Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å i dag blir en skikkelig dårlig dag. Svigers passet minsten mens vi var på spa. Han må sove maks 1 time. Helst kortere på dagen for at ikke det skal gå ut over nattesøvn. Gjett hvem som lot han sove til han våknet? Og gjett hvem som våknet 05.15? På min ståoppdag i helga. Er helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i dag blir en skikkelig dårlig dag. Svigers passet minsten mens vi var på spa. Han må sove maks 1 time. Helst kortere på dagen for at ikke det skal gå ut over nattesøvn. Gjett hvem som lot han sove til han våknet? Og gjett hvem som våknet 05.15? På min ståoppdag i helga. Er helt ødelagt.

Huff *flux*, det var dårlig gjort må jeg si! Jeg våknet nå halv 9 men sønnen min sover enda (ved siden av meg vel og merke). Det er høyst uvanlig at han sover så lenge! Så jeg var heldig på min stå-opp dag! :P Men nå blir det vel bare rot med dagsovinga da!

 

Igår avslørte mamma meg, vi skal dit å feire bursdagen hennes idag, får helstekt indrefilet av okse, så da jeg spurte: "kan du steke kjøttet godt imorgen?" skjønte hun det med en gang! Jaja, like greit at hun vet så vi kan få litt ekstra barnevakt de neste ukene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Heldig du lulusen. Vi sover aldri lengre enn 07. Men 05 er umenneskelig. Takk og pris for barneTV. Begynner å bli litt bedre nå. Han er jo egentlig grei. Og jeg er veldig hormonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i utdrikningslag i går (alkoholfritt, så hadde ikke det å bekymre meg for) i dag er jeg skikkelig utslitt. Tar på å styre på en hel dag selv om jeg ikke var med på alt. Hadde gitt beskjed om at jeg var sykemeldt frem til fredag og kunne ikke være med på for fysiske ting.

 

Ellers har puppene blitt SUPER ømme, nesten sånn at jeg ikke klarer å ha bh på, men uten hadde sikkert vært værre :P

 

I morgen er første dag på jobb denne måneden, spent på hvordan det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en CB test i dag, den viste gravid 3+. Hm...lurer på om jeg er litt lengre på vei enn det jeg tror selv. Ifølge kalenderen min skal jo være 4+2. Har dere peiling på dette? Syns dette erså forvirrende. Ellers har jeg blitt litt ømme på puppene, yeeyyy for symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en CB test i dag, den viste gravid 3+. Hm...lurer på om jeg er litt lengre på vei enn det jeg tror selv. Ifølge kalenderen min skal jo være 4+2. Har dere peiling på dette? Syns dette erså forvirrende. Ellers har jeg blitt litt ømme på puppene, yeeyyy for symptomer :)

Har lest om flere som har fått gravid 3+ i uke 4, da produserer du vel mye HCG! :) Hvis ikke du er lengre på vei, eller at det er flere inni der :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Hvordan er formen? Og hvordan går det i matveien?

Er til tider udugelig kvalm, og ikke veldig glad i mat om dagen!

Har sååå lyst på sushsi og spekemat! Spiste sushsi med laks her om dagen, og det var såååå sykt godt!

 

Middagstips tas forresten imot med stort takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:) 

 

Julibaby10, formen her er ikke så mye og skryte av! Det eneste jeg har lyst på til frokos er brødskive med nugatti (!!) selvom jeg er kvalm:( merkelig nok;) 

Middagslaging og spising er ikke mitt felt heller om dagen. Blæh! Måtte det bare bli bedre snart! 

 

Jeg drømte om OST i alle farger og fasonger inatt! Åh! Det har jeg helt utrolig lyst på:)! Og sushi, men det tenker jeg at jeg kan spise (hvertfall en redigert versjon;), så det er liksom mer greit:) 

 

Ellers så må jeg virkelig passe på så jeg holder meg innenfor kaffekvoten min. Blir fort en kopp eller 2 for mye.

 

Middagstips herifra er helt umulig! Jeg har virkelig ikke lyst på NOE! usj!

 

Ellers så har jeg meldt meg på gravid pilates eller yoga, er ikke helt sikker hva det var, kanskje det var en kombinasjon av de to;) Men det skal jeg hvertfall fra august! Det går over 6 eller 8 uker, 2 ganger i uken:) Det blir kjempe spennende! Nå tvinger jeg meg på trening , styrke, 2 ganger i uken, itillegg til at jeg går endel tur. så det blir jo super spennende å prøve! 

