Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Jeg testet positiv el søndag 11 mai.
Men kan ha skjedd to dager før? Vet ikke? En av de to dagene hverfall  ;-)

 

Babyverden sier: Unnfanget 11 mai. 6+6 i dag, termin 4 februar.
Siste første mensendag: Fredag 25 april, 7+1 i dag og termin 2 februar

 

Barnimagen sier: Termin 31.01 og 7+1 på vei.

 

Jeg testet og kalkulerte over alt, mammanett, altformamma og hvor det fantes kalkulator.

Spurte legen min og legen mente jeg skulle regne fra første blødningsdag i sist mens.
Og da jeg var på ul hos gyn for en uke siden mener jeg selv at jeg var 5+5, men hun mente jeg hvert fall var 6+1 eller 6+3. 
Men jeg vet jo så godt at jeg testet pos el den 11 mai. Kan det ha skjedd at jeg ble gravid fredagen før er det bare "bonus" å evt bli satt frem på ultralyden. Ble satt tilbake ganske mye sist.  Jeg forholder meg til da jeg mener det ble unnfanget. :-)
Herlighet, dette ble mye ;-)
Men uansett, noen dager til eller fra spiller jo egentlig ingen rolle.. Gravide er vi jo, og med termin i februar 2015! Hurra fir det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min satte meg til 2/2-15 og eg hadde førte mensen dag 26/4-14 så kanskje du er 1/2-15:)

Jeg testet positiv el søndag 11 mai.

Men kan ha skjedd to dager før? Vet ikke? En av de to dagene hverfall ;-)

 

Babyverden sier: Unnfanget 11 mai. 6+6 i dag, termin 4 februar.

Siste første mensendag: Fredag 25 april, 7+1 i dag og termin 2 februar

 

Barnimagen sier: Termin 31.01 og 7+1 på vei.

 

Jeg testet og kalkulerte over alt, mammanett, altformamma og hvor det fantes kalkulator.

Spurte legen min og legen mente jeg skulle regne fra første blødningsdag i sist mens.

Og da jeg var på ul hos gyn for en uke siden mener jeg selv at jeg var 5+5, men hun mente jeg hvert fall var 6+1 eller 6+3.

Men jeg vet jo så godt at jeg testet pos el den 11 mai. Kan det ha skjedd at jeg ble gravid fredagen før er det bare "bonus" å evt bli satt frem på ultralyden. Ble satt tilbake ganske mye sist. Jeg forholder meg til da jeg mener det ble unnfanget. :-)

Herlighet, dette ble mye ;-)

Men uansett, noen dager til eller fra spiller jo egentlig ingen rolle.. Gravide er vi jo, og med termin i februar 2015! Hurra fir det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heldigvis markert på kalenderen første dag mens, som var 28. april.

Det stemmer ganske bra ifht datoen kalkuatoren mener unnfangelsen skulle ha skjedd. Har markert når vi hadde sex også, hehehe.... systematiker da vett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er som deg:) har markert mens, eggløsning og sex så vet eg hadde sex 2 dager før eggløsning:)

Jeg hadde heldigvis markert på kalenderen første dag mens, som var 28. april.

Det stemmer ganske bra ifht datoen kalkuatoren mener unnfangelsen skulle ha skjedd. Har markert når vi hadde sex også, hehehe.... systematiker da vett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Sommerfesten med jobben gikk veldig bra. Da vi skulle bestille drikke sa jeg at jeg skulle vente litt fordi jeg måtte «på do». Da servitrisa gikk, løp jeg etter for å snakke med henne. Jeg informerte om at jeg var på tur med jobben og at jeg nettopp var blitt gravid. Hun serverte meg aass uten, i vanlig aass glass slik at det så ut som at jeg  drakk vanlig øl. Da den ene var tom, ba jeg bare om «en til takk». Da regningen kom, fikk jeg egen kvittering, jeg betalte som alle andre- ingen spurte hvorfor ikke mine ting stod på regningen. Etterpå var det klart for dans og drinker. De andre bestilte mojito, jeg følte litt at jeg og burde det siden alle vet at jeg er så glad i mojito. Tidligere på kvelden røpet jeg nyheten til en kollega, hun hjalp meg med å drikke opp mojitoen. Deretter kjøpte jeg rom og cola (uten rom). Tror ikke de skjønte noe for en kollega sa «åh, du drikker det samme som meg, captain og cola». Jeg bare: ja, vet! (LOL) Jeg var med på hele festen, jeg danset og hadde det veldig gøy.

