Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Det blir bilferie i nord-Italia her også. Starter i Milano og så går turen mot kysten og videre til Firenze før vi kjører innlandet opp mot Milano igjen. Skal innom endel vingårder og -slott da vi ser etter et bra sted å gifte oss :)

Si fra om du ser et perfekt sted da! ;)

Jeg elsker biffen min blodig, så det blir trist å spise kjøtt fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bilferie i nord-Italia her også. Starter i Milano og så går turen mot kysten og videre til Firenze før vi kjører innlandet opp mot Milano igjen. Skal innom endel vingårder og -slott da vi ser etter et bra sted å gifte oss :)

Si fra om du ser et perfekt sted da! ;)

Jeg elsker biffen min blodig, så det blir trist å spise kjøtt fremover :P

Det ene stedet vi skal bo er en gård med et lite kapell. I nærheten av Lucca. Men det er ikke store stedet, så vet ikke hvor mange gjester dere skal ha? Heter Relais la Chapella. I dag skal vi på på Castello Banfi. Det er trolig stort nok, men svinedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna halv 7 imorges av smerter nederst i magen ved livmora. Det varte helt til 18 ikveld, voksesmerter? Har bare ligget på et mørk rom med vifta på i denne varmen og bekymret meg over smertene. Ikke kommet noe blod så må vel bare satse på at det skyldtes at livmora vokser og strekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt :-/ Satser på at det er voksesmerter siden det ikke er noe blod! :-)

 

Er det veldig vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ganske vondt, kom liksom som sånne tak i magen! Spesielt da jeg bevegde meg. Kan sammenliknes med hvis man har veldig full blære og ikke gått på do en stund og når man tisser da så gjør det vondt i blæra pga den har blitt strekt. Har ikke hatt det før i tidligere svangerskap. Heldigvis over nå :) Fikk dårlig samvittighet fordi jeg ikke kunne leke med sønnen min idag, han sa: "mamma bli med?", "nei, mamma har vondt".. "Blåse?" sa han så blåste han i vei på magen, skikkelig søting :)

 

Andre som har hatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Har hatt litt smerter ja, men ikke voldsomme smerter slik at jeg ikke har klart å gjøre noe, har klart å være oppe. Har tenkt (eller dvs håpet at det har vært voksesmerter).
Så god sønnen din er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da går det nok sikkert bra, Lulusen 😊

Så herlig med søte, små barn som *blåser på*. Håper du får en bedre dag idag!!☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forventer man at besteforeldre skal reagere når det er barn nr 3? Vil man at de skal hoppe i taket eller vil man at de skal bare si OK?

 

Har fortalt det til mamma, selv om jeg bare er i uke 8 og hun sa: at du orker? Er du sikker på dette? Og pappa: er det planlagt? Får håpe det blir jente denne gangen da.

Svigermor: hvor mye skal jeg få å gjøre som bestemor da? Og kommer vel en ny etternavngutt!

 

Skal nevnes at alle barn i min manns familie er gutter, bortsett fra 1. Hehe. Så ja, kanskje vi kan satse på en jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! ☺️

 

Lenge siden jeg har oppdatert meg her inne nå, da jeg har vært på lang ferie i Tyrkia.

Det høres ut som vi har spennende tider foran oss, og jeg krysser alt jeg har for dere som sliter med komplikasjoner/smerter/blødninger.

Så spennende med tvillinger! ☺️ Gøy!

Håper formen din er bedre, og at alt står bra til med de små gullene! ♥️

 

Jeg kom hjem fra Tyrkia i natt. Vet ikke helt hva det er, mulig jeg har spist noe jeg ikke har tålt eller noe. Iallefall; så har jeg vært våken hele natta med diaré og oppkast. Ligger fortsatt i senga, og tørr nesten ikke snu på meg. Får ikke i meg vann en gang, det bare kommer opp. Nå har jeg sendt kjæresten på butikken for å handle Eplemost og Farris. Har hørt at det skal hjelpe. Har også fått feber den siste timen, vondt i hele kroppen.

Er litt bekymra for at jeg skal bli dehydrert kjenner jeg, men skal se hvordan det går utover dagen. Får vel ringe legevakta hvis det ikke bedrer seg.

Noen flere som har hatt det slik i graviditeten? Blir litt redd jeg 😔

Hjelper ikke at det er over 30varme ute heller forsåvidt, her jeg ligger i febertåka. I Tyrkia hadde vi i det minste AirCondition😉

Ble litt klagete dette ser jeg, men sånn er det når man er engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode nyheten for min del er at jeg fikk vite i går at barndomsvenninnen min også er gravid og like langt på vei som meg :) :) *jubel* Spesielt glad siden hun har PCOS og ikke lett for å bli gravid (aldri vært det heller). Ble så glad!

Så glad på vegne av din venninne!! Har slitt lenge selv og vet at hun må ha hatt det vanskelig av og til. Så koselig da at dere får oppleve det å gå gravid samtidig, og hun og du kan glede dere litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg Merete. Er jo supert at de små har det bra men det hadde jo vært sååå mye bedre om du hadde vært i god form også! Ikke stas med vaginale hormoner. Jeg gikk på Lutinus ifm ivf, for et kliss! Hva går du på?