 

Noen av dere som har prøvd noe slikt?:)

 

FInfin dag til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer! Har ikke vært her inne på noen dager nå. Grautlerer og velkommen til dere nye :D Artig å se at denne gruppa blir så stor :D

Siden sist har kvalmen utvilket seg til å være absolutt hele tiden og sterkere enn tidligere. I går var første dagen jeg la merke til at noen lukter er helt uutholdelige. Sulten er jeg også hele tiden, men det er ingenting jeg kan (intoleranser for "alt") eller vil spise. Og en gang i går og en gang i dag har jeg hatt tynt med blod på papiret. Knakk sammen i gråt i går da jeg så det først. I dag sier jeg til meg selv  at dette er ikke noe jeg kan gjøre noe med så jeg krysser fingrene så lenge symptomene er på plass også fikser jeg meg en legetime. Nå er det dessuten bare en uke til første kontrolltime og ultralydtime dagen etter :) 

Nå vet nesten hele min familie om lille nurket, så det har bare å gå bra nå! 

Hører det er mye kvalmer ute å går. Selv om jeg ikke har noe særlig overskudd selv, sender jeg masse positiv energi til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også blødd i dag - på papiret når jeg tørker meg og litt i truseinnlegget. Supernervøs.. Hadde skikkelig mensmurring i går kveld og i natt, så vet ikke om det Skal til legen på torsdag, så tror jeg venter til da om det ikke kommer mye mer blod. Symptomene er her fortsatt, super ømme pupper, ingen matlyst og trøtt - satser på det er et bra tegn.

 

Hatt første dag på jobb denne månaden i dag, gikk fint på jobb, men er ganske utslitt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine-phine og 83jenta- håper det er en uskyldig blødning dere har hatt! Leser om mange som blør uten at noe er galt, så krysser fingrene for at det gjelder dere og!

 

Idag har kvalmen vært ekstrem hele dagen, vil ikke gå inn på hva som skjedde på jobb idag for det tror jeg ikke jeg kan skrive pga taushetsplikt osv, men endte opp med at jeg spøy i vasken på kontoret mitt! Heldigvis ingen som oppdaget meg. Vil ikke dele det med noen arbeidskollegaer enda. Men har noen beinharde dager på jobb for tiden og nå teller jeg dager til ferie.. Kun 6 arbeidsdager igjen. Ligger slått ut på sofaen og prøver å samle krefter ikveld! Hard dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper, men legen min sa at det var typisk (gåsetegn) å ha blødninger i uke 6. Hun sa det kunne komme en sen festeblødning og/eller slimhinnene var skjøre. Vet ikke hvilken uke dere er i, men greit å ha i bakhodet likevel?

 

Formen her er laber. Er uggen, men kvalmen er ikke værst. Det er at jeg er så hinsides tiltaksløs og sliten hele tiden. Ligger kun på sofaen dagen lang, og jeg kjenner at det er ikke bra. Jeg orker ingenting!

Har takket nei til et bryllup i familien til helga også, for jeg kommer ikke til å greie å holde ut middagen engang.

 

Matlysten er litt sånn rar :P Har ikke lyst på noe, men må ha noe likevel. Kan være kvalm men likevel ha i meg en brødskive med nugatti (jeg spiser aldri nugatti). Blir gjerne kvalm etter å ha spist.

 

Har medfølelse med dere som kaster opp og likevel står på jobb! Hold ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her er grei...
Det er disse luktene, og jeg må ha noe i magen og munn hele tiden. Har jeg ikke det kommer kvalme, brekninger og oppkast kastet etter meg, så her har jeg valget :-(
Så jeg fungerer som vanlig, bare det at jeg "spiser" no hele tiden. Den dagen dette er borte kommer jeg til å bli så lykkelig! Gravid - UTEN ekkel smak i munn som gjør at jeg må spy... At det skal være sånn, så rart? Og jeg elsker jo gode lukter som skyllemidler, vaskemidler, godlukter og lignende til vanlig, men nå er det helt forferdelig. All matlukt er helt greit, foreløpig ;-)
Nå har jeg bikka 8 uker, det var nesten en litt stor milepæl det, utenat jeg vet helt hvorfor? Hver uke er vel kanskje det?
Leste at sted at i uke 8-9 er den lille i magen stor som et jordbær... Hvor stor er en jordbær egentlig? :laugh:

 

