Gå til innhold

Ikm uke 18


Tirilill

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen Karooline :) Den magiske streken kommer skal du se ;) 

Jeg er egentlig litt usikker på når jeg har el, har bare brukt den kalkulatoren som ligger her inne og har hatt sex flere dager utover den perioden de anbefaler så jeg regner med at jeg fikke lagt inn noen aksjer, men jeg vet liksom ikke hvor mange dpo jeg er. Uanserr vet jeg at jeg har ikm 30. eller 1. mai, så jeg skal prøve å ikke teste før da... vi får se om det går :P Samboeren min er nesten like gira som meg. Hver gang jeg sier at jeg har vondt et sted eller føler meg dårlig så sier han: Men det er jo babyen i magen som gjør det :P Jeg på en annen side tør ikke å håpe for mye og sier til meg selv at det bare er pms, selv om jeg aldri har lagt merke til pms'en min før. 

Kan jeg spørre hvor gamle dere er her inne? Må ikke svare på det, men de to siste dagene har jeg plutselig blitt redd for hva andre skal tenke om at vi skal ha barn. Jeg er selv 21 år og samboeren 25 år. Har egentlig alltid vært trygg på at det ikke er noe som heter for ung hvis menneskene er ansvarlige nok og egner seg som foreldre, men i går og i dag har det tatt opp plass i hodet mitt. Hva tenker dere?

Krysser fingrene for alle den kommende uka og håper vi kan følge hverandre videre inne på trimester-forumene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen Karooline! :) Synd du ikke fikk strek, men er nok for tidlig selv om de tidlig testene reklamerer med noe annet. Har det siste døgnet forsøkt å Google litt på vanlige HCG verdier og fant denne tabellen:

http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

 

Jeg har ikke testet enda, men tenkte kanskje på tirsdag med tidlig tester, da er jeg 10 dpo. Og det er jo lov å håpe da!

 

Jeg blir 30 i sommer og har en sønn på snart 2 fra før av! :) skulle ønske jeg hadde begynt med barn enda tidligere, men prioriterte utdanning, jobb og hus. Kjenner jeg er litt misunnelig på venninner som fikk barn i starten av 20 årene, men samtidig passer det bedre i livet mitt nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Karooline :) Den magiske streken kommer skal du se ;)

 

Jeg er egentlig litt usikker på når jeg har el, har bare brukt den kalkulatoren som ligger her inne og har hatt sex flere dager utover den perioden de anbefaler så jeg regner med at jeg fikke lagt inn noen aksjer, men jeg vet liksom ikke hvor mange dpo jeg er. Uanserr vet jeg at jeg har ikm 30. eller 1. mai, så jeg skal prøve å ikke teste før da... vi får se om det går :P Samboeren min er nesten like gira som meg. Hver gang jeg sier at jeg har vondt et sted eller føler meg dårlig så sier han: Men det er jo babyen i magen som gjør det :P Jeg på en annen side tør ikke å håpe for mye og sier til meg selv at det bare er pms, selv om jeg aldri har lagt merke til pms'en min før.

 

Kan jeg spørre hvor gamle dere er her inne? Må ikke svare på det, men de to siste dagene har jeg plutselig blitt redd for hva andre skal tenke om at vi skal ha barn. Jeg er selv 21 år og samboeren 25 år. Har egentlig alltid vært trygg på at det ikke er noe som heter for ung hvis menneskene er ansvarlige nok og egner seg som foreldre, men i går og i dag har det tatt opp plass i hodet mitt. Hva tenker dere?

 

Krysser fingrene for alle den kommende uka og håper vi kan følge hverandre videre inne på trimester-forumene :)

 

Jeg vet heller ikke når jeg hadde EL. Jeg har tatt utgangspunkt i 28 dager syklus og følger elkalkulator. Er 1 mnd etter P-pilleslutt, så spørs om det kan bli noe tull. Får vente og se :)

 

Vi er ganske unge selv. 22 begge to, vi blir 23 i mai og juni. Men jeg har hatt lyst på barn nesten 3 år (Har ventet på at samboer skulle bli klar). Vi er etablerte og føler oss veldig klare nå. Synes ikke det er noe galt å være ung, så lenge man klarer å ta vare på ungen og gi den alt den trenger :) jobb og hjem er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir begge 28 i år. For min del kunne vi begynt tidligere med å prøve å få barn, men det har ikke passet før nå. Jeg synes ikke 21 er en alder som gjør noe. Om man er etablert og kan forsørge en liten familie så ser jeg ikke noe problem med det. 

