Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye Lykkebumpen og Sørlandskjerringa!! :) Høres ut som to gode, ikke så veldig langdryge, men naturligvis vonde fødsler!

 

Her våknet jeg uthvilt og litt skuffet over at baby fortsatt er inni magen og ikke på utsiden..;) Har igjen øket på med vondter i mage og rygg, men nå tør jeg ikke håpe på at fødselen er så like rundt hjørnet likevel. Dvs., så uendelig langt unna er den jo uansett ikke for termin er i morg., men jeg rekker vel å komme meg til timen hos jordmor i morg. for 40-ukers kontroll.

 

Stagnerte det hos deg også Bamsemams74? Leste du skrev den 24.okt at du håpte noe var i gang!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det andre dag over termin og har absolutt ingen tegn på fødsel virker det til. Ingen murringer, ingen press hverken i rygg eller nedover. Kjenner at tårene presser på mer og mer. Går virkelig på psyken løs denne ventingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Lykkebumpen og Sørlandskjerringa!! :) Høres ut som to gode, ikke så veldig langdryge, men naturligvis vonde fødsler!

 

Her våknet jeg uthvilt og litt skuffet over at baby fortsatt er inni magen og ikke på utsiden.. ;) Har igjen øket på med vondter i mage og rygg, men nå tør jeg ikke håpe på at fødselen er så like rundt hjørnet likevel. Dvs., så uendelig langt unna er den jo uansett ikke for termin er i morg., men jeg rekker vel å komme meg til timen hos jordmor i morg. for 40-ukers kontroll.

 

Stagnerte det hos deg også Bamsemams74? Leste du skrev den 24.okt at du håpte noe var i gang!?

 

Ja, her stoppet det opp, men går med masse kynnere, diare og vond rygg. Så håper jo stadig vekk at det ikke er så lenge igjen nå. Kan ikke huske denne vonde ryggen fra sist. Men det kjennes veldig ut som sånn mensmurring i ryggen.

 

Er enig med deg Chrissymamma; nå begynner det å gå å psyken løs. Blir så sliten av å gå å vente og av å være i så elendig form. Enkelte dager har jeg sånn nedpress at jeg knapt kan gå. Samtidig er jeg så sliten at jeg frykter at jeg ikke vil klare en fødsel om det skulle starte seint på kvelden eller tidlig på natta :( Følelsen av at det kommer til å starte på nattestid er også litt stressende, syns jeg. Men jeg har vel egentlig ikke lov til å klage før jeg er på overtid...;)

 

Men nå i dag er jeg så elendig at jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli sjuk. Skikkelig influensafølelse. Tok et par paracett, og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler med deg Chrissymamma og deg også Bamsemams74, forbi termin eller ikke (man ønsker jo ikke å gå over når de andre barna ens har kommet før termin)! Jeg syntes ventingen gikk helt fint frem til den falske alarmen lørdag, men når en først har stålsatt seg på rier og pakket baggen (og barbert leggene og lakket tåneglene som jeg også rakk den morgenen; ), er det skikkelig nedtur og nesten uutholdelig med videre ventetid. Krysser fingrene for snarlige fødsler på oss alle som nå går rastløse og bare venter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de små Sørlandskjerringa og Lykkebumpen! Kan tenke meg det er godt å ha fødselen overstått og bare kunne nyte babyen! Jo flere av disse fødselshistoriene jeg leser jo mer spent blir jeg på hvordan det blir for meg..! Vondt og jævlig blir det vel uansett, men lurer likevel på forløpet. Skummelt å gå i uvisse og vente.. Merker ikke noen spesielle tegn på at fødselen nærmer seg, har bare tidvis nedpress og stigninger i underlivet slik jeg har hatt de siste to-tre ukene. Altså tror jeg at jeg må belage meg på fortsatt venting. Heier på dere andre som også venter, håper det snart braker løs for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var min falske alarm som satte meg i totalt ventemodus og alarmberedskap, Tredjemannpåveg. I tillegg til at kroppen sender signaler så det ryker etter. Dette er jo 4. mann, men ingen fødsler er jo like, eller starter likt uansett. Denne ser definitivt ike ut til å bli lik som den forrige. Da hadde jeg nærmet meg pressriene nå, for han var ute 19.15 denne kvelden. Så jeg har passert datoen for både 2. og 3. mann nå. Mens førstemanns langdistanserekord kan se ut til å stå for fall;)

 

