Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

83jenta: det var veldig trist å høre. Vil bare ønske deg masse lykke til neste gang.

 

Lulusen: må si jeg sitter i samme båt med deg nå. Er ikke mer en 7+4 på vei, men ser ut som jeg er 7 mnd på vei. Sist gang viste det nesten ingenting i 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

83jenta: Så trist å høre! Krysser fingrene for at det er deres tur neste gang:) 

 

Lulusen: Ser ikke så veldig gravid ut, har ingen mage eller noe. Men både tanteungen min på 5 og datteren min har spurt meg om jeg har baby i magen(!!) og ikke vet jeg hvor det kommer fra! Men jeg føler ikke akkurat at jeg gløder her jeg går rundt og er ekstremt kvalm og dårlig:( 

Er veldig spent på magen, jeg var og sånn som Mocc@, så nesten ikke noe sist når jeg var 8 mnd på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at noen andre har fått litt mage tidlig! Føler meg så stor! Ikveld har jeg kjøpt litt mamma klær. Er salg nå på H&M! Så fikk meg en veldig god mamma bukse og tre mamma bluser :) Buksene begynner å bli ubehagelige så imorgen skal jeg gå med mamma buksa for første gang :)

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått beskjed om at jeg blir innstilt som nr 1 til jobben jeg var på intervju til samme dag som jeg fant ut at jeg er gravid (på fredag, IKKE planlagt graviditet, har 2 fra før, minste er snart 11 måneder). Nå er jeg veeeeeldig i tvil hva jeg skal gjøre. For det første; skal jeg fortelle det når jeg skal i møte med de neste uke, eller ta en hvit løgn litt seinere og si jeg oppdaget det seint (er bare ca underkant av 6 fullgåtte uker nå). Som sagt har jeg ikke planlagt dette, og dette er en jobb jeg har veldig lyst på! Men det vil også si at jeg kun får 4 måneder i ny jobb før permisjon... hjelp, hva gjør jeg? Og for det andre, noen som vet om det kan forhandles om kortere oppsigelsestid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i en offentlig bedrift? I så fall ville jeg sagt det. Så kan de ta inn nr to på lista som vikar. Det skjer ofte hos oss når man ansetter gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Men jeg er så redd de skal si at de ikke vil ha meg når de hører jeg er gravid... Tenker at jeg burde vente med å si noe til jeg har signert papirer..?Jeg får ikke gått ut prøvetida mi før jeg skal ut i permisjon, og da kan jeg vel være utsatt ifht videre jobb hvis det kommer nedskjæringer? Det har allerede vært kutt på denne arbeidsplassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ulovlig å ikke ansette pga graviditet, men jeg tror jeg stiller svakere ifht prøvetid og eventuelle kutt... Men det er i første omgang om jeg skal si det/ikke si det, om jeg skal takke ja eller bli i min nåværende jobb (den er 100% fast).. Jobber turnus med mye kveld og 4.hver helg, ny jobb er 8-15.30. Ingen røde dager eller helgejobb... Mye nytt å sette seg inn i, men en jobb jeg virkelig vil ha! At jeg i det hele tatt har fått tilbudet er veldig stort for meg mtp hvor mange som søkte og hvor "ung" jeg er ifht mange av de andre søkerne. Det har vært lang intervjuprosess med 2 runder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig5: 

Jeg tror nok jeg ville opplyst om at jeg var gravid. Du må jo tenke på at du faktisk er førstevalget deres, så lenge du gjør en god jobb i prøvetiden så vil de jo ha deg der.Og det er jo for en lengre periode man blir ansatt for:)  Selvom du snart skal ut i permisjon etc. 

Ved å gi beskjed nå så viser det jo at du vil gjøre det så lett som mulig for din nye arbeidsgiver å få inn en vikar frem til du er klar igjen:) 

 

Nei, så lenge du vil ha jobben så skal du ta jobben:)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke pliktet til å opplyse om graviditet uansett hvor langt du er på vei. Jobbem har ikke lov til å spørre om du er gravid eller planlegger å bli gravid. Dette er utrolig strengt.

Det er faktisk så strengt at om de spør og graver om det, kan de risikere store bøter, politi anmeldelser og sjefene som spør om dette kan få sparken for trakkasering.

 

Ang mage og slikt, jeg venter nr 3 nå, og merker allerede at noen bukser sitter stramt. Pokker og jeg som elsker å gå med singletter ( fra gina tricot) de er jo så strammme. I tillegg så er jobben min værre enn seoghør, herognå, eonline.com og alle andre sladre blader til sammen. Hehe i følge rykter på jobb så har jeg vist vært gravid 4 ganger ( har kun jobbet der i 5 år) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015.

