Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå kommer et syteinnlegg fra meg, får litt dårlig samvittighet for det, for jeg er sjeleglad for at jeg er gravid og føler meg som verdens heldigste hvis dette går bra etter å ha mistet! Men må ærlig innrømme at jeg har det tøft om dagen! 0 energi etter jobb, ligger som et slakt på sofaen mens mannen må lage middag, rydde opp, stelle og legge sønnen osv.. har overhodet ikke overskudd til å delta på de dagligdagse gjøremålene lenger! Savner å kunne ta min del av gjøremålene og gleder meg til energien kommer tilbake!

 

Og så føler jeg meg veldig lite fin om dagen! Håret er fett, står til alle kanter! Ser mye mer sliten ut, blek, kviser, oppblåst, lagt på meg. Ja, listen er lang! Følte meg ikke sånn i første svangerskap, da forandret ikke utseende seg, la på meg lite og følte meg som meg selv.. Nå orker jeg nesten ikke se i speilet og er kun i uke 8! :/ absolutt ikke noe "gravid-glød" her hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier nok takk for meg her. Vært hos legevakta og legen sa dette er sannsynlig pågående spontanabort. Ønsker dere masse lykke til videre. Klem. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier nok takk for meg her. Vært hos legevakta og legen sa dette er sannsynlig pågående spontanabort. Ønsker dere masse lykke til videre. Klem. <3

 

Neeeei! Gikk det virkelig den veien? Så trist å lese. Lykke til med det du må igjennom. Hvis alt klaffer så kan det jo hende du melder deg inn i april/mai-klubben. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer et syteinnlegg fra meg, får litt dårlig samvittighet for det, for jeg er sjeleglad for at jeg er gravid og føler meg som verdens heldigste hvis dette går bra etter å ha mistet! Men må ærlig innrømme at jeg har det tøft om dagen! 0 energi etter jobb, ligger som et slakt på sofaen mens mannen må lage middag, rydde opp, stelle og legge sønnen osv.. har overhodet ikke overskudd til å delta på de dagligdagse gjøremålene lenger! Savner å kunne ta min del av gjøremålene og gleder meg til energien kommer tilbake!

 

Og så føler jeg meg veldig lite fin om dagen! Håret er fett, står til alle kanter! Ser mye mer sliten ut, blek, kviser, oppblåst, lagt på meg. Ja, listen er lang! Følte meg ikke sånn i første svangerskap, da forandret ikke utseende seg, la på meg lite og følte meg som meg selv.. Nå orker jeg nesten ikke se i speilet og er kun i uke 8! :/ absolutt ikke noe "gravid-glød" her hvertfall..

 

Du beskriver det bra, Lulusen ;) Samma her, helt til i går. På onsdag var jeg helt i kjeller'n. Atter en dag med null energi, kvalm og null matlyst (kvisete, bleik og feit og en smule deprimert). Nesten den værste dagen. På torsdag - ta-ta! Våkner med ny energi og ikke kvalm, som om onsdag aldri hadde eksistert. I dag det samme :) Får litt kvalme om kveldene, men jeg har fått utrettet mye disse to dagene. Bare håper det varer!!!!

 

Prøver bare å si at i morgen kan det snu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier nok takk for meg her. Vært hos legevakta og legen sa dette er sannsynlig pågående spontanabort. Ønsker dere masse lykke til videre. Klem. <3

Så trist! :-/ Klem til deg♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre at du er i så dårlig form Lulusen! Men ja, plutselig snur det:-)

 

Hvordan er det med puppene deres? (:-p)

I hele går var ikke puppene vonde i det hele tatt. De er fortsatt "harde", men ikke ømme. Kjenner jeg er bekymret for det. Ikke var jeg no særlig kvalm i går heller. Bare når jeg spiste middag...

Er så rart siden jeg var så sinnssykt dårlig på torsdag... hmm... Håper det er normalt?!

