Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Er det noen  fra Stavanger her som ønsker å bli med i en barselgruppe?? :) Meld dere inn i gruppen Ønsker barselgruppe, termin des,jan,feb 2015 :D Vi planlegger en barseltreff allerede i midten av juli for å bli kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk igjen, for mange gode oppmuntringer. Vet jo forsåvidt at jeg ikke er venneløs, men heller et spørsmål om hvor nære de er. Kunne absolutt trengt noen nære i denne tiden her. Mange endringer, mye tanker og mye nytt. Hadde vært godt med en/ei som absolutt forsto meg:) men da må jeg nok være mer tilgjengelig selv, og det er jeg kanskje ikke så flink til.

Synes det er vanskelig å få nye venner i en alder av (straks)27, og kjenner jeg ikke tror nok på meg selv.

Har dere nære og gode venner som dere kan snakke med? :)

 

Jeg har ingen venner i nærheten som har barn, skal få barn eller tenker på å få barn, så det føles litt ensomt her også selv om jeg har gode venninder å snakke med. Løsningen min var å opprette en gruppe her inne der jeg finner andre som bor i Stavanger som har termin rundt samme tid for å danne en barselgruppe. Veldig greit å bli kjent med noen i samme situasjon som man kan møte, trille turer og ha det litt sosialt med. Det kan jo vær en løsning for deg? Prøv å danne en barselgruppe i ditt nærområde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes så spennende denne morgenen har vært! I dag har første august babyen kommet til verden, en måned før termin! :D Og flere vil komme etterhvert! Føler meg priviligert som får følge dem videre! :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen  fra Stavanger her som ønsker å bli med i en barselgruppe?? :) Meld dere inn i gruppen Ønsker barselgruppe, termin des,jan,feb 2015 :D Vi planlegger en barseltreff allerede i midten av juli for å bli kjent :)

Hvor finner man slike barselgrupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ooooh, mama.... Kvalm og svimmel, besvimte nesten i går. Er det flere som har opplevd lignende? Har også mye magesmerter og stikkende smerter i underlivet. Er dette farlig egentlig?

Jeg har også gjevnlig stikkende smerter, men dette er ifølge min lege normalt i begynnelsen av svangerskapet. Besvimte for et par uker siden, men verdiene er fine så legen var ikke bekymret. Var trolig blodtrykksfall i mitt tilfelle. Har lest at det er vanlig med lavt blodtrykk i svangerskapet som kan føre til svimmelhet. Litt om mine erfaringer.

 

Jeg hadde lavt blodtrykk når jeg var hos legen, han sa også det er vanlig med lavt blodtrykk i svangerskap som kan føre til at vi blir fort svimmel hvis vi reiser oss fort opp osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ooooh, mama.... Kvalm og svimmel, besvimte nesten i går. Er det flere som har opplevd lignende? Har også mye magesmerter og stikkende smerter i underlivet. Er dette farlig egentlig?

Jeg har også gjevnlig stikkende smerter, men dette er ifølge min lege normalt i begynnelsen av svangerskapet. Besvimte for et par uker siden, men verdiene er fine så legen var ikke bekymret. Var trolig blodtrykksfall i mitt tilfelle. Har lest at det er vanlig med lavt blodtrykk i svangerskapet som kan føre til svimmelhet. Litt om mine erfaringer.

Jeg hadde lavt blodtrykk når jeg var hos legen, han sa også det er vanlig med lavt blodtrykk i svangerskap som kan føre til at vi blir fort svimmel hvis vi reiser oss fort opp osv..

Jeg har også lavt blodtrykk, men ikke særlig plaget av det.. Har det også når jeg ikke er gravid! Sånn av nysgjerrighet, husker du hva blodtrykket ditt lå på?

Mitt var 95/59.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke hva mitt lå på nå nei. Men plages en del av det. Ofte jeg må ta meg for eller sette meg på huk for ikke å falle. Fikk beskjed om å spise og drikke mer, men synes det er utrolig vanskelig når jeg er så kvalm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lavt undertrykk du også da... Det er undertrykket som er viktigst sa legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sier du det? Ja, leger kan si forskjellig har jeg hørt. Mulig de utligner hverandre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12 uker på vei. Hipp hurra! For en lettelse :) Da regner jeg med at det går bra, selv om man selvfølgelig aldri har noen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12 uker på vei. Hipp hurra! For en lettelse :) Da regner jeg med at det går bra, selv om man selvfølgelig aldri har noen garanti.

Gratulerer :D :D Jeg er 12 uker¨på onsdag som kommer :) Føler skikkelig med alle de på forumet som dessverre datt av lasset, men også selfølgelig utrolig glad for at vi er kommet så langt :) Vi har ikke en garanti for noen ting, men det er en god trøst at det nå er en mye mindre risiko for at noe skal gå galt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Gidd opp de kalkulatorene på nettet, alle viser forskjellig, så forholder meg til det ultralyd spesialisten sa :-) var bare 2 dager i forskjell fra mens termin, så regner med det er ganske nøyaktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Jeg prøvde mange forskjellige, og tok den datoen som ble midt i xD

 

Jeg er 16 dager lengre på vei enn deg, så regnet meg 16 dager tilbake. Da får jeg til 11+1 på 25.Jan :)

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Jeg er 11+0 i dag, og har termin 24.januar. Fikk begge opplysningene på tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhmmm... Dere? Nå har jeg ett litt rart/privat spørsmål, så velger å være anonym!

Finner ikke svar på google...

Strengen på penis til samboeren min har nesten røket, så spørsmålet er: Hva hvis den ryker helt under sex, og han begynner å blø? Kan blodet fra han være skadelig for meg som er gravid?

 

Tenker selv at det ikke burde være det, det er jo bare blod....



Anonymous poster hash: dacd3...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Jeg er 11+0 i dag, og har termin 24.januar. Fikk begge opplysningene på tidlig ultralyd.

 

sa de noe om hvor stor babyen er? min var 3,1cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig til å tenke på at noen steder i landet regner de 40+0, andre steder 40+1, 40+2 og 40+3 som fullgått svangerskap, sikkert derfor vi alle har fått så forskjellig terminer og er nesten like langt på vei. Legen min regnet på 40+1 og hun på ultralyd klinikken som visstnok er spesialist innenfor ultralyd og slikt regnet med 40+2. Blir helt forvirret eg :-/ ut i fra legen er eg 12+4 og ultralyd 12+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt 2 dager tilbake, men holder meg til mens termin enn så lenge, til vi har vært på oul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endret nicket mitt siden det ikke er så hemmelig lengre :-) prøver24 er nå Marianne89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...