Bifrost: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Man lurer sånn på hvordan forløpet vil bli og hvor lenge det vil ta. Det er disse usikkerhetsmomentene som ligger der og bekymrer meg;) Jeg kvir meg ikke for selve utpressingen, for da ser jeg liksom enden på det. Men, men, vi klarer det bare vi får komme i gang med jobben. Jeg har tenkt å se på det som en lang treningsøkt og glede meg til dusjen etterpå (i tillegg til babyen;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ventingen som er verst. Gruer meg ikke til selve fødselen kjenner jeg for hadde en flott førstefødsel men kjenner at nå er jeg klar til å komme i gang. Få det gjort. Få startet det "nye" livet med 3 som blir 4 og ikke hele tiden leve i uvisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er termindatoen min og den passerer uten fødsel. :) Forrige kom 2 dager over termin så håper på bare 1 dag over denne gang:P Var hos jordmor på 40-ukers kontroll i dag og når jeg spurte damen på 60 år om hun hadde noen gode råd til å få fortgang på fødsel svarte hun at det å ha sex er eneste dokumenterte måte som har vist seg å ha effekt.. Jeg hadde jo lest dette på forhånd, men hadde ikke ventet meg at hun faktisk skulle si det (vant til at de svarer så svevende, type "når fødsel starter er forskjellig og man må bare ta tiden til hjelp bla bla bla..; ) Hun fortsatte med å utdype det hele ved å si at misjonærstilling da var best og at kvinnen burde bli liggende en stund etter mannens utløsning slik at spermen fikk gjøre jobben sin..: ) Dette forutsetter jo at en er moden som hun også pressiserte, men det regnet hun med jeg var etter en helg med murringer og maserier. Jaja, her i huset er vi vel desperate nok til å få fødselen overstått, så kanskje vi følger tipset hennes i kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er termindatoen min og den passerer uten fødsel. :) Forrige kom 2 dager over termin så håper på bare 1 dag over denne gang:P Var hos jordmor på 40-ukers kontroll i dag og når jeg spurte damen på 60 år om hun hadde noen gode råd til å få fortgang på fødsel svarte hun at det å ha sex er eneste dokumenterte måte som har vist seg å ha effekt.. Jeg hadde jo lest dette på forhånd, men hadde ikke ventet meg at hun faktisk skulle si det (vant til at de svarer så svevende, type "når fødsel starter er forskjellig og man må bare ta tiden til hjelp bla bla bla..; ) Hun fortsatte med å utdype det hele ved å si at misjonærstilling da var best og at kvinnen burde bli liggende en stund etter mannens utløsning slik at spermen fikk gjøre jobben sin..: ) Dette forutsetter jo at en er moden som hun også pressiserte, men det regnet hun med jeg var etter en helg med murringer og maserier. Jaja, her i huset er vi vel desperate nok til å få fødselen overstått, så kanskje vi følger tipset hennes i kveld. :P

Det var det jeg og samboeren min gjorde. Jeg hadde hatt masse mensen smerter i mage, bak mot korsryggen og nedover lårene, samt mye nedpress og løs mage i litt mer enn en uke før termin. Så kjente på hele kroppen at jeg var moden. Hadde vell sex med samboeren min ihvertfall annenhver dag (av og til hver dag) den siste uken. Og den morningen jeg våknet til rier og jeg gikk hele dagen med rier som kom hvert 15-20 min og tilslutt om kvelden bestemte oss for å se om sex ville få igang riene, da skal jeg si at det bare var å komme deg på føden fortere enn fy etter det! Og vannet gikk med ett skikkelig plask i bilen...huff. Lillegutt kom da tre dager før termin! Så jeg har troen på at sex virkelig hjelper mot slutten! 👌😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekst og hørselskontroll med lillegutt idag :) Han har kun gått ned 20g så disse melkesprengte jurene mine virker faktisk haha :)

Ellers var alt fint med han. Navlestumpen holder faktisk også på å falle av nå, trodde det var kjempe tidlig men visstnok helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, nå var det veldig stille her.. Satser på at det betyr at alle som har ventet nå har fått, eller er på vei til å få, sine små i armene sine 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er i hvert fall fortsatt én som venter..! :P Er nå andre dagen på overtid og jeg er kjempeutolmodig. Første kom som tidligeren evnt med planlagt ks 1 uke før termin og andremann denne dag 2 på overtid Kl 21.30 på kvelden (av seg selv). Jeg har virkelig ikke lyst å "slå rekorden" med å gå lengst gravid med 3.mann..:( Fulgt jordmorens tips om sex to kvelder nå, men det ser ikke ut til å ha trigget noen ting..:S Hvordan går det med dere andre? :) Masse lykke til nå på innspurten..!! :) ikke mange dagene igjen av oktober gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda jeg og. Femte dagen på overtid og redd dette blir en november gutt. Har ingen tegn på fødsel heller og er rimelig utålmodig for å møte denne mageboeren. Skal ringe sykehuset i morgen for å avtale overtidskontroll på fredag og stygt redd for at jeg må møte på den. Kjenner motet tappes fort nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og venter fortsatt... Hadde termin på torsdag og skal på overtidskontroll nå på fredag... Redd det blir novemberbarn her også :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som fremdeles venter? Sitter spent og leser hver dag, håper på at alt går bra med fødslene deres :)