 

Jeg har brukt en app i flere år nå. Den hjelper meg veldig med å holde styr på sylkusen. Slipper å regne på det. Har brukt den for å holde orden på når tr skulle komme før, nå er det mer for å holde styr på el, men også selvsagt tr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan prevensjon har dere brukt, Loppen? :)

 

Har sånn app selv, men pga P-pillene har det jo egentlig ikke vært noe vits, mensen kom alltid på samme dag uansett :) men nå er den kjekk å ha da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28. April: Thelma_86 (9pp etter SA)

29. April:

30. April: Twiiie (3pp etter SA)

1. Mai: Aalesundfrøkna (pp10) fine-phine (pp2) Singababy (pp3)

2. Mai: Tirilill (pp 8 VE-G (pp 9) Wiiga (pp 1)

3. Mai: Karooline (pp1) Loppen (pp1) @melie Drømmer om nummer 3 <3 (pp16) Lulusen (1pp etter MA)

4. Mai: Gammel dame (3pp)

 

TR:

 

Gravid:

 

Hentet fram denne igjen så har vi oversikten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan prevensjon har dere brukt, Loppen? :)

 

Har sånn app selv, men pga P-pillene har det jo egentlig ikke vært noe vits, mensen kom alltid på samme dag uansett :) men nå er den kjekk å ha da

 

Vi har brukt kondom og (ikke en god prevansjonsmetode jeg vet :P) hoppe av i svningen. Jeg har ikke brukt p-piller på et par år. Jeg har hatt mindre blødninger bla. etter at jeg sluttet med de. Til og med smertene er mindre nå, merkelig siden det var derfor jeg begynte med pillen i  utgangspunktet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan prevensjon har dere brukt, Loppen? :)

 

Har sånn app selv, men pga P-pillene har det jo egentlig ikke vært noe vits, mensen kom alltid på samme dag uansett :) men nå er den kjekk å ha da

Vi har brukt kondom og (ikke en god prevansjonsmetode jeg vet :P) hoppe av i svningen. Jeg har ikke brukt p-piller på et par år. Jeg har hatt mindre blødninger bla. etter at jeg sluttet med de. Til og med smertene er mindre nå, merkelig siden det var derfor jeg begynte med pillen i utgangspunktet :P

Okei, da har du jo hatt "flaks" som ikke har blitt gravid :) bra du slipper så mye smerter nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har nok det. Vi har begge hatt et avslappet forhold til at om det kom noe så var det helt greit. Mannen har vært god på å hoppe av også så det har nok ikke vært de store sjansene sån sett. Vi får håpe oddsen har blitt betydelig bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. April: Thelma_86 (9pp etter SA)

29. April:

30. April: Twiiie (3pp etter SA)

1. Mai: Aalesundfrøkna (pp10) fine-phine (pp2)

2. Mai: Tirilill (pp 8 VE-G (pp 9) Wiiga (pp 1) Singababy (pp2)

3. Mai: Karooline (pp1) Loppen (pp1) @melie Drømmer om nummer 3 <3 (pp16) Lulusen (1pp etter MA)

4. Mai: Gammel dame (3pp)

 

TR:

 

Gravid:

 

Haha, snakk om surrehue. Hadde satt meg opp på feil dag og med feil antall pp.. Sånn er det å være meg! Mannen som kommenterte at "vi har jo bare prøvd i to mnd da!" :-)

Jeg har akkurat fylt 30 og har en gutt som fyller to i september. Synes heller ikke 21 år er for ungt hvis dere er i et stabilt forhold og har økonomi til det! Tror heller ingen kommer til å dømme deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uke 17 snart over jenter, og imorgen starter vår uke! Krysser fingrene for mange positive tester nå!! :) Lykke til med testingen som venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det lite spenning, negativ test i går, tr idag og ikm i morgen.

 

Lykke til dere andre!

