordmor satte på en ctg mens jeg sto. Mannen hentet fødebag og flyttet bilen. Kl 1.30 sjekket jordmor åpning som var 3 cm og avflatet. Jeg var fornøyd. Etter 10 min hadde vi blitt enige om epidural og ringte anestesi. Grunnet en tøff 1 fødsel ville jordmor gjøre det hun kunne for en bedre fødsel denne gang og foreslo dette tidlig. Hun bestilte . Etter 10

Min gikk hun en liten tur ut . Tett etter hun forlot rommet gikk vannet. Jeg ble redd . Vi ringte i snora . Hun ville sjekke åpning og sette på en måler på hode. Jeg var 5 cm og kl var 02.30 Det begynte raskt å ta seg opp og riene kom fort. Det gikk litt for fort så hjerterytmen til gullunger sank. Lege ble tilkalt. Anestesilegen og gyn kom samtidig. Det ble brått 7 mennesker i rommet . Det hastet å få gullet ut. Legen prøvde å sjekke om baby var stresset. Prøven tok lang tid og jeg begynte å få press rier. Legen tøyde åpningen og satte på vakuum mens jeg presset . Jeg ble klippet og skrek etter smertestillende. Jeg presset når riene kom og legen tøyde og så dro. Lille gull lå på brystet mitt kl 03.13 timer etter at vi ankom Ullevål. En såkalt styrtfødsel. Uten smertestillende. Men det gikk overraskende greit. Og jeg var raskt pigg og meget stolt etter fødsel. Nå sitter vi her med verdens yndlingsgenseren gull som er frisk og rask og suger kjempe godt ;) han fikk 9/10 på den apgap skåren .

 

Hilsen kjempestort mor 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag er jeg 40 uker. Begynner å bli så lei av å vente. Jeg vet jo at baby kommer seinest om 17 dager, men jeg vil vite når! Og det er kjipt å gå og vente på smerte. Det er jo så fryktelig vondt!!! Gruer meg, men jeg vil samtidig bare at det skal skje nå!

Skjønner godt hvordan du har det. Det høres ut som om du er fødeklar, spør du meg:) Jeg vet det ikke er lett, men prøv å finne på noe koselig for deg selv mens du venter. Ta en ansiktsbehandling eller gå på kino!

Jeg har begynt på en bok. Det helper veldig når jeg ikke tenker på det... Men alle har det vel litt sånn på slutten. De fleste fødsler går heldigvis bra, og smerten varer ikke evig.

 

 

Ja, tror nok de fleste tenker mer eller mindre slik mot slutten. Noen klarer vel å fortrenge det i større grad, men jeg vet ikke hvor sunt det er heller. Jeg prøver å tenke at fødselen er en tøff jobb, men at jeg skal klare det. Og som du sier, det er et relativt kort tidsrom det står på, tross alt. Det blir godt å få det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er vi kommet hjem fra sykehuset og koser oss med verdens beste lille gutt fødselshistorie;

Startet med små rier kl fem. Veldig svake. Ca hver 15/20 min. Måtte flere ganger på do de neste timene og er ganske sikker på at jeg tømte tarmen.. Riene kom i tak og var ikke så veldig vonde. Kl 21 ringte jeg føden med litt spørsmål. Var usikker på om dette bare var modning og kom til å gi seg. Eller skulle jeg ringe barnevakten som var 2 timer unna. Riene kom nå ca hvert 10 min men jeg snakket i riene og ble ikke veldig påvirket..Kl 22 synes jeg det var mer behagelig å stå enn å ligge/sitte så gikk en liten tur. Jeg kunne fint snakke i riene . Når jeg kom tilbake tenkte jeg at jeg ikke kommer til å klare å sovne med disse takene og at jeg derfor uansett vil inn å ta en sjekk . Jeg ringte barnevakten . Som var her kl 0045. Jeg måtte nå stoppe opp og puste i riene som kom hvert 3 min. Men hentet meg helt fint inn mellom riene og følte ikke st jeg var langt på vei i fødsel. Litt bekymret for å ikke ha åpning møtte vi opp på Ullevål for en sjekk. De la meg inn med en gang fordi de så at riene var gode og kom ofte. Med diabetikere som jeg er vil de uansett ha deg raskt inn. Jordmor satte på en ctg mens jeg sto. Mannen hentet fødebag og flyttet bilen. Kl 1.30 sjekket jordmor åpning som var 3 cm og avflatet. Jeg var fornøyd. Etter 10 min hadde vi blitt enige om epidural og ringte anestesi. Grunnet en tøff 1 fødsel ville jordmor gjøre det hun kunne for en bedre fødsel denne gang og foreslo dette tidlig. Hun bestilte . Etter 10

