Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fikk mitt livs største sjokk over å finne ut at jeg hadde blitt gravid med nr 3 når jeg var fire uker på vei. Mannen er overlykkelig og vi har to friske flotte jenter fra før:) Er åtte uker idag og merker ingenting annet enn tretthet ( overlykkelig). Var svært lite kvalm med forrige to og nyter formen. Trener fire ganger i uke og lever som normalt!

Termin 17 februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg bestemme selv når jeg vill ta ulyralyd og hvor ofte? Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i denne nye verden. Vet ikke hvem jeg skal gå til, hva jeg egentlig skal, eller hva jeg må og når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming82: Jeg er ikke alenemor, men med det humøret mitt om dagen, skjønner jeg godt om gubben rømmer! :-/

Forøvrig har jeg stor respekt for alenemødre! :-)

 

Justlittleme:

Man har krav på ordinær ultralyd rundt uke 18, det er i grunnen det man har krav på.(hvis man er "vanlig" gravid og ikke over en viss alder (38-40? da) Jeg har fått henvisning til gynekolog fordi jeg har mistet et par ganger, og er bekymret for at det skal skje igjen. Jeg får derfor tett oppfølging av gynekolog og får ultralyd der.

Noen får også innvilget tidlig ultralyd på sykehuset, men da er det noe spesielt.

Du kan bestille ultralyd privat da, dette koster ofte litt; rundt 1000,- Kommer litt an på fra klinikk til klinikk. Jeg syns det er verdt pengene da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby10: Hehe, ja, de mennene skal jo få tåle litt gjennom svangerskapet de også da ;) Jeg har ikke blitt helt alene ennå, men bf har sagt at han ikke vil ha noe med babyen å gjøre. Jeg håper jo at han ombestemmer seg...men kan ikke satse helt på det heller.

 

Justlittleme: Du kan få henvisning til tidlig ul fra fastlegen din ellers så er det som julibaby sier, du har kun krav på ordinær ul i uke 17-19. Jeg tok tidlig ul hos privatklinikk fordi jeg hadde blødd, betalte 1100kr. Så fikk jeg henvisning fra legevakt videre til gyn.poliklinikk. Du skal også kontakte lege din til svangerskapskontroll når du er i uke8-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby10: Hehe, ja, de mennene skal jo få tåle litt gjennom svangerskapet de også da ;) Jeg har ikke blitt helt alene ennå, men bf har sagt at han ikke vil ha noe med babyen å gjøre. Jeg håper jo at han ombestemmer seg...men kan ikke satse helt på det heller.

 

Justlittleme: Du kan få henvisning til tidlig ul fra fastlegen din ellers så er det som julibaby sier, du har kun krav på ordinær ul i uke 17-19. Jeg tok tidlig ul hos privatklinikk fordi jeg hadde blødd, betalte 1100kr. Så fikk jeg henvisning fra legevakt videre til gyn.poliklinikk. Du skal også kontakte lege din til svangerskapskontroll når du er i uke8-12.

Hehe. Ja, han holdt jo ut 1. Svangerskap så;-)

Hmm.. så rart at han ikke vil ha noe med babyen å gjøre :-/ Kanskje han endrer mening etterhvert?! Kan jeg spørre hvor gammel han er? Blir så forundret over menn som stikker med halen mellom beina så fort det skjer noe "uforutsett" for dem. Selv om de sikkert har hørt historien om blomsten og bien, og dermed vet hvordan barn blir til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ming82: Min mann var ikke overbegeistret for tanken på barn før. Han nektet faktisk å snakke om det hver gang jeg tok det opp. Måtte til en skikkelig konfrontasjon (les: stikke av hjemmefra et par dager og skrive brev til han om hva jeg følte) før jeg fikk presset ut av han at han kunne tenke seg barn en gang i fremtiden, men at han var redd for fritiden sin. Deretter fortalte jeg han at jeg hadde åtte brett p-piller igjen, seks brett igjen, tre brett igjen osv helt til jeg var tom i mai. Han fikk vite om det og var klar over "risikoen". Jeg ble jo gravid på første forsøk, og var ganske nervøs for å fortelle han om det og se reaksjonen hans. Men han begynte å gråte og ga meg en klem og sa han var glad (pluss i boka til han!).  Det kan jo hende det tar litt tid å venne seg til tanken? Jeg forberedte jo min i nesten 9 måneder, og vi har vært sammen i snart 5 år og er i "prime" barnealder (33 år begge to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julibaby10: Han er faktisk 42!!! Han er 10 år eldre enn meg. Han har sagt lenge at han ikke ønsker barn, og det var helt greit det for meg. Men han visste jo også at jeg ikke gikk på prevensjon, så igrunnen så visste vi vel begge at dette kommer til å skje en dag. Vi har bare vært sammen i litt over ett år. Jeg skjønner at han har fått helt panikk her. Men jeg har også bestemt meg for å beholde, så med enten uten han så skal jeg nok klare dette. Det blir ikke lett, men man kan jo ikle bare gi opp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig for oss at karene stiller opp. Har så mye å si at man har noen å dele forventningene og bekymringene og etterhvert det praktiske med.