 

Mamma til 2 gutter, så lite hyggelig da at besteforeldrene ikke gledet seg mer på deres vegne! Bare sitter her helt forferdet, jeg, og fatter det ikke.. Er det ikke bare gøy for dem da? Det er dere som eventuelt får mer å gjøre, det er da ikke deres 'problem'? tss

 

Har også hatt en del små kramper, forleden dag. Var med en gang veldig bekymret igjen. Tror ikke jeg kommer til å slappe av under dette svangerskapet. Det er vår første gang og vi aner ikke hva jeg skal kjenne, om ting er helt normalt eller om noe er galt. Føler meg litt teit også da, alt var bra under UL i forrige uke. Er 11+3 i dag og har kontroll både på tirsdag, onsdag og torsdag (12 uker da). Blir to UL de dagene, så da får vi vinke til lille en gang til. Det blir GODT å gå over til 2. trimester og bli ferdig med de første 12 ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babel80, går myyyyyye bedre, håper på å bli sendt hjem idag! Ellers husker ikke jeg hva tablettene heter ettersom jeg reagerte sånn på de, begynte å klø noe helt forferdelig + det var bare noe kliss . Så jeg fikk bytte til en vaginal gel som heter Crinone. Den klør litt men trenger kun å bruke den en gang til dagen!

 

Jeg har heller ikke særlig symptomer.. Liker ikke det helt.. Det blir en urolig 1 trimester... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg utskreven fra sykehuse!! Men fikk ny termin, så det ser ut som om jeg har termin 02 Mars. Men henger med tråden likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å overse besteforeldrene og lar de styre sitt egetløp. Men merker at jeg blir mer og mer innesluttet, mer og mer stille og rolig. Er sykt trøtt. Prøver og prøver å snu på det for vil ikke bli sykemeldt hele svangerskapet som med forrige. Men nå mellomste så hadde jeg problemer med svangerskaps deprisjoner, og det ille også, jeg truet med å kaste ut gubben, flytte til andre siden av landet og klare meg på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma_til_2gutter: Jeg fikk nesten samme reaksjon av besteforeldre. Og dette er min nr 2. Fikk kommentarer som: "Var ikke det litt tidlig da?" "Du burde ha ventet et par år til" "Ja nå får du kjørt deg!"
  Kjempekoselig...  :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om alt i livet lar seg bestille og det bare finnes en rett måte å leve på?! Veldig synd med sånne kommentarer, men så lenge dere gleder dere har je bare en ting å si: GRATULERER MED DEN LILLE I MAGEN! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi3+1 det er bare å hoppe og snu ryggen til de kommentarene og så får vi heller ta payback når de kommer på sykehuset og si: "jaja, jeg synes du kom hit veldig raskt, sikker på at du ikke er tidlig ute?" Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ny ul og alt ser bra ut. Hvilken lykke. Fått helsekortet og skal tilbake om tre uker. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd igjen. Alt så bra ut. Termindato ble satt til 19 februar ut i fra ultralyd. Ny ultralyd 15 august. Bare litt over to uker til med Lutinus. Albyl E ut andre trimester. Nå skal jeg prøve å glede meg. Er jo stresset etter 4 tidligere SA som sannsynligvis har skjedd grunnet lutealfase svikt. Lykkerus her i gården. Feiret med litt ostekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å overse besteforeldrene og lar de styre sitt egetløp. Men merker at jeg blir mer og mer innesluttet, mer og mer stille og rolig. Er sykt trøtt. Prøver og prøver å snu på det for vil ikke bli sykemeldt hele svangerskapet som med forrige. Men nå mellomste så hadde jeg problemer med svangerskaps deprisjoner, og det ille også, jeg truet med å kaste ut gubben, flytte til andre siden av landet og klare meg på egenhånd.

 

Når meldte depresjonen seg sist gang da? På dette tidspunktet ca? Håper du greier å unngå det denne gangen. Når gikk det over?

Bare pass på at det ikke går selvoppfyllende profeti i det hele. Kjenner jeg sliter selv med humøret, men kanskje fordi det har føltes helt crap i hele 1.trimester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg på st.olavs og få "dommen" :( Gruer meg så jeg er kvalm. Håper bare at nakkefolden og cystene er borte og at vi kan puste lettet ut i morgen!

 

Vi har satt morgendagens UL som en skal/skal ikke fortelle-frist, til verden at vi er gravide. 

Er så redd "lykke-bobla" skal sprekke i mårra og at det blir bare tragisk fra nå av. Har prøvd å holde meg positiv så langt og tenkt at prosentene er på vår side, men likevel....

 

Blir vanskelig å slepe seg igjennom en arbeidsdag først før vi skal i vei på ettermiddagen.

Uff, nei...nå tenker jeg bare negativt! Kan jo hende det blir en skikkelig befriende opptur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på St Olavs i samme ærend i dag og er så lykkelig! I tillegg til at alt så bra ut (får ikke det endelige resultatet før om 1 eller 2 uke® ifm blodprøveresultat) var de også så hyggelige og dyktige og tok seg mer enn god tid. Jeg var da også sent på dagen, kanskje de ikke trenger å skynde seg da lenger siden det var blitt fritt for folk på venteværelset. Håper alt står bra til hos dere også Bambi-Bolla! Og at dere får se lille like lenge som jeg gjorde. Minst en halv time!

 

Jeg måtte dra alene, det var litt kjipt men ikke å gjøre noe med. Heldigvis så h*n live and kicking ut, bokstavelig! Sterkt hjerte, alt på plass, fin størrelse (12+0 mens jeg er 11+5) og såå pen ;-p

Skrek bare litt da jeg så og hørte h*n, hehe, kunne enda ikke helt tro hvor heldige vi er, endelig! Sa jeg hvor pen h*n var?: hode, føtter og alt - tenk! - det har vi laget! (Ok, og de på fertilitetsklinikken har gjort litt de også da, men!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Babel80! Så glad på dine vegne!!! 

Må jeg ta blodprøve?? *angst* Hvorfor det? Hva sjekker de med den? (total dødsangst for blodprøver siden jeg var liten, så jeg GJØR det ikke med mindre det står om livet)

 

Åh, jeg håper bare så inderlig-inderlig-inderlig at jeg kommer derfra med samme følelse som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...