 

1.
2. lis7071, Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡, 2 store gull + 1 lie?
3. KapteinSabeltann-mamma, julibaby10, hgsd nr 7 i magen, bambi-bolla :),
4.
5. Silly80
6.
7. Yasmin, Babylykken
8. Lulusen, nita1980
9. tulla<3sep2010
10. bergenserjente
11. Mocc@
12.
13. Heisannhopp
14. Marika:):), Angelstath
15.
16.
17. muldvarpen_, mama foddie,
18. Blirjegtobarnsmamma
19.
20. CathrineB
21.
22. måneogsol
23.
24.
25.
26.
27.
28. mamma_til_2gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! 

Jeg leser at dere fleste er ganske utslått og jeg må riste av meg stoltheten for å spørre om dette. Jeg har i utgangspunktet vanskelig for å jobbe i normale mengder pga en rekke fysiske problemer. det skal sies at disse probleme for tiden er ganske rolige, men denne konstante kvalmen og sultheten sammen med trøttheten tar knekken på meg. Jeg sliter med å finne noe å spise og derfor å holde energinivået oppe. I morgen skal jeg være på jobb kl 05.00 og jobbe stående og være hyggelig mot kunder og skal jobbe slik i ca en uke framover før jeg skal på ferie. Jeg har lavt stoffskifte så hvis jeg ikke får i meg mat så er energien min på 0 stortsett og jeg jobber fra ekstraenergien. Kroppen min og samboeren min sier jeg skal ta en sykemelding og komme sterkere tilbake etter ferie. Stoltheten min sier at jeg burde holde ut. Jeg har allerede vært sykemeldt en uke. 

 

Hva ville dere gjort? Er i skikkelig dillemma her. 

 

Ut i fra sånn som du legger det frem så høres det ut som at du trenger en pause nå når det står på som værst. Spesielt siden du sliter med andre fysiske hindre også. Vanskelig dette med sykmelding, siden man får så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Men hvis man tenker som så at på jobb kan man erstattes. Hjemme og som mamma/rugemaskin er man uerstattelig. Jeg hadde villet lytte til kroppens signaler og tatt det med ro ei stund. 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83jenta: utrolig trist å lese! Håper du får til å nyte sommeren likevel og at spiren sitter neste gang! Sender masse *feste-seg-støv* til neste gang. Lykke til!

 

Yasmin: endelig er du tilbake! Lenge siden du har vært her nå! ;) ;)

 

Ang. mage ja. Har gått i mammabukser i 2-3 uker nå. Synes det er så ubehagelig når buksa strammer over magen. Greier det ikke. Magen er ikke spesielt stor nå når lufta har sluppet taket :P Men jeg har ikke akkurat spist salat disse kvalme-ukene, så den er ikke flat lengre nei!

Problemet mitt er at jeg har bare tettsittende topper og gensere. Ser ut som et lite fleske-troll i de nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er innom til tider hehe:) i dag så kastet eg opp 3 ganger og valgte å ringe meg syk med omgangssyken.

83jenta: utrolig trist å lese! Håper du får til å nyte sommeren likevel og at spiren sitter neste gang! Sender masse *feste-seg-støv* til neste gang. Lykke til!

 

Yasmin: endelig er du tilbake! Lenge siden du har vært her nå! ;) ;)

 

Ang. mage ja. Har gått i mammabukser i 2-3 uker nå. Synes det er så ubehagelig når buksa strammer over magen. Greier det ikke. Magen er ikke spesielt stor nå når lufta har sluppet taket :P Men jeg har ikke akkurat spist salat disse kvalme-ukene, så den er ikke flat lengre nei!

Problemet mitt er at jeg har bare tettsittende topper og gensere. Ser ut som et lite fleske-troll i de nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legevakt. Legen kunne se at jeg blør fra livmoren :( Han kunne da ikke si noe mer om dette siden det er så tidlig i svangerskapet. Jeg ser at jeg blør mer i dag enn de to siste dagene, huff :( Nå er jeg livredd for å miste igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er innom til tider hehe:) i dag så kastet eg opp 3 ganger og valgte å ringe meg syk med omgangssyken.

