Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Er sikkert jeg som overreagerer. Men var ikke mye jeg hadde av blødninger heller. Så vidt litt på papiret, men hver gang jeg var på do så så det lyse lyse lyse rosa ut på papiret. Og det var i går. Mye mulig det kan være urinveis infeksjon som dama i skranken sa. Men hvem vet. Fikk jo ikke tatt morge urin prøve i dag, var oppe klokka haøv 5, 6 og 7. Litt trøtt og i ørska på nytt oppe halv 8. Hehe. Tørst om nattan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle sammen for støtten, det hjelper  :hjertesmil:

 

Det har vært et par harde dager. Sittet på jobb og vært helt tom i hodet. Legen på UL var så sikker på at det måtte være Turner syndrom, så har googlet og tenkt og vurdert og tenkt enda mer.

Så fikk vi svar på hurtigtesten i dag over de tre mest vanlige trisomiene. Det var ingen av de! Altså ikke Turner eller Downs eller den siste. Så nå må vi vente i tre uker før vi får svaret på den utvidede kromosomtesten. Tre uker!!!!! Blir innkalt til ny UL om 2 uker for å se til barnets tilstand. Jeg kommer til å være et vrak! 

 

Nå skal jeg ha to uker ferie med datteren min og prøve å gjøre tiden best mulig for henne. Så får det som kommmer, komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herlighet, stakkers dere :-( kan ikke forestille meg hvor tungt det må være å måtte gå sånn å vente. Håper du klarer å få en noenlunde fin ferie likevel. Men du, kan det hende at barnet er frisk som en fisk og at legene tar veldig feil? Eller har de bestemt seg for at NOE er det, de bare vet ikke hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så mye på deg Bambi-Bolla, for en forferdelig situasjon dere er i! :( Og det er jo helt sykt at du må gå så lenge før du får vite noe mer! :( Sender deg masse varme tanker og trøsteklemmer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskelille: så leit å høre at det var svangerskap utenfor livmoren! :( Ønsker deg masse lykke til videre. Håper du kan glede deg over et nytt svangerskap snart igjen hvor alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så leit når det ikke går bra....lykke til videre ønskelille. Får virkelig håpe de blødningene er "uskyldige". Jeg fikk oppleve en fantastisk ting i går.....se den lille og høre hjerte som slo. Er i dag 11 uker.....så håper så inderlig det skal gå bra denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har vondt i magen? Jeg har litt dragninger/murringer nederst i magen. I tillegg blir jeg oppblåst utover kvelden med litt luftsmerter og problemer med å få på do.

 

Er forresten 9+2 i dag.

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskelille....det var fryktelig trist, å miste både gullet og eggleder. :(

Håper du får alt av støtte og hjelp du trenger. Og lykke til med en ny graviditet - når dere er klare. Varm klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har vondt i magen? Jeg har litt dragninger/murringer nederst i magen. I tillegg blir jeg oppblåst utover kvelden med litt luftsmerter og problemer med å få på do.

 

Er forresten 9+2 i dag.

Jepp, velkommen etter ;-)

Det skal visstnok være ganske normalt? En sånn type vissdom som ingen forteller deg om før du trengte å vite det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har vondt i magen? Jeg har litt dragninger/murringer nederst i magen. I tillegg blir jeg oppblåst utover kvelden med litt luftsmerter og problemer med å få på do.

 

Er forresten 9+2 i dag.

Jepp, velkommen etter ;-)

Det skal visstnok være ganske normalt? En sånn type vissdom som ingen forteller deg om før du trengte å vite det ;-)

Her har samboeren begynt å lufte meg på kvelden for å forsøke å få litt fart på systemet...;)

Spiser ikke mye heller. I dag har jeg spist en skål frokostblanding, juice, en is, to brusbokser og en halv club sandwich...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om dette går feil vei. Og merker at det ikke er noe ålright i det hele tatt. Føler at det er urettferdig. Er uke 9+4 i dag og for tidlig å høre noe hjertelyd. Var hos legen i går og han ville ikke henvise meg noe sted fordi jeg var i 1 trimester, og lege vakt i dag men han tok ingen prøver eller noe. Legen sa i går, at om jeg hadde hatt en spontan abort så skulle det ha slått ut på crp prøver som en infeksjon eller på noen av de andre prøvene. Han fant heller ikke spor av blod i urinen noe som han også sa var et godt tegn. Men jeg fikk så vidt lite blødninger torsdag ettermiddag (takk for den, flott bursdagsgavectil meg selv) fredag ettermiddag. Woho lissom, og litt i dag. Men ikke mer enn at jeg ville fylt toppen av en OB. Så jeg vet ikke. Synes lissom at graviditets plagene avtar, spes ømhet i puppa. Men er forsatt trøtt og humøret sviger som en jojo. Blir jo mindre gal av dette.