hehe, ble veldig langt innlegg, men kanskje kan dere andre bruke noen av «triksene» mine.  På onsdag skal vi forresten fortelle foreldrene våre. Jeg har kjøpt en barnesangbok som jeg skal gi de, inne boken står det: mormor og morfar, her er en sangbok som dere kan bruke for å lære dere noen sanger før jeg kommer på besøk i februar 2015- hilsen lille frø. (mamma og pappa mener de ikke kan synge, og pleide aldri å synge for meg da jeg var barn så jeg synes derfor at dette passet godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg testet positiv i går og melder meg inn her :) Foreløpig termin er den 28. februar :) Jeg har vært gravid en gang tidligere, men mistet i uke 9+4 :( Var veldig plaget med blødninger og ikke minst kvalmen. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen!

 

Muldvarpen: Dette er skikkelig gode tips ;) Jeg skal nemlig på sommerfest med jobben i neste uke, der blir det servert reker og hvitvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange bra tips Muldvarpen_:) 

 

Mi søster skal gifte seg om en mnd tid og vi har ikke lyst til å si noe til noen før de 12 ukene er gått.. Men heldigvis så flytter vi tilbake til der jeg er fra, og der min søster og de bor 1,5 uke før bryllupet. Så igår når jeg snakket med henne så sa jeg at jeg kom til å kjøre og dra tidlig hjem med datteren vår siden hele familien skal på bryllupsfesten og det ikke er noe barnevakt mulighet der, og vi har vært der for kort tid til at datteren min skal være trygg nok så jeg kan sende henne til noen av mine venninner på overnatting;) Så da løste det seg lett;) Heldigvis:)! 

 

Men dere jenter, hvordan har formen vært i helgen? 

Igår så følte jeg meg virkelig som verdens dårligste mor! Jeg var så dårlig at jeg bare var sur og sliten. Dårlig samvittighet delux! Reddet meg heldigvis inn på slutten av dagen ved at jeg fikk låne sønnen til ei venninne av meg og så tok jeg med meg ungene på lekeland. Da kunne jeg sitte på en stol med vannet mitt og se på at de lekte! Det var heldigvis bare to andre unger der (kanskje ikke så mange som er på lekeland en lørdag i 4-5 tia;), så det ble veldig oversiktelig! 

Det er virkelig ikke noe greit å være så dårlig når mannen jobber borte og man har ei hjemme man skal ta seg av:( Men men, alt går nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muldvarpen: Den der fiksa du jo kjempebra! :) Mange gode vendinger der.

 

Velkommen til Ming og Lula  :duskedame: Gratulerer og lykke til!

 

I dag har jeg vært på beina fra tidlig til sent, og ikke vært kvalm bortsett fra ved frokosten. Så i morgen må jeg vel bare møte på jobb. Skal til tannlegen også....blæh.... drittmandag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode tips, jeg selv har vært hos svigermor i helgen og skyldte på at jeg var den som skulle kjøre hjem så hadde tatt med meg alkoholfritt, ble til at vi sov over så hele svigerfamilien har vel merket at jeg er gravid :D Men, sier ingenting før jeg er over 12uker! Gratulerer så masse til alle sammen her.

 

Tulla, absolutt ingen dårlig mor :D Ikke alltid like lett å være gravid og skulle rekker igjennom alle dagens gjøremål, men flink er du!!

Formen har vært opp og ned, sliter ekstremt med humørsvingninger og smerter i mage og rygg om dagen + trøtt trøtt trøtt sånn ca hele tiden. Stakars samboer:P

 

Stå på! Ingenting er bedre enn symptomer:D

Endret av Heisannhopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre i helgen. Siden jeg er sykemeldt på tredje uken nå, tenkte vi det var greit de viste hva det var. Greit å slippe å høre på bygden at jeg er sykemeldt iallefall, og jeg slipper telefon der jeg må forklare hvorfor jeg er sykemeldt.