Min gikk hun en liten tur ut . Tett etter hun forlot rommet gikk vannet. Jeg ble redd . Vi ringte i snora . Hun ville sjekke åpning og sette på en måler på hode. Jeg var 5 cm og kl var 02.30 Det begynte raskt å ta seg opp og riene kom fort. Det gikk litt for fort så hjerterytmen til gullunger sank. Lege ble tilkalt. Anestesilegen og gyn kom samtidig. Det ble brått 7 mennesker i rommet . Det hastet å få gullet ut. Legen prøvde å sjekke om baby var stresset. Prøven tok lang tid og jeg begynte å få press rier. Legen tøyde åpningen og satte på vakuum mens jeg presset . Jeg ble klippet og skrek etter smertestillende. Jeg presset når riene kom og legen tøyde og så dro. Lille gull lå på brystet mitt kl 03.13 timer etter at vi ankom Ullevål. En såkalt styrtfødsel. Uten smertestillende. Men det gikk overraskende greit. Og jeg var raskt pigg og meget stolt etter fødsel. Nå sitter vi her med verdens yndlingsgenseren gull som er frisk og rask og suger kjempe godt ;) han fikk 9/10 på den apgap skåren .

 

Hilsen kjempestort mor

 

Gratulerer igjen med gutten! Så godt at alt gikk bra, selv om dette hørtes ganske heftig ut! Hvordan har du det sånn i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei nå er vi kommet hjem fra sykehuset og koser oss med verdens beste lille gutt fødselshistorie;

Startet med små rier kl fem. Veldig svake. Ca hver 15/20 min. Måtte flere ganger på do de neste timene og er ganske sikker på at jeg tømte tarmen.. Riene kom i tak og var ikke så veldig vonde. Kl 21 ringte jeg føden med litt spørsmål. Var usikker på om dette bare var modning og kom til å gi seg. Eller skulle jeg ringe barnevakten som var 2 timer unna. Riene kom nå ca hvert 10 min men jeg snakket i riene og ble ikke veldig påvirket..Kl 22 synes jeg det var mer behagelig å stå enn å ligge/sitte så gikk en liten tur. Jeg kunne fint snakke i riene . Når jeg kom tilbake tenkte jeg at jeg ikke kommer til å klare å sovne med disse takene og at jeg derfor uansett vil inn å ta en sjekk . Jeg ringte barnevakten . Som var her kl 0045. Jeg måtte nå stoppe opp og puste i riene som kom hvert 3 min. Men hentet meg helt fint inn mellom riene og følte ikke st jeg var langt på vei i fødsel. Litt bekymret for å ikke ha åpning møtte vi opp på Ullevål for en sjekk. De la meg inn med en gang fordi de så at riene var gode og kom ofte. Med diabetikere som jeg er vil de uansett ha deg raskt inn. Jordmor satte på en ctg mens jeg sto. Mannen hentet fødebag og flyttet bilen. Kl 1.30 sjekket jordmor åpning som var 3 cm og avflatet. Jeg var fornøyd. Etter 10 min hadde vi blitt enige om epidural og ringte anestesi. Grunnet en tøff 1 fødsel ville jordmor gjøre det hun kunne for en bedre fødsel denne gang og foreslo dette tidlig. Hun bestilte . Etter 10

