Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3


Caliope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg og gruer meg til enda mindre søvn enn det jeg allerede får nå :( Men sånn er det bare dessverre. Skulle ønske det fantes sovetabletter til gravide. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye biscolata!! :) Du har all grunn til å være stolt, både av deg selv og din lille sønn! :))) Også var du heldig som fødte 3 dager før termin og slapp å gå over..! ;)

 

Blir kjekt å følge med inne på siden her fremover nå som alle oktoberbarna gjør seg klare til å komme ut! :) Må idog innrømme det er litt kjipt å neste være "sistemann" med termin 27.okt, for må vel heller belage meg på en november-baby..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye biscolata!!:)

Idag er det mindre kynnere her og har ikke murringer! Var litt bekymret i går, men tror nok det var falsk alarm;) Termin 29/10, så kan godt vente litt til før det skjer noe!

Ønsker alle en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som anonym her inne så sikkert ikke så lett å huske eller kjenne meg igjen. Men skriver fordet.

Jeg hadde termin 9 oktober. Natt til 30 sept gikk slimpropoen og turne begynte å komme smått utover dagen. Sent på kvelden hadde det tatt seg opp så det var best å dra(med tanke på at storesøster kom fort) vi har 1 time reiseveg. Når vi kom frem var det kun 2 vm åpning, ble lagt på rie observering og de tok seg bare opp så vi fikk bli. Så fra kl 01.00-04.00 hadde jeg 2 cm. Da økte det til 4 når jeg ble sjekket kl 5. Ny sjekk 08.40 fortsatt 4 cm og jeg ble rimelig lei. Det var da det plutselig skjedde, jordmor foreslo at jeg skulle masserebrystvortene mellom hver rie i en halvtime for å få mer effektive rier og det som skjedde da ga alle hakeslep(spesielt legestudenten som ikke skulle være med på fødselen) pressriene kom etter en runde massering. Så vår lille prinsesse kom i rakett fart 08.52 1 oktober. Nå er vi kommer hjem og bare koser oss 😃

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som anonym her inne så sikkert ikke så lett å huske eller kjenne meg igjen. Men skriver fordet.

Jeg hadde termin 9 oktober. Natt til 30 sept gikk slimpropoen og turne begynte å komme smått utover dagen. Sent på kvelden hadde det tatt seg opp så det var best å dra(med tanke på at storesøster kom fort) vi har 1 time reiseveg. Når vi kom frem var det kun 2 vm åpning, ble lagt på rie observering og de tok seg bare opp så vi fikk bli. Så fra kl 01.00-04.00 hadde jeg 2 cm. Da økte det til 4 når jeg ble sjekket kl 5. Ny sjekk 08.40 fortsatt 4 cm og jeg ble rimelig lei. Det var da det plutselig skjedde, jordmor foreslo at jeg skulle masserebrystvortene mellom hver rie i en halvtime for å få mer effektive rier og det som skjedde da ga alle hakeslep(spesielt legestudenten som ikke skulle være med på fødselen) pressriene kom etter en runde massering. Så vår lille prinsesse kom i rakett fart 08.52 1 oktober. Nå er vi kommer hjem og bare koser oss Anonymous poster hash: 82677...f63

Wow, da har jeg hørt at det går an også..! ;D Gratulerer med prinsessen og takk for at du delte historien din! :)) Håper ikke den raske slutten førte til at du revnet altfor mye da..er jo ikke alltid så greit om det går for fort på slutten heller! Uansett, bra dere er vel hjemme og fortsett å kose dere sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått en del kommentarer om at magen har sunket enn del og jeg ser det selv også.

Kjenner også at småen ligger kjempelangt nede, har murringer som kommer og går, ofte kynnere og masse stikninger i skjeden. I det siste har jeg hatt en del tyntflytende utflod, men idag har det begynt å bli litt fastere slim. (unnskyld for ekle detaljer). Håper virkelig ikke at det er slimproppen som begynner å gå, flytting om 2 dager! Pliiis hold deg inne til da lillebror, pliiis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en herlig liten prins i natt kl 04.

Og dette helt uten bedøvelse lov å være litt stolt da 49 cm og 3145 cm

 Så flott! Gratulerer med prinsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye biscolata!! :) Du har all grunn til å være stolt, både av deg selv og din lille sønn! :))) Også var du heldig som fødte 3 dager før termin og slapp å gå over..! ;)

 

Blir kjekt å følge med inne på siden her fremover nå som alle oktoberbarna gjør seg klare til å komme ut! :) Må idog innrømme det er litt kjipt å neste være "sistemann" med termin 27.okt, for må vel heller belage meg på en november-baby..:/

 Du får trøste deg med at det er noen av oss som er etter deg også...;) 30.10!!!!! :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som anonym her inne så sikkert ikke så lett å huske eller kjenne meg igjen. Men skriver fordet.

Jeg hadde termin 9 oktober. Natt til 30 sept gikk slimpropoen og turne begynte å komme smått utover dagen. Sent på kvelden hadde det tatt seg opp så det var best å dra(med tanke på at storesøster kom fort) vi har 1 time reiseveg. Når vi kom frem var det kun 2 vm åpning, ble lagt på rie observering og de tok seg bare opp så vi fikk bli. Så fra kl 01.00-04.00 hadde jeg 2 cm. Da økte det til 4 når jeg ble sjekket kl 5. Ny sjekk 08.40 fortsatt 4 cm og jeg ble rimelig lei. Det var da det plutselig skjedde, jordmor foreslo at jeg skulle masserebrystvortene mellom hver rie i en halvtime for å få mer effektive rier og det som skjedde da ga alle hakeslep(spesielt legestudenten som ikke skulle være med på fødselen) pressriene kom etter en runde massering. Så vår lille prinsesse kom i rakett fart 08.52 1 oktober. Nå er vi kommer hjem og bare koser oss

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

 Gratulerer med veslejenta! Høres ut som en grei fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 oktober 08.52 kom vår prinsesse til verden. Kan fortelle mer om fødselen som gikk i rekordfart når vi kommer hjem 😊

 

Anonymous poster hash: 82677...f63

Gratulerer 💛
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å være på overtid altså!! Lurer på hvor mange dager det blir. Jeg er 2. Gangs og trodde derfor jeg skulle føde før 2. Oktober. Får satse på at det skjer noe i løpet sv helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en herlig liten prins i natt kl 04.

