Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når vi er inne på det med gravid å jobb.

 

Sjefen på gamlejobben ringte meg og spurte om jeg ville jobbe der etter ferien. Da er jeg 14 uker på vei.

Sa så klart ja til dette, trenger penger og litt ikke minst foreldrepenger. Så nølte ikke sa ja selv om det er 100% og han trenger meg frem til 1.1.15.

Har jobb nå men ikke fast, kun vikar.. Så vet aldri hvordan ukene blir med jobbing.. siste arbeidsdag her er dagen før gamle sjefen vil ha meg der igjen, men burde jeg si at jeg er gravid? Gjorde ikke det på tlf syns det var litt tidlig ... Men jeg vil jo jobbe og er innstilt på full jobbing og ikke sykemelding .. Føler jeg lar sjefen velge om han vil ha meg som gravid eller ikke hvis jeg sier noe .. Men litt dårlig samvittighet for det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming: Jeg hadde blødninger i forrige svangerskap, titt og stadig helt frem til jeg var rundt 6 mnd på vei.. Men det var ikke noe galt, merkelig nok. Jeg ble fulgt svært godt opp, var jo også plaget med ekstrem svangerskapskvalme, og var innlagt pga det en periode, men jeg var hos legen hver andre uke, og hadde x-antall ul kontroller på ullevål.

 

Så ikke mist håpet helt enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jenter! 

Jeg leser at dere fleste er ganske utslått og jeg må riste av meg stoltheten for å spørre om dette. Jeg har i utgangspunktet vanskelig for å jobbe i normale mengder pga en rekke fysiske problemer. det skal sies at disse probleme for tiden er ganske rolige, men denne konstante kvalmen og sultheten sammen med trøttheten tar knekken på meg. Jeg sliter med å finne noe å spise og derfor å holde energinivået oppe. I morgen skal jeg være på jobb kl 05.00 og jobbe stående og være hyggelig mot kunder og skal jobbe slik i ca en uke framover før jeg skal på ferie. Jeg har lavt stoffskifte så hvis jeg ikke får i meg mat så er energien min på 0 stortsett og jeg jobber fra ekstraenergien. Kroppen min og samboeren min sier jeg skal ta en sykemelding og komme sterkere tilbake etter ferie. Stoltheten min sier at jeg burde holde ut. Jeg har allerede vært sykemeldt en uke. 

 

Hva ville dere gjort? Er i skikkelig dillemma her. 

 

Ut i fra sånn som du legger det frem så høres det ut som at du trenger en pause nå når det står på som værst. Spesielt siden du sliter med andre fysiske hindre også. Vanskelig dette med sykmelding, siden man får så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Men hvis man tenker som så at på jobb kan man erstattes. Hjemme og som mamma/rugemaskin er man uerstattelig. Jeg hadde villet lytte til kroppens signaler og tatt det med ro ei stund. 

Lykke til :)

 

Takk for beroligendesvar. Var hos legen i dag og fikk sykemelding og ringte sjefen og sa det som det var. Hun begynte å le og gratulerte meg, så det var ikke værre enn som så. "Er du syk så er du syk" sa hun :) Det var ganske beroligende. Legen var heller ikke vond å be, jeg sa bare "jeg trenger en sykemelding..." og før jeg fikk sagt noe mer begynte han å skrive :P Kastet opp for første gang i går, fikk kvalmestillende i dag, men de er også søvndyssende så jeg føler meg som en zombie.

På en annen side skal det sies at dette går mer og mer opp for meg og jeg har virkelig begynt å knytte et følelsesmessig bånd til dette lile krapylet i magen min. 

 

Ordentlig leit å høre dere som sliter med blødninger og abort! Sender dere gode tanker!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Vært på ferie og nå lest igjen alle de siste 5 dagers innlegg. 

Så fryktelig trist 83jenta !! :-(
Ming82, håper at dette bare er uskyldige blødninger!

 

Jeg sitter her og føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt jeg da. Ikke noe tegn til mage selv om dette er andregangs. Vet at det er tidlig 6+5 idag men føler at jeg ihvertfall burde bli litt oppblåst..
Puppene har vært veldig ømme(ikke idag) og har hatt murringer(ikke idag).
Men ellers føler jeg meg egentlig bare litt uttafor.. Litt sånn småsyk. Småuggen innimellom men ikke noe ille. Jeg må spise da, klarer ikke å være sulten.

