Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Kvalme er alltid et godt tegn. Jeg fikk min hcg 4+4 som var 968 og det er jo bra. Skal tilbake neste onsdag så det blir kjempespennende. Håper jeg snart får flere symptom. Gir en litt sikrere følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt sykemeldt her, litt småkvalm til tider -helst om kvelden. Har fått time til første svangerskapstime hos legen om fjorten dager, blir spennende. I morgen er det kontroll på Haukeland for overstimuleringen, håper den er på retur. Hadde vært fint å kunne gå i noe annet enn joggebukse, men akkurat nå er det det eneste som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kvalmen vært helt på topp! Fysj... passer dårlig i dag. Kastet opp etter jobb i dag, for første gang :-/ Håper det ble med den ene gangen! Krysser fingrene for meg selv:-p

6+4 i dag, og har en god følelse denne gangen. Håper den gode følelsen stemmer med UL om en uke!:-)

I dag kom kvalmen her også... :-(

God bedring :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått i ett siden 06. Og 12 timer etterpå uten særlig pause, er jeg så sliten, trøtt, kvalm ... Må ha noe i munn for å la være å spy :-( Er så dårlig på å være kvalm (og kaste opp). Takler det Blæh, skal legge meg snart kjenner jeg :-)
Er som regel bra på morran, men uvel på kvelden..
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat tatt test jeg:) kjempestas å få en liten til i huset. Da blir vi fem stk tilsammen. Herregud assa. Må kjøpe ny bil i alle fall. Med plass til 3 barneseter. Termin 14. februar, er 36 år, men ung og sprek som bare det:) Gleder meg sinnsykt mye til å kunne fortelle det til lillemor på snart 4 og størstemann på snart 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere:) 

Melder meg inn her:) Gratuilerer til dere alle med spiren!  

Her er termin rundt 9 februar, men regner med det blir en januar baby, om ikke terminen blir flyttet mye lengre ut i februar. Har ei keiserinne som blir 4 år i september. Og dette blir og en keiserlig verdensborger, hvis spiren blir værende (noe som jeg har bestemt meg for at den skal bli) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye og gratulerer!

 

Føler med deg KapteinSabeltann-mamma, men hadde lyst til å trykke "liker" da det jo tross alt er et veldig godt tegn :) :) (hurra for kvalmen? ;) )

 

Våkna i 07-tida og tenkte for meg selv at dette svangerskapet går ikke særlig bra. Kan klemme ganske mye på puppene før de gjør vondt og jeg kan trekke inn magen. Før var puppene så ømme at jeg var livredd noen skulle komme borti dem, og oppblåst som om jeg var 6 mnd'er på vei.

 

Så sto jeg opp....åo mæn! Kvalm!!! Nå har jeg presset i meg en brødskive og kjenner kvalmen er på retur. Håper jo den skal vedvare, for da er jo alt i skjønneste orden liksom :P 

 

Flere som kjenner seg veldig sliten forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er mer sliten nå ja, må prøve og få lagt meg litt iløpet av dagen for å ikke falle helt bort :sleeping:

Jeg håper jeg slipper unna kvalmen her, var ekstremt dårlig med dattera vår! Så har helt angst for at jeg skal bli i nærheten av det igjen. Foreløpig går det greit, litt kvalm når jeg er sliten eller det er lenge siden jeg har spist. 

 

Jeg har begynt og få antydning til bekkenløsning(!!!), etter pinsehelgen med endel turer på asfalt, før jeg avslutett med en joggetur på søndagen var tydeligvis ikke noe bra for bekkenet :huh: Noen andre som har merket noe til det? Jeg var veldig plaget på slutten av siste svangerskap, men det er jo litt annet enn når man er 5-6 uker på vei! Fysioterapi og tilrettelegging av trening next:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sliter allerede med bekkenet og er 4 + 2 i dag. Kjente det på bekkenet flere dager før positiv test og det skremmer meg veldig. Sleit voldsomt forrige gang med krykker siste 4 mnd og har hatt vondt, spesielt ved EL, også etter svangerskapet. Kan bli lange og vonde måneder :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer til dere nye.
(tipper også at dette blir et januar barn, fikk mitt første barn flere dager før termin, men vi får se hva de sier på ultralyd.)