Min gikk hun en liten tur ut . Tett etter hun forlot rommet gikk vannet. Jeg ble redd . Vi ringte i snora . Hun ville sjekke åpning og sette på en måler på hode. Jeg var 5 cm og kl var 02.30 Det begynte raskt å ta seg opp og riene kom fort. Det gikk litt for fort så hjerterytmen til gullunger sank. Lege ble tilkalt. Anestesilegen og gyn kom samtidig. Det ble brått 7 mennesker i rommet . Det hastet å få gullet ut. Legen prøvde å sjekke om baby var stresset. Prøven tok lang tid og jeg begynte å få press rier. Legen tøyde åpningen og satte på vakuum mens jeg presset . Jeg ble klippet og skrek etter smertestillende. Jeg presset når riene kom og legen tøyde og så dro. Lille gull lå på brystet mitt kl 03.13 timer etter at vi ankom Ullevål. En såkalt styrtfødsel. Uten smertestillende. Men det gikk overraskende greit. Og jeg var raskt pigg og meget stolt etter fødsel. Nå sitter vi her med verdens yndlingsgenseren gull som er frisk og rask og suger kjempe godt ;) han fikk 9/10 på den apgap skåren .

 

Hilsen kjempestort mor

Gratulerer igjen med gutten! Så godt at alt gikk bra, selv om dette hørtes ganske heftig ut! Hvordan har du det sånn i etterkant?

 

Jeg er veldig pigg 😄det var vondt men jeg fikk pauser mellom riene hele veien så fikk hentet meg inn. Adrenalinet tok nok noen av smertene for synes ikke det var sååå ille. Synes første fødsel var verre . Tross at jeg da hadde epidural . Mye av grunnen er nok at det er også en befrielse og være tilstede under fødselen . Spesielt i ettertid er dette noe jeg har synes har vært godt å tenke tilbake på .. Akkurat ivriene var det jo helt sykt vondt og jeg tenkte at dette klarer jeg ikke .. Hva om det blir verre . Men jeg klarte det bra og fikk mye skryt 😃en fin erfaring og opplevelse 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei nå er vi kommet hjem fra sykehuset og koser oss med verdens beste lille gutt fødselshistorie;

Startet med små rier kl fem. Veldig svake. Ca hver 15/20 min. Måtte flere ganger på do de neste timene og er ganske sikker på at jeg tømte tarmen.. Riene kom i tak og var ikke så veldig vonde. Kl 21 ringte jeg føden med litt spørsmål. Var usikker på om dette bare var modning og kom til å gi seg. Eller skulle jeg ringe barnevakten som var 2 timer unna. Riene kom nå ca hvert 10 min men jeg snakket i riene og ble ikke veldig påvirket..Kl 22 synes jeg det var mer behagelig å stå enn å ligge/sitte så gikk en liten tur. Jeg kunne fint snakke i riene . Når jeg kom tilbake tenkte jeg at jeg ikke kommer til å klare å sovne med disse takene og at jeg derfor uansett vil inn å ta en sjekk . Jeg ringte barnevakten . Som var her kl 0045. Jeg måtte nå stoppe opp og puste i riene som kom hvert 3 min. Men hentet meg helt fint inn mellom riene og følte ikke st jeg var langt på vei i fødsel. Litt bekymret for å ikke ha åpning møtte vi opp på Ullevål for en sjekk. De la meg inn med en gang fordi de så at riene var gode og kom ofte. Med diabetikere som jeg er vil de uansett ha deg raskt inn. Jordmor satte på en ctg mens jeg sto. Mannen hentet fødebag og flyttet bilen. Kl 1.30 sjekket jordmor åpning som var 3 cm og avflatet. Jeg var fornøyd. Etter 10 min hadde vi blitt enige om epidural og ringte anestesi. Grunnet en tøff 1 fødsel ville jordmor gjøre det hun kunne for en bedre fødsel denne gang og foreslo dette tidlig. Hun bestilte . Etter 10