Det går litt treigt med oppdateringer her på fronten ihvertfall, har endelig fått skiftet visningsnavnet mitt da.

Jeg er ikke flink på å skrive fødselshistorier, men skal prøve litt.

 

Våknet ca kl 00.30 den 24/10 av at jeg hadde noen rare kynnere som gav meg sterke menssmerter, tenkte ikke så masse over det og klarte å duppe litt imellom dem for det var litt tid mellom dem.

Etter en liten times tid så våknet jeg igjen og nå var de så vonde at jeg ikke klarte å sove mer, de hadde begynt å komme mye tettere også.

Satte meg inn i stuen og surfet litt på pcen, tenkte at "jaja, dette kommer nok til å gi seg snart". Men det gjorde det altså ikke...

Sendte melding til mamma kl 03.30(hun skulle være barnevakt for småen på 4år) og skrev at "Da ser det ut til at det har begynt"! Jeg ville ikke ringe og vekke henne i tilfelle det ikke var noe og håpte egentlig litt på at hun ikke svarte, men det gjorde hun og spurte om hun skulle komme. Sa at hun ikke trengte å komme med en gang, skulle først ta å telle kynnerne med en rieteller. Etter en halvtime med telling så var det så og si nøyaktig 5.30min mellom hver ri og de varte i 1min, de var også begynt å bli er enn ubehagelige men ikke så vonde at det hastet. Mamma var på vei.

 

Klokken 05.30 bestemte jeg meg for å ringe til KK bare for å høre om jeg skulle komme på en sjekk eller noe, nå var riene blitt slik at jeg måtte puste ganske godt igjennom dem og klarte ikke å gå når de kom.

Pga lang reisetid(40minca) så sa hun at jeg kunne jo komme på en sjekk om jeg ville det selv. Da sa jeg at jeg ville det. Vekket så mannfolket og sa at vi måtte komme oss avgårde.

 

I bilen på vei ned så hadde jeg heldigvis tatt med meg en bøtte, for nå satt jeg og spydde som en gris for de var blitt så vonde :( 06.30 kom vi inn, de sjekket meg og jeg hadde 4-5cm åpning.

 

Jeg sa jeg ville ha epidural så fort som mulig for jeg hadde da nesten ikke sovet på 2 døgn og var rimelig trøtt! Klokken 8 ca satt de den og jeg fikk endelig slappet litt av :) Men ikke så lenge som jeg ville.. for ca kl 10.45 var det full åpning og jeg lå og gaulte av riene som haglet på.

 

Mange tror at epiduralen tar vekk absolutt all smerte, men den slutter eller har liten effekt når du har full åpning og pressingen skal begynne.

 

Ba selv om at de skulle ta vannet for nå hadde jeg fått nok, ville bare bli ferdig med dette og få lille gutten min på brystet. De tok vannet og jeg fikk pressrier fra en annen verden! Jeg hadde ikke pressrier med førstemann så dette var helt vilt for meg.

Jeg kjente godt at han ble presset langt nedover hver gang jeg presset, men jeg turte ikke å presse helt til fulle fordi det sved så sinnsykt i skjedeåpningen. Jeg kunne sikkert presset han ut på 4 pressrier, så sinnsykt sterke var de.

Kl 11.33 klarte jeg ikke å holde igjen på en pressrie og da skjøt han ut av meg med et skrik fra både meg og han hehe. Sååå deilig å høre at han skrek med en gang :)

 

Fordi jeg faktisk klarte å holde litt igjen på pressriene så ble jeg langsomt utvidet i skjedeåpningen, så jeg revnet faktisk ikke mer enn en bitteliten rift på innsiden av den ene kjønnsleppen. Jordmor sa hun kunne sy ett pyntesting men jeg ba henne la være.

 

Lille Christoffer var 3650g og 52cm lang, Masse mørkt hår, lange fingre og kjempestore føtter hehe.

