Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode tanker!:-) 
Har helt sluttet å blø. Ikke engang en dråpe nå! :-D  HCG nivå på 14 300 så nå er det bare å vente til torsdag..
 

Lest meg helt firkantet i øynene på forskjellige historier. Så nå er jeg faktisk mest takknemlig for at jeg faktisk har et barn fra før.. Lest om så mange som har prøvd og prøvd og aldri gitt opp. Flere år med prøverør og egenprøving. Flere SA og MA og allikevel har de klart å finne viljestyrken til å fortsette mot drømmen om ønskebarnet.

 

Lest om de som har blødd som en foss og allikevel fått et friskt barn. Og de som har bare har blødd bittelitt, men at det var fordi fosteret døde..  

Jeg satser virkelig på at dette kun var en blødning på grunn av lutinusen. 

 

Bambi-Bolla: Synes også du gjorde rett i å dra hjem fra jobb. Du kan be om aktiv sykmelding på grunn av trøtthet, bekkenløsning, kvalme. Så kan du dra på jobb når du orker og dra hjem når du føler at du har fått nok. Jeg tok 20% sykmelding første graviditeten, økte til 40% etterhvert. Det hjalp masse for da kunne jeg starte senere, eller dra tidligere hver dag. 

Lulusen og Kaptein Sabeltann-mamma : Prøv sjøsyke armbånd som dere kjøper på apoteket. Det gjorde at jeg kom meg gjennom de første 3 månedene nesten helt velfungerende sist gang. Virker utrolig bra. Det er akupunkturbånd som trykker på et eller annet. Det virker ihvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lulusen og Kaptein Sabeltann-mamma : Prøv sjøsyke armbånd som dere kjøper på apoteket. Det gjorde at jeg kom meg gjennom de første 3 månedene nesten helt velfungerende sist gang. Virker utrolig bra. Det er akupunkturbånd som trykker på et eller annet. Det virker ihvertfall =)

Har også anskaffet meg Sea-band (http://www.apotek1.no/produkter/sea-band-armbaand-reisesyke-kvalme-1par-standard-921816p) som jeg tar på når jeg blir kvalm (heldigvis bare litt om kvelden innimellom enn så lenge), og det går ikke så lang tid før kvalmen stilner litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på bussen istad og kjente noe rant ut der nede (unnskyld detalj), tenkte: nå blør jeg! Kunne ikke sjekke, var den lengste bussturen jeg har hatt hjem! Det stoppet ikke heller! Når jeg endelig kom hjem og fikk satt meg på do var det ikke noe blod, men noen andre kroppsvesker som har lekket ut.. Puh! Samboeren ble sjeleglad da jeg ringte og sa: falsk alarm, bare utflod eller noe :) Gud jeg hater 1.trimester og alle bekymringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjooooo, Lulusen! Kjenner godt til bekymringene for å si det sånn!

Har hatt sånn "stramme"-følelse nederst i magen i dag, og vært litt sliten i korsryggen.

Akkurat kommet hjem fra tidlig UL, og fikk se en liten klump med bankende hjerte ♡

Er visst 8+0 i dag, og ikke 7+3 som jeg trodde. :-)

Hører vel til i januar gruppa jeg da, men henger her fortsatt:-)

Skal tilbake på sjekk om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fantastisk at du fikk se et lite bankende hjerte julibaby10! Gratulerer! Også så langt du er på vei da, veldig hyggelig om du fortsatt vil bli her med februargjengen! Håper det! :) Imorgen er det min tur på ultralyd, må si jeg gruer meg ganske! Men håper på å se et bankende hjerte jeg og <3 kanskje jeg klarer å slappe mer av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bankende hjerte julibaby10 :)

Lykke til på ul i morgen, Lulusen.

 

Jeg skulle egentlig ha ul neste uke (uke7), men ivf avdelingen har ikke leger neste uke og er stengt hele juli, så blir ikke ul før i august. Vi fikk se en prikk på ul på fredag (kontroll for overstimuleringen),men det var for tidlig for å se noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder fortsatt en knapp på at jeg er 7+3, nemlig, men skal jo tilbake om 2 uker, så det blir spennende. Fosteret var 11.7 mm, derfor jeg ikke får det til å stemme med 8+0?! Men men..

Har veldig murringer i magen nå. Hater det! :-/ var sånn første sa startet...