 

Men jeg har ikke :metallsmak, grusom kvalme, lite energi, oppblåsthet, ligamentsmerter eller humørforandringer. Jeg er trøtt midt på dagen men klarer fint å være våken til titiden på kvelden og er ikke mer trøtt enn vanlig når Lillegutt våkner kl 5.

 

Betyr det at jeg ikke er gravid lenger..? Eller betyr det at jeg er superheldig som har et så langt "lett" svangerskap..?

Har dere andre fått synlig liten gravidmage?

Skal på UL 1 juli.. klarer liksom ikke å se for meg at det skal være noen bamsemums inni der.. :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi3+1?:-) Du er nok en av de kjempeheldige som ikke er så plaget! :-) Men husk, plutselig kan det komme .... :-/

Du er snart i uke sju og HcG stiger og stiger nå, så kan hende det kommer dager hvor symptomene er grusomme.
Nå har du jo vært på ferie, og da er man litt i "feriemodus". Jeg merker det veldig, når jeg ikke er hjemme, eller når jeg er med andre, så er jeg ikke så gravid, for da er fokuset på andre ting, må si at det er fryktelig godt noen ganger :-)

 

Jeg hadde ikke mye mensen-smerter før i uke 7-8.
Er ikke alltid så trøtt at jeg må sove, kan stå opp tidlig, og legge meg sent, helt ok.
Har liksom ikke helt "teken" på den oppblåstgreia, så har ikke følt meg oppblåst, bare litt småfeit, siden jeg ikke har hatt lyst til å "trekke inn" magen. Nå skjønner jeg kanskje det at det er det å være oppblåst, altså føler seg litt svær :-) haha så dum jeg er.

 

Kos deg med å ha lite symptomer, nyt graviditeten uten store plager, - klart du er gravid, man er ikke mer eller mindre gravid for man har/ ikke har sympt. ER man gravid ja så er man gravid :-) (selv om man føler seg lite gravid innimellom) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYT livet uten kvalme! :-) Veit jeg ikke tenkte det for et par uker siden, men kvalmen her blir altså verre og verre! 9+1 i dag (ifølge ul), og dagen har vært et mareritt! Magemusklene får kjørt seg med alle brekningene ihvertfall! Kaster ikke opp så mye, men brekker meg støtt og stadig! Jeg trenger ferie!:-)

*sukk* dagens klage fra meg!

 

Noen som har forslag til pålegg på knekkebrød eller brødskive forresten? Jeg brekker meg bare av tanken på å åpne kjøleskapet! Og alt jeg tenker på er spekemat og sushsi :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er e at eg starte i ny jobb fra 1.aug:/ og skal nå ha 2 uker ferie om 1 uke. Kjenne eg ikke ville si noe heilt enda:)

 

 

Eg er innom til tider hehe:) i dag så kastet eg opp 3 ganger og valgte å ringe meg syk med omgangssyken.

Uffda, sliter med kvalmen du også? Skjønner godt at du ikke vil at arb.giver skal få vite noe ennå, men husk at arb.giver får refusjon fra dag 1 når det gjelder svangerskapsrelatert fravær. Du kan jo evt. si det litt senere da arb.giver har 3 mnd'er frist til å søke lønnsrefusjon fra Nav på deg :)

Aldeles ikke meningen å være belærende altså :tronderbart: Det er bare at jeg jobber med akkurat dette innenfor min bedrift ;)

 

Jeg fikk plutselig litt overskudd i dag og kvalmen har for en gangs skyld latt meg være i fred, så nå har jeg fått gjort litt av hvert her hjemme. Feels goooood!!! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes du skal jobbe om du klare det:) eg starte i ny jobb i uke 14. Skal si det når eg har startet. Eg vett eg ikke kan vente lenge pga stor sjanse for plager. Var faktisk100% sykemeldt fra uke 18 sist:/ det nekte eg denne gang:)

Når vi er inne på det med gravid å jobb.

 

Sjefen på gamlejobben ringte meg og spurte om jeg ville jobbe der etter ferien. Da er jeg 14 uker på vei.

Sa så klart ja til dette, trenger penger og litt ikke minst foreldrepenger. Så nølte ikke sa ja selv om det er 100% og han trenger meg frem til 1.1.15.

Har jobb nå men ikke fast, kun vikar.. Så vet aldri hvordan ukene blir med jobbing.. siste arbeidsdag her er dagen før gamle sjefen vil ha meg der igjen, men burde jeg si at jeg er gravid? Gjorde ikke det på tlf syns det var litt tidlig ... Men jeg vil jo jobbe og er innstilt på full jobbing og ikke sykemelding .. Føler jeg lar sjefen velge om han vil ha meg som gravid eller ikke hvis jeg sier noe .. Men litt dårlig samvittighet for det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Vært på ferie og nå lest igjen alle de siste 5 dagers innlegg. 

