Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering fra meg :) Nå har vi flyttet til vårt nye hjem og prøver å få alt på plass litt etter litt. Er masse mer å gjøre men jeg klarer ikke å gjøre så mye om gangen. Har kynnere hele tiden og ekstremt mye nedpress. Klarte å finne frem nesten alt vi skal ha til babyen, for jeg lurer på om han kommer iløpet av de neste dagene.. Tror at alt stresset og kjøret med å flytte kommer til å sette meg i fødsel! Ble litt rotete skrevet dette her siden det er på mobilen, vi har ikke fått ordnet internetten enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StineTh

Liten oppdatering fra meg :) Nå har vi flyttet til vårt nye hjem og prøver å få alt på plass litt etter litt. Er masse mer å gjøre men jeg klarer ikke å gjøre så mye om gangen. Har kynnere hele tiden og ekstremt mye nedpress. Klarte å finne frem nesten alt vi skal ha til babyen, for jeg lurer på om han kommer iløpet av de neste dagene.. Tror at alt stresset og kjøret med å flytte kommer til å sette meg i fødsel! Ble litt rotete skrevet dette her siden det er på mobilen, vi har ikke fått ordnet internetten enda :(

Gratulerer med innflytting i nytt hjem! :) Nå er det bare bebisen som mangler ☺☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah...i dag skulle vi på IKEA, men måtte bare dra hjem igjen. Var sikker på noe var på gang, fikk sterke/vonde kynnere med Max fem minutters mellomrom (var nede i 2 min mellom på slutten). Var sånn at jeg måtte puste meg gjennom dem og de holdt på over en time.. Så vi dro hjem, pakket ferdig fødebagen, og nå: ingenting. Nada. Nix. Alle vondter borte :(

Så foreløpig ser det ut til at tredjemann er en luring, ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah...i dag skulle vi på IKEA, men måtte bare dra hjem igjen. Var sikker på noe var på gang, fikk sterke/vonde kynnere med Max fem minutters mellomrom (var nede i 2 min mellom på slutten). Var sånn at jeg måtte puste meg gjennom dem og de holdt på over en time.. Så vi dro hjem, pakket ferdig fødebagen, og nå: ingenting. Nada. Nix. Alle vondter borte :(

Så foreløpig ser det ut til at tredjemann er en luring, ja :(

 

Min tredjemann var akkurat sånn... Begynte først 4. juli. Vi ringte barnevakt og styrte på, men så sluttet det... Begynte igjen den 11. Samme greia. Den 13. var jeg sikker! Nå skjer det på alvor... nope. Først den 14. 07 kl. 5 på natta begynte det, men kl. 9 var det slutt igjen. Jeg gikk og la meg. Sov til klokka 11 og våknet av at riene hadde startet opp igjen på alvor. Da ble de fort skikkelig vonde og kl. 19 på kvelden var han født;)

 

Du får trøste deg med at noe er på gang! Kroppen din har begynt på prosjektet sitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! de siste dagene har ribbebeina mine fått gjennomgå noe så innmari! Jeg kan så å si ikke sitte! Og nesten uansett hvilken liggestilling jeg inntar så tyner hun dem:( Kan ikke huske å ha hatt det sånn i tidligere svangerskap. Magen er også mindre enn den har vært med de andre, så kanskje hun har mindre plass stakkars...

 

I tillegg er jeg skikkelig uggen i dag. Totalt kjørt. Men redebyggingen har slått til her, så jeg har vært litt av en virvelvind. Var både på shopping og vasket hus i går :sukk: Så jeg har vel bare meg selv å skylde på  :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Baaah...i dag skulle vi på IKEA, men måtte bare dra hjem igjen. Var sikker på noe var på gang, fikk sterke/vonde kynnere med Max fem minutters mellomrom (var nede i 2 min mellom på slutten). Var sånn at jeg måtte puste meg gjennom dem og de holdt på over en time.. Så vi dro hjem, pakket ferdig fødebagen, og nå: ingenting. Nada. Nix. Alle vondter borte :(

Så foreløpig ser det ut til at tredjemann er en luring, ja :(

Min tredjemann var akkurat sånn... Begynte først 4. juli. Vi ringte barnevakt og styrte på, men så sluttet det... Begynte igjen den 11. Samme greia. Den 13. var jeg sikker! Nå skjer det på alvor... nope. Først den 14. 07 kl. 5 på natta begynte det, men kl. 9 var det slutt igjen. Jeg gikk og la meg. Sov til klokka 11 og våknet av at riene hadde startet opp igjen på alvor. Da ble de fort skikkelig vonde og kl. 19 på kvelden var han født;)

 

Du får trøste deg med at noe er på gang! Kroppen din har begynt på prosjektet sitt:)

Ahh,, jeg vet ikke om det der var særlig oppløftende lesning ;)

Mine to foregående fødsler har vært så utrolig fine og forutsigbare med vannavgang og rett på rier. Har aldri hatt det sånn her før.. Men jeg får forsøke å trøste meg med det du sier, at kroppen er i gang. (Og så har vi forsøkt å fremskynde med sex både i går og i dag, så får vi se :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg i hvert fall se barnet på ultralyd om ikke annet ;) vet noen om det er vanlig å bli satt i gang 7 dager etter termindatoen? Eller bør jeg tenke at det ikke skjer før neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg i hvert fall se barnet på ultralyd om ikke annet ;) vet noen om det er vanlig å bli satt i gang 7 dager etter termindatoen? Eller bør jeg tenke at det ikke skjer før neste uke?