 

Når jeg er sliten blir jeg kvalm og dårlig. Sånn som nå! :-( Jeg hater å være kvalm, jeg takler det så dårlig. :-(
 

tulla<3sep2010 jeg var også veldig dårlig med min... Redd det blir sånn nå også. Prøver å holde ut og blokkere det litt. Prøver å tenke på det jeg leste en gang, om at de som har vært gravide før kan få lettere svangerskap senere siden kroppen er "vant" til det. Jeg tror innerst inne at det ikke stemmer, for det er jo hormonene som gjør at man blir kvalme ...


Oppdater gjerne terminlista ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Og gratulerer! Koselig at det blir flere her :)

 

Jeg tror også det blir januarbaby på meg, fødte i uke 36 sist og sønnen min veide bare 2240, håper jeg kommer meg over prematurgrensa neste gang for det var voldsomt mye ekstra jobb i forhold til amming, kolikk og bekymringer med å føde en så liten baby.

 

Her har det vært mindre kvalme de siste dagene og jeg har følt meg deprimert for jeg ble redd for at jeg var i ferd med å miste, men idag har jeg heldigvis vært kvalm igjen fra morgen til lunsj! Vil heller være mye kvalm enn lite for da vet man at alt er bra!

 

Bare 6 dager til tidlig ultralyd! Gruer og gleder meg :) ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til kontroll for overstimuleringen i dag, fortsatt store/oppblåste eggledere, men de var litt mindre enn sist. Ellers så så legen at det var graviditet i livmoren, men ikke mye mer enn det. Kunne få ultralyd bilde med oss, men såg bare en prikk, så var ikke så mye å ha. Tenker vi ser mer på ul i august (skulle egentlig ha om to uker, men da har ikke klinikken leger - så er de stengt hele jui)

Blir nok at vi forteller besteforeldre i løpet av helgen, siden jeg er sykemeldt. Er evt. første barnebarn for mine foreldre og fjerde for hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg blir deppa av å være kvalm jeg :-)
Du kan godt få kvalmen min Lulusen :-)

Merker at den kommer så fort jeg er sliten... Ikke lett å være uthvilt hele tiden ;-)
 

Holder meg til februargruppa til ul.
Skal ha ul om to uker :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;) da er eg 7+0 og er daglig "fyllesyk", kan sove i 12 timer og fortsatt være trøtt og sliter veldig med hodeverk:/ på mandag har eg tidlig ul og e litt små nyskjerrig:):) alle prøver er tatt, ordinær ul er bestilt og jormor er kontaktet:) då legger eg beina på bordet og tuger frem til oul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturell: Det er en helt forferdelig følelse! Jeg lurer på hvordan jeg skal overleve når det startet allerede nå! Men jeg skal til fysio på tirsdag allerede, har hørt at endel har fått hjelp og ikke blitt så plaget når de har trent bla slyngetrening. Så satser på å kunne bytte ut og modifisere treningen min så jeg slipper å bli helt ødelagt! 

 

KapteinSabeltann-mamma: Jeg levde ikke forrige svangerskap, husker ikke hvilken uke jeg ble dårlig, men det var HELT forferdelig! Fra jeg var 6 mnd så sluttet jeg å spy heldigvis, da var jeg bare konstant "fyllesyk" frem til hun var ute! 

Det at jeg var så dårlig hele svangerskapet er det som har stoppet meg fra å ville ha en unge til tidligere. Hadde tenkt meg 2 tette, men vurderte sterkt og stoppe med 1 etter forrige graviditet!

 

Usj! Nei vi må bare slippe unna det denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Denne kvalmen er ikke noe særlig.
Merker at den kommer mer og mer snikende på... Men er det lettere å være kvalm nå på sommeren? Jeg innbiler meg det, for da kan man være mer ute.

 

Merker at jeg er supervar for lukter, og blir bare mer og mer var...  spesielt såpelukter og "god"lukter. Jeg kan kaste opp av dette. Nøytral sjampo, balsam, dusjsåpe, vaskepulver, deo, håndsåpe er kjøpt inn. Hvor får jeg tak i vaskemiddel som ikke lukter såpe? ;-) Fælt at det ikke kan lukte grønnsåpe når huset er nyvaska :-O
Grusomt at vaskemidler, nyvaska klær (og senge)tøy får meg til å kaste opp altså. Det begynner å bli mer og mer vanskelig å være på badet ...

Og ting jeg har spist de siste dagene takler jeg ikke lenger. Har spist litt Dent, den frukttypen, for å ikke merke den vonde smaken i munn - som igjen gjør meg så uvel. Men nå kan jeg nesten brekke meg bare av å se på pakningen, og det rare er at i går formiddag var den min bestevenn! Redda meg når jeg var på jobb.... Hva skal jeg finne på nå.

