Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Forresten:når bestille dere time for sjekk?'valgte dere lege eller jordmor?

 

Har dere noen erfaring med linea nigra(stipe med fra navlen)? Har lest at en del får det på slutten av svangerskapet. Jeg gikk det plutselig da jeg solet mg i går, er jo ikke langt på vei...så litt merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tmb og velkommen. Gratulerer med spiren. Spennende tid vi har foran oss.

 

Jeg var hos legen i dag. Skal tilbake i morgen for hcg. Spennende. Svar på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil en ukesindikator fortelle meg da? Har aldri tatt en sånn.

 

Sist gang mistet jeg dagen etter jeg var på UL og så hjertet banke, så det gir meg ingen trygghet.

Det var rundt der jeg mistet sist og. En ukesindikator gir en indikasjon på om HCG stiger normalt. Kjøp en cb digital og det bør komme opp gravid 3+ når man er mer enn 5 uker på vei. Hvis det kommer opp 1-2 uker f.eks, er HCG for lite.. Men det sikreste er nok å dra til legen og måle HCG der med to dagers mellomrom for å få svar på om det er normalt eller ikke. Håper det går bra og at du bare er en av de med få symptomer :)

 

Velkommen tmb88! :) og gratulerer med graviditeten! :D

 

Her har kvalmen vært tilstede hele dagen, slitsomt å jobbe med denne kvalmen i varmen. Var helt skutt etter jobb! Nå er jeg klar for ferie snart! Kjenner at 5 uker ferie skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Ca 4+5 så ikke veldig langt. I følge appen er det termin 15 februar men med keisersnitt så blir det vel noe før om det holder inn til mål. *ønskeønske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva vil en ukesindikator fortelle meg da? Har aldri tatt en sånn.

 

Sist gang mistet jeg dagen etter jeg var på UL og så hjertet banke, så det gir meg ingen trygghet.

Det var rundt der jeg mistet sist og. En ukesindikator gir en indikasjon på om HCG stiger normalt. Kjøp en cb digital og det bør komme opp gravid 3+ når man er mer enn 5 uker på vei. Hvis det kommer opp 1-2 uker f.eks, er HCG for lite.. Men det sikreste er nok å dra til legen og måle HCG der med to dagers mellomrom for å få svar på om det er normalt eller ikke. Håper det går bra og at du bare er en av de med få symptomer :)

 

 

 

 

Hehe, det er her jeg svikter meg selv litt da. Har så hinsides blodprøveskrekk. Det bare skjer ikke :P Jeg får bare ta de symptomene jeg har som gode tegn :) Jeg er uansett mye mer trøtt nå enn forrige gang :)

Får si som Vi3+1: får jo ikke gjort noe fra eller til uansett!

 

Velkommen tmb88! Gratulerer med spiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 februar her 😄😄 gleder meg. Har en datter på 7 år fra før.Hun gleder seg hvertfall for dette har hun ønsket seg lenge☺️☺️Forresten hvordan går det med svangerskaps kvalme hos dere? Min er ganske ille😣😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen tikker å går i ny og ned for min del. Måtte laste opp så vidt det var i går, men ellers er jeg bare veldig uggen. I tillegg er det så varmt i Oslo nå, så tror ikke det hjelper på heller.

Men fy søren for noen ømme bryst :P

 

Er det noen som holder til i Oslo området av dere her?

Jeg hadde satt pris på om noen hadde anbefalinger om en bra jordmor jeg kan kontakte når den tid kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GaaH! Det er jo helt umulig å få tak i tidlig ultralydstime uten å punge ut med 1300 kr. Jeg har henvisning, men det er jo ingen i Oslo som tar i mot og som ikke har 5 uker + ventetid... :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig fine-phine! :/ Jeg skal privat neste torsdag selv om jeg kunne fått henvisning selv. Er vanskeligere å få time med henvisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører jeg plutselig til å denne gruppa. Jeg er 25 år og gravid for aller først gang. Vi fant det ut i går og etter 4 positive tester, er vi ganske sikre på at det er riktig. I følge terminkalkulatoren er termin 17. februar. Graviditeten er veldig ønsket da vi har vært kjærester i 8 år og har være prøvere siden februar, samtidig er det mange tanker i hodet. Jeg gruer meg til en eventuell kvalme, jeg vet at mamma var mye kvalm da hun var gravid, jeg er litt nervøs for fredagen, da har vi sommerfest med jobb- jeg drikker alltid på fest så vet ikke hvordan jeg skal skjule dette. Om en måned er vi i Frankrike på ferie og i bryllup til min svoger, håper formen ikke er så alt for dårlig da. Alle disse tankene er jo bare smårusk i forhold til hva jeg tenkte forrige uke, da jeg var llivredd for å aldri kunne bli gravid, men jeg tror rett og slett jeg fortsatt er i sjokk.  Jeg gleder meg veldig til tiden fremover og har alltid ønsket meg barn, det blir spennende å følge dere andre i gruppa og.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Muldvarpen:-) 

Vanskelig med fest på en fredag, hadde det vært lørdag kunne du ha skyldt på en omgangssyke natten før og at bare tanken på alkohol er direkte frastøtende. Men du må jo på jobb på fredag:-/ 

 



Anonymous poster hash: f9893...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en unnskyldning for å kjøre. Hente lillesøster på fest. Gjøre noe viktig lørdag morgen som å hjelpe mamma eller bestemor eller om du har baRn si at ungen er syk og du må være tilgjengelig og klar om det blir en urolig natt. At dere skal på biltur til et eller annet på lørdag og du ikke orker å være fyllesyk. At du får besøk på lørdag og må bane kake og vaske hus og vil tidlig i seng. alternativ er å bytte innholdet i en vinflaske med alkoholfri vin. Mange muligheter. Det beste er en enkel løgn. Og om man er tilforlatelig nok dr det ingen som reagerer. Har ikke penger til drosje og bytur. Derfor kjører du. Om du blir påstandert vil du ikke forlate bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid like lett å skjule graviditeten. Skal til Liseberg med venner, men det er vel sånn at gravide ikke kan kjøre så mye?

