Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Jeg ble også satt 2 dager tilbake, men holder meg til mens termin enn så lenge, til vi har vært på oul :)

Kanskje eg også skal gjøre det :-) blir jo da 18+1 til oul istedet for 17+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øhmmm... Dere? Nå har jeg ett litt rart/privat spørsmål, så velger å være anonym!Finner ikke svar på google...Strengen på penis til samboeren min har nesten røket, så spørsmålet er: Hva hvis den ryker helt under sex, og han begynner å blø? Kan blodet fra han være skadelig for meg som er gravid? Tenker selv at det ikke burde være det, det er jo bare blod.... Anonymous poster hash: dacd3...ee5

Hvis strengen holder på å ryke, bør dere strengt tatt ikke ha sex i det hele tatt. Men vente til det har fått grodd.

Dere klarer å holde dere en stund.

 

Anonymous poster hash: 26d1b...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Øhmmm... Dere? Nå har jeg ett litt rart/privat spørsmål, så velger å være anonym!Finner ikke svar på google...Strengen på penis til samboeren min har nesten røket, så spørsmålet er: Hva hvis den ryker helt under sex, og han begynner å blø? Kan blodet fra han være skadelig for meg som er gravid? Tenker selv at det ikke burde være det, det er jo bare blod.... Anonymous poster hash: dacd3...ee5

Hvis strengen holder på å ryke, bør dere strengt tatt ikke ha sex i det hele tatt. Men vente til det har fått grodd.

Dere klarer å holde dere en stund.

 

Anonymous poster hash: 26d1b...f00

 

Det er ca 2 måneder siden dette skjedde...  Og av div grunner har vi ikke hatt sex på 3-4 uker...

 

Anonymous poster hash: dacd3...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

dere som har termin rundt 25 januar, hvor mange uker er dere på vei? jeg er 11 uker på mandag og fikk termin 25 januar, men får det liksom ikke til å stemme når jeg bruker kalkulator på nettet.

Jeg er 11+0 i dag, og har termin 24.januar. Fikk begge opplysningene på tidlig ultralyd.

sa de noe om hvor stor babyen er? min var 3,1cm

Jeg var på tidlig ultralyd 17.juni, og ble satt tilbake 6 dager (fra 9+3 til 8+4). Da var spiren rett over 2 cm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlig ul idag. :) ble flyttet frem 2dager. Så er 12+3. Alt var fint flott og det var så mye aktivitet. Både jeg og den vordende far satt med tårer i øynene og hjertet i halsen. Fantastisk opplevelse! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært kvalmen på en god stund, og nå i helgen som jeg har kjempe mye jeg skal gjør så ble jeg helt vanvittig dårlig.. Kaster opp absolutt alt jeg spiser, har null energi! Har prøvd å spise mye forskjellig men alt kommer i retur.. Har dere noen tips?? Jeg må jo ha næring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 11+2, ikke lenge i gjen av 1. trimester. Hvordan går det med dere andre damer som er her enda? :)

13 uke + 1 dag <3 Elsker å være i 2.trimester siden kan slutte med folat, men kvalmen har kommet tilbake :(

 

^_^  Gleder meg å finne ut kjønn siden da kan man begynne med å kjøpe enten blå eller rosa utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag er jeg 11+2, ikke lenge i gjen av 1. trimester. Hvordan går det med dere andre damer som er her enda? :)

13 uke + 1 dag <3 Elsker å være i 2.trimester siden kan slutte med folat, men kvalmen har kommet tilbake :(

 

^_^  Gleder meg å finne ut kjønn siden da kan man begynne med å kjøpe enten blå eller rosa utstyr.