Frykta at kvalmen skulle komme i uke 6-7 o-g være på sitt verste da. (da var jeg i full jobb, nå er jeg 8+1 og ferie i tre uker) Så da kan jeg være "dårlig" i uke 8,9 og 10 da ;-) Jobb igjen i uke 11... Er faktisk litt stolt som har klart å kontrollere kvalmen, enn så lenge, og klart å jobbe :-) Sist svangerskap var jeg sengeliggende og holdt ikke igjen på noe som helst... Men det er vel i uke 8-10 kvalmen kommer som verst? Merket det litt i dag, at jeg holder meg i mindre og mindre perioder :-)
Huff, hvorfor MÅTTE jeg vaske sofatrekkene (!!) nå hater jeg lukta av skyllemidlet, og ikke nok med det, men solkrem, har alltid elska lukta av solkrem, det lukter så godt... Nå kan jeg ikke fordra det, og innimellom klarer jeg nesten ikke å være nær barnet etter barnehagen, haha!
Skal bli godt å komme over disse litt rare plagene ....... (er det bare meg som reagerer på sånne type lukter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reaksjonen på lukter er ille her og KapteinSabeltann-mamma! Alt må lukte nøytralt! Og kjenner meg veldig igjen i det med etter-barnehage lukta! Blææ! Kan jo ikke dusje han hver dag heller selv om jeg må innrømme at jeg har lyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg fått første spørsmål om jeg er gravid. Hurra. Er jo bare 6+3. Må jeg flytte inn i telt nå for å holde det skjult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er faktisk helt topp. Eneste er super trøtte nesten 24/7. Vi har også letta litt på "hemmeligheten" så de nærmeste vet det. Var kanskje litt for tidlig til å si det til guttungen på 8 år, men han har digre øyne og øre. Han ble veldig glad for å bli storebror, og veldig stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke på topp her. Matlysten er fortsatt fraværende, ømme pupper er her også, men det er murringer og blødning som er det verste. Følte jeg blødde ganske mye i natt, så har vært hos fastlegen for å måle hcg i dag, skal tilbake på torsdag. Heldigvis mindre blødning nå enn tidligere/i natt, så håper det ikke er over og ut for vår del.

Etter å ha pratet med mannen og sjefen endte jeg opp med å ta kontakt med ivf-avdelingen også, så får komme inn i morgen til sjekk der. Da får jeg/vi dommen...

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ser at mange har fått blødninger her. Jeg fikk min i dag :( Ikke noe særlig dette her, jeg hadde skikkelig mensmurring i går, men det varte ikke så lenge. I dag på jobb kjente jeg at jeg var litt våt på trusa, gikk på do og sjekket, det hadde det kommet blod :( Ikke frisk blod, men sånn typisk rosa/brun ish :( Sorry detaljer....håper fortsatt at det går bra her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drister jeg meg til å melde meg inn her også.....har fulgt med tråden en stund.

Jeg har termin 2. feb og er 8+3 i dag. Fikk gledelig nyhet av legen i dag, hcg -verdiene mine steg fra 50000 (16/6) til 68000 (19/6). Så da er jeg litt mindre bekymret.

Jeg hadde MA i oktober og SA i mars så klarer ikke helt å glede meg over graviditeten enda.

 

Symptomer- uggen, ømme bryster, småkvalm-spiser ofte, litt hormonell, trange bukser-vanskelig å skjule nå...

 

Har to barn på 8 og 10 fra før, venter lengst mulig med å fortelle det til dem.

 

Krysser fingrene for dere med småblødninger- håper virkelig det går den riktige veien.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med blødninger, håper det ikke er noe galt :-(

 

 

Velkommen 2store gull+1lite? :-)

Det er en dag mellom "oss", hehe det hørtes egentlig feil ut, men jeg er 8+2 i dag :-)

 

Dere, kan jeg male? Har så lyst til å male en kommode, og kjøpt sånn slitesterk maling, men det er kanskje litt dumt? Vil egentlig male kjøkkenet også... :-/ tenker at det er bra å gjøre det på sommeren da vi får lufta skikkelig, men det er kanskje ikke så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er faktisk helt topp. Eneste er super trøtte nesten 24/7. Vi har også letta litt på "hemmeligheten" så de nærmeste vet det. Var kanskje litt for tidlig til å si det til guttungen på 8 år, men han har digre øyne og øre. Han ble veldig glad for å bli storebror, og veldig stolt.

 

Vi har også sagt det til 8-åringen vår og hun bærer hemmeligheten tett til brystet :)

Endret av Bambi-Bolla :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...