Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Gratulerer Lulusen! Og velkommen Babylykken! :-)

Jeg må også kjøpe meg noen nye seaband nå. Har brukt de gamle som dusjstrikk et par år så de er ikke helt optimale lenger. :-/ Rimelig uggen, egentlig hele dagen. Spesielt hvis jeg ikke har spist på en stund.

HCG prøven viste 24 300.
Jeg ble jo først redd for jeg trodde den måtte doble seg på 2 dager for at det skulle være positivt.
14 300 - 24 300 er jo ikke dobling. Men hun sa at det var kjempebra tall og at den ikke økte like raskt når tallene var så høye. Så da er alt bra! :-D
Ingen blødning, masse symptomer og bra hcg tall. 6 uker i morgen ifølge mine beregninger! UL 1 juli =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra Vi3!!! Det var gode nyheter!! :D

 

Til dere med søte klumper ;) Tok dere utvendig eller innvendig UL? Forrige gang når jeg tok innvendig UL i uke 6 så så jeg et hode og en pitte-liten kropp og et bankende hjerte. Var ikke noen klump nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! At jeg skulle tusle inn her i terminklubb for februar babyer 2015 var virkelig ikke planen.... Har tatt graviditetstest i dag, som ble positiv etter ca 5. sekunder med 2 TYDELIGE streker..Altså, GRAVID, med nr 3! Har ikke hatt mistanke lenge, og ikke hatt hodet kobla til slike tanker heller, da minstemann ikke har rukket å bli 11 måneder ennå.. Det blir han 2.juli, altså 1 år 2.august. Har også en jente som ble 3 i mai. Så her snakker vi tripp-trapp-tresko..!

Siden jeg har ammet til for 2 måneder siden har ikke menstruasjonen rukket å bli særlig stabil. Derfor har jeg heller ikke helt kontroll på når siste menstruasjon startet. Men jeg tror jeg nå er ca 5 uker, og termin rudnt 25.februar. Vi fikk oss litt av en sjokkstart på dagen kan du si, og nå er det maaaange tanker som surrer rundt i hodet. Selv om dette på ingen måte var veldig planlagt, er vi veldig glade for at vi igjen er gravide. Og kommer helt klart til, ihvert fall etterhvert, klare å nyte graviditeten like fullt som med de 2 forrige. Men jeg skal ikke legge skjul på at det er mye ambivalens her også. Jeg hadde sett for meg et par år framover hvor jeg kunne fokusere litt mer på jobb, trening, reising osv, og var faktisk i dag på et 2.gangsintervju på en jobb jeg har veldig lyst på! Det stiller seg jo litt annerledes når jeg 1 time etter jobbintervju fant ut at jeg er gravid...

Tanker, kommentarer o.l. mottas med takk! (ps: jeg rekker i hvert fall å bli 30 før jeg er 3-barnsmor :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg på spa. Gleder meg. Er Max utslitt om dagen med veldig hektisk jobb og mye ansvar og en toåring som dr helt ADHD i flekkene.

 

Med fire aborter bak meg måtte jeg sjekke med gynekologen min om det er trygt. Har lest det motsatte på nett. Han sa det at det er absolutt ingen sammenheng mellom massasje og abort så nå blir det pampering på meg i morgen.

 

Tips til andre utslitte i 1.tri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ingefær-te! Måtte det hjelpe så jeg kommer meg gjennom dagen med handling!

 

Forrige svangerskap var jeg ikke så her kvalm, reagerte ikke på lukter, og syntes ikke mesteparten av maten smaker rart/æsj!

Håper det går over snart, for dette er jo til å bli gal av. Føler meg som den sære kjærringa rett og slett!

 

Kos deg på spa,*flux* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, spa hørtes fantastisk ut! Var på spa som gravid sist, det var herlig! Ville nevnt for massøren at jeg var gravid, så kanskje de tar hensyn til å ikke presse for hardt i korsryggområdet! Er mye delt om det, men hvis legen din mente det var trygt er det nok det :) Kos deg masse!

