Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Så leit å høre mamma_til_2gutter :( Høres ut som en spontanabort ja. Håper du slipper å blø så mye snart så du kan nyte resten av ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt angelsound, men ikke funnet hjertelyd enda...bare min egen, er straks 12 uker på vei. Har heldigvis hørt hjertelyden på tidlig ul puh.

Jeg fikk min Angelsound i dag, er 11+1. Hørte kun min egen puls. Kjente at jeg ble litt stresset. Så fosteret i uke 9+5 på ultralyd. Da så alt bra ut. Håper alt fremdeles er bra. Prøver igjen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jette78 og pusseluskan, det sies vel at det kan være litt for tidlig å høre noe helt ennå med Angelsound. 

Men prøvde dere langt nok ned? Bebisen er vel rett over og bak skambenet nå. Såvidt livmoren titter over kanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også min angelsound idag, er 11+0 :) Måtte selvfølgelig prøve med det samme, og strevde litt i 5-10min før jeg til slutt fant hjertelyden til lille :D Måtte høre heeelt nede ved skambenet, trykke innover og holde doppleren litt på skrå nedover slik at den pekte under skambenet :) Hørt at det kan være vanskelig å finne den selv, og at det er flere som ikke finner den før uke 15-16, så tror ikke dere skal bekymre dere for mye jenter <3

 

Forresten; et lite tips er å drikke et par glass med vann, slik at livmoren kommer høyere opp :) :)

Endret av Silje92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også min angelsound idag, er 11+0 :) Måtte selvfølgelig prøve med det samme, og strevde litt i 5-10min før jeg til slutt fant hjertelyden til lille :D Måtte høre heeelt nede ved skambenet, trykke innover og holde doppleren litt på skrå nedover slik at den pekte under skambenet :) Hørt at det kan være vanskelig å finne den selv, og at det er flere som ikke finner den før uke 15-16, så tror ikke dere skal bekymre dere for mye jenter <3

Forresten; et lite tips er å drikke et par glass med vann, slik at livmoren kommer høyere opp :) :)

Prøver igjen på mandag, da er jeg hjemme alene, ble stresset og bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma_til_2gutter, ikke kjekt å høre.. Hjelper å tenke at det er alltid en grunn for det, og at kroppen ordner opp selv.. Håper det går bra med deg å du kommer deg raskt igjen!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg endelig hjertelyden, ganske så langt nede ja....fantastisk lyd :)

Hvor langt er du kommet? Jeg er 11+3 i dag. Trodde jeg hørte noe i sted, syns for øvrig Anglesound er skikkelig upraktisk og angrer på at jeg ikke bestilte en annen doppler i stedet.... Ja ja. Jeg prøver igjen i morgen, har fri og god tid. Hittil har jeg forsøkt stående/liggende på badet og det er ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med noe som ligner på en livmorpose? Jeg har mistet følelsen av å være gravid, ikke ømme pupper, ikke humør svigninger. Og gubben sier jeg har endret personlighet. Er mye mer happy, rolig og avbalangsert.

 

Dette var skikkelig trist å lese :( Men jeg synes du tenker riktig når du ser det som at kroppen ordner opp i noe som ikke var bra i utgangspunktet. Jeg tenker i tunge øyeblikk at jeg skulle ønske kroppen min også hadde gjort det samme og ryddet opp (men bare hvis det er noe virkelig galt med fosteret altså).

Ønsker deg lykke til videre og stor trøste-klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusseluskan, jeg er nå 12+2. Liggi i senga når jeg har prøvd, for å slappe av mest mulig. Prøvde en annen lotion, men aner ikke om det har noe å si. Sjekket i dag om jeg fant lyden.....og det tok ikke lang tid å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant akkurat hjertelyden etter å tålmodig ha lett meg frem. Helt nederst på magen. Var puls på ca 140. Kjenner at jeg er lettet etter å ha vært bekymret noen dager. Yippi!! 11+4 i dag. Mannen får høre i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går og fikk se en nydelig liten krabat som var veldig aktiv  :fnise:  Alt så helt perfekt ut og kjenner panikken for at dette ikke skal gå vår vei har begynt å gi seg.

Ble faktisk satt en dag frem i forhold til mine beregninger så da er ny tremindato 23 feb og jeg er 11+4. Gleder meg til å komme over i 2.trimester gruppen :laugh:

Endret av Litagoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Litagoen, helt fantastisk når man faktisk ser at det er en liten baby inni der :-)
Bare 3 dager igjen til du og pusseluskan kan komme over til 2 tri, det er jo ingenting :-)
Jette78 du kan jo komme over nå du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre trimester fra uke 12+0? Dette har jammen meg gått fort. Her er formen opp og ned. Sliterpå jobb om dagen, er trøtt og kvalm. Skal jobbe hele helga og neste uke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det andre trimester fra uke 12+0? Dette har jammen meg gått fort. Her er formen opp og ned. Sliterpå jobb om dagen, er trøtt og kvalm. Skal jobbe hele helga og neste uke:P[/quote

 

Er vel egentlig etter 12 fullgåtte uker andre trimester begynner...,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jubelrop!!!*

 

Vi var på UL i dag og St.Olavs møtte opp "mannsterke" med både overlege og lege. De overrasket oss med å ha prøveresultatene klare. Ingen kromosomavvik!!! Cysten i barnets nakke er en Cystisk Hygrom (noe jeg googlet meg frem til selv for et par netter siden) og den har ikke vokst siden forrige ul for to uker siden. Slike hygromer er ofte linket til Turner syndrom og andre syndromer, så det var derfor de ga oss denne beskjeden innledningsvis. Hvis vi er heldige vil den ikke bli større enn 6 mm og kan opereres ut etter fødsel før den sprer seg :) Vi krysser fingrene og stoler på at vi har grunn til å være optimistiske :) De sa iallefall at vi hadde grunn til det.

 

Åh! Jeg kan nesten ikke tro det! :D Plutselig var vi tilbake i klubben for de som kan kose seg med baby-lykke, vognvalg, baby-bodyer og strikketøy <3 

Vi var så satt ut etter undersøkelsen at vi bare satt rett opp og ned i lobbyen på sykehuset og greide ikke å røre oss. Assistenten kom og lurte på om det var noe hun hadde glemt siden vi fremdeles satt der, hehe. Er fremdeles noe apatisk og lettelsen har enda ikke gått helt inn. Kjørte til og med feil vei hjem og det tok en stund før jeg oppdaget det :P

 

*lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt fantastisk Bambi-Bolla!! :) <3 Ingen kromosomavvik og cyste som kan opereres, bedre nyhet kunne dere ikke fått! Så glad på deres vegne! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere...

 

Er 12+0 i dag og har så mye kynnere allerede. Ingen smerter. Venter mitt tredje barn. Noen som også er plaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...