Det kommer an på hvilket sykehus du er på, men det er vel lite trolig at de gjør det med mindre de har gitt deg beskjed på forhånd og bedt deg ta med saker til innleggelse på sykehuset. Tipper du får en ny dato når du er inne der et par dager etter - hvis ikke du har født før da! 😊 mener at det varierer fra 7 til 10 dager over termin. Men ring sykehuset og hør eller snakk med jordmoren din. De vet jo. Heier på deg! Det er uansett ikke lenge igjen nå. Prøv å finne på noe hyggelig for deg selv i den lange ventetiden. Vet at det er veeeeldig lett å gå på veggen i ventetiden. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg i hvert fall se barnet på ultralyd om ikke annet ;) vet noen om det er vanlig å bli satt i gang 7 dager etter termindatoen? Eller bør jeg tenke at det ikke skjer før neste uke?

Når jeg var til overtidskontroll for to år siden ( (øss Fredrikstad), 7 dager over termin, kunne jeg velge å bli satt igang dagen etter, evnt. To dager etter. Slapp heldigvis det. Ble tøyd litt på, og riene begynte på kvelden. Fødte 00:45 samme natt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Vår nydelige tromsøbabyjente ble født i går kveld kl 21.50 ❤ Frøkna var 2690 g og 50 cm. Hun ble født 18 dager før IVF- terminen.

Vi er nå på barselhotellet. Fornøyde og slitne

Kan skrive mer ved en senere anledning.

 

Lykke til til alle dere andre. Håper spesielt dere som nærmér dere eller har passert terminen, slipper å vente så mye lengre... Det var ikke meningen å snike i køen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Vår nydelige tromsøbabyjente ble født i går kveld kl 21.50 ❤ Frøkna var 2690 g og 50 cm. Hun ble født 18 dager før IVF- terminen.

Vi er nå på barselhotellet. Fornøyde og slitne

Kan skrive mer ved en senere anledning.

 

Lykke til til alle dere andre. Håper spesielt dere som nærmér dere eller har passert terminen, slipper å vente så mye lengre... Det var ikke meningen å snike i køen

 

Gratulerer så mye! Så deilig å slippe å vente så lenge da! Kos dere:) Klem, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg i hvert fall se barnet på ultralyd om ikke annet ;) vet noen om det er vanlig å bli satt i gang 7 dager etter termindatoen? Eller bør jeg tenke at det ikke skjer før neste uke?

Det kommer an på hvilket sykehus du er på, men det er vel lite trolig at de gjør det med mindre de har gitt deg beskjed på forhånd og bedt deg ta med saker til innleggelse på sykehuset. Tipper du får en ny dato når du er inne der et par dager etter - hvis ikke du har født før da! 😊 mener at det varierer fra 7 til 10 dager over termin. Men ring sykehuset og hør eller snakk med jordmoren din. De vet jo. Heier på deg! Det er uansett ikke lenge igjen nå. Prøv å finne på noe hyggelig for deg selv i den lange ventetiden. Vet at det er veeeeldig lett å gå på veggen i ventetiden. Klem

Ja jeg har gått på veggen for lenge siden! Men det er faktisk litt lettere nå som det har gått så lang tid, for nå kan jeg begynne å se fn ende snart. Vi tar med bagen i morgen og håper på det beste! Hvis ikke blir det vel mandag eller tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Vår nydelige tromsøbabyjente ble født i går kveld kl 21.50 ❤ Frøkna var 2690 g og 50 cm. Hun ble født 18 dager før IVF- terminen.

Vi er nå på barselhotellet. Fornøyde og slitne

Kan skrive mer ved en senere anledning.

 

Lykke til til alle dere andre. Håper spesielt dere som nærmér dere eller har passert terminen, slipper å vente så mye lengre... Det var ikke meningen å snike i køen

Gratulerer :) kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

I morgen skal jeg på overtidskontroll. Da får jeg i hvert fall se barnet på ultralyd om ikke annet ;) vet noen om det er vanlig å bli satt i gang 7 dager etter termindatoen? Eller bør jeg tenke at det ikke skjer før neste uke?

Det kommer an på hvilket sykehus du er på, men det er vel lite trolig at de gjør det med mindre de har gitt deg beskjed på forhånd og bedt deg ta med saker til innleggelse på sykehuset. Tipper du får en ny dato når du er inne der et par dager etter - hvis ikke du har født før da! 😊 mener at det varierer fra 7 til 10 dager over termin. Men ring sykehuset og hør eller snakk med jordmoren din. De vet jo. Heier på deg! Det er uansett ikke lenge igjen nå. Prøv å finne på noe hyggelig for deg selv i den lange ventetiden. Vet at det er veeeeldig lett å gå på veggen i ventetiden. Klem
Ja jeg har gått på veggen for lenge siden! Men det er faktisk litt lettere nå som det har gått så lang tid, for nå kan jeg begynne å se fn ende snart. Vi tar med bagen i morgen og håper på det beste! Hvis ikke blir det vel mandag eller tirsdag.