 

Ja, man blir litt gal av alle disse reaksjonene på lukter osv julibaby10! Husker ikke når det ga seg sist? 2.tri? Håper det! Sliter voldsomt selv!

 

Igår hadde vi barnefri og dro ut å spiste og koste oss. Var egentlig altfor sliten til å gjøre det, lå under pleddet på sofaen og hakket tenner og frøys, var tungt å dra seg ut, men hyggelig da vi først kom oss til restauranten! :) Måtte ta fram høst/vinterjakka mi da vi skulle dra, jeg fryser så voldsomt om dagen! Helt blå på leppene! Følte meg syk der jeg gikk ved siden av jenter i kort skjørt og topp uten jakke! Er det noen andre som fryser om dagen?

 

Idag fikk jeg mulighet til å sove lenge siden sønnen min sover hos mormor, men småbarnsmor som jeg er våknet jeg lys våken kl.8! Husket før i tiden da jeg kunne sove til 11-12.. Den tid er historie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jenter.

 

Har tatt tre tester siden torsdag, alle er svakt posetive. Skal til legen på mandag for å ta hcg prøve. Og måle den over noen dager.

 

I følge terminkalkulatoren på barnimagen og tlf så har jeg termin 27.02, litt forskjell fra de to desember barna jeg har fra før.

 

Jeg og mannen har prøvd siden august i fjor, og nå i mai har jeg vært der at jeg har gitt opp litt.

 

Men håper på at testene blir mer og mer tydlige etterhvert.

 

Symptomer er:

Kvalme om kvelden

Ømme pupper og de har blitt litt større og tyngre

Trøtt som pokker. Føler at jeg ikke gjør noe annet enn å sove

Amper og følsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Legen min er også professor på et universitet og forsker. Jeg har full tillit til han. Som når jeg har vært bekymret for om det at jeg flyr mye kan føre til abort sa han: i den seriøse litteraturen er det kun forhøyet blodproppfare knyttet til lengre flyreiser som kan være problematisk. Ikke kortere innenriksreiser eller reiser i Europa. Det er så mange myter der ute. Jeg fikk nå beskjed om å være forsiktig med nettet.

 

Men har allerede gitt beskjed om graviditeten til spaet. Gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lulusen: deilig med barnefri or restaurant. Man må utnytte muligheten før de blir to. Jeg syns bare det å sove hele natten uten at ungen våkner er helt fantastisk.

 

Håper formen bedrer seg. Men husk masse symptomer er gode tegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig5! å bli tripp-trapp-tresko mamma blir nok mildt sagt slitsom de første årene men tenk så mye glede de får av hverandre fremover! :-D 

Og hvis planen var å lage en til først om noen år så er det kanskje greit å "bli ferdig" nå sånn at dere kan konsentrere dere om jobb og litt andre ting enn søvn og bleier når treskoen begynner i barnehagen.  :-)

Vi blir også tre nå, mannen har en datter fra før, vi har en sønn på halvannet og nå en spire som kommer rundt 17 februar. =)

 

flux: kos deg på spa!:-) Eneste farlige jeg har hørt er som tidligere nevnt over at for mye press i korsryggen ikke er bra. Ellers så er det bare sunt å kose seg:-)

Lulusen: vi skal også ha barnefri kveld snart med mormor som barnevakt. Gleder meg masse :-0

 

Velkommen dere andre! Jo flere jo bedre =) Vi har 8 spennende måneder foran oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så deilig ut med spa, kos deg :)

 

Jeg er litt bekymret, her er det nesten ingen symptomer :( I forrige svangerskap kjente jeg det veldig godt at jeg var gravid, var kvalm allerede i uke 5. Jeg mistet i uke 9+4, da slo ikke hjertet lenger :( Jeg er bare 4+1 i dag, kanskje det er for tidlig å kjenne noe.

