Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Med syk storebror og sliten mor bestemte lillesøster seg for at tiden var inne i natt hun kom i rekordfart, men vi rakk heldigvis frem til sykehuset i det minste. Kan skrive mer siden, nå skal vi prøve å få oss litt søvn.. Men alt står ihvertfall bra til med oss!

 

Åååååå! Gratulerer så mye:) Godt at alt gikk bra! Gleder meg til å høre mer:) Stor bamseklem! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig var det din tur også, Trippeltopp (du gikk jo noen dager over termin) !! Gratulerer så mye med en liten jente! :) Kos dere og kom til hektene igjen, rask fødsel kan jo jammen ta på det også! Gleder meg til å høre mer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til både Embla93 og trippeltopp!!!  :)  :sol: Håper fødselen gikk greit og at alt er bra med dere og de små!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en rolig natt her i heimen. Godt å få sovet skikkelig, men er egentlig motivert for å få fødselen overstått, kjenner jeg. Er totalt i ventemodus, og det er det lite å få gjort med, siden jeg er kronisk sliten og trøtt. I dag skal jeg holde meg hjemme og bare gjøre noen småting, som å støvsuge soverommet :P Prøver å innstille meg på at det er en god uke igjen, selv om jeg alltid har født før termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Vi koser oss og frøkna er et puppemonster med næringsvett 😊 har skrevet ned fødselshistorie før alt blir borte i ammetåken..

 

 

Søndag talte vi fjerde dag på overtid. Jeg hadde hatt mye nedpress hele helgen, og slimproppen gikk som nevnt, lørdagen. Søndag var jeg helt kjørt. Sov lenge, sto opp og spiste frokost, sov igjen, gikk en tur, sov igjen, spiste middag og la meg så i håp om å få en god lang natt. Var så utrolig trøtt, så tanken om hva som ventet slo meg, men pga jeg hadde blitt lurt før så skjøv jeg det unna (lillesøster var også veldig stille i magen hele søndagen). Vel..jeg våknet kl fire av en syk gutt som vekket meg. Kjente da at jeg hadde det jeg tolket som (enda flere) maserier.. Ble liggende våken m poden en stund, og da kl var litt over halv fem tenkte jeg at jeg skulle se om "riene" gav seg om jeg sto opp (de var kun som lette maserier, ujevne og ikke veldig vonde). Vekket far så han tok storebror, og gikk på badet. Straks jeg sto opp kom første litt kraftigere rie. Den registrere jeg kl kvart på fem ca. Deretter kom de først hvert sjette min, og før kl 05 var de nede i hvert 3.min ca. Da ba jeg mannen ringe barnevakt, mens jeg ringte føden og sa at vi kom. Dro innover så vi ankom sykehuset ca 06, ble sjekket og hadde da 6 cm åpning. Gikk i dusjen, men kjente allerede at riene ble sterkere og kom uten pauser på mer enn Max 1 min. Kom meg fra dusjen og opp i sengen og sa "nå må jeg presse." Siden vannet ikke hadde gått enda var jordmor litt sånn "ja nå går sikkert snart vannet, da kommer hun nok", men jeg måtte presse - m el uten vannavgang, og fulgte instinktet. Jordmor kom til, og skjønte nok alvoret, ringte på en barnepleier. Etter tre pressrier sto lillesøster i åpningen, på fjerde kom hele frøkna.. Kl var 0647, og plopp; der var hun! Vannet gikk aldri, så hun ble født i hel vannhinne, en knapp time etter at vi kom til sykehuset. Stor og god var hun, med 4300 g og 51 cm, men på tross av grei str ble det ingen rifter. Jordmor kalte meg "den ultimate fødekvinne" og jeg tør nesten si meg enig; tre barn har jeg nå fått, i tre fine fødsler uten smertelindring og uten en eneste liten rift. Skjønner jeg er langt heldigere enn mange andre. Når det er sagt: lillesøsters fødsel var uten tvil den vondeste av de tre! Storebror kom og kjapt, men var ikke på langt nær så vondt likevel😣 men nå er vi i mål, og dette var definitivt min siste fødsel. Jeg er lykkelig og stolt over å nå ha tre fine barn. Masse lykke til til dere som venter - snart er det deres tur! Følger med her selv om jeg er i mål, og gleder meg til å lese historiene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, Trippeltopp! :) Og takk som delte det som i mine ører egentlig høres ut til å ha vært en ganske kjapp og grei fødsel (selvf. vondt som du også skriver, men dog..; ) Også blir jeg så misunnelig når du sier ingen rifter og sying, for det kommer jo en ganske vond tid like etter fødsel også ut fra tilstanden nedentil..:P Kos deg videre med nurket ditt, som jo var en fin og god størrelse på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner. Vi koser oss og frøkna er et puppemonster med næringsvett har skrevet ned fødselshistorie før alt blir borte i ammetåken..