Så fryktelig trist 83jenta !! :-(

Ming82, håper at dette bare er uskyldige blødninger!

 

Jeg sitter her og føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt jeg da. Ikke noe tegn til mage selv om dette er andregangs. Vet at det er tidlig 6+5 idag men føler at jeg ihvertfall burde bli litt oppblåst..

Puppene har vært veldig ømme(ikke idag) og har hatt murringer(ikke idag).

Men ellers føler jeg meg egentlig bare litt uttafor.. Litt sånn småsyk. Småuggen innimellom men ikke noe ille. Jeg må spise da, klarer ikke å være sulten.

 

Men jeg har ikke :metallsmak, grusom kvalme, lite energi, oppblåsthet, ligamentsmerter eller humørforandringer. Jeg er trøtt midt på dagen men klarer fint å være våken til titiden på kvelden og er ikke mer trøtt enn vanlig når Lillegutt våkner kl 5.

 

Betyr det at jeg ikke er gravid lenger..? Eller betyr det at jeg er superheldig som har et så langt "lett" svangerskap..?

Har dere andre fått synlig liten gravidmage?

Skal på UL 1 juli.. klarer liksom ikke å se for meg at det skal være noen bamsemums inni der.. :-S

 

Høres ut som om du har det slik jeg hadde det for et par uker siden (jeg er 8+3 nå). Mistet alt av symptomer bortsett fra trøtt og sliten. Null oppblåst, fikk mindre ømme pupper, ikke spes uggen. Ble redd for at NÅ skjer en SA igjen! Men neida....fikk igjen symptomene ja, null problem! Nå er jeg konstant kvalm og puppene er ømmere enn noen sinne. :) Jeg har hatt en bra dag i dag med bra overskudd tross forholdene, men nå når kvelden kom fikk jeg all kvalmen jeg tydeligvis skulle ha hatt i løpet av dagen. Urk...

Har også merket at hvis jeg er flink til å slappe mye av så er jeg mindre kvalm.

 

Tror ikke du skal bekymre deg nei! Du er gravid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er e at eg starte i ny jobb fra 1.aug:/ og skal nå ha 2 uker ferie om 1 uke. Kjenne eg ikke ville si noe heilt enda:)

 

Eg er innom til tider hehe:) i dag så kastet eg opp 3 ganger og valgte å ringe meg syk med omgangssyken.

Uffda, sliter med kvalmen du også? Skjønner godt at du ikke vil at arb.giver skal få vite noe ennå, men husk at arb.giver får refusjon fra dag 1 når det gjelder svangerskapsrelatert fravær. Du kan jo evt. si det litt senere da arb.giver har 3 mnd'er frist til å søke lønnsrefusjon fra Nav på deg :)

Aldeles ikke meningen å være belærende altså :tronderbart: Det er bare at jeg jobber med akkurat dette innenfor min bedrift ;)

 

Jeg fikk plutselig litt overskudd i dag og kvalmen har for en gangs skyld latt meg være i fred, så nå har jeg fått gjort litt av hvert her hjemme. Feels goooood!!! :kaklehone:

 

 

Okay! Jeg skjønner deg :) Lykke til med ny jobb da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul i går. 6+5 og vi så fint anlegg og hjerteslag. Å nå håper jeg det går bra denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er endelig 5+0 i dag, tiden går så sakte!! Jeg blør ennå, ingen smerter så langt. Klamrer fast på at dette gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til eg må fortelle det om eg ikke blir bedre neste uke. Måtte være hjemme i dag og:/

 

 

Det som er e at eg starte i ny jobb fra 1.aug:/ og skal nå ha 2 uker ferie om 1 uke. Kjenne eg ikke ville si noe heilt enda:)

 

Eg er innom til tider hehe:) i dag så kastet eg opp 3 ganger og valgte å ringe meg syk med omgangssyken.

