Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det var gledelige nyheter Julibaby10! :) Stemte det med hvor langt du var på vei i forhold til mensterminen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig skrive på 2. trim :-p

Målingene viste ca 13+1 i går.(ift målingene for 4 uker siden, skulle jeg vært 13+4 i går)

Så noen dager tilbake igjen. Nå er det bare å vente til starten av september for oul for endelig termin:-) Alt så heldigvis bra ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har kjøpt Angelsound doppler. Jeg bestilte i forgårs og håper den kommer i dag eller i morgen. Er spent. Var på ultralyd forrige uke og alt nå normalt ut. I dag er jeg 11+0, hurra!! Tror dere en kan høre noe med Angelsound så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører vel til her jeg. Venter nr 2 og har fra før en jente på 2,5. Litt som deg litagoen :) Fikk termin 19. feb på UL i uke 8. Nå venter jeg veldig på uke 12 UL. Klarer ikke senke skuldrene helt før det. Noen som har fått mage allerede?   :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Jan12 :D vi har termin på samme dag vi da! Enn så lenge ihvertfall :) hehe. Jeg har fått litt mage allerede, men har ganske flat mage til vanlig da :) Er vel ganske så individuelt hvor tidlig man får mage egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt angelsound, men ikke funnet hjertelyd enda...bare min egen, er straks 12 uker på vei. Har heldigvis hørt hjertelyden på tidlig ul puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å få litt mage. Etter å ha lest så mange steder at det ikke vil synes noe før nærmere uke 20 når man er førstegangsgravid hadde jeg ikke forventet å allerede slite med å ligge på rygg og mage eller å kunne se bulken nederst på magen. Skal sies at jeg er ganske slank og har helt flat mage, men likevel. Moren min fortalte at både hun, bestemor og tanta mi fikk kjempestore mager under deres svangerskap, kanskje det er arvelig...? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forresten forskjellen på UL og OUL?

O står for ordinær. Altså den UL allw får i uke 17-19😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjempe tidlig mage med nr 1 og det skal vel ikke så mye til får å se at jeg har en til på vei :) Selvom jeg bare er 10+4...... Hadde stor magen med et 50 meter basseng inni for babyen var bare 3000g :)  Er veldig individuelt, men jeg har vel bare 2 stk bukser jeg enda kommer inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg ut herfra. Har nå fått bekreftet mine misstanker om at blødningene jeg har hatt kommer av spontanabort. Alle som har hatt det beskriver det som vondt, smertefult og en foss av blod. Jeg har da vært utrolig heldig og ikke hatt noe smerter, ikke en foss av blod eller noe slikt. Men symptomer som ømmepupper osv er vekk. Skal til legen den 11 august og får det vel bekreftet da.

 

Eneste grunn til at jeg kan si at mine misstanker er bekreftet, og beklager for ekle kvalmene detaljer nå.

 

Jeg opplevde å få ut noe som lignet en liten pose, typ str som tommelneglen med noe som lignet tråder. Skjønte da at det var posen med foster og morkake. Jaja, da var det over for dennegang. Håper jeg snart kan slutte å blø så jeg kan voldta mannen min for denne kåtskapen tar knekken på meg. Veldig dumt å lese fifty shades of grey og crossfire på tur. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma_til_2gutter: Hvordan kan du være så sikker?? Er mangen som har mye blødninger og alt er ok. Jeg syns du skal ringe legen å få tidligere UL, så slipper du å vente så lenge

Endret av Merete_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med noe som ligner på en livmorpose? Jeg har mistet følelsen av å være gravid, ikke ømme pupper, ikke humør svigninger. Og gubben sier jeg har endret personlighet. Er mye mer happy, rolig og avbalangsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig spesielt ut, alle er jo forskjellige.. Når jeg mistet kom det mange store klumper med blod og morkake som hadde gått i oppløsning.. Jeg ville ringt til legen og fortelle at du tror du har mistet, og spør om en tidligere ultalyd for å få bekreftet mistanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt vanskelig å ringe legen når jeg er i Danmark. Svigermor er utdannet sykepleier, jordmor og helsesøster og har informert gubben ved nå 4 tlf samtaler på 30 min om hva han må være obs på osv. Skal som sagt til legen den 11 august, men om jeg får smerter osv her nå så finner jeg en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese mamma til to gutter! Håper alt går bra og at alt har kommet ut om dette er en SA! Med litt flaks har du bare mistet en tvilling? :-) Prøv å nyt ferien og bøkene dine ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var at du kanskje har mistet plommesekken, men jeg vet jo ikke en gang om man mister den eller om den bare blir 'borte'. Jeg tror du var litt over 10 uker nå? Det du beskriver høres jo så liten ut til å være et foster, og du har jo ikke vondt.. Men mest av alt håper jeg jo bare at alt er bra. Hvis du likevel har mistet må det ha sluttet å vokse for en stund siden, mtp størrelsen.

Uansett, utrolig leit at dere skal ha den sånn - og på ferie! Så lite man kan gjøre. Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det beste for deg mamma_til_2gutter! Ille å være på ferie når sånne ting skjer:-( :-(

 

Lenge siden jeg har skrevet her nå. Hvordan er symptomene deres? Jeg er fortsatt overraskende uggen til tider, er 11+6 i dag ifølge legen. Smakssansen er helt på villspor og nesten ingenting frister.
Jeg har tidligere vært en som går og snoker i skap og kjøleskap fordi jeg er så fysen og jeg har ALDRI hatt lyst til å si nei til sjokolade, kjeks, is, kaffe, smågodt, ekstra middag, ekstra knekkebrød, ekstra et eller annet ... Tidligere har jeg måtte anstrenge meg for å begrense inntaket sånn at vekta skulle holde seg noenlunde stabil.

Nå er det ikke noe problem. Ikke lyst på NOE. Nadaniks. :-|

Velkommen til dere nye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt som så, at mister jeg den i magen så er det en grunn til det. Kroppen son ehen måte å rydde opp på. Ikke noe jeg får gjort fra eller til.

 

Eneste som er kjedelig er at jeg ikke får bade når vi skal på badeland Lalandia.

 

Plommesekk, mister man den? Trodde den bare forsvant i inntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete_ hadde i dag, som du sier, flere store klumper. Så tror og håper at det meste snart er ute så jeg kan slutte å blø. Det er så kjedelig å løpe på do hele tiden for å bytte bind. Lettere om man bare kan stå i dusjen og alt render ut. Jaja. En uke igjen av turen så er man hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...