 

 

Søndag talte vi fjerde dag på overtid. Jeg hadde hatt mye nedpress hele helgen, og slimproppen gikk som nevnt, lørdagen. Søndag var jeg helt kjørt. Sov lenge, sto opp og spiste frokost, sov igjen, gikk en tur, sov igjen, spiste middag og la meg så i håp om å få en god lang natt. Var så utrolig trøtt, så tanken om hva som ventet slo meg, men pga jeg hadde blitt lurt før så skjøv jeg det unna (lillesøster var også veldig stille i magen hele søndagen). Vel..jeg våknet kl fire av en syk gutt som vekket meg. Kjente da at jeg hadde det jeg tolket som (enda flere) maserier.. Ble liggende våken m poden en stund, og da kl var litt over halv fem tenkte jeg at jeg skulle se om "riene" gav seg om jeg sto opp (de var kun som lette maserier, ujevne og ikke veldig vonde). Vekket far så han tok storebror, og gikk på badet. Straks jeg sto opp kom første litt kraftigere rie. Den registrere jeg kl kvart på fem ca. Deretter kom de først hvert sjette min, og før kl 05 var de nede i hvert 3.min ca. Da ba jeg mannen ringe barnevakt, mens jeg ringte føden og sa at vi kom. Dro innover så vi ankom sykehuset ca 06, ble sjekket og hadde da 6 cm åpning. Gikk i dusjen, men kjente allerede at riene ble sterkere og kom uten pauser på mer enn Max 1 min. Kom meg fra dusjen og opp i sengen og sa "nå må jeg presse." Siden vannet ikke hadde gått enda var jordmor litt sånn "ja nå går sikkert snart vannet, da kommer hun nok", men jeg måtte presse - m el uten vannavgang, og fulgte instinktet. Jordmor kom til, og skjønte nok alvoret, ringte på en barnepleier. Etter tre pressrier sto lillesøster i åpningen, på fjerde kom hele frøkna.. Kl var 0647, og plopp; der var hun! Vannet gikk aldri, så hun ble født i hel vannhinne, en knapp time etter at vi kom til sykehuset. Stor og god var hun, med 4300 g og 51 cm, men på tross av grei str ble det ingen rifter. Jordmor kalte meg "den ultimate fødekvinne" og jeg tør nesten si meg enig; tre barn har jeg nå fått, i tre fine fødsler uten smertelindring og uten en eneste liten rift. Skjønner jeg er langt heldigere enn mange andre. Når det er sagt: lillesøsters fødsel var uten tvil den vondeste av de tre! Storebror kom og kjapt, men var ikke på langt nær så vondt likevel men nå er vi i mål, og dette var definitivt min siste fødsel. Jeg er lykkelig og stolt over å nå ha tre fine barn. Masse lykke til til dere som venter - snart er det deres tur! Følger med her selv om jeg er i mål, og gleder meg til å lese historiene deres!

Gratulerer igjen :) For en flott fødsel da! Og så kjapp!

Jeg håper at min fødsel blir like kjapp og grei som din :)

Takk for at du delt med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleprinsen vår ble født 20.10.2014 og var 53 cm og 3545 gram! Nå nyter vi tiden med gullet vårt!