Blir jo litt engstelig med 2 SA bak meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg ;) Men idag er det helg, fått tatt det med ro og sovet lenge så føler man seg straks bedre ja! :)

 

Ming82: utrolig trist å høre :( Jeg heiet på deg og håpet mer deg at det skulle gå bra! Håper du snart får en ny spire som sitter hele veien <3 masse lykke til!

 

Julibaby10: puppene har vokst litt, brystvortene er ømme av og på! Føler av og til litt melkespreng på en måte og det kommer melk hvis jeg klemmer (men melka har aldi forsvunnet helt siden jeg sluttet å amme i mai 2013). Når det gjelder kvalmen er dette også veldig opp og ned, noen dager har jeg ingenting eller bare litt på kvelden og andre dager er jeg kvalm hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming82:så utrolig trist å høre! Håper det ikke er lenge til det klamrer seg fast en spire hos deg igjen :) Lykke til :)

 

Lulusen:her er energien på bunn. Jeg orker ikke noenting av de dagligdagse gjøremålene. Brukte hele går på å støvsuge, vaske/henge opp tøy, skifte på sengen. Men da følte jeg meg veldig flink også ! Men gleder meg til energien kommer tilbake !

Så føler meg heller ikke mye attraktiv om dagene. Men leste et bra triks når det kommer til kvisene som dukker opp. Ta en ts med natron i hånden din og bland det med litt vann. Masser det forsiktig i fjeset og la det sitte på i noen minutter før du skyller det av. Det fungerer som en mild peeling pluss pga pH en i natron så mistrives kvisene i hunden. Har gjort det selv i noen dager nå og jeg er ser forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming82. Det var dårlige nyheter  :sad: Lykke til i neste runde!!

 

Velkommen Ønskelille! Når har du termin?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015.

1.
2. lis7071, Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡, 2 store gull + 1 lie?
3. KapteinSabeltann-mamma, julibaby10, hgsd nr 7 i magen, bambi-bolla ,
4.
5. Silly80
6.
7. Yasmin, Babylykken
8. Lulusen, nita1980
9. tulla<3sep2010
10. bergenserjente
11. Mocc@
12.
13. Heisannhopp
14. Marika:), Angelstath, tmb88
15.
16. Silje92
17. muldvarpen_, mama foddie, Vi3+1?! :-), 
18. Blirjegtobarnsmamma
19.
20. CathrineB
21.
22. måneogsol
23.
24.
25.
26.
27.
28. mamma_til_2gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dere har en "ledig plass" 15 februar, så da melder jeg meg inn. :-) Er 7+1 eller 7+2 i dag, avhengig av hvilken app man bruker. Første barnet; skrekkblandet fryd!

 

Vært sammen med barnefar i 4.5 år. Begge er karrieremennesker, og er ganske spent på hvordan livet kommer til å forandre seg. Ble gravid 14 dager etter at jeg sluttet på p-piller (som jeg har gått på i ca 15 år).

 

Ble 33 tidligere i juni, så er på tide :-) Tidlig UL på Volvat fk tirsdag, da er jeg enten 7+4 eller 7+5 i følge mine beregninger. Har forresten søkt fødeplass på Rikshospitalet, noen andre av dere som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ønskelille og Sniff80!!! :)

 

Ang. varierende symptomer så synes jeg likevel vi alle er rimelig like. Eller?

De fleste av oss har varierende kvalme og ingen er i noen særlig form ift overskudd.

