Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Var på privat tidlig UL i uke 11+5, såg en aktiv baby. Og var hos jordmor for litt siden, hørte hjertelyd og spark :)

Har kjent litt liv, men ikkje ofte. Så gleder meg til det blir ordentlige spark, og ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharmi81. Ja, gleder meg også til ordentlige spark. Men husker at jeg kjente det sent første gang med sønnen min, så det er beroligende. Er forresten 17+1 idag her. Jeg har også vært på tidlig ul uke 14 og alt så vel ut da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+6 her og kjenner ikke liv. Men stresser ikke med det, for med de andre kjente jeg ikke noe før uke 20-22. Tror ikke jeg kjenner noe før den tid denne gangen heller. Men vet det er liv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg å mannen vært på privat ultralyd på frdagen, og vi fikk vite det ble en liten gutt til og på lørdag kjente jeg lille sparke/bevege seg i magen da var jeg 14+2

 

første gang i går at jeg merket jeg var utslitt på en måte, jeg står opp kl 0530-06 hver dag med lille gutt på 8 mnd, og trener, ute å leker og rydder, vasker og lager middag.. vanlig husmor greier kan en vel si...

 

glad mannen kunne ta seg av lillegutt så jeg fikk sovet 2 timer.. og han innrømmet at å være inne med han var ett mareritt, han er super hyper og skal klatre, stå, krabbe og ta på alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lete etter hjertelyd for to dager siden, var 13+4. Fikk inn hjerteslag i ett sekund før det forsvant. En gang på rundt 120, en på rundt 150 og en gang på rundt 160. Klarte ikke å holde på hjertelyden og disse ulike glimtene dukket opp i løpet av den perioden jeg lette.

Fikk også inn hjerteslag på rundt 60-70 (eller puls?) men det regner jeg med er fra meg.

 

Men tror dere disse andre lynglimtene var fra reka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de første tallene er fra babyen ja :) 60-70 er nok din puls. 

 

I går hadde jeg en hel dag uten kvalme! Og i dag er det dobbelt så ille :( frokosten kom opp igjen og lunsjen ble jeg bare kvalm av. Æsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som de første tallene er fra babyen ja :) 60-70 er nok din puls. 

 

I går hadde jeg en hel dag uten kvalme! Og i dag er det dobbelt så ille :( frokosten kom opp igjen og lunsjen ble jeg bare kvalm av. Æsj. 

 

Slutt med den kvalmen nå. Du er jo i 2.trimester! :P ;)

 

(skikkelig morsom nå, I know)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser av brystene?? :huh:

 

Høres snuskete ut...aldri vært borti og jeg har to barn fra før og har vært borti to forskjellige leger og tre forskjellige jordmødre...

Har våre borti 5-6 forskjellige leger til nå, og ALDRI hatt noen som har undersøkt brystene jeg heller!

Hadde det blitt spørsmål om det fra mannlig lege hadde jeg sagt nei kjapt gitt.

Har våre borti 5 menn, og 1 dame.

Er gravid for 4.gang og har sluppet unna sånt :)

Endret av Lykkespiren<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det skjedd to store ting! Nr 1 - første tegn til liv! Herlig <3 Nr 2 - brystene har vokst! Ja bare le, men det er faktisk stort! Har bare ventet 16 uker nå, så det var på tide! Så da er jeg vel kanskje en 75a+. Små gleder! He he... :)

 

Jeg er fra stavangerområdet forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent litt liv og spark:) Selvfølgelig har jeg morkaken foran denne gangen også, så går vel glipp av en del spark. Forrige gang kjente jeg ikke noe før i uke 22. Nå er det bare 1,5 uke igjen til oul :) Er 17 uker dag

Jeg hører til Drammen sykehus

Endret av ~Prinsesse Fiona~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas! Frk Ludvig! Litt sånn her også, måtte ut å kjøpe en større bh uten spiler ( og uten innlegg/ push up) på fredag! Uten spiler var viktig, da jeg syntes det var som å ha store sår under brystene når jeg tok av bh... nice!

