Gå til innhold

IKM uke 15


Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Anbefalte innlegg

Hah, I wish, er bare 8 dpo :/ tok en billigtest i sted, urinen var ikke så konsentrert som jeg trodde den ville være. Fikk en skyggestrek, som vanlig. Det betyr jo ingenting. Prøve igjen i morgen eller på torsdag hvis jeg klarer å holde meg ;-) svimmelhet er jo et bra tegn! Når skal du teste?

 

Exu er graviditet utenfor livmoren. De fjernet den ene egglederen din gjorde de ikke Krumelur? Sjekket de at den andre var bra i samme slengen?

 

Jeg er forresten i fra Bergen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de fjernet høyre eggleder. De var ikke helt sikre på den andre, men fikk ikke noe klart svar. Bare beskjed om å kontakte lege hvis det tok mer enn et år.

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Krumelur. har du fått mens? hvis ikke er det fremdeles en sjans da 😊

Jeg vet ikke når jeg skal tørre å teste, ikm fremdeles og litt tegn. Kjenner selv litt halsbrann. Men er redd kroppen bare tuller med meg.

Hvorfor får man skyggestrek? hva vil det si?

Mannen vil jeg skal teste, jeg får se om jeg tør. hvordan var det med eggløsningstest, er den positiv om man er gravid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da heier vi på deg Krumelur!

Det er jo lenge til lørdag. du testa jo 5 dager før. Spennende 😊😊😊

Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til krumelur? Ville anbefalt deg å sette i gang med litt utredning på egen hånd hvis du kan det. Jeg fikk en henvisning til hsg røntgen av egglederene av gynekolog på volvat. Det var to mnd ventetid. Mener å huske at det var resultatet av den som gjorde at jeg ble henvist til laparoskopi hvor jeg måtte vente 4 mnd. Resultatet var at da jeg og eksen hadde prøvd i 1 år så hadde "jeg" allerede utredet meg selv og søknad om ivf ble sendt akkurat et år etter at jeg sluttet på pillen og vi begynte å prøve. Men så traff jeg en ny og han har gjort meg gravid nærmest ved å bare se på meg ;-) om 1 mnd har jeg prøvd i 2 år. Håper det snart blir barn av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Oslo. Alt sånt privat er vel dyrt? Jobber redusert pga studier så økonomien er ganske stram. Og nå er det uansett bare to mnd til juni. Ble gravid på første forsøk med gutten min, det samme med graviditeten som satt i egglederen. Har også hatt 2 tidlige SA og en graviditet der jegvtok abort (lenge før jeg begynte å tenke på barn). Så det spørs vel om den egglederen jeg har igjen har optimal funksjon. Er rimelig sikker på at jeg har normale eggløsninger, kjenner godt når det skjer og har veldig regelmessige sykluser. Men som legen sa, mange prøver lenge uten at det er noe som er galt. Er dessuten 36 nå så det er jo ikke umulig at fruktbarheten ikke er det den var, selv om legen mente at det gjaldt mest for de over 35 som ikke hadde barn fra før. Er jo takknemlig for det barnet jeg har, men ønsker meg så sterkt et søsken til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selve private gynekolog timen er vel på rundt 1100 kroner.hsg røntgen betalte jeg kun egen andel på 200 kr siden jeg var henvist. Laparaskopien var gratis siden jeg var henvist. Jeg var til fastlegen i februar for å få henvisning til gynekolog for å utrede hvorfor jeg mister. Da var det ventetid på et halvt år, har ikke fått time før 22 august! Så hadde det ikke vært for at det blir prøvestopp til juli hvis det ikke klaffer nå, hadde jeg heller gått privat. Både hsg røntgen og lap kan avdekke om egglederen du har igjen fungerer :-)

 

Jeg tisser alltid i plastkopp når jeg skal teste Mamiina, ellers blir det så mye gris ;-) pleier å stå på bruksanvisningene hvor lenge man skal dyppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iiiii :-) er du på mobil versjonen? Hvis du går helt ned på siden kan du trykke på full versjon. Da kan du gå inn på profilen din og laste opp bilde i galleriet ditt :-)

 

HSG røntgen er kontrastveske som skylles gjennom eggledere for å se om de er åpen. Man går gjennom livmor halsen og skyller opp i livmoren, og så går vesken gjennom egglederne. Man følger med på det hele på ultralyd og kan se om vesken går igjennom eller ikke. Jeg var gjennom to forsøk. Første gang var livmorhalsen for trang. Da fikk jeg henvisning til lap hvor de skulle blokkere ut livmorhalsen og samtidig sjekke egglederne med kontrastveske via buken. Åpning av livmorhals gikk bra, men var ikke mulig å sjekke egglederne siden jeg hadde enorme sammenvoksninger i magen. Gikk ikke an å komme til egglederne i det hele tatt. Kirurg sa da at egglederne var med 99 % sannsynlighet ødelagt pga sammenvoksningene. Gynekolog på volvat ville ikke innfinne seg meg det svaret og sendte meg på nytt til hsg røntgen. Men de kom seg fremdeles ikke inn via livmorhalsen :-( så da gråt jeg mine modige tårer og henvisning til ivf ble sendt. To mnd etter var jeg gravid med ny kjæreste... Egglederne var tydeligvis ikke ødelagte likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

kan noen se om testene er positive? Jeg skjelver. ... 😢😢😢😢😢😢

 

Jeg ser to streker på begge testene :) Sterkere enn skyggestreker er de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, Mamiina, du er gravid, gratulerer!! Tror det er helt vanlig at strekene er litt svake på billigtestene. Når er ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt problemet, jeg aner ikke når ikm er. har hatt spiral og ikke hatt mensen på 1 å. trodde ikke vi kom til å bli gravide med en gang fordi jeg var usikker på el og ikm, men kjentes ut som el var for ca 2 uker siden også hadde jeg litt lysrosa spotting for 10 dager siden, noe jeg bare har hatt ved graviditet så hadde en mistanke selvom jeg ikke turte helt å håpe. så ikke på dette som pp egentlig, fordi.vi bare har kosa oss, ikke tatt el tester eller noe. har fått 100 i posten som jeg tenkte å ta neste pp. og 30 hcg tester. Synes strekene var svake, derfor jeg tok to.

har hørt man kan ta el tester og, burde jeg ta.det bare for å se om det gir utslag? gir de mer utslag tidligere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror el test må ha mer hcg for å slå ut positiv (det vil si teststrek like sterk som kontrollstrek eller sterkere) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...