Gå til innhold

IKM uke 31


trøndermammasnart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var sååå nær ved å teste i dag tidlig. Gleder meg til i morgen! Jeg sa til samboeren forrige helg at jeg kom til å teste på torsdag. Han sier han ikke tenker så mye på det før jeg eventuelt forteller om en positiv test. Jeg har også litt lyst til å gjøre noe ut av det, men vanskelig å vite hva. Jeg har også en glutenallergiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27 av 35 i syklusen i dag, og det er alt jeg vet. Skjønner meg ikke på når jeg har EL (eller, appen jeg har sier jo noe om det), og skjønner ikke hva dpo betyr. Noen som vil forklare? Førstegangsprøver og en smule uviten:p Men, vi teller ikke noe særlig på dager, og har sex når vi vil (som uansett er hver/annenhver dag), så tror ikke vi har bomma på EL. Noen smarte som har noe smart å si? Jeg er så spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) det er ikke like godt å forstå alle disse forkortelser - dpo= days past ovulation. Altså dager etter EL. Dagen etter EL er 1 dpo osv:) ellers er det vanlig å ha en lutealfase (perioden mellom EL og mens) på 10-16 dager. Denne skal være fast for hver syklus, mens det er perioden mellom mens og EL som kan variere for de med ustabile sykluser. De beste måtene, syns jeg, å finne ut når en har EL er digitale tester fra Clearblue i kombinasjon med temping (måling av basaltemperatur) gjennom syklusen. Lykke til - håper jeg klarte å gjøre deg litt klokere;)

 

Så lenge dere legger inn aksjer minst annenhver dag skal dere jo uansett klare å treffe, men ting tar tid - det vet jeg dessverre alt om:(

Endret av Piasawa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Piasawa, det hjalp litt:) det vil si at jeg, ut i fra appen, er ca. 6 dpo. Da veit jeg det:) til deg og alle andre; er helt enig i det som skrives om symptomleting. Jeg har vært så sykt sulten i det siste, og er fremdeles sulten selv om jeg ikke klarer å spise mer. Har aldri hatt det sånn før, fpr er ingen storspiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra:) Jeg har vært småspist hele dag fordi jeg har vært små-kvalm. Men det tror jeg ikke jeg kan skylde på noe annet enn varmen:P men hva ebber kan vi gjøre enn å analysere symptomer frem til teste-tid? :) når tenker du å teste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat:p Veit ikke jeg, jeg tenkte at det ikke er noe vits før etter IKMdaton, men ser jo her at dere tester i forhold til dpo. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sikkert EL samme dag, for jeg er og 6 dpo :) jeg tester 9-10 dpo - altså lørdag/søndag. Men det er jo bare fordi jg ikke klarer holde meg lengre, hihi. Bra hvis du klarer å holde deg til IKM, det er imponerende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt test, den var negativ :-( Er jo fortsatt håp, men tviler veldig. Blir en test til på lørdag tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er jo det da :) man blir litt gal av alt på nett! Leser jo om mange som tester positivt tidlig. Men googlet litt i sta 😂 og er mange som har fått negativ 10 dpo og positiv f eks 12 dpo eller senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å vente:) Er uansett ikke hjemme på lørdag, og orker ikke kjøpe ny dyr test når jeg har fire tester ventende hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med symptomleting hos dere da? Her er boobsa fortsatt supervonde, og nå har jeg begynt å få en del hvit utflod, og er veldig gretten og bjeffete:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er gode tegn Piasawa ;)

 

Her er jeg fortsatt kjempe oppblåst og har en del utflod, men spørs om det heller er tegn på TR.

 

I går på jobb, drev jeg med noe og fikk plutselig blodsmak i munn. Jeg var sliten, men pleier ikke få det fordet. Men kan hende det var tilfeldig også da :-/

 

Utenom det så føler jeg meg helt normal og har egentlig gitt litt opp denne mnd :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp enda! det er ikke over før tante fy kommer på besøk, og ingen av oss har IKM før neste uke :D det er ikke alle som har så masse symptomer heller, men metallsmak/blodsmak i munnen er vel et tegn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, skal ikke gi opp helt ;) Er jo fortsatt muligheter :)

 

Er jo egentlig et tegn det ja, så får håpe det var et tegn på graviditet og ikke bare lureri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...