Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

 

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen  :)

Var 14+3 (i følge legen 15+2)

 

Finner ikkje ord... så forferdelig trist  :sad: 

Tenker på deg... 

Håper du med tiden ønsker å få en ny sjanse... klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det var trist å lese... Håper det går bra med deg og du har noen å dele dette med. :hug:

Ønsker deg lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 17 +2 ca. i dag...
Kjenner en bitteliten bevegelse en sjelden gang...men lite eg merker til liv enda...
I gårkveld, hadde eg heilt ekstrem halsbrann...
I dag vokna eg med kraftig hodeværk, mest i bakhodet...kjenner på det enda...Men prøver å unngå smertestillende. Skal ta meg en tur ut i sola no, kanskje det hjelper med frisk luft.
Gru-gleder meg til UL den 10.april, nermer seg... 
Ønsker alle en riktig fin helg! Her skal fri-helgen nytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama. Frisk igjen? Deilig med en dag på sofaen da. De små er virkelig utrulig søte når de er bitte-litt syke, men ikke alvorlig, sånn at de bare er kosete og sløve, men ikke har det vondt. Min spiser gjerne dårlige sånne dager, så da er det fram med alt han ikke får til vanlig (fri flyt) og full bortskjemming med alt han vil ha. Han er heldigvis en frisk liten plugg til vanlig, så er unntakene i hverdagen.

 

DetErBareMeg. Håper hodepinen din har gått over.

 

Vil ha 86: Deilig at vi er over i andre semester, nå er vi alle på tryggere grunn. Andre semester HURRA!!!!

 

Han er tydeligvis på bedringens vei, har spist en hel yoghurt og driver å leker idag, det er kjekt å se. Kunne gjerne sett at han spiste mer, så blir en middagsfavoritt idag, tomatsuppe! Kanskje det frister mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen :)

Beklager så mye. Jeg føler med deg :(

 

Når det gjelder å skåne andre gravide for å høre om fosterdød; hva gjør man når man er aktiv medlem i et forum og mister - holder kjeft og lister seg stille og rolig ut?

I så tilfelle vil andre skjønne at det er noe galt uansett.

 

Død er en av livets skyggesider, og den eksisterer i graviditeter også.

Blir alltid provosert når de som ikke opplever selv synes de bør skånes for døden. Hvordan føles det da for oss som faktisk har erfaring med dette?

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen :)

 

 

Vel jeg friker ikke ut, synes det må være lov å fortelle. Er bare så trist på dine vegne at du skulle oppleve dette. Kom gjerne med historie senere om du skulle ha behov for å fortelle.

 

Føler med deg og gir deg en trøsteklem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen :)

Må si at min første tanke var «ikke enda en!». :( Veldig, veldig trist å lese, og det må ha vært en forferdelig opplevelse. Jeg blir skikkelig lei meg hver gang jeg leser om noen som mister, men synes ikke dere skal la være å dele det fordi andre kanskje kan bli skremt. Når man er på forum så må man nesten regne med at folk deler ALT, og vet man at det skaper frykt og engstelse hos en selv, så får man kanskje heller holde seg unna. Og som jeg skrev til Lulle da hun mistet, etter så mange uker blir man jo litt «kjent», og jeg hadde i hvert fall syntes det var leit om noen bare ble borte sånn plutselig, uten at vi visste hvorfor. Om det kan være til noen som helst hjelp å tømme seg her, så synes jeg man skal gjøre det. Vi er vel her for hverandre også, ikke bare for oss selv? :klem: til deg, Dr Mcstuffins!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! Har mistet 4 ganger selv, men det har vert i 1.tremester da, så jeg kan tenke meg det må ver grusomt å miste nå! :-( håper det går bra med deg, og at du snart har en ny spire på vei! Lykke til videre:-)

 

 

Jeg har vert på oul i dag! Alt fint! Fint å se på lillegutten vår Jonah:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all omtanke jenter :)

 

Tror jeg skal spare dere for detaljer for det var veldig likt min forrige fødsel bare ALTFOR mange uker for tidlig.