 

 

Huff da, ikke godt å være kvalm. :( Ja det med forlat gleder jeg meg til også, føler det er stress å huske den i førsteomgang. :P 

Jeg har en følelse av at det blir gutt, men veit jo ikke noe enda. :) Har du en følelse av hva det blir da? Når skal du på ul sånn at du finner det ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+6 nå :) Har en kjempesterk følelse at det er en jente som befinner seg der inne, så blir morsomt å se om det stemmer. Får vite kjønnet 29 august.. føles så lenge til. Har så lyst å begynne å kjøpe ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere "finner" den følelsen på hvilken kjønn det er! :P Jeg har ikke peiling! er 14+4 i dag^^ "Bare" litt under en måned til oul! Gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen har vært der siden uke 6 :P ting som forsterker det er formen på magen, er helt lik som formen på magen til min mor og søster da de ventet jente. Utenfom det så klarer jeg ikke helt å forklare det :P har bare den følelsen liksom.. kan godt vær den er helt feil.. Er 50/50 liksom... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan heller ikke forklare det, og iallefall ikke vitenskapelig ;-), men sist var jeg ganske sikker på at det var en gutt. I begynnelsen nå har jeg ikke hatt peiling, men begynner å helle mot en gutt til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også følelsen av en gutt og når vi så på ultralyd så oppførte babien seg litt guttete. Spredte beina og gned seg i ansiktet på en litt guttete måte :P Kan være helt på bærtur da.
Sist følte jeg jente og det var riktig. Denne babien føler jeg er mere roligere i magen enn forrige, men er jo tidlig enda da. Så heller ingenting mellom beina, gynekolog sa det er altfor tidlig å se.

Men leste i en vitenskapelig artikkel at hvis man hadde samleie når det er lenge til eggløsning så er det nesten garantert at det blir jente, siden da må sædcellene vente lenge på "bussen" og guttecellene dør raskere ut og jentecellene overlever lengre. Men har man samleie ved eggløsning så blir det nesten garantert en gutt siden gutteceller svømmer raskere enn jenter.

Pluss varme spiller inn, er man på ferie i ett varmt land er det mere jente celler i pungen til mannen. Er pungen hans kald er det mere gutteceller...

Så hvis dette stemmer skal jeg få en jente og ikke en gutt som jeg har følelsen av. Blir kjempe glad uansett selvfølgelig. 

Fikk ikke time på ullevål før i uke 20. Angrer på ullevål sykehus som var 1.valg siden de har ikke mulighet til vannfødsel :( Har hørt det er mere smertefult på land enn i vann... Kansje man kan bytte..

Endret av MayPandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk følelsen av at det blir en gutt etter ca 7 uker, men blir det jente så blir det like bra. ;) + at jeg har blitt testa med hårstrå og ring, å den viste gutt førsts så ej jente. Vi får se da, om det har noe for seg. ;)

 

Vi har falt på kongsvinger vi, sambo hadde en fin opplevelse der når han fikk sin første for snart 7 år siden, samt at svigerinna mi fikk sin der i august i fjor å var kjeme fornøyd. Også har ej venninne av meg hatt en marreritt fødsel  på A-hus i år. Men som alle de også har sakt, at det kan også ha noe med bemanning å gjøre. Men går for kongsvinger jeg, tar like lang tid dit som A-hus for meg. ;) He he. :)

 

Skal på første kontroll neste torsdag, så da blir det å søke. :)

Noen som veit noe om kongsvinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan søker dere om fødeplass? Får dere med skjema fra legen? Når må man gjøre det?