Ellers er det mye hodepine på meg gitt, våkner hver dag med svie. Kjenner dette igjen fra sist også. Må visst bare pøse på med vann...! Er 16+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

For dere førstegangsfødende siden vi er inne på bh-shopping skal jeg gi et til tips fra barselpersonalet, og det var at en burde ha ammebh uten spiller (som dere allerede har begynt å kjøpe). Tror grunnen var at melkekjertlene kan komme i klem under spilen og forårsake brystbetennelse hvis en er ekstra uheldig. 

 

Prinsesse Fiona. Så gøy å kjenne spark. Må være en aktiv krabat hvis du kjenner det nå + har morkaka foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det jeg også har hørt! Lurt. Og det var nok ett godt nok hint til meg at spilene gjorde vondt alt nå! Supert at du deler dette rådet kaksy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått saumfart boden og funnet beholderen med alt av papirer, hefter og bøker fra forje svangerskap.

 

Var litt artig å lese i "dagboka", guri så mye jeg har glemt! Egentlig like greit at jeg har glemt en del og ikke skrevet på 3-4 av ukene på slutten for svangerskapet var ikke problemfritt eller enkelt.

Det var veldig tøft og jeg ble lagt inn flere ganger.

 

Men det var kjekkest å lese om hvordan svangerskapet utviklet seg. Når magen kom, når jeg kjente første spark inni og utenpå, når pappaen kjente utenpå første gang.

 

Jeg er bare dagene unna når jeg kjente første spark med første og jeg mener å ha kjent noe i det siste, men har ikke vært helt sikker.

 

Gleder meg bare enda mer til første kontroll hos jordmor, for hun er så grundig med å sjekke alt. Så da regner jeg med at både magen blir målt og at fosterlyden høres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

For dere førstegangsfødende siden vi er inne på bh-shopping skal jeg gi et til tips fra barselpersonalet, og det var at en burde ha ammebh uten spiller (som dere allerede har begynt å kjøpe). Tror grunnen var at melkekjertlene kan komme i klem under spilen og forårsake brystbetennelse hvis en er ekstra uheldig. 

 

Prinsesse Fiona. Så gøy å kjenne spark. Må være en aktiv krabat hvis du kjenner det nå + har morkaka foran. 

 

Ja mulig det. Storesøster var veldig rolig.

Tror han/hun ligger litt opp/ned også, føles som jeg kjenner litt spart/bevegelse ned mot rompa;)

Merkelig følelse. Kjenner ikke bevegelse hele tiden eller hver dag, men innimellom er det noen som viser at den er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

 

For dere førstegangsfødende siden vi er inne på bh-shopping skal jeg gi et til tips fra barselpersonalet, og det var at en burde ha ammebh uten spiller (som dere allerede har begynt å kjøpe). Tror grunnen var at melkekjertlene kan komme i klem under spilen og forårsake brystbetennelse hvis en er ekstra uheldig.

 

Prinsesse Fiona. Så gøy å kjenne spark. Må være en aktiv krabat hvis du kjenner det nå + har morkaka foran.

Aha, så det er derfor alle amme-bh'ene jeg har sett er uten spiler. Takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med soooooool ute :)

Har våre ute i noen timer allerede i dag <3

Plantet litt, kostet trappa, og gården, sittet i solveggen med sambo.

Nå måtte jeg inn litt for jeg var så gåen hehe

Deilig forsmak på varmere tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden<3 14+4 i dag så det var litt betryggende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen her! For de som ville ha en runde på hvor vi er fra. Ellers er jeg ganske sikker på at jeg kjenner "bobler" der nede nå. Han som tok privat UL for oss mente det var helt umulig, og da tror jeg egentlig det er helt umulig. Men jeg kjenner litt bobling nå og da, og da sier jeg til meg selv at det er småen som gir et lite tegn :laugh:

 

Sist kjente jeg første, sikre spark da jeg var akkurat 16 uker. Det er jo "bare" to uker til nå. 