Har selv vært alenemor fra jenta var 1,5 til 5 år. Det var mange tunge stunder, men mange fine også! Du skal ikke fortvile Ming82 om faren til barnet ditt ikke ønsker å stille opp. Når situasjonen først er sånn så er det ikke så værst å ha full kontroll alene heller ;) Noe sier meg at han kommer tuslende til slutt likevel. Tror ikke en voksen mann snur ryggen så veldig lett til barnet sitt. Det er rom for tvil i 1. trimester. Da er alt nytt og skremmende for den som ikke var klar for det i utgangspunktet. Ikke bare vi jenter som trenger 9 måneder på å modnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Ja, da visste han vel at du kunne bli gravid. Men kan jo hende han endrer mening med tiden :-) Men uansett; du klarer deg nok fint uten han også :-)

 

Jeg har forresten vært på min første time hos jordmor, og hun fant hjertelyden med doppler😊 For en Lykke! 10+3 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :) Jeg håper også at han ombestemmer seg.

 

Så spennende julibaby10 :) Jeg har time gis jordmor allerede neste uke og da er jeg jo ikke mer enn 7+4. Tviler på at jeg får høre hjertelyden så tidlig :)

 

Ellers er formen min nokså elendig :( Kvalm og sliten, dårlig matlyst, samtidig som jeg er sulten...hehe dårlig kombinasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg angående dårlig form! Men da "vet" man ihvertfall at det er noe på gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 10+0 i dag og kjenner for første gang at noe skjer i livmora :) Kjenner liksom at den er der og tar plass. Må jo bety at noe vokser der inne.

 

Ellers er jeg fryktelig plaget av luft og treg mage. Smertefullt!!! Overskuddet og kvalmen er noe bedre, så jeg ser lysere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho 7+0 i dag. Tiden snikker seg sagte fremover.

 

Mange rare gravid drømmer kommer nesten hver dag, og sitter med følelsen av at alle symptomer som står om graviditet 1 trimester har kommet til meg. Hehe. Har også begynt å oppleve disse fantastiske herlige oppstøttene eller som vi også sier, halsbrann. Got to love it.

 

Ming82: jeg har en BF som var som din, vi hadde hatt et av/på forhold i typ 1 år når jeg ble gravid. Vi fant det ut litt sent og fikk derfor ikke tatt abort. På den tiden var ikke jeg helt klar for ideen om barn selv, så deprisjoner osv kom snikende. Min, x nå, BF stakk så fort han fikk sjangsen men kom tilbake for en periode. I dag er vår sønn 11 år, men jar dessverre ikke noe samvær med sønn sin eller har ikke sett han siden desember.

 

For vår del er det for det beste, han var ikke mors beste barn og var veldig truende og dominerende. Typ: stå klar når jeg kommer ellers drar jeg fra deg, var samme om vi var hjemme eller 50 mil unna. Han dro. Fjernet meg fra venner og gjorde det meste i det skjulte.