 

Jeg vet at de ikke kan gjøre noe, og som legen på legevakta sa: "dette er kanskje ikke hva du vil høre, men om du har en spontan abort så er det for en grunn. Det er kroppen pg naturens måte å rydde opp på og du må se på det på den måten"

 

Vel, nå reiser vi på ferie i morgen og jeg får prøve å forsette som normalt. Men kommer det klumper, og større blødninger enn hva jeg har nå så jekker jeg meg en øl også som gubben har kjøpt til ferien. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Ønskelille, hvor langt hadde du kommet?:-(

 

Og Bambie-Bolla: Det må være et mareritt å gå og vente sånn!:-( Håper du klarer å slappe av og kose deg i ferien og veldig bra at du har en datter som kan distrahere litt:-)

 

mamma_til_2gutter: Symptomene pleier jo å bli borte litt i uke 9-10. Har du smerter?

 

Jeg merker at denne varmen begynner å ta knekke på meg. Er ikke i form i det hele tatt, slapp, konstant uggen, hodepine og generell uform. Gleder meg nesten til høsten... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo godt tegn mamma_til_2gutter! Da jeg mistet kom smertene rett etter blødningene.. Fikk først vondt i korsryggen og etterhvert menssmerter. Men ikke noe særlig å dra på ferie uten å vite om alt er bra! Kan du ta privat ul dit du skal hvis blødningene fortsetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar i dag. Er ikke noe sted jeg får tatt UL. Men vi skal til danmark og sverige så de har dyktige leger der også:-) men skal til legen den 11, og jeg skal be han om å sende meg på kontroll på sykehuset med en gang.

 

Nå skal jeg bare nyte 14 dager ferie og avslapping. Merket i dag at det svidde når jeg var på do så kan være kraftig urinveis infeksjon også. Men hvem vet. Alle prøver hos legen var fine. Hadde det vært spontanabort så skulle jeg hatt forhøyet crp og noen av prøvene skulle ha slått ut på et eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil enda. Jeg hadde det samme og var sååå bekymret! Men på UL noen uker senere var alt ok! Skjønner følelsen men løpet er ikke kjørt :)

Ha en fin ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så trist for dere som har mistet og for deg bambi bolla som må gå å vente og vente... Jeg føler med dere. Har selv mistet fire ganger og vet så altfor godt hvor vondt det er, om sorgen og tapet av det som ikke ble noe av. I dag erjeg 10+3. Håper at det går veien denne gangen. Har blødd litt ved tre-fire anledninger, men tror det er relatert til bruk av Lutinus. Gleder meg til å slutte med den i løpet av kort tid. For min del er svangerskapet også nervepirrende. Sjekker stadig vekk for blod og kjenner på symptomer. Selv om det er kipt å være kvalm og hele tiden ha en skikkelig vond smak i munnen tar jeg det som en velsignelse. De andre gangene når jeg har mistet har symptomene vært borte før SA har kommet.... lykke til til oss alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd en del siden sist jeg tittet innom sist. Må bare si til dere som det ikke går så bra med, føler med dere og sender varme trøsteklemmer. Kjenner jeg kanskje har tatt ting for god fisk, og vil dermed ta en ny ultralyd. Til dere som har eldre barn, kommer dere til å ta med barnet til ultralyd når kjønnet skal avdukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en klem til dere som det ikke går så bra med.. Tenker på dere alle sammen!♡

 

Jeg har begynt å fått brunt utflod og kjenner jeg er redd.. er nå i uke 12+2 ,og kjenner den indre redselen tar overhånd... noen som har noen erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brunt i utfloden i uke 8 sorlandsjente91, fikk det dagen etter ultralyd. Fikk mange trøstende ord her inne om at brunt i utfloden var den "beste" blødningen man kunne ha, det betyr gammel blødning og kan skyldes så mye, hos meg var det sikkert på grunn av innvendig ultralyd men du kan også ha fått et lite rift eller noe som har gitt en liten blødning. Det går nok helt sikkert bra :) har ikke hatt noe mer brunt i utfloden siden den gang, er nå 12+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorlandsjente91: Brun utflod er veldig vanlig, og ingenting å bekymre seg for fikk jeg beskjed om :) jeg har selv hatt det 2-3 uker nå, og jordmor sa det var helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi venter baby nr 2 den 24 februar. Har fra før en jente på snart 2,5 år. Opplevde en SA i mai da jeg var ca 5-6 uker på vei...Heldigvis gikk det bare 4 uker før en ny spire var på vei og håper at det sitter denne gangen, men greier ikke helt tro på det før jeg får se babyen på ultralyd neste uke :) Glede gruer meg!

 

Veldig trisk å se at det ikke har gått bra med alle her inne og jeg tenker på dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...