 

Jeg var forresten på fest i helgen. Koset meg med alkoholfri øl, og hadde det faktisk skikkelig gøy til langt på natt. :ol:  Trodde aldri jeg skulle klare å holde løpet ut! På søndag var jeg riktignok trøtt som en strømpe, men det hører med når man er partyløve!

 

Liker at energien har kommet tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah! I dag når jeg skulle tørke meg fikk jeg blod på papiret!! Ekkelt!

Det var riktignok etter nr2 :rodme: som ikke alltid kommer uten litt arbeid :rodme: , så det er sikkert derfor jeg blødde. Heldigvis har det ikke kommet noe mer siden, men så skummelt! Er jo 15 uker siden sist jeg blødde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah! I dag når jeg skulle tørke meg fikk jeg blod på papiret!! Ekkelt!

Det var riktignok etter nr2 :rodme: som ikke alltid kommer uten litt arbeid :rodme: , så det er sikkert derfor jeg blødde. Heldigvis har det ikke kommet noe mer siden, men så skummelt! Er jo 15 uker siden sist jeg blødde :(

Vist du sliter med at du må jobbe med nr to så pass at du blør etterpå burde du ta noe som hjelper fordøyelsen din så du ikke ender opp med hemorider, eller rifter ;) f eks: VI-SIBLIN, eller laktulose eller noe annet som funker for deg og kan tas for gravide :)

Det er IKKE noe godt, og det kan fort forverre seg til kroniske rifter om du ikke gjør noe med det :)

Sier det ikke for å skremme deg men vi er jo ekstra utsatt for sånt nå som vi er gravide også, og det er dumt og få dette som en ekstra belastning i svangerskapet eller etter en fødsel.

 

Husk, og drikke godt vær dag! :)

Endret av Lykkespiren<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blah! I dag når jeg skulle tørke meg fikk jeg blod på papiret!! Ekkelt!

Det var riktignok etter nr2 :rodme: som ikke alltid kommer uten litt arbeid :rodme: , så det er sikkert derfor jeg blødde. Heldigvis har det ikke kommet noe mer siden, men så skummelt! Er jo 15 uker siden sist jeg blødde :(

Dra på apoteket og kjøp deg probiotika!!!

Jeg slet med det samme. Har gått på probiotiske kapsler hver dag siden uke 6 og fordøyelsen har gått som smurt!

Ikke noe antydning til forstoppelse engang siden!

Laktulose og slikt er sånt som fører med seg bivirkninger ved langtidsbruk.

Probiotika derimot er naturlig og har ingen bivirkninger.

Dessuten viser forskning at probiotika kan føre til at fosteret blir beskyttet mot astma, allergi og eksem. I tillegg til dette reduserer probiotika risikoen for svangerskapsforgiftning ganske så drastiskt.

Absolutt å anbefale!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)!

Følte for og være med jeg også, er uke 17+2 i dag og gleder meg veldig til jeg kan kjenne bevegelser fra den lille. Er det noen her som kanskje har flere barn som hadde livmoren på framsiden og har kjent noe fra den lille i magen på denne tiden?

Jeg føler jeg kan kjenne små bevegelser men er veldig usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært til første time hos fysio i dag med bekkenet og da hun skulle kjenne etter hvordan det sto til med bekkenet, fant hun fort ut at det ikke var vits med noe grundig undersøkelse.

Her var det bare å kjøre på med behandling for det var LØST.

 

Under behandlingen (som gjorde vondt som faen!!!) sier hun at hun godt forstår at jeg har hatt vondt, for dette var ille til å være så tidlig i svangerskapet.

 

Så nå ligger jeg i senga å slapper av etter torturen mens mini sover dagduppen.

Ukentlig behandling må til for å holde det i sjakk. UFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...