 

I dag, er jeg sammens med verdens mest tolmodige mann, som har vært med å "bygge" eg og min seøvtillitt opp igjen. Vi har vært sammen i snart 11 år, og vært gift i 7 av de. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse trøstende ord jenter! Jeg må jo innrømme at jeg er så fortvilet. Han vil bare ha meg, men ikke barnet. For at dette forholdet skal fortsette så må jeg enten ta abort eller adoptere bort barnet. Jeg vet han høres ut som verdens største drittsekk. Men til hans forsvar så hadde han en hel forferdelig oppvekst med en far som psykopat og en mamma som fløy inn og ut av psykiatrisk avdeling. Huff...livet er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en tidlig UL "på sparket" i dag. 

Sitter med veldig motstridende følelser etterpå for det gikk ikke helt som jeg trodde det ville :(

Tok utvendig UL først og alt så så fint ut. Et nusselig lite gull som vinket til oss  :hjertesmil:  Hun mente jeg var ganske så nøyaktig 10 uker på vei. Så tok de innvendig for å få sjekket skikkelig, og da dukket det opp væske i nakkefolden og omriss av trolige cyster der :(

Jeg er blitt henvist til St.Olavs for prøvetaking av morkaka. Får vite i morgen om tidspunkt. Enten kom jeg til å komme inn kjapt eller så kan det hende de vil vente til jeg er 11-12 uker på vei. Det var visst litt tidlig for å få korrekt svar ang. nakkefolden i uke 10.

 

Kjenner jeg er så lei meg  :sad:  :cry3: Vet liksom ikke helt hvor jeg står ifht et barn med fysiske utfordringer etc. Kjenner også at det er kjipt å få denne beskjeden når jeg nesten kan skimte 2.trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Bambi-Bolla! :( så utrolig trist! Kjente jeg ble veldig lei meg nå på dine vegne.. Håper du får komme raskt inn så du får vite noe mer! Må være tungt å gå de neste ukene og vente. Sender deg masse gode klemmer og håp om at det går bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-bolla husk at mye kan skje til neste prøve. Trenger ikke være noe. Og er det noe så får du vite det nå og ikke i uke 20. Krysser fingre for deg.

 

Men sa ikke gyn noe om hva det kunne være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn ville ikke uttale seg så tidlig men heller sende meg inn til testing av div. kromosomfeil. Som du sier Lulusen, så kan det jo være i orden om et par uker. Åh, som jeg krysser fingrene for DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gyn ikke ville si noe så er det jo gode muligheter for at det ikke er noe som helst. Hvis de hadde sett noe "galt" er de vel pliktig til å si det. Satser på at de bare er ekstra forsiktige. Krysser fingre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Leste i en av de andre månedsgruppene om en som hadde vært på ultralyd i uke 10 og hvor de hadde målt nakkefold og gitt nedslående nyheter. Hun måtte da vente på ny ultralyd i uke 12, og da hun kom dit var nakkefolden helt fin! Hun fikk da beskjed om at å måle nakkefold allerede i uke 10 kunne gi veldig feile resultater og at personen som hadde utført ultralyden ikke burde ha gjort det. Jeg var på ultralyd da jeg var 10+4 og gynekologen målte da ikke nakkefold fordi det var for tidlig. Var hos spesialist 2 uker etterpå og han tok alle mål da. Masse lykke til, håper det ordner seg til det beste. Håpet er ikke ute! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest akkurat det samme som Sienna, håper det samme er med deg bambi-bolla! Skjønner at ventetiden er ekstra lang og treg nå:-/ Sender deg mange gode tanker, og krysser fingrene for at alt er som det skal på neste sjekk! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på og sender en klem til Bambi!

 

Angående nakkefold og tidspunkt: Jeg ringte til Volvat for å flytte timen jeg har for å måle dette, da jeg ville vite om alt er i orden før jeg reiser på kick off med jobben (har tenkt å fortelle dem det da).

Sekretæren sjekket med gynekologen der, og jeg fikk beskjed om at de kan måle nakkefold mellom 11+3 og 12+6. Jeg har time 13 august, da er jeg 11+6. Hadde opprinnelig time mandag 18, dvs da ville jeg vært 12+4.

 

Håper alt går bra og at du får vite så raskt som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...