Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Tusen takk! Krysser fingrene for at dere får samme fin opplevelse!

 

Jeg vet ikke nøyaktig hva du skal gjøre der - bare tidlig UL eller duo-test. Jeg var og tok duotest etter henvisning fra gyn og da tar man både tidlig UL der de måler ALT mulig, og blodprøve.

 

Jeg hatet alt av sprøyter og blodprøver før, jeg osgå, utrolig hva man venner seg til. Tenker ikke over det en gang lenger. De er gode på St Olavs, var overhodet ikke vanskelig eller vondt. Jeg klarer nå til å med å se på og hjelpe til ;-) Men du trenger da kanskje ikke å ta den en gang! Uansett: lykke til!

Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De liker jo å stikke folk i hytt og PINE. Ikke alltid med god grunn ;)

 

Jeg skal bare sjekke nakkefold og cyster i foster. Ved tegn på noe galt tar de morkakeprøve. (lang nål inn i livmor=null problem!)

Endret av Bambi-Bolla :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-bolla, nøyaktig når det meldte seg sist husker jeg ikke. Men har hatt deprisjoner med begge guttene tidligere.

Og begge gangene tidligere har jeg endt opp med timer hos psykolog. Ikke gøy.

 

Har aldri kagt skjul på mine fødselsdeprisjoner eller svangerskaps deprisjoner. Synes bare det er trist at staten hysjer det ner. For det å gå gravid skal være den lykkeligste og mest happy tiden en jente går i.

 

Så tar en dag av gangen og setter meg små mål. I dag er det å sykle tur med mibste her hjemme på 5 år til mcern og kjøpe oss mcflurry og så grilling hos en på jobb. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk bra i dag Bambi....venter selv på time til tidlig ul- så i dag ringte jeg for å høre om de vet noe mer, det gjorde de ikke, da det er lang ventetid. De håper å finne en time til meg, så jeg må bare smøre meg med tolmodighet. 

Er jo redd det ikke er bra der inne, så fikk kjøpt en angelsound og prøvde den i dag- men det var dårlig med hjertelyd, men er jo enda tidlig, bare 10+4 i dag. (har hørt andre som har hørt hjertelyd såpass tidlig, så ville prøve.....) Kanskje jeg finner hjertelyd neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammatil2: krysser fingre og tær for at du får et bedre svangerskap denne gangen!

 

Takk alle sammen for gode tanker :)

UL i dag ga dessverre ingen gode nyheter for oss, eller skal jeg si, for lille i magen. Cysten var blitt mye større, nesten like stor som hodet til barnet og prognosene for at det overlever svangerskapet er svært dårlige. De tror det er en kromosom-mangel som rammer jentebarn...og jeg som ønsket meg ei lita jente til...  :blush: Jeg tok en morkakeprøve som jeg får svar på på fredag/mandag.

Sambo og jeg har grått mye i dag og det føles så vanskelig å tenke på det som skal skje videre. Har begynt å få babymage og gleden over den føles så fattig nå. Vet jo at jeg ikke får beholde den :(

Livet er kjipt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammatil2: krysser fingre og tær for at du får et bedre svangerskap denne gangen!

 

Takk alle sammen for gode tanker :)

UL i dag ga dessverre ingen gode nyheter for oss, eller skal jeg si, for lille i magen. Cysten var blitt mye større, nesten like stor som hodet til barnet og prognosene for at det overlever svangerskapet er svært dårlige. De tror det er en kromosom-mangel som rammer jentebarn...og jeg som ønsket meg ei lita jente til... :blush: Jeg tok en morkakeprøve som jeg får svar på på fredag/mandag.

Sambo og jeg har grått mye i dag og det føles så vanskelig å tenke på det som skal skje videre. Har begynt å få babymage og gleden over den føles så fattig nå. Vet jo at jeg ikke får beholde den :(

Livet er kjipt nå.

Åneeei! Dette skulle jo gå bra:-/ Så utrolig leit å lese! Sitter med tårer i øynene, og klump i magen av å tenke på hva dere går igjennom nå! Sender mange varme tanker til dere <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Dette var triste nyheter Bambi-Bolla! :( Tenker masse på deg! Skulle så inderlig ønske det gikk bra, sender deg masse varme klemmer! Håper du har god støtte rundt deg nå. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig tungt dette må være for dere :-( Sånn skulle det jo ikke være :-(

Kommer ikke på noen trøstende ord.. Urettferdig! Masse masse varme tanker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dette var trist å høre Bambi. Kjenner jeg gruer meg til ul, er alt ok eller ikke? Det er utrolig vondt når det ikke er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som aldri skriver her, bare leser hva dere andre skriver. Men nå må jeg få si til Bambi-Bolla at dette var utrolig trist. Føler så med deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi-bolla ,så utrolig trist å lese ! Kjenner jeg fikk en stor klump i magen og tårer i øynene på deres vegne nå. Sender en klem og varme tanker fra Sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bambi-Bolla... Jeg har gått og tenkt på deg siden du skrev meldingen din, og lett etter de rette ordene. Noe som kan trøste deg. Men jeg finner dem ikke :(

Det var ikke sånn det skulle gå! Det er sånt man går og frykter selv, men aldri ønsker at skal skje med andre. Du som var så nervøs, jeg bare ville at du skule få det overstått og kjenne lettelsen og lykken over at alt var ok. Det var ikke sånn det skulle gå...