Gratulerer med prinsen :)

Nå popper det jo ut unger hele tiden jo hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Trippeltopp og AMMV! 

 

Det høres ut som en grei fødsel Trippeltopp:) I den grad fødsler kan være "greie"...:) Veldig spesielt å bli født med hinna inntakt! Det tror jeg ikke jeg har hørt om før. Betyr det at de blir mindre klemt?

 

Mamsen vil ha nr2: Ja, nå går det unna her:) Og nettopp sånn vil vi ha det. Dette er jo vår måned, så nå skal de ut:) Kjenner at jeg gleder meg mer og mer til å se jenta mi, for hver fødselshistorie jeg leser :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Trippeltopp og AMMV!

 

Det høres ut som en grei fødsel Trippeltopp:) I den grad fødsler kan være "greie"...:) Veldig spesielt å bli født med hinna inntakt! Det tror jeg ikke jeg har hørt om før. Betyr det at de blir mindre klemt?

 

Mamsen vil ha nr2: Ja, nå går det unna her:) Og nettopp sånn vil vi ha det. Dette er jo vår måned, så nå skal de ut:) Kjenner at jeg gleder meg mer og mer til å se jenta mi, for hver fødselshistorie jeg leser :duskedame:

Du, det er faktisk veldig uvanlig at det skjer, og det kalles gjerne at barnet fødes med seiershette/seierslue på. I gamledager mente man at disse barna var ekstra spesielle og ville ha overnaturlige evner el være ekstra heldige.. Heh,. Spesiell er hun for oss uansett😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle dere som har født og fått babyen deres i armene :).

Trippeltopp, så spesielt å oppleve at vannet ikke gikk (eller ble tatt). Har sett bilde av baby født med vannhinnen intakt, og det var utrolig flott og vakkert. Håper vi andre snart kommer etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg også Bamsemams :)

En litt morsom ting har skjedd nå da. Traff en gammel bekjent på butikken her forleden og han var bombesikker på at jeg skulle få jente! Han sa at magen min så ut som en jentemage. Og så idag sa mamma og mormor til meg at jeg hadde jentemage... Er like før jeg begynner å tvile på om ultralyden viste feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gratulasjoner, og prøver å skrive litt fra min fødsel :) 

 

Jeg hadde termin den 15. og dagen før var jeg på svangerskapskontroll, der de fant ut at jeg begynte å få sv.forgiftning. Jeg ble deretter innlagt på sykehuset med en gang, der de overvåket blodtrykket, som heldigvis holdt seg relativt stabilt, så det var ingen fare. Men det ble bestemt at jeg skulle bli der frem til jeg hadde født. 

 

Jeg hadde hatt modningsrier i flere dager i forkant, og ble nå strippet til 2cm. Deretter gikk slimproppen litt etter litt, og modningsriene ble værre. Etter en dag bestemte vi oss for å prøve å sette meg i gang og ga meg 1 pille. Etter det tok det ikke særlig lenger en noen timer før riene begynnte. Jeg var heldig og trengte bare 1 pille, og ingen flere. Jeg ble tatt med på fødestue når jeg hadde 4 cm, og fikk epidural. Da fikk jeg sove litt, helt frem til nedpresset begynte for fullt. Så kom pressriene og ikke lenge etter var jenta født. 

 

Fødselen gikk kjempe bra, begynte kl 10 på kvelden, og var ferdig halv 8 på morgenen. Jeg var rimelig skrall rett etter, men nå føler jeg meg bedre. Hun ble født den 17, to dager over termin. 

 

Alt i alt var det skremmende å plutselig få vite at jeg hadde sv.forgiftning etter et helt ukomplisert svangerskap, men alt gikk heldigvis kjempe bra, og jeg var "heldig" som fikk det så tett opp mot termin. 