Storebroren var kun 2850g da han ble født så det var nesten 1kilo i forskjell på dem! Men jeg revnet altså ikke noe nevneverdig :)

 

1 time etterpå var jeg oppe og gikk, ble tilbudt rullestol for å bli flyttet til 3 mannsrommet jeg skulle på men takket pent nei, følte meg faktisk helt fin og rask. Fikk en kommentar om at jeg så uforskammet bra ut etter en fødsel haha.

 

Da jeg ble plassert på dette 3 mannsrommet så sa jeg at jeg ville hjem, for et rom med tettere luft skal du lete lenge etter! De var så bastante på at jeg MÅTTE være der ihvertfall en natt at de fikset ett 2 mannsrom til meg istedet. Der var det mye bedre luft og plass så da sa jeg greit, 1 natt men ikke mer!

 

(jeg har astma og støvallergi, derfor jeg var så pirkete på rommet, fikk seriøst ikke puste der og satt bare å gråt stille. Teite barselstårer hehe)

 

Ble litt langt alikevel dette her ja.. Håper dere forstår skrivemåten min da :)

Endret av Mamsen med 2 gutter!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mamsen med 2 gutter :-). Fin historie å lese. Her er det med det samme, 6 dagen på overtid nå. Ringte på sykehuset i dag og fått time til overtidskontroll i morgen. Er veldig spent på denne og hva de kommer til å si og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gratulerer i bøtter og spann til deg Mamsen med 2 gutter!  :babygutt:  :)  Regner med du koser deg stort med familien nå.  :)

 

Lillemor er fortsatt inni magen her, termin i dag faktisk.  :heiajente: Føler meg fortsatt i fin form, litt øm i korsryggen er det eneste jeg kan klage på. Ble litt skremt i går kveld, trodde nesten at noe var på gang da det plutselig ble høy aktivitet i magen med frøkna som sparket noe voldsomt og stramme, tette kynnere. Men det ga seg etter ca 20-30 min og har ikke merket mer til det siden. Er overbevist om at det blir november før hun finner det for godt å melde sin ankomst! 

 

Slitsomt å gå og vente på dette viset, men vi får bare holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kosser meg masse :) Nå venter jeg bare på at den verste ømheten på brystvortene skal gi seg, så er alt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine ører hørtes det ut som en fin fødsel, Mamsen med 2 gutter (selv om oppkast osv. ikke vitner om at en har det særlig fintvi øyeblikket; ) ! Og heldig med at du var så raskt i god form igjen etter fødselen! Ømme brystvorter kommer seg nok også ila de neste dagene! Kos dere masse videre med lillebror!! :)

 

Chrissymamma, Bifrost og Filursen: da ser det ut som det er opp til oss 4 + kanskje noen få til (!?) å gi innhold her på forumet disse få dagene som gjenstår av oktober da..:P Håper det går fint med Bamsemams 74 også som ikke far skrevet nå så håper det betyr hun er i lykkerus over endt fødsel!? :) Jeg er så rastløs i denne ventetiden og er stadig inne for å se etter oppdateringer fra dere andre - tvitvi!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en fin fødsel egentlig, ingen komplikasjoner og jeg hadde god kjemi med jordmødrene. Jordmødrene i flertall fordi det var med en jordmorstudent, en mann faktisk :) Men det gjorde ingenting, han var kjempe flink og veldig støttende hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en fin fødsel egentlig, ingen komplikasjoner og jeg hadde god kjemi med jordmødrene. Jordmødrene i flertall fordi det var med en jordmorstudent, en mann faktisk :) Men det gjorde ingenting, han var kjempe flink og veldig støttende hele tiden.

Kan jeg spørre om hvor du fødte hen? Jeg fødte på Ahus og der var det også med en mannlig legestudent på fødselen min.

 

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det var en fin fødsel egentlig, ingen komplikasjoner og jeg hadde god kjemi med jordmødrene. Jordmødrene i flertall fordi det var med en jordmorstudent, en mann faktisk :) Men det gjorde ingenting, han var kjempe flink og veldig støttende hele tiden.

Kan jeg spørre om hvor du fødte hen? Jeg fødte på Ahus og der var det også med en mannlig legestudent på fødselen min.

 

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

 

Fødte på KK i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det oktoberbaby på meg:) jenta kom 29.10 kl . 17.42. Fin fødsel:) skal skrive mer senere!

Gratulerer Bamsemams :) Jeg visste det måtte være pga baby at du har vært litt stille her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det oktoberbaby på meg:) jenta kom 29.10 kl . 17.42. Fin fødsel:) skal skrive mer senere!

Gratulerer så mye!! :)) Godt du opplevde det som en fin fødsel også! Kos deg med din lille datter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...