 

Det er ikke bare bare å være kvalm altså -spesielt ikke når man har barn fra før som krever sitt. Blant annet mat, middager, rene klær, rent sengetøy og rent hus (vel, unger krever vel ikke det, er vel mer mødre som gjør det, men skulle bare mange at de fikk det, og det kan ikke unnlates).


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøster meg med at det gav seg etter hvert i sist svangerskap. (14-16). Og det er bare "uker" igjen. Er jeg heldig gir det seg kanskje i uke 12... Og det er "bare" 5 uker til ;-) 
Er bare å tenkte på hva som venter seg når dette er over :-)
 

Lurer på om jeg har lagt på meg litt? ;-)
Var hos legen, var ikke noe med svangerskap å gjøre, så jeg gikk i luka og skulle gjøre opp for meg, men de fant ikke regningskortet. Så spurte hun meg om var svanger. Ja sa jeg, men har ikke vært hos legen pga dette i dag. Nei, da skal man egentlig betale sa hun, også ser hun på magen min og sier "ja jeg ser jo egentlig at du er svanger".
Også på apoteket spør damen meg om jeg er gravid. Eh, ja..
6+5 i dag :-O
Hadde litt magefett fra før, men ikke mye... :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3 i dag og jeg har funnet frem igjen bekkenbeltet fra sist gang.... Selv om det er vondt så er jeg samtidig så glad for at vi skal ha en liten en til :-) Også er jeg glad for at kvalmen ikke har kommet enda. Slet ikke så veldig med det sist så krysser fingrene :-)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått skikkelig gravidmage jeg og KapteinSabeltann-mamma! Er ikke lett å skjule lenger, ser ut som jeg er mange måneder på vei! Men er veldig oppblåst da, så er jo mer oppblåstmage enn gravidmage :P

 

Igår var jeg ute med jobben og det var det evige drikkepresset! Jeg klarte å lure meg unna siden sønnen min er små-syk og jeg skyldte på at jeg ikke orka å drikke når det ble en urolig natt med han osv.. Og ingen reagerte på at jeg skulle ha entrecoten min godt stekt, så graviditeten er fortsatt hemmelig ;) Følte meg ikke så lekker på bussen på vei hjem da jeg måtte kneppe opp buksa for å slippe magen ut..Dro jakka godt ned over buksa da jeg gikk av så ingen skulle se det :P

 

Vært på IKEA idag og kvalmen var tilstede, men værre var det med luktene av folk.. gammal sneip, stinkende dameparfyme osv osv.. Måtte bare komme meg UT! Har pusset opp hjemme og nymalt lukta er uutholdelig den og, må holde pusten når jeg går ut i gangen for ikke å spy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett å være gravid altså;) hihi;) 

 

Min mage er nå ikke eksisterende enda, er spent på hvordan det blir denne gangen. Sist jeg var gravid flyttet vi til en ny plass i juni, på dugnaden i juli var det ingen som viste/så at jeg var gravid. Hadde allværs jakke på meg. Jeg fikk mange spørsmål og blikk når vi var ute på trilletur i september;)

 

Men det var jo veldig praktisk! Passet jo nesten alle de vanlige klærne mine, måtte bruke strikk i bukseknappen og lengre singlett. Slapp unna å kjøpe inn gravid klær;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fant ut i dag at jeg er gravid! Hurra :) troooor termin er rundt 22 febr! kjekt med et forum med andre som er ca like langt på vei :) *lykkelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når jeg hadde siste mens, skrev det ned i kalenderen på tlf. Men den slettes tydeligvis etter at mnd er omme eller noe sånt;) 

Det eneste jeg vet er at jeg ble gravid mellom 13 og 26 mai (mannen jobber turnus;), men pga ukes indikatorene på graviditesttestene så vet jeg at det er i område rundt 17 mai helga, pluss/minus noen dager på hver side;) Blir spennende å se hva de sier på UL:) 

Så jeg har brukt baby verden sin terminkalkulator, for der kan du skrive inn unnfangelsesdato:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så mye forskjellig opp på de ulike terminkalkulatorene. Hadde siste mens 2.mai, eggløsning 16.mai. Termin 7. 8. eller 9.feb, 6+1 idag. Får se hva legen mener på tidlig ultralyd på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...