 

 

Uffda, sliter med kvalmen du også? Skjønner godt at du ikke vil at arb.giver skal få vite noe ennå, men husk at arb.giver får refusjon fra dag 1 når det gjelder svangerskapsrelatert fravær. Du kan jo evt. si det litt senere da arb.giver har 3 mnd'er frist til å søke lønnsrefusjon fra Nav på deg :)

Aldeles ikke meningen å være belærende altså :tronderbart: Det er bare at jeg jobber med akkurat dette innenfor min bedrift ;)

 

Jeg fikk plutselig litt overskudd i dag og kvalmen har for en gangs skyld latt meg være i fred, så nå har jeg fått gjort litt av hvert her hjemme. Feels goooood!!!  :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legevakt. Legen kunne se at jeg blør fra livmoren :( Han kunne da ikke si noe mer om dette siden det er så tidlig i svangerskapet. Jeg ser at jeg blør mer i dag enn de to siste dagene, huff :( Nå er jeg livredd for å miste igjen :(

 

Kunne han ikke si noe mer?? Da hadde jeg blitt kjempestressa! Kunne jo ha sagt noe om hvor vanlig/ikke vanlig dette er da. Kunne forberedet deg eller beroliget, etter som! 

Krysser fingrene for at dette vil gå helt fint! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært hos legevakt. Legen kunne se at jeg blør fra livmoren :( Han kunne da ikke si noe mer om dette siden det er så tidlig i svangerskapet. Jeg ser at jeg blør mer i dag enn de to siste dagene, huff :( Nå er jeg livredd for å miste igjen :(

 

 

Kunne han ikke si noe mer?? Da hadde jeg blitt kjempestressa! Kunne jo ha sagt noe om hvor vanlig/ikke vanlig dette er da. Kunne forberedet deg eller beroliget, etter som! 

Krysser fingrene for at dette vil gå helt fint! Stor klem!

Han gynekolog som jeg var hos på Oslo City Legesenter sa at han trodde dette skal gå bra, det er vanlig at sånn skjer. Men han på legevakten sa at vi måtte bare vente å se, hvis det er noe feil med fosteret så vil kroppen nok kvitte seg med det. Livmoren er lukket, men jeg blør jo derfra. Han ville heller ikke ta ul, det ville ikke gi oss noe svar likevel sa han. Huff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør du mye, eller er det litt? Hvis det er brunt blod så kan blødningen ha skjedd for en stund tilbake, og da er det ikke så farlig kanskje?

Jeg er ikke noen ekspert på dette. Prøvde å google litt, men var ikke mye oppløftende å finne på medisinske sider. Prøv søkefeltet her inne på Bim. Mener å ha lest mange solskinnshistorier der det har gått helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bambi-bolla for at du bryr deg <3 Det er frisk blod, dessverre :( Det kan jo gå bra, jeg hat bare ikke helt troa lenger. Ikke noe jeg kan gjøre uansett. Må vel bare vente og se...det er det som er så forferdelig! Skulle ønske at var noe jeg kunne gjøre. Jeg er 5 uker i dag, så det er jo fryktelig tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blør igjennom hele svangerskapet, kanskje du er en av dem. Man mister ikke alltid selv om man blør. Men kan skjønne at du er redd og fortvilet :-(
Håper på at alt er bra.

 

Hurra Bambi-Bolla:) deilig med litt kvalmefri! :-) Gleder meg vilt til dette går over altså... Så lei av å passe på å ha noe jeg kan ha i munn, hvor enn jeg er :-) Begynner å bli lei nøtter, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Nøtter...det går bare ikke ned. Kaffe har jeg ikke drukket på flere uker. Sitter her og måkker nedpå med perletomater. Nom nom!

 

Ming: Vi må jo støtte hverandre her på tråden :) Enig med det KapteinSabeltann-mamma sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke noe i munn, kaster jeg opp :-(
Det demper ekkel smak og kvalme, å ha noe i munn. Når jeg spiser er jeg så meg selv, for da merker jeg ikke noe til vond smak eller kvalme, det er så godt det. Men med en gang jeg har lagt fra meg gaffel, eller siste bit er tatt, da er det på'n igjen... Så må ha no i munn... Kan ikke spise hele tiden.... :-/ Selv om jeg er mye mer sulten nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt å ha det sånn da! Greier å du å tygge på sukkerfrie pastiller og slikt da? Eller blir det bare kvalmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å ha sukkerfrie pastiller ja :-)
Hatt to typer nå, men gått "lei" de, så klarer de ikke mer. Fant heldigvis den med bringebær og rabarbra i går, så har det :-)

Gleder meg fælt til dette går over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...