 

Så får vi se når vi forteller det til søsken (ene broren min vet det siden han var hos mamma når jeg fortalte det til henne) Tror ikke vi kan vente til vi har bikket 12uker. Skal på ferie sammen med bror til mannen og familien hans en uke. Da blir det en tur i en fornøyelsespark, det er ikke meg å takke nei til berg og dalbaner...

 

Ellers er formen stigende (jippi), brukte "bare" 40 minutt å henge opp en maskin med klær i går (går fremover, er ikke mange dagene siden jeg ikke orket å sette på en maskin med klær en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "busta" i går. To av mine eldste søstre bare spurte meg direkte, høyt og tydelig; "si meg, er du gravid du??" Jeg prøvde å late som at jeg ikke helt skjønte hvorfor de spurte og da sa de at de kunne se det på meg! (???????) Damn it.... lurer på hvor mange av de 40 damene på jobb som har skjønt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom ikke hvordan man bare ser det på noen..? Var i brusdagsselskap til søstra mi i helgen og bestemoren sa at hun så det på meg da jeg fortalte nyheten. Hun unnskyldte med at det var lenge siden hun hadde sett meg, men det er lenge mellom hver gang vi møtes, og det har aldri falt henne inn tidligere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterende utsagn egentlig "jeg ser på deg at du er gravid"... Hold det for deg selv i så fall! :-p

Hørte det nettopp av ei selv, men det viste seg at en jeg hadde betrodd meg til, hadde slarvet videre.

Dette blir en lang dag på jobb tror jeg. Våknet til en helsikes kvalme, og tanken på slarv i tillegg, det hater jeg:-p Hormonell?! Tjaaa:-p

 

UL i morgen! Gru-gleder meg. Men enten så ser det bra ut, ellers så gjør det ikke det. Og hvis dt ikke ser lovende ut, har jeg ihvertfall funnet det ut tidlig. Hvis det er noe trøst..

Haha, meget positivt innlegg må jeg si! Morgengretten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm... Ikke moro å skifte på junior i dag. Måtte ty til " Mamma skal bare sitte litt her hun... " Og så sette på barne-tv.. Heldigvis verst om morgenen og mye bedre utover dagen. Men ille når jeg er sliten. Og jeg har fått helt panikk av varmen de siste dagene.

Men fortsatt superglad for alle symptomer:-D

 

Bortsett fra det symptomet der jeg synes mannen er pyton.. :-( Sånn var det forrige svangerskap også. Høyt irritasjonsnivå over alt. For lite kos, feil svar, for tregt svar, feil emne å snakke om, feil ting å si. Men egentlig greit at dette er graviditet nr 2. For jeg vet at det går over. Det er som pms * 5 eller som når jeg gikk på p-piller. Jeg blir skikkelig anti... :-S
Men jeg kjefter ikke, eller blir sur på ham. Lager ikke ugrei stemning altså.
Jeg går bare og irriterer meg inni meg. Forrige gang vurderte jeg sterkt å gå fra ham. Men når babyen kom ble alt annerledes. Blir nok sånn nå også, så er bare å holde ut.. Noen andre som har noe lignende...?

 



Anonymous poster hash: f9893...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg melder meg inn her, med en foreløpig termin på 17/2 :) Veldig spent og veldig glad etter å ha vært prøver i godt over et år nå! Så koselig å se at det var mange nygravide damer her :) 

 

Lurer på en ting, forresten, mens jeg likevel skriver: når forteller dere det på jobben? Sist jeg var gravid var jeg selvstendig næringsdrivende, så å fortelle sjefen da ble liksom ikke noe problem... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør:-(

5+4 i idag. Ikke masse blod, men det er friskt. Og har murringer i mage og rygg. 

Fortsatt uggen og ømme pupper men dersom dette er en SA så forsvinner vel symptomene snart :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør:-(

5+4 i idag. Ikke masse blod, men det er friskt. Og har murringer i mage og rygg. 

Fortsatt uggen og ømme pupper men dersom dette er en SA så forsvinner vel symptomene snart :-(

 

Jeg vet ikke hvor mye du blør, men jeg har hatt blødninger i begge svangerskapene mine. Sist nå i forrige uke. Jeg var faktisk overbevist om at det var starten på mensen, for det var kombinert med vondt i mage og rygg, sånn som det bruker å være. Isteden testet jeg positivt :)

Nå har blødningene så godt som gitt seg hos meg (5+1 i dag), og sist jeg var gravid ble det ingen problemer ut av det. 

