Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min første gravid-drøm dette svangerskapet. (I love it!)

 

Jeg har tydeligvis en hang til å ha berusende hete drømmer om menn jeg aldri hadde kunne tenkt meg. Forrige svangerskap hadde jeg hete drømmer vekselvis om Morten Harket og Saddam Hussein. (okay, jeg liker Mr. Harket da :P )

I natt innledet Gordon Ramsey et nytt, uventet og hemmelig forhold med meg. :D Hvor kom han fra liksom?? Hahah! Håper bare ikke en ny diktator føler kallet......

 

Flere som kan fleske til med sære drømmer i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er visst den oljebaserte malingen man bør unngå kaptein-sabeltann mamma! Den inneholder løsemidler som gravide bør unngå. Sto noe om det her: http://www.mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/maling_og_graviditet

 

Hadde en stressende dag på jobb idag, og midt i alt stresset fikk jeg skikkelig smerter i magen! Det var ekkelt! Ikke noe blod eller noe sånt, tror det kanskje var kroppen som ga meg beskjed om å roe ned.. Så får prøve å ta det mer med ro de neste dagene før ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lulusen :-) Du er så god å ha her :-)

 

Huff, var det mensen-smerter? Hørt/lest at man kan merke det mest i magen i uke 8.
Har man litt treg mage kan noen smerter komme av det også kanskje, uten at man tenker på det.
Blir godt med ferie nå :)

 

 

Bambi-Bolla:) Drømmene er annerledes nå ja :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I full panikk så ringte jeg privat gynekolog. Fikk kommet dit og tatt ul. Gyn tror dette skal gå bra, så jeg får bare prøve å slappe av, skal tilbake dit igjen den 14.07. Gleder meg til å se mer av den lille klumpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst den oljebaserte malingen man bør unngå kaptein-sabeltann mamma! Den inneholder løsemidler som gravide bør unngå. Sto noe om det her: http://www.mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/maling_og_graviditet

 

Hadde en stressende dag på jobb idag, og midt i alt stresset fikk jeg skikkelig smerter i magen! Det var ekkelt! Ikke noe blod eller noe sånt, tror det kanskje var kroppen som ga meg beskjed om å roe ned.. Så får prøve å ta det mer med ro de neste dagene før ferie!

 

Oj, Lulusen! Nå må du ta kroppens signaler på alvor! Hvil masse og spis nok. Ta vare på deg selv! <3

Endret av Bambi-Bolla :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Dere er søte <3 :)

 

Nja, kan ikke si det var mensensmerter akkurat, mer sylskarpe smerter i magen mot venstre side! Likte det ikke! Ga seg etter hvert, men jeg må virkelig roe ned tempoet ja.. Godt jeg skal på ultralyd igjen på tirsdag på Ahus å se den lille!

 

Ming82: det var godt å lese at alt så bra ut med den lille! Kunne de se hvor blødningen kom ifra? Skjønner godt at du ville dra med en gang! Veldig glad for å høre at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter! Dere er søte <3 :)

Nja, kan ikke si det var mensensmerter akkurat, mer sylskarpe smerter i magen mot venstre side! Likte det ikke! Ga seg etter hvert, men jeg må virkelig roe ned tempoet ja.. Godt jeg skal på ultralyd igjen på tirsdag på Ahus å se den lille!

Ming82: det var godt å lese at alt så bra ut med den lille! Kunne de se hvor blødningen kom ifra? Skjønner godt at du ville dra med en gang! Veldig glad for å høre at det går bra :)

Takk Lulusen :) Håper inderlig det går bra med deg og den lille også. Gyn sa ikke noe om hvor blodet kom fra, han da at den lille klumpen lå høy oppi livmoren, han kunne ikke se at det kunne gå galt. Det var helt utrolig godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming82: så utrolig bra! Jeg krysser fingrene for dere alle:) Hadde vært så artig om alle kom seg helt i mål:)

 

Lulusen: Kroppen er flink til å si ifra, så da må vi bare være flinke til å lytte:)!

