Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

10+3 I dag.. Teller ned til uke 12, ikke lenge igjen nå :)

 

Når tenker dere å begynne å kjøpe inn utstyr? Har noen kjøpt noe allerede? :)

 

Jeg har kjøpt en tutte og en body for nyfødt, var bare så skjønt :) Har også bestillt babynest som en dame skal lage for meg. Ellers har jeg skrevet en liste over alt utstyret jeg skal handle inn, men tror jeg venter et par måneder.

Jeg er 11+1. Har såååå lyst til å handle, men skal vente ihvertfall til jeg har vært på tidlig ul. Men jeg skal innrømme at jeg har gjort om vaskerommet til stellerom. ;) men skal ikke handle mer før jeg vet mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare 9+4, så jeg har ikke handlet inn noe enda. Vi har snakket litt om hva vi trenger, men blir ikke noe handling på et par mnd tror jeg. I hvert fall ikke store ting. Kanskje heller litt klær e.l. som blir for tiltrekkende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

termin foreløpig 3 jan her :) prøver å poste et eget innlegg (prøvd 4 ganger) men får det ikke til....såååå irriterende...har noe jeg må få ut,.like før jeg bare skriver det her :..

Hva da hva da? Er det spennende? Håper ikke det er trist!!

Ble nysgjerrig nå ;)

skulle skrive: var på tidlig ul i uke 11 hos kvinnedoktoren i Tønsberg. han fikk ikkenoe onkli foster bildet opp,fant ikke lår ben,fikk ikke hode og kropp til å stemme overend med antall uker..fant en utposning på rygg som tydet på tidlig hjertesvikt,og mente han så et kapsel påoppsiden av magen til babyen.

 

har vært hos han flere ganger før og har stor tiltro til han. han sa han kunne ta feil,men endte møtet med å beklage for denne nyheten og ringte å hendviste oss til riksen,,,

 

riksen ringte senere og sa vi fikk time to dager etter,at vimåtte komme tidlig di kansje måtte ta en abort.

 

ble lange dager.. kom inn på riksen.hadde time kl 11.00 og kom inn 12.20 :/ han eldre herren som fortalte han egentlig hadde gått av med pensjon skjønnte ikke hborfor vi var der. når jeg fortalte bare himlet han med øya å sa at tildig ul var bare tull,å det uroliget bare mor... ba han åpne sjornalen å se... han foretok en ul og sa dette serbare bra ut....men jeg vil ha deg inn her på denordinære ultralydeni tilfelle det skulle vise seg å være noe galøt alikevell.....

 

klarte ikke å slappe av jeg å fikk jordmor til å henvise meg til ul..var der i dag.å allt så bare bra ut := fikk ikke vite kjønn....så må vente 4 uker til...

Uff da!:( det var mye usikkerhet og ubehagelig på en gang!

 

Det var godt å høre at alt likevel sto bra til, til tross for uryddige leger og signaler.

En riktig god klem til deg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en fin oppskrift på hvordan å lage babynest, så jeg tenker å sy selv ^^,

Samboer spurte i dag, om vi skulle begynne å kjøpe inn ting, hvis vi kommer over noe :) Syns igrunn det er liiitt tidlig enda, men hvis vi finnert er supert tilbud på noe, så slår vi nok til :P Fikk vite i går at svigermor allerede har kjøpt stellebord og seng xD Første barnebarn på begge sider, så hun gleder seg til vi kommer på besøk :P

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoii! Her går ting fort! :)

Hadde første kontrolltime til lege i går, og i dag hadde jeg allerede fått brev fra sykehuset med time til OUL!

Har fått time fredag 8.August! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk så fort Twiiie. :) Håper det går like fort for meg om 4 uker når jeg skal på 1. kontroll. ;)

 