 

Jeg er livredd for at formen ikke skal holde. Jeg er uggen, på grensen til kvalm men prøver så godt jeg kan å bare blokkere det ut... Men det er ikke bare bare. Om en uke skal jeg i ny jobb (sommerjobb). Flaut å si jeg ikke kan jobbe likevel hvis det skulle skje, at jeg ikke klarer å jobbe :-(
Sist gang var jeg så sjuk at det var på grensen til jeg ble lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips :) jeg tenker kanskje jeg bare skal "late som" at jeg drikker, kjøpe alkoholfrie drinker etc. + si at jeg ikke er helt i form så jeg slipper å drikke så mange drinker :s vi får se hva som skjer. rar situasjon det her.

Er det noen av dere som har fortalt om graviditeten til noen? vi ønsker å fortelle foreldrene våre først, men jeg vet ikke hvor lenge vi må vente? jeg tenker og at dersom det skulle skje noe, at de kan gi oss støtte dersom de vet hva vi går i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til en del faktisk. Kommende besteforeldre, tanter, noen kolleger og et par venninner.

Jeg har jo mistet 2 ganger i år, og har vært åpen om dette til disse menneskene. Fått utrolig mye støtte, og deilig å ikke måtte bære på det alene. Kolleger tar veldig hensyn, og legger til rette for at jeg skal få gode arbeidsdager uten mye stress. Så får vi se hvordan dette går da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til et pAr venninner og sjefen og min PT. Familien vet om noen av abortene men jeg gidder ikke fortelle om det før jeg er kommet lengre. Vil ikke at de skal bekymre seg for mye eller lete etter tegn på at jeg "mister grepet" eller snakke om det. Så da venter jeg heller. Men det er godt å ha noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder som deles dobbles. Sorger som deles halveres. ;) Er 5+1 har sagt det til mine foreldre og en venninne :) Skal prøve å holde oss et par uker til før vi sier det til flere, men om vi sprekker så er det liksom ikke så farlig ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 i dag, og vi har ikke sagt det til noen.

 

Tenker om at det ikke skulle gå bra, er det litt godt å slippe å fortelle det, og orker ikke den "oppmersksomheten" / støtten etterpå. Liker evt å sørge alene.
Skal prøve å holde meg, så lenge jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til en del av venner og familie sist, men da jeg mistet var det ikke gøy å måtte forholde seg til så mange og dele og snakke om opplevelsen så mye. Samboeren stengte seg inne så jeg måtte også snakke med "hans" som var ekstra belastende. Dessuten var det en av dem jeg hadde fortalt det til som ikke klarte å holde hemmeligheten så jeg måtte også snakke om det med noen jeg ikke ville skulle vite det, så denne gangen er det to venninner som vet det. Det får holde til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt strekker dere dere før dere evt drar hjem og slapper av? Idag skal jeg jobbe i barnehage og kjenner at dette kommer til å bli tøft. Kvalmen er mer overhvelmende i dag enn tidligere og jeg har bare lyst til å sette meg ned å grine... Jeg elsker jobben min, men jeg synes synd på barna det kanskje går utover idag. Ellers i to uker i strekk har jeg sovet ca to timer til sammen i løpet av dagen for å klare å holde meg våken resten. Tips til hvordan denne dagen ikke skal bli så tung? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å legge seg nedpå 10 minutter og spise havregryn eller litt av noe annet. 

Jeg har første dag hjemme i dag. Er tidvis uggen og kjenner på kroppen at den er sliten og trenger en pause. 

 

Skal ut og fikse meg en CB digital med ukesindikator i dag - etter gode råd fra dere. :)

Kjenner jeg ikke greier å slappe av og stole på at alt er bra der inne.

Forresten, hvor mange uker kan den vise??

 

Velkommen til Muldvarpen! Gratulerer med etterlengtet spire :)

Endret av Bambi-Bolla :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å legge seg nedpå 10 minutter og spise havregryn eller litt av noe annet.

Jeg har første dag hjemme i dag. Er tidvis uggen og kjenner på kroppen at den er sliten og trenger en pause.

 

Skal ut og fikse meg en CB digital med ukesindikator i dag - etter gode råd fra dere. :)

Kjenner jeg ikke greier å slappe av og stole på at alt er bra der inne.

Forresten, hvor mange uker kan den vise??

 

Velkommen til Muldvarpen! Gratulerer med etterlengtet spire :)

Det meste den viser er 3+ -> 5 uker eller mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kvalmen vært helt på topp! Fysj... passer dårlig i dag. Kastet opp etter jobb i dag, for første gang :-/ Håper det ble med den ene gangen! Krysser fingrene for meg selv:-p

6+4 i dag, og har en god følelse denne gangen. Håper den gode følelsen stemmer med UL om en uke!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...