 

Ha en strålende fin lørdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming82. Det er nok alt for tidlig med symptomer. Hvis du er usikker, dra til fastlege og mål hcg over noen dager. Jeg gjorde det med en ukes mellomrom. Viste fin stigning. Det er ingen garanti men en fin indikasjon. Mine symptom er sterkere nå. Begynte å komme i slutten av uke 5. Er nå 6+1 så helt nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp flyttet til Oslo og har ennå ikke fått fastlege her. Tenkte jeg kanskje skal bestille time for tidlig ultralyd. Kan noen av dere anbefale en plass her i Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt tidlig for symptomer ja! Jeg hadde lite symptomer rundt 4+1. Kom ut i uke 5 her og :) men først fra uke 6 jeg virkelig har merket symptomene som kvalme, trøtthet, reaksjon på lukter osv. jeg tok en cb digital da jeg var 5+1 for å se om "gravid 3+" kom opp (får jo en indikasjon på at HCG stiger da) og det gjorde det!

 

Var på ultralyd på Oslo city da jeg var 7+0. Det var greit, kosta 1170 tror jeg, men ville ventet til rundt uke 6 for å være sikker på at hjertet slår :)

 

Har hørt mye bra om Majorstuaklinikken og, så der ville jeg dratt i uke 12! De er flinke på å måle nakkefolden osv på den tiden.

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa hørtes jo bare himmelsk ut :) 

 

Husker ved forrige sv.skap at flere hadde dette med å fryse. Så da er det sikkert noe som hører med :)

 

Jeg synes dette svangerskapet er veldig annerledes enn det forrige. Hadde litt andre symptomer som jeg ikke har nå, og omvendt. 

Er også veldig spent på om det er en eller flere der inne!

Bekymrer meg litt når jeg leser om alle som har mistet i uke 9 og 10. Da har man jo kommet så langt og slitt med kvalme og trøtthet så lenge at det føles så urettferdig at det ikke skal komme noe bra ut av det.

Hvis jeg mister nå igjen så ser jeg svart på å prøve mer. Er så ferdig med denne kvalmen nå og savner overskuddet så veeeldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa hørtes jo bare himmelsk ut :)

 

Husker ved forrige sv.skap at flere hadde dette med å fryse. Så da er det sikkert noe som hører med :)

 

Jeg synes dette svangerskapet er veldig annerledes enn det forrige. Hadde litt andre symptomer som jeg ikke har nå, og omvendt. 

Er også veldig spent på om det er en eller flere der inne!

Bekymrer meg litt når jeg leser om alle som har mistet i uke 9 og 10. Da har man jo kommet så langt og slitt med kvalme og trøtthet så lenge at det føles så urettferdig at det ikke skal komme noe bra ut av det.

Hvis jeg mister nå igjen så ser jeg svart på å prøve mer. Er så ferdig med denne kvalmen nå og savner overskuddet så veeeldig! :)

Jeg er helt enig med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg! Skulle aldri ha gått ut av huset i dag! -ikke ut av senga heller når jeg tenker meg om!

 

Går det an å være så sur og meggete?! Jada, prøvde å ta meg sammen,men det gikk dårlig!:-/

Vært å handla med min kjære i dag. Endte med at jeg begynte å grine fordi han ikke var enig med meg i hva vi skulle kjøpe! Går det an da!?

 

Og hvorfor må folk dynke seg i ekle parfymer? Og enda værre; hvorfor kan de ikke vaske seg så de ikke stinker svette?

Håper temperamentet roer seg snart! Ellers får jeg mange uvenner :-o

 

I morgen skal ihvertfall ikke jeg stå opp med 3 - åring en! Jeg skal SOVE! -Lenge! ihvertfall til 9!;-)

 

Phuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er nå 7+1. og har kjent noe som ligner lit på dirring  ca 30 sek. i nedre del av magen i dag. er ikke det litt tidelig det. eller kan det være musklane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er nå 7+1. og har kjent noe som ligner lit på dirring  ca 30 sek. i nedre del av magen i dag. er ikke det litt tidelig det. eller kan det være musklane?

 

Det er iallefall ikke fosterets bevegelser. Sikkert tøying av livmora eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...