Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Har nå vært på tidlig ultralyd (betalt selv) alt så veldig fint ut, hjertet slo 176bpm. Så nå føler eg endelig at eg kan senke skuldrene. Ble satt tilbake 2 dager, så er da 10+0 i dag :-) ble så lykkelig av å se den lille som hoppet rundt og tok salto inni der :-) så nå er det bare å satse på at alt går som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet idag tidlig, følte meg urolig og fikk liksom ikke til å slappe av. Kjente bare litt i brystene, men ikke kvalm som jeg bruker. Men har tatt det igjen i løpet av dagen, så kjenner meg roligere nå, tross formen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i går, og fikk heldigvis se et lite hjerte som banket :-) ble satt tilbake 6 dager, så er 8+5 i dag. Var veldig beskymret da jeg hadde en blødning litt tidligere, men alt var i skjønneste orden. Innvendig ultralyd :-) håper alt er bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har søkt om fødeplass enda?

Jeg søkte om fødeplass på Rikshospitalet i Oslo onsdag for en uke siden, og igår kom det papirer på at det var godkjent, time for oul i august, kontroll hos jordmor om en uke og en hel masse annen informasjon. Jeg synes det var voldsomt raskt :)

 

Anonymous poster hash: 6b179...db4

Godt å høre du fikk godkjent plass på Rikshospitalet, dit skal jeg også søke meg 😊 men må vente til timen som jordmor om en uke 😉 satser på at jeg også får plass 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også :-) Tror jeg er rundt 8 uker på vei. UL neste uke, så blir spennende å se!

Kvalmen har også meldt sin ankomst.. Forrige svangerskap var jeg plaget av ekstrem svangerskaps kvalme, så krysser fingrene for at jeg slipper det denne gangen! 

Håper alt går bra med dere damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :)

 

 

Jeg klarer ikke å slutte å se på ul-bildet av lille knøttet <3 Er helt forelsket! Det ene bilde ble ganske bra, så man ser hodet litt på skrått forfra, ser øyne, nese og munn! <3 Resten av kroppen ser ut som en liten bamse, thihi <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen skal du være :)

 

 

Jeg klarer ikke å slutte å se på ul-bildet av lille knøttet <3 Er helt forelsket! Det ene bilde ble ganske bra, så man ser hodet litt på skrått forfra, ser øyne, nese og munn! <3 Resten av kroppen ser ut som en liten bamse, thihi <3 :D

Så morsomt! :-) Var på UL i uke 9 forrige gang, og da så det jammen meg ut som en liten mini baby! Sprellet med armer og ben :-) Håper det blir like vellykket neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker man om fødeplass så tidlig?? Kan egentlig ikke huske at jeg gjorde det sist, men var det sammen med et digert skjema til fødselsregisteret? Husker ihvertfall ikke at jeg fikk svar! Men det er nå bare ett sykehus i byen, så det er ikke så vanskelig å velge... Eneste teite er at de.har slutta med lystgass; men jeg tror kanskje ikke en to-timers kjøretur til neste fødeavdeling vil virke som en god idé når fødselen har startet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll i dag. Fikk høre et bankende hjerte. Fantastisk følelse. Innser nå at jeg skal bli mamma til det bankende hjertet i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Trenger deres mening/lærdom.

I morgen skal jeg på fest (skal heldigvis kjøre, så trenger ikke å lyve om det), og jeg har lyst til å holde utt til litt utpå kvelden. Blir veldig trøtt om kveldene nå og lurer på om dere har noen råd??

Lurer også litt på hvor skadelig det er hvis jeg denne ene kvelden drikker noen kopper kaffe ekstra?? Eller bør jeg holde meg unna?

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sove litt før du drar? Vente med å drikke kaffekoppene til du er på festen og ikke drikk kaffe i løpet av dagen? Noen kopper ekstra i ny og ne er vel ikke sååå farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drink fire halve kopper i steden for to hele. Prøv å vent med kaffe til festen. Jeg har vært på fest og drukket alkoholfri vin, tjente den bare i kjøleskapet. Ingen merket noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woohoo! Slo meg plutselig at lørdag neste uke er jeg 12+1 og går inn i 2.trimester! :D Det er jo "bare" en uke til! :D

 

 

 

(PS: Minner om at vi har en terminklubb, som vi kanskje burde bli flinkere til å bruke ;))

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på tidlig ul i går, uke 9+5. Hjertet slo og knøttet tok en liten dans til oss. En helt fantastisk følelse, som vi aldri kommer til å glemme!!! :D Kjente at jeg ble kvitt en del bekymringer, så er veldig glad for at vi bestilte den timen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :) står 12+1 inne på info til 1. trimester, må gå litt ned på siden for å finne det blandt kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ligger på infoen til 1.trimester...

 

 

1. TRIMESTER:
Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

2. TRIMESTER:
Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

3. TRIMESTER:
Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forvirret jeg også...

Er det da første trimester til 12+6, og så andre trimester fra 13+0 ?

 

 

Fant denne:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article538377.ece

 

Der står det slik som jeg sa først, og som står på infoen vår...

Når jeg leser informasjonen på 2. trimester står det at 2. trimester begynner i uke 14, altså 13+0.

Det samme står det i to gravid apper :)

 

Anonymous poster hash: 6b179...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Står 1.1.15 på gravid appen min anonym bruker..

Det gjør det på min også, og jeg er 5+1 idag ;-)
Står 5+1 på min også :) da ligger vi likt:)
Ja det gjør vi, og det er så spennende :-)

Mhm:) hvordan er din form da? Symptomer? Selv har jeg ikke så mye akkurat nå.. Har type menssmerter og murringer.. Kjenner puppene er anderledes når jeg går ned trapper og niplene er mer ømme..usikker på om jeg er kvalmen.. Kansje litt innimellom :/ er så utrolig utålmodig, bekymret og redd, Samtidig som jeg gleder meg noe sinnsykt:) håper virkelig spiren blir denne gang <3

Jeg har sovet dårlig hver natt i 1 uke nå, hvor jeg må på do på slaget kl 05 hver natt:-) ellers er jeg veldig oppblåst i magen. De siste dagene har jeg vært småkvalm om morningen, men det går over når jeg spiser mat. Nipplene hat også begynt å bli ømme ;-) men alle symptomer er hjertelig velkommen, selv om at jeg innerst inne håper at jeg slipper unna den aller verste kvalmen *bankibordet*

 

Oi så rart! Jeg må også stå opp å tisse hver kveld akkurat kl 05!!! :P Merkelig, er nesten i svime da også og ser på klokken som er så tidlig, men rart samme tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...