 

28. April: Thelma_86 (9pp etter SA)
29. April:
30. April: Twiiie (3pp etter SA)
1. Mai: Aalesundfrøkna (pp10) fine-phine (pp2)
2. Mai: Tirilill (pp 8 VE-G (pp 9) Wiiga (pp 1) Singababy (pp2)
3. Mai: Karooline (pp1) Loppen (pp1) @melie Drømmer om nummer 3 <3 (pp16) Lulusen (1pp etter MA)
4. Mai: Gammel dame (3pp)

TR:
Thelma_86

Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjedelig ja, men litt forventet da innsatsen var så som så denne pp. Neste pp er det ingenting som kommer i veien, så vi får krysse fingrene. Jeg har blitt gravid en gang, så det skal være mulig :)

 

Satser på at flere av dere får positive tester i dagene som kommer, jeg titter nok innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Slenger meg med her. Er 34 år og har ei 20 mnd gammel datter. Syklusen har vært tullete etter at den kom tilbake, men jeg regner med at ikm er i uke 18 en gang. Synes heller ikke 21 er for ung til å få barn, ønsket selv barn siden i tyveårene, men fant ikke drømmemannen før jeg var 32. Men da ble vi gravide på første forsøk da vi hadde vært sammen i 8 mnd. Har prøvd litt fra og til siden i høst nå. :) Krysser fingrene for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Unilon! Håper uke 18 er drømmeuken for oss alle! :-) jeg er litt delt, jeg vet jo vi prøvde på riktig tidspunkt, men det er så innmari skummelt å håpe for mye for da blir man også veldig skuffet! Veldig synd, Thelma86! Håper det klaffer neste gang! Gleder meg til onsdag og til nestemann på listen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Unilon :) Alltid kjekt med flere :)

 

Jeg er litt pessimist i dag. Har ikke troa. Ingen symptomer. Det er noen dager til ikm så løpet er for all del ikke kjørt. Vi prøvde på riktig tidspunkt som deg Singababy. Det er vel en måte å beskytte seg selv på om det blir negativt resultat. Håper jo for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg feiger helt ut med testingen. Har ikke lyst til å teste i det hele tatt. :/ Så redd for negativ test siden jeg har hatt litt symptomer. Fortsatt rar følelse i puppene innimellom, vært kvalm flere dager og ble svimmel på jobb. Føler fallhøyden blir så stor når man får symptomer og tror man er gravid, og så er man ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har INGEN symptomer denne måneden... Vet ikke hva DET betyr :) Har hatt symptomer alle andre måneder uten å være gravid så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme båsen, tør ikke helt å håpe. Jeg søkte litt rundt på måfå og ramlet over en artikkel om hva som KAN være årsaken til å ikke bli gravid eller bruke lang tid på det (ikke at jeg har det problemet enda, men velger å bekymre meg like vel... typisk meg). Det stod at lavt stoffskifte, ustabilt blodsukker, endometriose og progresteronmangel var blant noen årsakter. Jeg har da lavt stoffskifte, men jeg tar medisiner, jeg har endometriose og jeg sliter med å få i meg nok mat siden jeg sliter med intoleranser, progesteronnivået mitt kjenner jeg ikke til da... 

Dette var jeg ikke klar over og kjenner nå at jeg nesten er mer nervøs enn at jeg gleder meg... De symptomene jeg hadde forrige uke har dabbet av littegrann også da...

Blæ, ble mye negativt nå, men jeg krysser uansett fingrene for alle dere som er positive og alle dere som trenger en oppmuntring. Dette er en mest spennende uka i måneden! 

Klem klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye positivitet ute å går. Mister vi håpet alle mann?

Kan vel bare henge meg på den negative bølgen...jeg hadde brunlig utflod i dag så da kommer vel tante grusom til passende tid om ett par dager tenker jeg.

Men har et mini håp helt til det blir ordentlig TR..hehe... ;)

Positive sider ved ikke å være gravid: Bikinisesongen er ikke ødelagt, rødvin er godt, sushi er fantastisk, spekepølse er digg, sommerøl i solveggen, ingen kvalme, ingen bekkenløsning.....hmmm...

Meeeen helt greit alt dette hvis testen er positiv på fredag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...