Uff, ja skjønner det. 😊 ofte så er det jo kapasitet det står på ift igangsetting. Du får understreke at du ønsker at de setter deg i gang så fort som mulig.

 

Men nå er det uansett ikke snakk om uker men dager igjen. Hold ut. Snart er det over. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere!

Vår nydelige tromsøbabyjente ble født i går kveld kl 21.50 ❤ Frøkna var 2690 g og 50 cm. Hun ble født 18 dager før IVF- terminen.

Vi er nå på barselhotellet. Fornøyde og slitne

Kan skrive mer ved en senere anledning.

Lykke til til alle dere andre. Håper spesielt dere som nærmér dere eller har passert terminen, slipper å vente så mye lengre... Det var ikke meningen å snike i køen

Gratulerer så mye med den lille piken!! :) Heldige du, som slapp unna de siste utolmodige ukene i også dette svangerskapet da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fullmåne i dag, så det kommer kanskje et par babyer i løpet av natten :nigo:

Nei nei, ingen fullmånebaby her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på overtidskontroll. Alt var veldig bra så jeg skal inn på mandag og ta vannet. Jeg prøvde å bli strippet men det var så vondt at jeg bare orket bittelitt! Fikk meg til å grue meg til fødselen! Slimpeoppen kom til morgenen i dag før jeg dro på sykehuset. Håper det betyr at det starter snart! 10.10. er jo fn veldig fin dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo fullmåne i dag, så det kommer kanskje et par babyer i løpet av natten :nigo:

Nei nei, ingen fullmånebaby her :(

Fullmånen gjorde ikke jobben sin her heller! 6 dager til termin, og lillegull er hjertelig velkommen til å komme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiblomst; plutselig så er det i gang før mandag. Men godt å ha en dato likevel så vet du at det er siste frist! 😊 satser på at babyen kommer i helgen. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på overtidskontroll. Alt var veldig bra så jeg skal inn på mandag og ta vannet. Jeg prøvde å bli strippet men det var så vondt at jeg bare orket bittelitt! Fikk meg til å grue meg til fødselen! Slimpeoppen kom til morgenen i dag før jeg dro på sykehuset. Håper det betyr at det starter snart! 10.10. er jo fn veldig fin dato :)

 

Du er nok snart i gang! Tipper det starter innen de nærmeste dagene. Men uansett, mandag blir det jo siste frist for deg:) Lykke til med den siste ventetida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er jo fullmåne i dag, så det kommer kanskje et par babyer i løpet av natten :nigo:

Nei nei, ingen fullmånebaby her :(
Fullmånen gjorde ikke jobben sin her heller! 6 dager til termin, og lillegull er hjertelig velkommen til å komme nå!

Termin samme dag vi da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Dårlig fullmåne! Meeen da er dere en dag nærmere!  :laugh: Mye er jo på gang.
Satser på at min vil komme på neste fullmåne som er dagen etter termindatoen min! (6 november!) hvis han ikke vil komme før da, har menstermin 1.nov, men er såå sikker på at han ikke kommer denne måneden! Ingen modning eller lav mage på gang her enda!  :fnise:  

Heier på dere i mens, jeg  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh. Dårlig fullmåne! Meeen da er dere en dag nærmere!  :laugh: Mye er jo på gang.

Satser på at min vil komme på neste fullmåne som er dagen etter termindatoen min! (6 november!) hvis han ikke vil komme før da, har menstermin 1.nov, men er såå sikker på at han ikke kommer denne måneden! Ingen modning eller lav mage på gang her enda!  :fnise:  

 

Heier på dere i mens, jeg  :duskedame:

 

You and me babe:) Her er det som kjent 30.10. Og ingen spesielle tegn på modning. De fleste føder jo relativt tett opp mot termin...Men har ikke lyst til å havne rundt den derre fullmånen din... Vil ha den ut litt før det:) Det nærmer seg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nåh. Dårlig fullmåne! Meeen da er dere en dag nærmere! :laugh: Mye er jo på gang.

Satser på at min vil komme på neste fullmåne som er dagen etter termindatoen min! (6 november!) hvis han ikke vil komme før da, har menstermin 1.nov, men er såå sikker på at han ikke kommer denne måneden! Ingen modning eller lav mage på gang her enda! :fnise:

 

Heier på dere i mens, jeg :duskedame:

You and me babe:) Her er det som kjent 30.10. Og ingen spesielle tegn på modning. De fleste føder jo relativt tett opp mot termin...Men har ikke lyst til å havne rundt den derre fullmånen din... Vil ha den ut litt før det:) Det nærmer seg uansett!

ja, det er sant. Jeg blir jo ikke veldig lei meg om han kommer mellom de to terminene mine 1-5! Er ikke så gira på å vente til 15-16 november! 😳 nå har jeg hatt min første modningsakupunktur, og håper det skal ha god effekt når fødselen starter om noen uker ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...