Uffda, sliter med kvalmen du også? Skjønner godt at du ikke vil at arb.giver skal få vite noe ennå, men husk at arb.giver får refusjon fra dag 1 når det gjelder svangerskapsrelatert fravær. Du kan jo evt. si det litt senere da arb.giver har 3 mnd'er frist til å søke lønnsrefusjon fra Nav på deg :)

Aldeles ikke meningen å være belærende altså :tronderbart: Det er bare at jeg jobber med akkurat dette innenfor min bedrift ;)

 

Jeg fikk plutselig litt overskudd i dag og kvalmen har for en gangs skyld latt meg være i fred, så nå har jeg fått gjort litt av hvert her hjemme. Feels goooood!!! :kaklehone:

Okay! Jeg skjønner deg :) Lykke til med ny jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har fulgt med denne tråden en stund nå og tenkte at jeg ville henge meg på :) Er idag 8+1 og har foreløpig termin den 8.2.14 :) Skal på tidlig ultralyd den 09.07.14, og jeg håper det går bra. Har tidligere hatt en graviditet utenfor livmoren så er livredd denne gangen. Er min samboer og meg sitt første barn og vi gleder oss veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen sorlandsjente91:-)  

Så koselig flux! :tommelopp:  Grugleder meg til min UL.

 

Tusen takk for positive ord dere! Ble mer positiv med en gang og tror det hjalp for idag kom symptomene tilbake for fullt :-P
Rart hvor bekymret man blir bare etter en kort stund og hvor lett man kan sylte seg ned i negative tanker..  

Føles som om jeg har sitti på en karusell akkurat litt for lenge. Skikkelig karusellkvalm. :bond:  Og masse masse murringer. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen dager er ikke symptomene like aktive merker hvertfall jeg. Men du kjenner også masse murringer? Jeg har det hele tiden helt nederst. Bytter på venstre, høyre og midten her hos meg. Leste på nettet at vist det var murringer på bare den ene siden var det et tegn på at det var utenfor livmor og blir jo da kjempe redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hatt murringer siden noen dager før jeg testet positivt. :-) Overalt. Stramminger og verking.Ganske ubehagelig noen ganger. Tok et bad for noen dager siden og da fikk jeg så vondt at jeg måtte gå ut. Aner ikke hvorfor. :-/ 

Skjønner godt at du blir redd når du har opplevd det før! Sjansen for enda en ny graviditet utenfor livmoren er nok ganske så liten! Men hvis du tenker mye på det kan dere kanskje ta en tidlig ultralyd? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hatt murringer siden noen dager før jeg testet positivt. :-) Overalt. Stramminger og verking.Ganske ubehagelig noen ganger. Tok et bad for noen dager siden og da fikk jeg så vondt at jeg måtte gå ut. Aner ikke hvorfor. :-/

Skjønner godt at du blir redd når du har opplevd det før! Sjansen for enda en ny graviditet utenfor livmoren er nok ganske så liten! Men hvis du tenker mye på det kan dere kanskje ta en tidlig ultralyd? :-)

Vi har bestilt tidlig ultralyd, vi skal 09.07.så blir kjempe spennende kjenner jeg! Ja jeg har også masse mensen murringer og de kan være ganske så tøffe og harde innimellom. Ellers er jeg kjempe trøtt og har minimalt med energi. Ønsker det kom sterkere tilbake snart. Føler jeg er i dvale..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015.

 

1.

2. lis7071, Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡, 2 store gull + 1 lie?

3. KapteinSabeltann-mamma, julibaby10, hgsd nr 7 i magen, bambi-bolla :),

4.

5. Silly80

6.

7. Yasmin, Babylykken

8. Lulusen, nita1980

9. tulla<3sep2010

10. bergenserjente

11. Mocc@

12.

13. Heisannhopp

14. Marika:):), Angelstath, tmb88

15.

16.

17. muldvarpen_, mama foddie,

18. Blirjegtobarnsmamma

19.

20. CathrineB

21.

22. måneogsol

23.

24.

25.

26.

27.

28. mamma_til_2gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :D Da kan jeg også melde meg inn her hos dere :D endelig gravid igjen etter MA i slutten av januar! Er 7 uker på veg imorgen, og håper spiren klamrer seg fast denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015.

 

1.

2. lis7071, Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡, 2 store gull + 1 lie?

3. KapteinSabeltann-mamma, julibaby10, hgsd nr 7 i magen, bambi-bolla ,

4.

5. Silly80

6.

7. Yasmin, Babylykken

8. Lulusen, nita1980

9. tulla<3sep2010

10. bergenserjente

11. Mocc@

12.

13. Heisannhopp

14. Marika:), Angelstath, tmb88

15.

16. Silje92

17. muldvarpen_, mama foddie,

18. Blirjegtobarnsmamma

19.

20. CathrineB

21.

22. måneogsol

23.

24.

25.

26.

27.

28. mamma_til_2gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...