 

Lykke til i morgen! Det går nok veldig bra!:-D er utrolig stas å se en liten prikk med noe som blinker. Hihi♡ Masse lykke til!:-) Blir spennende å høre i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bankende hjerte julibaby10 :)

Lykke til på ul i morgen, Lulusen.

 

Jeg skulle egentlig ha ul neste uke (uke7), men ivf avdelingen har ikke leger neste uke og er stengt hele juli, så blir ikke ul før i august. Vi fikk se en prikk på ul på fredag (kontroll for overstimuleringen),men det var for tidlig for å se noe mer.

Så kjedelig at de har stengt da! :-/ Du får ta privat hvis du kjenner at du trenger det;-)

 

Artig å se hjertet dunke! Måtte det vare for oss alle sammen♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går bra med alle spirene:)! Men si meg, hvorfor får dere tidlig ul? 

Jeg kunne tenkt meg, men jeg har ingen "grunn", så må vel pent vente, eller betale for en tidlig ul (noe jeg tipper det blir bare vi får flyttet) 

 

Her er formen helt udugelig! Men jeg er likevel super lykkelig! 2014 er virkelig året! Alt har gått SÅ mye bedre enn det en kunne tenke og forestille seg! Den ene positive nyheten etter den andre, hvor vi senest idag fikk solgt huset vårt dagen etter visning:)! JEG hadde virkelig lyst til å ta Happy dance, men det hadde jo vært som å be om å begynne å spy;) Så tok en inni meg mens jeg satt godt plantet i sofaen;) hihi! 

 

Jeg kjenner meg virkelig som verdens heldigste og jeg er så super lykkelig og glad for alt som har skjedd! Spiren er på plass, alt går så min vei! 

 

Jeg måtte bare ha et lite gledes utbrudd her! Jeg er så takknemmelig og glad! 

 

Måtte flaksen min smitte godt av på alle dere her! Jeg føler jeg har nok til en hel by;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla<3sep2010: her kunne jeg fått tidlig ultralyd med henvisning hvis jeg ville pga en cyste jeg har på eggstokken, men velger å dra privat etter arbeidstiden da jeg har vanskelig med å være borte fra jobben på dagtid. Når jeg får ferie skal jeg også på en ultralyd på Ahus også pga cysta, så kunne jo bare ventet på den, men har ikke tålmodighet ;)

 

Så bra at ting går dine vegne! Ingenting er bedre enn det! :) :) Selv har jeg hatt et skikkelig drittår, så denne spiren er det første positive på lenge ;) tar gjerne imot litt av din flaks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla<3sep2010: jeg får tidlig ul siden vi er under ivf behandling, og det er vist vanlig oppfølging fra ivf avdelingen om man blir gravide.

 

Julibaby10: mannen og jeg har snakket om å ta privat, men har ikke bestemt oss enda. Får se hva vi bestemmer oss for, kan jo skje mye iløpet av sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke henvisning av min lege, så jeg bestilte privat på Aleris. Fy søren så dyrt! Og det var litt for tidlig :-(
Betalte 1590 for timen!

 

Oslo City legesenter tar ca 1100 for en time.

 

Men går til en annen nå, som jeg kun betaler 100 kr for. Vet ikke hvorfor det er så billig?
(Må ha henvisning fra lege for å få time der, men jeg var allerede i systemet der, så jeg kunne få time).  


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki:) 

Da har jeg bestilt time til gyn, må uansett ta celleprøve osv. Men pga vår flytting og ferier så blir det først i midten av august.. Hm.. Jaja;)

Og jeg er så spent på om det blir gutt eller jente! Veeeldig tidlig å tenke på det, men skulle helst viste det før jeg ble gravid;) hihi;) Men det får jeg kanskje sett i midten av august:) Håper på det hvertfall!

 

Håper alle får en finfin dag:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 
 
Bambi-Bolla: Synes også du gjorde rett i å dra hjem fra jobb. Du kan be om aktiv sykmelding på grunn av trøtthet, bekkenløsning, kvalme. Så kan du dra på jobb når du orker og dra hjem når du føler at du har fått nok. Jeg tok 20% sykmelding første graviditeten, økte til 40% etterhvert. Det hjalp masse for da kunne jeg starte senere, eller dra tidligere hver dag. 

 

Takk, godt at du sier det, for jeg får jo litt dårlig samvittighet ift jobben. Det er vel ikke noe som heter aktiv sykmelding lengre, bare gradert, men jeg er sm 100 % i tre uker fremover og så 50% i fellesferien slik at det ikke blir krise på jobb. Får bare ta halvdager i den perioden slik at jeg får sovet utpå før jobb.