 

Hvis du er bekymret så ring til jordmor eller lege og be om en samtale. De vet mye mer :) Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har helt sluttet å blø nå. Så dersom det ikke starter igjen så skal jeg ha et bittelite håp. Tatt blodprøve for å måle hcg. Skal ta ny på torsdag. Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som sier at de blør og at det har gått helt fint, Vi3+1. Skjønner at det er vanskelig, men prøv å google på situasjoner/tråder der det har gått bra. 

 

Jeg skal ikke snakke så høyt altså, hadde nok blitt veldig bekymra selv  :blink:

Hold oss oppdatert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt at du har hatt blødning Vi3+1 :( håper det går bra! Har du noen tid til tidlig ultralyd?

 

Velkommen til flere nye! :)

 

Her er ikke formen helt på topp. Er en del kvalm, men ikke så ille at jeg må kaste opp heldigvis! Men veldig trøtt og sliten. Fryser mye. Føler meg tom for energi og kjenner på kroppen at hverdagen er altfor krevende om dagen med 100% jobb, hus som skal holdes i orden og en 2-åring som krever sitt! Reagerer innmari på nymalt lukta her hjemme, satt på toget istad og begynte å brekke meg bare av tanken på lukta som ventet meg da jeg kom hjem! Ser fram mot to ting nå: tidlig ultralyd på torsdag og sommerferie om 2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er i orden Vi3+1 :jepp: 
Bra du får tatt blodprøver å sjekka Hcg nivået, klem til deg.

 

Lulusen, jeg blir også kvalm når jeg er sliten og trøtt... Jobber med å ikke merke kvalme og slippe oppkastet.

Jeg sliter sånn med vaskemidler, såper, "ren" lukt av andre. Vanligvis elsker jeg disse luktene!

 

Jeg vurderer å male her hjemme, for å få vekk nyvaska-sofa-trekk-lukt, haha! Og for å få en "annen" lukt her hjemme. (Brukte pære-og epleskyllemiddel, lukter jo vanligvis veldig godt, men ikke nå lenger). Mannen har fått luktfri deo, står i skapet hans, håper han bruker den...

 

Må spise HELE tiden da, og da mener jeg HELE tiden. Gjør jeg ikke det blir jeg uvel, brekker meg og ender oppi oppkast..

Jeg var på tidlig ultralyd i dag! :-) Så et hjerte som slo :hjerter_rundt: Er 7+2, var jo det jeg visste da ;-)

 

Februar-mammaer: Har dere sett det har blitt opprettet Mars 2015, følte meg plutselig litt "lenger" på vei da ;-)
(hvert fall når jeg tenker på at termin er tidlig i februar).

 

Nei, hipp hurra for alle oss her inne, håper alle spirer vokser og gror og vi kan følge hverandre hele veien :-)
Og gratulerer til alle nye her :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat sånn som du beskriver Lulusen. Både når det gjelder kvalmen og energien.

Kl.13 i dag, på jobb, fant jeg ut at jeg orker bare ikke det kjøret med 100% jobb og alt som skulle vært gjort hjemme og barn som skulle vært fulgt opp. Så jeg meldte meg syk og gikk hjem. Tenker å be om sykmelding i morgen, men vet ikke hvor lenge jeg skal be om. To uker? En mnd?

 

Kjenner også at jeg er mye mindre uvel når jeg tar det mer med ro, så tar det som et kroppens tegn på å roe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KapteinSabeltann-mamma: godt å høre at flere reagerer på lukter, selv om jeg ikke unner andre å slite med det :P er jo helt ekstremt! Blir så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Må også bare ha nøytrale lukter rundt meg om dagen :) Og veldig gøy at det har kommet marsgruppe! Føler meg litt nærmere 2.trimester da!

 

Bambi-Bolla: Syns du gjorde rett i å dra hjem fra jobb, det er jaggu ikke lett å være fungerende i alle disse rollene om dagen! Jeg har dessverre ikke noe valg som selvstendig næringsdrivende.. Da er det bare å tyne seg selv og holde ut mens man ser fram mot ferien. Sofaen er min beste venn på kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...