Noen dager er man kvalm, andre dager føler man seg bedre og blir nervøs for at NÅ går ting galt :) ...og så kommer kvalmen igjen ;)

 

Jeg er på dag 3 ift god form!!! Juhuu! (har bestemt meg for at det er BRA og ikke farlig, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noen større mage? Merker ingenting jeg. Ikke noe strammere bukser, ikke noe hard kul. Eneste er at det er ubehagelig å sitte på huk og lene seg framover. Det er noe som stopper lengst nede i magen.
Men absolutt ikke noe mage :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig fått mage! Men med tanke på at knøttet er på str med en jordbær nå er det vel bare luft og fett fra litt for mange måltider de siste ukene :P trøster meg med at jeg er 2.gangs, og da er det liksom naturlig at magen spretter ut tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en liten mage, men føler den varierer fra dag til dag 😛 den er på det beste på kvelden. Kjenner jeg syns det er koselig og gleder meg til magen skal vokse,kan ligge å kose med den. Er en spennende tid fremover:) Men er livredd for å miste. Har ikke opplevd blødninger enda, men kjenner meg igjen i det flere skriver her at symptomene varierer sånn at man har noen dager der man ikke føler seg gravid. Har ikke vært hos legen min etter at han ringte meg med nyhetene og har kun tatt en test selv i ettertid. Føler jeg må måle HcG nivåene mine jeg også når jeg leser at alle gjør det. Jeg er jo som sagt førstegangs gravid og har lite peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se det på meg fra siden når jeg er naken. Liten bulk nederst. Jeg har alltid hatt pannekakeflat mage. Er nok en del oppblåst, mye romling og romstering i magen. Merker også jeg har fått litt bredere hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg er jo andregangs så magen burde synes litt.. Men nå har jeg gått på østrogen i 2 måneder siden dette er fryseforsøk og jeg la på meg 2 kg nesten med en gang på grunn av det. Jeg er ikke stor men ikke liten heller. De siste kg fra graviditeten til lillegutt forsvant aldri. Jeg har ikke gått opp noe i vekt men har ingen lyst på søtt eller sjokolade så kanskje vekten har holdt seg litt stabil på grunn av plutselig mindre kaloriinntak...
Nå gleder jeg meg til tirsdagen er overstått. Forhåpentligvis så får vi gode nyheter og alt er fint og jeg kan feire at jeg ikke har lagt på meg masse de 2 første månedene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen dere til dere nye:) Koselig at vi blir en større gjeng her inne:)! 

 

Her veksler nå formen ganske mye mellom bra og fryktelig dårlig. Idag, helt sånn plutselig ble jeg helt krise dårlig! Selvfølgelig rett før svigers kom, passet jo ypperlig når de skulle sitte på med meg på lørdagsutflukten! 1 time med bilkjøring hvor jeg var super kvalm og ekkel i formen. Flaks Flaks;) VAr ikke mye skravling på meg den bilturen;)  Men det gav seg nå etterhvert etter ca 1 liter med iskaldt vann med isbiter;)

 

Ellers så er jeg usannsynlig trøtt, som dere andre og:) 

 

Krysser fingrene for en bra dag imorgen! Kanskje jeg til og med får til å rydde opp litt i flyttekaoset her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har begynte komme litt her. Hadde ikke pannekakeflatmage, litt småfett hadde jeg jo, men ikke mye. Magen "buler" litt ut... :-)

 

Var på første kontroll her om dagen, skulle veie meg (og måle høyde? det gjorde jeg ikke sist svangerskap?) og jaggu, gått opp hele 6 kilo! og jeg er 9 uker på vei. Gleder meg til uke 12 og til den "må spise for i ikke bli kvalm og spy" perioden går over, til jeg kan være meg selv igjen altså! Husker egentlig at det var sånn sist også, spiste og spiste og spiste. Men ble bedre etter hvert, kanskje ikke uke 12 men uke 14-16 kanskje.

Gikk opp 20 kg sist... men greide å komme med ned ganske så fort igjen. Vekta økte mye i starten og slutten av svangerskapet, blir vel sånn nå også. Henger meg egentlig ikke så mye opp i vekta, bare alt er bra med den lille, og jeg klarer å fungere på jobb og hjemme :-) (Har så klart begynt å tenke litt mer på hva jeg dytter i meg nå da ;-)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...