Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hm, det ble ikke nevnt en gang på min første svangerskapskontroll (og jeg tenkte ihvertfall ikke på det, det er jo så leeenge til -heldigvis!) Men det er bare ett sykehus i byen hvor vi bor, og minst to timers kjøring til neste, så valget er jo ganske opplagt. Kanskje han bare søkte automatisk?

I andre byer kan det være alle er garantert plass. Kansje bare Oslo det er så ekstremt fullt :P F.eks rikshospitalet hørte jg man burde søke fra allerede uke 5. Mange som ikke vet de er gravide da engang :P Men hvis ikke legen sa noe er det sikkert i orden, kansje du kan ringe inn å høre tilfelle han glemte.
Søke fra uke 5?? Det er jo galskap?! Men de kan da vel ikke avvise fødedamer som kommer på døra hvis de tilfeldigvis var nærmest ullevål den dagen og ikke riksen, hvor de egentlig hadde plass? Eller utenbys folk som plutselig finner på å føde prematurt?

Jeg søkte om plass på riksen i uke 7 og fikk såvidt plass.

 

Anonymous poster hash: 6b179...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gærne Oslo! ;-) Og selv om man har en fødeplass, så kan jo ikke akkurat avdelingene styre bemanningen sin etter det; folk føder jo mellom uke 24 og 42 en gang... (skjønner jo at flesteparten er innenfor et mye mindre tidsrom, men allikevel)

Endret av mortilknerten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk følelsen av at det blir en gutt etter ca 7 uker, men blir det jente så blir det like bra. ;) + at jeg har blitt testa med hårstrå og ring, å den viste gutt førsts så ej jente. Vi får se da, om det har noe for seg. ;)

 

Vi har falt på kongsvinger vi, sambo hadde en fin opplevelse der når han fikk sin første for snart 7 år siden, samt at svigerinna mi fikk sin der i august i fjor å var kjeme fornøyd. Også har ej venninne av meg hatt en marreritt fødsel  på A-hus i år. Men som alle de også har sakt, at det kan også ha noe med bemanning å gjøre. Men går for kongsvinger jeg, tar like lang tid dit som A-hus for meg. ;) He he. :)

 

Skal på første kontroll neste torsdag, så da blir det å søke. :)

Noen som veit noe om kongsvinger? :)

Jeg er bor nesten i mellom Kongsvinger og Ahus.

 

De jeg vet om som har født på Kongsvinger har alle vært strålende fornøyd, hun ene jeg kjenner valgte å få andremann der også. :-) Aldri hørt noe vondt om Kongsvinger :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hm, det ble ikke nevnt en gang på min første svangerskapskontroll (og jeg tenkte ihvertfall ikke på det, det er jo så leeenge til -heldigvis!) Men det er bare ett sykehus i byen hvor vi bor, og minst to timers kjøring til neste, så valget er jo ganske opplagt. Kanskje han bare søkte automatisk?

I andre byer kan det være alle er garantert plass. Kansje bare Oslo det er så ekstremt fullt :P F.eks rikshospitalet hørte jg man burde søke fra allerede uke 5. Mange som ikke vet de er gravide da engang :P Men hvis ikke legen sa noe er det sikkert i orden, kansje du kan ringe inn å høre tilfelle han glemte.

Søke fra uke 5?? Det er jo galskap?! Men de kan da vel ikke avvise fødedamer som kommer på døra hvis de tilfeldigvis var nærmest ullevål den dagen og ikke riksen, hvor de egentlig hadde plass? Eller utenbys folk som plutselig finner på å føde prematurt?

 

De sender bort fødende kvinner til andre sykehus som drammen, ahus, bærum osv.. til og med dem som har fått plass hvis det er helt fullt. Det sto det i brevet jeg fikk fra ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har begynt å få god mage nå, så tenker det er på tide å offentligjør det på facebook, så ikke venner og kjente tror jeg har blitt tjukk når jeg møter de på gata :P Litt flaut for de å spør også i tilfelle jeg ikke hadde vært gravid men bare fått litt mage :P Har dere fortalt på facebook? Hva skrev dere ? Har lyst å gjør det på en litt kreativ måte men kommer ikke på noe.. Litt kjedelig å bare skrive en helt standard status liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få god mage nå, så tenker det er på tide å offentligjør det på facebook, så ikke venner og kjente tror jeg har blitt tjukk når jeg møter de på gata :P Litt flaut for de å spør også i tilfelle jeg ikke hadde vært gravid men bare fått litt mage :P Har dere fortalt på facebook? Hva skrev dere ? Har lyst å gjør det på en litt kreativ måte men kommer ikke på noe.. Litt kjedelig å bare skrive en helt standard status liksom...

Folk jeg kjenner har gjort mye forskjellig. . Skrevet det på scrabble-brett, lagt ut bilde av babytøy, bilde av "bolle i ovnen" :-) mye kreative ideer på nett. Driver å planlegger jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vet de nærmeste det allerede. Men har tenkt at vesla på 9.5 mnd skal få sitte med skilt "jeg blir storesøster i januar" type ting ☺ men tror kanskje jeg venter med full offentligt til jeg har vært på oul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt de nærmeste det, så har vi sakt til dem at nå kan de si det til dem de føler trenger å vite det. ;) Det blir ikke offentligjort på fb av oss. Tenker som så å legge ut et bilde når magen blir større med en typ kommentar om at ''nå begynner det å synes skikkelig''. ;) Ser ikke vitsen å spre det på nett enda, da det er mange der jeg ikke prater med i det hele tatt. :)

 

Men det går jo ann å legge ut et bilde av magen nå, og skrive ''nå'' og med et spørsmålstegn og ''om 6 mnd'' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet kun nærmeste familie og venner, men det blir stadig flere. Venter med full offentliggjøring til etter OUL i august/sept. Har også lyst å gjøre noe artig på fb, men vet ikke helt hva enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke vitsen å spre det på nett enda, da det er mange der jeg ikke prater med i det hele tatt. :)

 

 

Ikke sant, jeg og kjenner litt på den. Men etterhvert blir det nok en annonsering på fb. Folk kan være så utrolig flinke til å være først ute med gratulasjoner før hovedpersonene selv får sagt noe, og det ønsker jeg ikke. Og ikke minst ønsker jeg at sjefen skal få vite det før alle kolleger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant, sjefen min veit det alt da jeg har vært sykmeldt i tre uker. :) også er jeg ikke venner med noen av mine nåværende kollegaer på fb. ;)

 

Jeg har nå endret på fb, at jeg må godkjenne hvis noen tagger meg i et innlegg jeg. :) Så kan folk skrive hva de vil, men jeg bestemmer om jeg skal være tagget. ;) Føler at jeg får litt mer kontroll nå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt! Jeg har stengt veggen min, men og måtte godkjenne tagging var lurt. Skal jeg også fikse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Christinnot. Ta å sprø om det samme over i 2. trimester gruppa vår du. ;) Dem er mer aktiv der en her inne på 1. trimester. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Jeg har fått kynnere allerede, er i uke 17.. Er det normalt? Noen andre som har fått det?

Jaaa... masse kynnere:) heelt normalt, hadde like mye og like tidlig forrige gang og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...