Helst så tidlig som mulig! Ihverfall i Oslo da plassene fort blir tatt. Legen/jordmor søker for deg på første svangerskapskontroll. Men du kan også søke selv, sjekk sykehusets hjemmeside. Men helst burde du ha med helsekort for gravide som du får på første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det ble ikke nevnt en gang på min første svangerskapskontroll (og jeg tenkte ihvertfall ikke på det, det er jo så leeenge til -heldigvis!) Men det er bare ett sykehus i byen hvor vi bor, og minst to timers kjøring til neste, så valget er jo ganske opplagt. Kanskje han bare søkte automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk følelsen av at det blir en gutt etter ca 7 uker, men blir det jente så blir det like bra. ;) + at jeg har blitt testa med hårstrå og ring, å den viste gutt førsts så ej jente. Vi får se da, om det har noe for seg. ;)

 

Vi har falt på kongsvinger vi, sambo hadde en fin opplevelse der når han fikk sin første for snart 7 år siden, samt at svigerinna mi fikk sin der i august i fjor å var kjeme fornøyd. Også har ej venninne av meg hatt en marreritt fødsel  på A-hus i år. Men som alle de også har sakt, at det kan også ha noe med bemanning å gjøre. Men går for kongsvinger jeg, tar like lang tid dit som A-hus for meg. ;) He he. :)

 

Skal på første kontroll neste torsdag, så da blir det å søke. :)

Noen som veit noe om kongsvinger? :)

Ahus var heeeelt forferdelig dårlig. De bytta folk som jobbet hele tiden og de fikk ikke nok info om hva som hadde skjedd så plutselig putta de dren i nesa på nyfødte babien min mens jg var på do en tur. Fikk helt sjokk hu drakk jo melk helt fint? Også hadde de gjort feil og babien min gråt og syntes det var vondt med rør i nesa! Helt sykt. Også var de veldig frekke og kom med mange rare komentarer. Jg var bare hyggelig sa aldri noe mot dem. Men det var skikkelig dårlig oppførsel på en del der. Moren min ble nekta å besøke meg i besøkstiden for de trodde ikke på hu var moren min... Pluss masse masse... Alt fra leger til sykepleiere. Er nok ett litt for dårlig system der enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det ble ikke nevnt en gang på min første svangerskapskontroll (og jeg tenkte ihvertfall ikke på det, det er jo så leeenge til -heldigvis!) Men det er bare ett sykehus i byen hvor vi bor, og minst to timers kjøring til neste, så valget er jo ganske opplagt. Kanskje han bare søkte automatisk?

I andre byer kan det være alle er garantert plass. Kansje bare Oslo det er så ekstremt fullt :P F.eks rikshospitalet hørte jg man burde søke fra allerede uke 5. Mange som ikke vet de er gravide da engang :P Men hvis ikke legen sa noe er det sikkert i orden, kansje du kan ringe inn å høre tilfelle han glemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfart hvordan det er på Stavanger sykehus? Sykehuset kom veldig dårlig ut på en artikkel jeg leste om fødesteder i Norge :/ Stord sykehus var et av de beste stedene å føde, er fra Bømlo så kanskje jeg skal holde meg i nærheten rund termin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hm, det ble ikke nevnt en gang på min første svangerskapskontroll (og jeg tenkte ihvertfall ikke på det, det er jo så leeenge til -heldigvis!) Men det er bare ett sykehus i byen hvor vi bor, og minst to timers kjøring til neste, så valget er jo ganske opplagt. Kanskje han bare søkte automatisk?

I andre byer kan det være alle er garantert plass. Kansje bare Oslo det er så ekstremt fullt :P F.eks rikshospitalet hørte jg man burde søke fra allerede uke 5. Mange som ikke vet de er gravide da engang :P Men hvis ikke legen sa noe er det sikkert i orden, kansje du kan ringe inn å høre tilfelle han glemte.

Søke fra uke 5?? Det er jo galskap?! Men de kan da vel ikke avvise fødedamer som kommer på døra hvis de tilfeldigvis var nærmest ullevål den dagen og ikke riksen, hvor de egentlig hadde plass? Eller utenbys folk som plutselig finner på å føde prematurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen trenger en ikke søke, du får automatisk på Haukeland, med mindre du ønsker et annet sted, da må en søke :-) var til legen på første kontroll 6 juni og allerede 9 juni lå innkalelse til oul i posten :-) hadde ikke trodd det skulle gå så fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...