Foreløbig har jeg ikke kjøpt noe, jeg har sett på ting da. :) Jeg har alt funnet ut av stellebor, dette fordi vi må ha et som kan plasseres over badekaret siden bade er så smalt. ;) også har jeg kleskomoder som jeg skal bruke, også fant jeg en hjemmelaget vugge som mamma fikk når hu fikk min storebror, å har lyst å bruke denne. :) også har vi en gammel skufeseng som hadde vært kos å brukt. :) Men vi får se. Hva det blir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det står bra til med dere alle:) Klarer ikke å la være og følge januargruppa jeg da vettu.. Selv om det sikkert hadde vært det beste for meg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min første kontroll hos legen i går. Da fylte legen ut sånn helsekortskjema, fikk svangerskapsbok, legen tok blodtrykket på meg, tok urinsjekk, sjekket blodprosenten. De andre blodprøvene var det litt for tidlig å ta, skal ta de da jeg er i 12-16. Ble satt opp til en legetime til (andre legekontroll?) 8 august. Legen regnet seg frem når det egentlig ble, og syns det virket så lenge til, så da satte han meg opp 8/8. Syns han er kjempeålreit, og føler meg litt heldig med han, håper det fortsetter sånn :-)
 

 

Etter legetimen var jeg på tidlig ultralyd (ordnet time selv hos gyn, ikke henvist fra lege), og det var kjapt, men alt så bra ut. Så antydning til hode, armer og ben. (at det hadde begynt å vokse). Det gledet meg noe skikkelig altså ;-)

 

Ikke handlet inn babyting enda, moren min klarte ikke å holde seg, så hun har kjøpt litt til lille nurket :-)
Men jeg vet hva jeg vil ha :-) har begynt å titte litt, men shoppinga må vente ;-)
Trenger så si alt av utstyr, men klær har jeg en del av etter storebror :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man/ prater man om på første kontroll egentlig?? :)

- Fyller ut helsekort for gravide

- Kjente på livmoren

- Urinprøve, Jeg ble spurt om jeg hadde med, men det hadde jeg ikke, men det var ikke noe problem, jeg fikk ta en da jeg var der, så resten av kontroller må jeg huske å ha med :)

- Også spurte legen hvordan formen var sånn ellers og om jeg hadde begynt å fått vann i beina/hendene :)

- Sende rekvisjon til sykehuset om OUL

 

Troor jeg husket alt nå som jeg gjennomgikk i går xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det står bra til med dere alle:) Klarer ikke å la være og følge januargruppa jeg da vettu.. Selv om det sikkert hadde vært det beste for meg:p

Du er ikke den eneste :) Jeg er fremdels på facebook gruppa til Augustgjengen ;) Selvfølgelig er det litt sårt, men samtidig kjempemorro å følge dem videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror vi var litt i andre enden av skalaen når det gjelder forberedelser med førstemann. Vi begynte vel å ordne litt ting etter uke 30 en gang... Mener bestemt jeg henta vogna rundt termin (det skyldtes delvis at butikken hadde glemt å gi beskjed når den kom da) Nå har vi jo allerede det meste av utsyr, det må bare hentes fra div. lagerplasser. Rundt november/desember, tenker jeg.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suuupergretten i dag, uff. Er overbevist om at jeg er venneløs, aldri får den jobben jeg vil ha, at jeg prøver hardt men aldr når frem. Har dere det sånn?? Er det hormoner eller er jeg bare idiot? Uff:/ slitsomt (både for meg og mannen.,.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuupergretten i dag, uff. Er overbevist om at jeg er venneløs, aldri får den jobben jeg vil ha, at jeg prøver hardt men aldr når frem. Har dere det sånn?? Er det hormoner eller er jeg bare idiot? Uff:/ slitsomt (både for meg og mannen.,.)

Jeg tror det er hormonene som er i sving SIE<3 Dette er følelser alle kan kjenne på innimellom og alt kan bli forsterket under graviditet. Det vil gå i berg og dalbane under graviditeten og jeg tror alle menn med en gavid kjæreste/samboer/kone får kjørt seg til tider. Vi får huske å være snille med dem innimellom ;) PS. Hvis dette er noe du kjenner ofte på ville jeg anbefalt at du skrev ned de positive tingene i livet ditt så har du det å se på når følelsene kommer. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuupergretten i dag, uff. Er overbevist om at jeg er venneløs, aldri får den jobben jeg vil ha, at jeg prøver hardt men aldr når frem. Har dere det sånn?? Er det hormoner eller er jeg bare idiot? Uff:/ slitsomt (både for meg og mannen.,.)