 

KapteinSabeltannmamma: Jeg malte siste jeg var gravid med en sånn "gravid vennlig" maling:) Jeg må nok male når vi overtar ny huset:) Må jo bli et rosa prinsesserom der;)

 

Min kropp HYLER at den er super sliten, og jeg er helt hinsides kvalm! Meg og datteren min spiste potetgull og brødskive til middag. Eller jeg spiste potetgull, hun spiste begge deler;) 

 

Og jeg har frem til søndag å være ferdig utpakket av huset, ila de 2 siste dagene, hvor jeg har vært hjemme hele dagen har jeg pakket 3, jepp 3 kasser. Og det er det. 

Meg og min kropp er virkelig ikke på samme lag nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter! Dere er søte <3 :)

 

Nja, kan ikke si det var mensensmerter akkurat, mer sylskarpe smerter i magen mot venstre side! Likte det ikke! Ga seg etter hvert, men jeg må virkelig roe ned tempoet ja.. Godt jeg skal på ultralyd igjen på tirsdag på Ahus å se den lille!

 

Ming82: det var godt å lese at alt så bra ut med den lille! Kunne de se hvor blødningen kom ifra? Skjønner godt at du ville dra med en gang! Veldig glad for å høre at det går bra :)

Hører du til Ahus? Det gjør jeg også :-)

Så lenge ikke smertene er langvarige og kommer hyppig, og du blør er det vel greit med den lille <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal dere ha første svangerskapskontroll jenter? Har dere bestilt time enda?

 

Jeg skal ha min første kontroll på fredag, da er jeg 8+5. Legen min tar ferie så ville ta det da, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til Ahus ja! :) Så gøy at du og gjør det! Fødte der sist og, var utrolig fornøyd! Og ikke minst glad for at jeg skal føde der hvor man fortsatt har tilgang til lystgass. Hjalp utrolig godt sist da jeg ikke ville ha epidural. Ja, håper alt er bra med den lille! Blir spennende på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt troen lengre merker jeg.. Håper fortsatt på det beste, men kjenner det ikke er lett.. På jobbar de tatt inn vikar for meg frem til torsdag, så får noen dager å slappe av på uansett hva utfallet av ul blir i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe gruer meg litt til det der:) var til sengs meg folk eg kjente i drømmene sist, trodde eg sko dø hver gang eg såg de i lang tid etterpå:)

Jeg har hatt min første gravid-drøm dette svangerskapet. (I love it!)

 

Jeg har tydeligvis en hang til å ha berusende hete drømmer om menn jeg aldri hadde kunne tenkt meg. Forrige svangerskap hadde jeg hete drømmer vekselvis om Morten Harket og Saddam Hussein. (okay, jeg liker Mr. Harket da :P )

I natt innledet Gordon Ramsey et nytt, uventet og hemmelig forhold med meg. :D Hvor kom han fra liksom?? Hahah! Håper bare ikke en ny diktator føler kallet......

 

Flere som kan fleske til med sære drømmer i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går denne gangen:) eg er og 8+3 og mistet i SA i mars.

Da drister jeg meg til å melde meg inn her også.....har fulgt med tråden en stund.

Jeg har termin 2. feb og er 8+3 i dag. Fikk gledelig nyhet av legen i dag, hcg -verdiene mine steg fra 50000 (16/6) til 68000 (19/6). Så da er jeg litt mindre bekymret.

Jeg hadde MA i oktober og SA i mars så klarer ikke helt å glede meg over graviditeten enda.

 

Symptomer- uggen, ømme bryster, småkvalm-spiser ofte, litt hormonell, trange bukser-vanskelig å skjule nå...

 

Har to barn på 8 og 10 fra før, venter lengst mulig med å fortelle det til dem.

 

Krysser fingrene for dere med småblødninger- håper virkelig det går den riktige veien.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! 
Jeg leser at dere fleste er ganske utslått og jeg må riste av meg stoltheten for å spørre om dette. Jeg har i utgangspunktet vanskelig for å jobbe i normale mengder pga en rekke fysiske problemer. det skal sies at disse probleme for tiden er ganske rolige, men denne konstante kvalmen og sultheten sammen med trøttheten tar knekken på meg. Jeg sliter med å finne noe å spise og derfor å holde energinivået oppe. I morgen skal jeg være på jobb kl 05.00 og jobbe stående og være hyggelig mot kunder og skal jobbe slik i ca en uke framover før jeg skal på ferie. Jeg har lavt stoffskifte så hvis jeg ikke får i meg mat så er energien min på 0 stortsett og jeg jobber fra ekstraenergien. Kroppen min og samboeren min sier jeg skal ta en sykemelding og komme sterkere tilbake etter ferie. Stoltheten min sier at jeg burde holde ut. Jeg har allerede vært sykemeldt en uke. 