Min gikk hun en liten tur ut . Tett etter hun forlot rommet gikk vannet. Jeg ble redd . Vi ringte i snora . Hun ville sjekke åpning og sette på en måler på hode. Jeg var 5 cm og kl var 02.30 Det begynte raskt å ta seg opp og riene kom fort. Det gikk litt for fort så hjerterytmen til gullunger sank. Lege ble tilkalt. Anestesilegen og gyn kom samtidig. Det ble brått 7 mennesker i rommet . Det hastet å få gullet ut. Legen prøvde å sjekke om baby var stresset. Prøven tok lang tid og jeg begynte å få press rier. Legen tøyde åpningen og satte på vakuum mens jeg presset . Jeg ble klippet og skrek etter smertestillende. Jeg presset når riene kom og legen tøyde og så dro. Lille gull lå på brystet mitt kl 03.13 timer etter at vi ankom Ullevål. En såkalt styrtfødsel. Uten smertestillende. Men det gikk overraskende greit. Og jeg var raskt pigg og meget stolt etter fødsel. Nå sitter vi her med verdens yndlingsgenseren gull som er frisk og rask og suger kjempe godt ;) han fikk 9/10 på den apgap skåren .

 

Hilsen kjempestort mor

Gratulerer igjen med gutten! Så godt at alt gikk bra, selv om dette hørtes ganske heftig ut! Hvordan har du det sånn i etterkant?

 

Jeg er veldig pigg det var vondt men jeg fikk pauser mellom riene hele veien så fikk hentet meg inn. Adrenalinet tok nok noen av smertene for synes ikke det var sååå ille. Synes første fødsel var verre . Tross at jeg da hadde epidural . Mye av grunnen er nok at det er også en befrielse og være tilstede under fødselen . Spesielt i ettertid er dette noe jeg har synes har vært godt å tenke tilbake på .. Akkurat ivriene var det jo helt sykt vondt og jeg tenkte at dette klarer jeg ikke .. Hva om det blir verre . Men jeg klarte det bra og fikk mye skryt en fin erfaring og opplevelse

 

 

Det høres veldig bra ut. En relativ tøff fødsel kan jo oppleves veldig ok så lenge man føler seg trygg og ivaretatt:) Fy søren så flink du har vært:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som alt har gått babyene deres.

Her begynner det forhåpentligvis å skje ting også. Går inn i uke40 i dag, vært våkne store deler av natten med vonde kynnere og når jeg våknet i dag gikk slimpropoen.

Med førstemann gikk slimproppen 2 dager før fødsel. Men jeg vet jo at den kan danne seg på nytt også om det ikke er noe på gang enda. Men nå krysser jeg alt jeg har og håper på fødsel snart 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som alt har gått babyene deres.

Her begynner det forhåpentligvis å skje ting også. Går inn i uke40 i dag, vært våkne store deler av natten med vonde kynnere og når jeg våknet i dag gikk slimpropoen.

Med førstemann gikk slimproppen 2 dager før fødsel. Men jeg vet jo at den kan danne seg på nytt også om det ikke er noe på gang enda. Men nå krysser jeg alt jeg har og håper på fødsel snart

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

 

Gud så spennende! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som alt har gått babyene deres.

Her begynner det forhåpentligvis å skje ting også. Går inn i uke40 i dag, vært våkne store deler av natten med vonde kynnere og når jeg våknet i dag gikk slimpropoen.

Med førstemann gikk slimproppen 2 dager før fødsel. Men jeg vet jo at den kan danne seg på nytt også om det ikke er noe på gang enda. Men nå krysser jeg alt jeg har og håper på fødsel snart

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

HVordan går det? Har det begynt å skje ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som alt har gått babyene deres.

Her begynner det forhåpentligvis å skje ting også. Går inn i uke40 i dag, vært våkne store deler av natten med vonde kynnere og når jeg våknet i dag gikk slimpropoen.

Med førstemann gikk slimproppen 2 dager før fødsel. Men jeg vet jo at den kan danne seg på nytt også om det ikke er noe på gang enda. Men nå krysser jeg alt jeg har og håper på fødsel snart 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lykke til :) har det skjedd noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnerene i natt ble borte på morgenen. Men siden 2 tiden har de kommet oftere og sterkere. Så bagen er nå pakket og klar tilfelle det tar seg opp. Håper på at det skjer nå ganske snart.

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...