 

Selv om jeg vet at det ikke er uvanlig at ting går galt så tidlig i svangerskapet kjenner jeg at jeg ville vært sønderknust om jeg hadde fått beskjed om at det så så dårlig ut. Du kom jo tross alt så langt i de første 12 ukene. Nei, dette er bare ikke fair. Føler virkelig med deg og sitter med en klump i halsen her jeg sitter...

 

En stor varm klem til begge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg skrev et innlegg her i går, men det er blitt borte. Ja, jeg trykket på at det skulle lagres.

 

Vel vel.

 

Bambi-bolla, veldig trist lesning. Ikke noe hyggelig å høre i det hele tatt. Krysser fingre for deg.

 

Selv opplevde jeg å blø i går. Ikke mye, var så vidt det var noe, men kjenner panikken setter inn, og jeg blir urolig og skeptisk. Liker ikke. Min fastlege er jo nå på ferie, så jeg sjal ringe til vikar lege nå på marran. Håper de tar meg alvorlig, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør. Skal jeg gå som dette i 14 dager, å være urolig, engstlig osv igjennom hele ferien så kommer jeg ikke til å kose meg, slappe av eller noe og jeg blir deprimert. Nei, får stå på mitt.

 

God morgen jenter, det er fredag og straks helg. Får gjøre i stand gullet for siste barnehage dag. Aller siste om 3cuker er han skolegutt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødning.... Kjenner meg lamslått... Ikke mye, bare litt på toalettpapiret, satser på at det er pga Lutinus. Var på ultralyd tirsdag og da så alt normalt ut med hjerte som slo, embryoet var 27mm hvilket tilsvarte 9+5 som også stemte overens med min utregning. Har mistet flere ganger tidligere. Skikkelig stresset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Gravid-boka jeg fikk hos legen står det følgende i uke 9: "Din blodmengde øker. Tannkjøttet blir kanskje bløtere, og du kan blø neseblod, noe som skyldes den økte blodgjennomstrømningen i alle slimhinner." ALLE slimhinner. Man har jo slimhinner der nede også, så kanskje det bare er helt normalt og naturlig dere som blør? Får håpe det, og at dere slipper å uroe dere!

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Gravid-boka jeg fikk hos legen står det følgende i uke 9: "Din blodmengde øker. Tannkjøttet blir kanskje bløtere, og du kan blø neseblod, noe som skyldes den økte blodgjennomstrømningen i alle slimhinner." ALLE slimhinner. Man har jo slimhinner der nede også, så kanskje det bare er helt normalt og naturlig dere som blør? Får håpe det, og at dere slipper å uroe dere!

Håper det er grunnen. Ikke noe mer blødning nå. Ikke vondt. Er kvalm og har ømme bryst, det er jo et godt tegn... Har tenkt å kjøpe garn for å strikke kjørepose i dag. Tar sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning for dere som blør! Skjønner godt at dere blir engstelige! Men husk, har dere vært på ul å sett at alt var bra så er det stor sjanse for at det går bra! Over 90 % :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde småblødninger fra uke 4 til 9+1 (hvis jeg husker rett). Som oftest 2-3 ganger i uka og det holdt i massevis med truseinnlegg. Noen ganger etter samleie men som oftest spontant. Turte ikke stole på at alt skulle gå bra men det har det jo gjort så langt. (Er 12+1 i dag)

Så er det ikke vondt og gir det seg med en gang, så tror jeg ikke det er grunn til å ha panikk.

Endret av Babel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på Ul eller hørt hjertelyden. Med tanke på at vår ferie starter i dag, og vi reiser til søndagen så har jeg lyst til å sjekke ut før vi drar. Kun for å være sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg denne gangen..

 

Etter mye om og men fikk vi fredag beskjed om at lillegullet hadde sluttet å vokse. Jeg fikk en kur som skulle settes slit at det ordnet seg hjemme.. Mandag var jeg der igjenn for å se at alt var borte, noe det var..

Onsdag våknet jeg med fryktelige magesmerter, så jeg ringte legen.. De kunne ikke se noe, verken på ultralyd eller blodprøver annet enn en liten stigning hvite blodceller og fortsatt positiv test.

Siden hun var så usikker ble jeg send til sykehuset..

 

Da en overlege kom sa han etter 20 sec "hun må til lapraskopi" vi ble fortalt at det var en blødning i buken, som måtte ordnes med en gang.. Innen 20 min var jeg på oprasjonsbenken.. Etter endt oprasjon sa legen at det hadde bært kun en graviditet, og den var utenfor livmor..

 

Så da ligger jeg her men en eggleder fattigere, erfaring jeg ikke ville ha og så klart 1000 spørsmål i hodet...

 

Ble litt lang dette, men men..

 

Ønsker resten av dere masse lykke til videre :)

Endret av Ønskelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...