Jeg vil være din venn! ;) Gled deg til barseltiden, da får du iallefall noen nye venner og hvis du ikke får jobben du vil ha så er det deres tap ;) 

Men når det er sagt så er det nok også mye hormoner ute å går, men uansett gjelder det å se det positive istedet for negative :)

 

Stooor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret svinger og verden er griseteit til tider, men det er mye du kan gi hormonene skylda for! Om et par dager er plutselig livet helt fantastisk igjen og du gleder deg over alt du har i vente! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen, for mange gode oppmuntringer. Vet jo forsåvidt at jeg ikke er venneløs, men heller et spørsmål om hvor nære de er. Kunne absolutt trengt noen nære i denne tiden her. Mange endringer, mye tanker og mye nytt. Hadde vært godt med en/ei som absolutt forsto meg:) men da må jeg nok være mer tilgjengelig selv, og det er jeg kanskje ikke så flink til.

Synes det er vanskelig å få nye venner i en alder av (straks)27, og kjenner jeg ikke tror nok på meg selv.

Har dere nære og gode venner som dere kan snakke med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt en skikkelig bestevenninne siden barne/ungdomsskolen, tror jeg. Men jeg har gode venner som jeg snakker med om det meste, og som vet jeg er på tjukka nå.

Skjønner det kan virke vanskelig å få nye venner nå, men det kan faktisk være veldig trivelige folk i nabolaget, på lekeplassen (når den tid kommer), eller f.eks Barnas Turlag (sjekk om de har trilleturer eller utemiddager der du bor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt en skikkelig bestevenninne siden barne/ungdomsskolen, tror jeg. Men jeg har gode venner som jeg snakker med om det meste, og som vet jeg er på tjukka nå.

Skjønner det kan virke vanskelig å få nye venner nå, men det kan faktisk være veldig trivelige folk i nabolaget, på lekeplassen (når den tid kommer), eller f.eks Barnas Turlag (sjekk om de har trilleturer eller utemiddager der du bor)

Hvordan finner man folk i nabolaget, ringer på døra?;) hehe

 

Jeg har faktisk flytta tilbake til gata jeg bodde i som liten. Mannen og jeg kjøpte hus i fjor. Og tenker bare at jeg kjenner alle fra før. Dvs. de er på alder med foreldrene mine;)

 

Handler vel om å ha et åpent sinn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ringe på døra går sikkert an for de modige ;-) Invitere til hagefest? Har vel møtt noen her ifm lekeplassen, men det er jo litt tidlig å begynne å henge der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne jeg kan snakke med, men på en annen måte er vi så ulike. Vi bor langt fra hverandre, så kontakten er mindre, og lysten for å "åpne" meg for henne er også mindre! :-(

 

Jeg savner ordentlig gode venninner, som jeg kan føle meg helt trygg på, og det samme, at vi er ordentlige knyttet og nære hverandre. Føler ikke at jeg har den venninnen. Har venninner altså, men ikke de "nære", som jeg blant annet kan reise på tur med, som kan komme hjem til meg å passe unger hvis det trengs og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook gruppe er oppe og går! ^^ Se på terminklubben for informasjon dere som er interissert :)

 

 

Og tråd på 2.trimester ^^

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne jeg kan snakke med, men på en annen måte er vi så ulike. Vi bor langt fra hverandre, så kontakten er mindre, og lysten for å "åpne" meg for henne er også mindre! :-(

 

Jeg savner ordentlig gode venninner, som jeg kan føle meg helt trygg på, og det samme, at vi er ordentlige knyttet og nære hverandre. Føler ikke at jeg har den venninnen. Har venninner altså, men ikke de "nære", som jeg blant annet kan reise på tur med, som kan komme hjem til meg å passe unger hvis det trengs og lignende.

Skjønner akkurat hva du snakker om. Jeg tror bare det ER sånn i mer voksen alder. Man bruker mer tid på jobb, på mann/kjæreste, mer tid på husarbeid og generelt ansvarslrdvende ting. Føler av og til at jeg har allverdenstid til å bli kjent med noen, samtidig som jeg vet at jeg ikke rekker å stille opp på alt. Endret av SIE<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at flere har det sånn, ikke alle har fortsatt den gamle bestevenninna (selv om det høres veldig koselig ut). Et forum som dette erstatter jo ikke akkurat "den gode samtalen", men siden man er anonym og i samme situasjon, er det på én måte lettere å snakke m ymse ting man ikke ville snakket med halvnære venner om. (og det er gjerne bare såå mye gravidsnakk de gidder å høre på ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...