Hva ville dere gjort? Er i skikkelig dillemma her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag 5+0 fordi hjemmetestene har slått ut så veldig svakt. Ville egentlig kun ha henvisning for å måle hcg, men testen hos legen slo bra fra seg.

 

Så han tok 1 kontroll alt nå. :-)

Hos legen så tok han gu undersøkelse med prøver, og har etter det hatt litt friskt blod når jeg har vært på do. Prøver å fortelle meg selv at det kun er fordi legen har tatt prøver.. men er forsatt usikker.

 

Fine-phina: anbefaler at du hører på kroppen din og slapper av. Vet ikke hvor du jobber eller med hva, men om det er IA bedrift, då kan du få tilrettelagt så langt det lar seg gjøre.

 

Bambi-bolla: sære drømmer er et must når man er gravid. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! Våkner i dag og jeg blør fortsatt :( Selvom gyn sa at han trodde dette kom til å gå helt bra, så kjenner jeg at jeg er redd likevel :( Jeg har da valgt å bli hjemme fra jobb i dag...tør ikke å gå ut av senga engang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter GU i går, så sluttet jeg å blø i natt. Men en liten morgen hyrdestund med mannen så blør jeg igjen. Men får ta det med ro, og bare slappe av.

 

Man kan uroe seg veldig men i 98% av tilfellene så har vi ingen grunn til det.

 

Nei, nå starter dagen hos oss, barn skal på ferieklubb og barnehage, mens jeg setter av gårde for stallen og den vakre 4åringen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal tenke på deg selv først, evt prøve å jobbe, sier kroppen at det ikke går nei så går det ikke .. Må tenke litt på den lille i magen din også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er magen deres blitt? Min er blitt fryktelig stor! Ser ut som jeg er gravid i 6. mnd, har blitt rund rundt hele, til og med fått "love-handles" som jeg ikke har hatt før! Forrige gang la jeg bare på meg 8 kg totalt i svangerskapet og hadde en søt spiss mage. Nå føler jeg meg bælfeit! Ser jeg får blikk på magen uten at folk tør å spørre om jeg er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg :( ul i dag viste ikke noe tegn til graviditet, og slimhinnene var mye tynnere enn de skulle ha vært. Det positive med det var at jeg slipper utskraping.

Har allerede planlagt fryseforsøk, så flytter inn i assistert befruktning igjen.

Nå blir det å slappe av MAX i sommer, og være med på berg og dalbaner om vi drar innom noen fornøyelses parker.

 

Ønsker alle lykke til, og håper dere slipper samme beskjed som vi fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei 83jenta! :( Det var triste nyheter! Tenker på deg <3 Ønsker deg masse lykke til videre og håper du får en fin sommer. Håper det snart er det din tur igjen med en ny spire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83jenta, så trist :-(
Klem til deg, og god sommer.

 

 

Lulusen, ja begynt å bli litt rund nå... Tør ikke å si hvor "mye" jeg har gått opp i vekt :-(
(4 kg!!)

Gleder meg allerede nå til hardtrening i mars..... man ser det egentlig på meg at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg :( ul i dag viste ikke noe tegn til graviditet, og slimhinnene var mye tynnere enn de skulle ha vært. Det positive med det var at jeg slipper utskraping.

Har allerede planlagt fryseforsøk, så flytter inn i assistert befruktning igjen.

Nå blir det å slappe av MAX i sommer, og være med på berg og dalbaner om vi drar innom noen fornøyelses parker.

Ønsker alle lykke til, og håper dere slipper samme beskjed som vi fikk.

Huff :( Masse lykke til!! Stor klem til deg!

 

Jeg blør ennå...begynner å se mørkt på dette jeg også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...