 

Nå har jeg jaggu gått ned 13 kilo vann og hevelse!! Uff, jeg var rimelig full av vann mot slutten grunnet sv.forgiftningen. Så føler meg helt ny etter å ha mistet det, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, Embla 93! :) Ja, når du først skulle få sv.forgiftning var det jo bra det kom så seint slik at du på toppen av det hele slapp bekymringer rundt evt. prematur baby. Takk som delte historien din. Det var jo ikke en veldi rask fødsel, men heller ikke av de lengste. Godt det gikk bra og at det tar litt tid med igangsatt fødsel er vel ikke uvanlig. Håper du bare fortsetter å komme deg til hektene, sikkert godt å miste 13 kg vann osv. sånn på kort tid. Kos deg videre med babyen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt helt ut å oppdatere! Her er en min fødselshistorie:

 

Lillegutt kom til verden 12.10.14. Jeg ble satt igang pga sv.diabetes 10. Okt på kvelden med modningspiller og rakk 3 piller til den 11.okt før riene startet kl 13. Jeg lå en times tid i badekar med lystgass og synes dette var god smertelindring. Ny ctg skulle taes og elektrode skulle festes på han, og plutselig gikk vannet med et splasj mot Jordmoren 😝 smertene begynte med ett å gjøre 1000 ganger vondere etter vannet gikk og jeg fikk epidural kl 18. Da hadde jeg hatt korte rier og nesten uten pause imellom, en bivirkning av å bli satt i gang. Jeg fikk en knall god epidural og var oppe og gikk og fikk besøk og skravlet og lo mellom riene👍 når klokken var blitt 03-04 begynte jeg å kjenne press. Jordmor presset med meg men jeg var veldig sliten og veldig redd på dette tidspunktet. Epiduralen virket ikke lenger og smertene var helt forferdelige! Jeg skrek etter all bedøvelse som fantes, og fikk lokalbedøvelse i skjeden. Det viste seg at hodet på lillegutt ikke kom forbi den siste "kneiken" så JM og lege måtte inn og presse opp kanten under riene. Dette gjorde de et par ganger, men lillegutt skle bare tilbake igjen... Det måtte ett klipp og vacum til for å få denne karen ut. Han satt fast med skuldrene når jeg ikke hadde rie, så fikk diagnosen skulderdystoci men alt gikk bra heldigvis. Kl 06 kom han endelig ut, 4,2 kg var han, og hadde navlestrengen 3 ganger rundt halsen. Var litt dramatisk etter fødsel og han måtte ha litt førstehjelp. Men den følelsen å føde sitt barn og få han på brystet er HELT fantastisk! 💙 Jeg sitter igjen men en god følelse etter en ganske dramatisk og tøff fødsel for både meg og lillegutt, men jeg følte jeg var i trygge hender hele tiden.

 

Neste gang hvis jeg får sv.diabetes igjen skal jeg bli satt i gang før termin, jeg vil helst ikke føde barn på 4,2 kg!

 

Gratulerer til dere som har født og lykke til til dere som venter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten! :) Og med vel overstått fødsel! Det hørtes ut som en ganske tøff fødsel for dere begge, men det viktigste er jo tross alt at det endte bra og at du følte dere hele tiden var godt ivaretatt! :) Kos dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg på siste jordmorkontroll idag, 40+1 idag og termin imorgen!!

Lurer på om slimproppen eller deler av den gikk idag tidlig.. kom en stor snørrklatt, men den var helt gjennomsiktig. Må den være rødlig/brunlig/gul?

Har "normalt" med kynnere, de har ikke økt i styrke, blir kanskje litt mer svett enn vanlig av dem da men ikke mer enn det.

Planen for kvelden er vasking av leilighet og sex. Så får vi se om det setter fart på sakene hehe.

Har bevisst holdt meg unna sex i det siste fordi jeg er 100% sikker på at småen kommer om vi har det, og jeg vil at han skal komme når alt er klart her hjemme :) NÅ er alt klart! Så bare kom lille venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææææsj.. Googlet "slimproppen"... Det skulle jeg ikke ha gjort :spy:

:fnise:  :fnise:  :fnise:  var nok den som gikk ja. Bare å hoppe i høyet og la lille komme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg på siste jordmorkontroll idag, 40+1 idag og termin imorgen!!