 

Personalkonsulenten fra jobb ringte nettopp ifht sykmld mi og lurte på om det var noe de kunne tilrettelegge for meg, så da kom historien for en dag! Wæææ....  :ph34r: Spurte henne om ikke hun kunne gjøre meg tjenesten å fortelle nyheten til lederne mine, for jeg hadde gruet meg litt til det. Det skulle hun, så da er den saken ute av verden!

 

Blir liksom så virkelig alt nå.... :o

 

Det var dagens ego-innlegg, heh heh!

 

Hvordan er formen da damer?? Jeg har mest vondt i magen. Må være fordi tarmene ikke funker helt. Flere?

 

Så bra at bløningene stoppet opp da Vi3+1! Må få høre hvordan det gikk i dag hos legen :)

 

Lulusen: Lykke til på UL! Kanskje 2015 blir ditt år :)

 

Julibaby10: håper du ikke forlater oss da :) Tenker noen av oss vil få før termin i januar og noen ikke, av oss som er på grensa :)

 

Tulla: Grattis!! Og tar gjerne i mot litt lykke-støv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd idag og fikk se og høre et lite bankende hjerte! <3 Alt så bra ut og gynekologen mente jeg var 7+0 idag. Svangerskapsappen min sier 6+6 så det stemte jo ganske bra! Utrolig letta og lykkelig over at det så bra ut så langt, nå var det stor sannsynlighet for at det skulle gå bra sa hun :)

 

Idag har kvalmen vært værre også, vurderer sea-band snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg får vell melde meg inn her :)

UL viste termin 7 februar. Gleden er stor i og med vi har prøvd i nesten 4 år :D

Kvalme, forstoppelse og tretthet preger mine dager- håper dette går fort over og at jeg kan nyte dagene mer. Skulle ønske jeg orket å trene, lage smoothier og vaske badet- ligger istedet på sofaen og ønsker at energien skal oppsøke meg hehe .... Har heldigvis en engel av en mann og fotball på tv :) Kanskje neste trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bankende hjerte Lulusen! :-) Skal se dette går veien☺

 

Gratulerer så mye babylykken! -og velkommen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke lage en terminliste her inne a? :-) liker denne tråden bedre enn februar 2015-forumet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke lage en terminliste her inne a? :-) liker denne tråden bedre enn februar 2015-forumet;-)

Kan vi godt! Jeg glemmer helt å gå inn på februar 2015 forumet, er så langt nede på siden :P

 

Velkommen og gratulerer Babylykken! Det var velfortjent etter så lang tid med prøving! :)

 

Tror jeg fikk til å legge ut bilde fra ultralyden idag i galleriet mitt nå, ser ikke så mye annet enn en klump, men en fin klump! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan vi ikke lage en terminliste her inne a? :-) liker denne tråden bedre enn februar 2015-forumet;-)

Kan vi godt! Jeg glemmer helt å gå inn på februar 2015 forumet, er så langt nede på siden :P

 

Velkommen og gratulerer Babylykken! Det var velfortjent etter så lang tid med prøving! :)

 

Tror jeg fikk til å legge ut bilde fra ultralyden idag i galleriet mitt nå, ser ikke så mye annet enn en klump, men en fin klump! :D

Fin, liten klump! -liknet på min😊 hihi!

Fikk du vite hvor stor den var?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Takk! Veldig søte altså disse små klumpene ;) målt til 0,93cm står det på bildet. Hvor stor var din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Lulusen! Jeg tenker at vi som er her bare skal bli her i februar 2015 gjengen. Jeg kan til nød godta at en eller to flytter seg til januar gruppen;) 

 

Gratulerer Babylykken! Og hjertelig velkommen:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Takk! Veldig søte altså disse små klumpene ;) målt til 0,93cm står det på bildet. Hvor stor var din?

Min var 11.7 mm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Babylykken! 

Og så godt for dere som har fått se de små, søte klumpene på ul :) Jeg fikk det sist, men vet ikke nå, gitt. Skulle gjerne ha vært til samtale med jordmor ettersom jeg hadde et risikosvangerskap sist, og fikk høre at jeg kunne få det igjen, men det er så vanskelig å få tak i henne. Snart må jeg dra ned og campe utenfor kontoret hennes tror jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...