Og dette helt uten bedøvelse lov å være litt stolt da 49 cm og 3145 cm

Gratulerer så mye! Synes og du kan være stolt at du klarte det uten bedøvelse! Kos deg masse nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver som anonym her inne så sikkert ikke så lett å huske eller kjenne meg igjen. Men skriver fordet.

Jeg hadde termin 9 oktober. Natt til 30 sept gikk slimpropoen og turne begynte å komme smått utover dagen. Sent på kvelden hadde det tatt seg opp så det var best å dra(med tanke på at storesøster kom fort) vi har 1 time reiseveg. Når vi kom frem var det kun 2 vm åpning, ble lagt på rie observering og de tok seg bare opp så vi fikk bli. Så fra kl 01.00-04.00 hadde jeg 2 cm. Da økte det til 4 når jeg ble sjekket kl 5. Ny sjekk 08.40 fortsatt 4 cm og jeg ble rimelig lei. Det var da det plutselig skjedde, jordmor foreslo at jeg skulle masserebrystvortene mellom hver rie i en halvtime for å få mer effektive rier og det som skjedde da ga alle hakeslep(spesielt legestudenten som ikke skulle være med på fødselen) pressriene kom etter en runde massering. Så vår lille prinsesse kom i rakett fart 08.52 1 oktober. Nå er vi kommer hjem og bare koser oss Anonymous poster hash: 82677...f63

Du verden så raskt det gikk! Gjør vondt å tenke på det, synes jeg. Uansett, gratulerer så mye og kos deg masse med enda en liten jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg falt i ei trapp for et par timer siden... Vi var på tur å dra hjem fra besøk hos noen. Mistet fotfeste, falt bakover og skled noen trinn. Fikk vondt øverst på venstre skinke og nederst i ryggen på venstre side, samt høyre underarm. Ble kjemperedd! Er nå øm og blå på venstre skinke og litt skrubbsår på underarmen, men ellers ingen smerter. Så tror det var de to plassene som fikk den verste støyten.

 

Har kjent bevegelser i magen etterpå, heldigvis og tror jo det har gått veldig fint :-) Men ikke noe hyggelig opplevelse. Er 37+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg falt i ei trapp for et par timer siden... Vi var på tur å dra hjem fra besøk hos noen. Mistet fotfeste, falt bakover og skled noen trinn. Fikk vondt øverst på venstre skinke og nederst i ryggen på venstre side, samt høyre underarm. Ble kjemperedd! Er nå øm og blå på venstre skinke og litt skrubbsår på underarmen, men ellers ingen smerter. Så tror det var de to plassene som fikk den verste støyten.

 

Har kjent bevegelser i magen etterpå, heldigvis og tror jo det har gått veldig fint :-) Men ikke noe hyggelig opplevelse. Er 37+1 i dag.

 

Oi, stakkars deg! Heldigvis er de små veldig godt beskyttet inni magen der! Det er nok deg det har gått verst utover. Man har jo virkelig nok med de plagene man allerede har som gravid! Ta vare på deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått en del kommentarer om at magen har sunket enn del og jeg ser det selv også.

Kjenner også at småen ligger kjempelangt nede, har murringer som kommer og går, ofte kynnere og masse stikninger i skjeden. I det siste har jeg hatt en del tyntflytende utflod, men idag har det begynt å bli litt fastere slim. (unnskyld for ekle detaljer). Håper virkelig ikke at det er slimproppen som begynner å gå, flytting om 2 dager! Pliiis hold deg inne til da lillebror, pliiis!!!

Veeeldig likt som jeg hadde det noen dager før fødte 👌😁

 

Anonymous poster hash: 59f59...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg i køen og er lagt inn med vannavgang. Ingen rier enda. Termin 23/10. Spennende..

 

Anonymous poster hash: 48475...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med de små til biscolata og anonym (som fødte 01.10)!  :babygutt:  :babyjente: Kos dere masse med familien deres i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg i køen og er lagt inn med vannavgang. Ingen rier enda. Termin 23/10. Spennende..

 

Anonymous poster hash: 48475...ad3

Lykke til!!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg i køen og er lagt inn med vannavgang. Ingen rier enda. Termin 23/10. Spennende..

 

Anonymous poster hash: 48475...ad3

Lykke til! :) Er 1 dag før min termin det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da sniker jeg i køen og er lagt inn med vannavgang. Ingen rier enda. Termin 23/10. Spennende..

 

Anonymous poster hash: 48475...ad3

Lykke til!!  :blomst:

 

 Ja, lykke til! Helt greit med køsniking, jeg har gjort det mange ganger;) Hadde termin samme dag som kusina mi med nr. 2. Jeg fikk 10 dager før og hun ble satt igang 14 dager på overtid... Med sistemann fikk jeg tre dager før, mens ei av de beste venninene mine gikk 8 dager over og fikk tre dager etter meg, altså på min termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere som har noe på gang. Men ingen får liv til å snike i køen mer nå :) Jeg vil helst ikke ha flere dager på overtid.... Men det blir det heeeelt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...