Lurer på om slimproppen eller deler av den gikk idag tidlig.. kom en stor snørrklatt, men den var helt gjennomsiktig. Må den være rødlig/brunlig/gul?

Har "normalt" med kynnere, de har ikke økt i styrke, blir kanskje litt mer svett enn vanlig av dem da men ikke mer enn det.

Planen for kvelden er vasking av leilighet og sex. Så får vi se om det setter fart på sakene hehe.

Har bevisst holdt meg unna sex i det siste fordi jeg er 100% sikker på at småen kommer om vi har det, og jeg vil at han skal komme når alt er klart her hjemme :) NÅ er alt klart! Så bare kom lille venn :)

Spennende😊 min slimpropp var slik du beskriver. Jeg måtte også Google (blæh!) trodde liksom den skulle se mer ut som en propp og være blodig. Isteden så det ut som at noen hadde spyttet en skikkelig snørrklyse i trusen min😜

 

Lykke til, følger spent med på utviklingen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da skal jeg på siste jordmorkontroll idag, 40+1 idag og termin imorgen!!

Lurer på om slimproppen eller deler av den gikk idag tidlig.. kom en stor snørrklatt, men den var helt gjennomsiktig. Må den være rødlig/brunlig/gul?

Har "normalt" med kynnere, de har ikke økt i styrke, blir kanskje litt mer svett enn vanlig av dem da men ikke mer enn det.

Planen for kvelden er vasking av leilighet og sex. Så får vi se om det setter fart på sakene hehe.

Har bevisst holdt meg unna sex i det siste fordi jeg er 100% sikker på at småen kommer om vi har det, og jeg vil at han skal komme når alt er klart her hjemme :) NÅ er alt klart! Så bare kom lille venn :)

Spennende min slimpropp var slik du beskriver. Jeg måtte også Google (blæh!) trodde liksom den skulle se mer ut som en propp og være blodig. Isteden så det ut som at noen hadde spyttet en skikkelig snørrklyse i trusen min

 

Lykke til, følger spent med på utviklingen her!

 

hehehe ja det så faktisk sånn ut her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jammen i rykk og napp her inne i oktobergruppen i oktober..:S Hadde håpet for oss alle at babyene skulle komme som perler på en snor og at vi alle fikk fødsler overstått innen november..skjønner jo selvfølgelig at det er ønsketenkning..;) Men ingen som kjenner sterke tegn på nær forestående fødsel? Blir litt "ulv, ulv" på slutten derfor vegrer i hvert fall jeg meg for å skrive noe hver gang jeg tenker at "mulig, kanskje fødsel starter i natt som kommer, "..:) Jaja, fortsatt masse lykke til alle dere andre dagsventende!! :) Tar snart med meg alle de vonde stikningene som stråler nedover i glufsa (som "Edel" på TV2 sikkert så fint ville sagt det; D til sengs og håper nok en gang å våkne til tegn på at fødsel er i gang. ;)

Endret av Tredjemann på vei <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ei oppdatering...Onsdag 15.okt fekk vi en stor fin gut på 4250g og 51cm etter en tøff fødsel. Var på overtidskontroll og det vart bestemt at dei skulle ta vatnet sidan eg var ei veke på overtid. Riene starta fort,men var ikkje  særleg effektive. Gjekk og venta på at min kjære skulle komme,og med det samme han kom inn døra auka riene :ler: Sjølve opningstida gjekk relativt fort,men pressriene var dårlege og det tok lang tid å få han ut. Men en UTRULEG deilig følelse når alt var overstått. No har vi vore heime i snart ei veke og prøvar å kose oss så godt vi kan. Men såre bryst er eit problem!! Spesiellt det eine brystet er fryktelig sårt,tårene sprett når eg skal legge han til, og han får aldri tak på første forsøk. Skal ha heimebesøk av helsesøster over helga,håpar ho kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...