 

Jeg tar det veldig greit men de gode ordene fra dere får meg til å gråte litt og det er kanskje ikke så dumt. Jeg skal alltid være den sterke, den som aldri gråter, den som ikke går til legen før jeg nesten dør (vet ikke hva som hadde skjedd i går hvis jeg hadde holdt meg hjemme i påvente at formen skulle bli bedre og blødningene skulle stoppe). Jeg har nok mine tårer som skal ut, bedre at jeg tar det her inne på forumet enn på jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg Dr. Mcstuffins. Utrolig trist å høre. Jeg synes at man skal få lov å dele både positive og negative opplevelser her inne. Det er kanskje også godt for deg å få litt utløp.

Sender deg mange gode, varme tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditte var kjempetrist å høyre Dr. Mcstuffins!!  :klem:

 

Enig med dei fleste over her.. Kvifor skal ein skånast for det vonde? Det er ikkje akkurat sånn at ein er immun mot å havne i forjævlige situasjonar sjølv, berre ein ikkje høyrer om andre sine historier. Syns det bør være åpent for at folk kan lufte tankane sine om alt..er ikkje det litt av poenget med eit forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist Dr. Mcstuffins! Håper du har noen som tar godt vare på deg! Greit å være sterk, men noen ganger tror jeg vi trenger å gråte, sørge og bli tatt vare på. Lykke til videre <3

 

Min fastlege glemte jo å henvise til oul, så først igår fikk jeg innkalling og det er en hel mnd til! Jeg vil da være 21 uker, er ikke det litt seint? Noen som vet? Forrige gang var jeg 18 uker og da forstod jeg det som at uke 18-19 var det optimale. Andre som har hørt det?

 

Ellers ligger jeg her og får ikke sove... Godt jeg har bim/dib :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Dr. Mcstuffins! Håper du har noen som tar godt vare på deg! Greit å være sterk, men noen ganger tror jeg vi trenger å gråte, sørge og bli tatt vare på. Lykke til videre <3

 

Min fastlege glemte jo å henvise til oul, så først igår fikk jeg innkalling og det er en hel mnd til! Jeg vil da være 21 uker, er ikke det litt seint? Noen som vet? Forrige gang var jeg 18 uker og da forstod jeg det som at uke 18-19 var det optimale. Andre som har hørt det?

 

Ellers ligger jeg her og får ikke sove... Godt jeg har bim/dib :-p

 

Min gynekolog som er i meget dyktig sa at han kunne ssemer i uke 20 enn uke 18. ;)

 

Anonymous poster hash: bff8a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Ludvig, jeg har fått time til oul når jeg er 20+3 eller noe sånt. Synes også det er sent, men kom ingen vei med det på Ahus, i hvert fall. Det var helt utelukket med time tidligere enn slutten av uke 18 (og da mener de strengt tatt 19. uke, altså 18+noe), og siden jeg også skal på ferie på den tiden ble det enda senere. Kjipern, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når jeg skal få innkallingen min til oul, er 14+6 og har ikke hørt noe ennå. Hadde i grunnen håpet å få før påskeferien, for da kan mannen være med.. Og det er jo ikke så lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da må jeg vel bare slå meg til ro med at det er sånn det blir.

Vaskedama, oul før påske høres tidlig ut hvis du er 15 uker nå? Er jo bare to uker til palmehelg. Men håper du får rett etter påsken da!

Åååå så deilig det skal bli med påskeferie forresten! Første gang på mange år vi skal være hjemme. Blir i grunnen herlig å slippe pakking, kjøring og være gjester... Hipp hurra for hjemmekos på sofaen+forhåpentligvis turer i finvær! :)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sende deg en god klem Dr.Mcstuffins.. Er så vondt når det skjer..

 

Ellers vil jeg bare ønske alle dere andre herlige damer ei riktig god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til oul når jeg er i uke 19 på ahus.

Med første måtte jeg ha to oul da de trodde det var noe med hjertet.

De så mer og tydeligere på andre ul som var i uke 22, så ikke beskymre deg.

 

Jeg har kjent spark en stund nå, men denne uken har jeg blitt mer og mer bevist på bevegelser også.

Hihi. Er så rart, selv om jeg har vært gravid tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit å høre DrMcstuffings  :hug:   Håper du har noen rundt deg som kan ta litt ekstra vare på deg akkurat nå! 

 

 

I dag morges før jeg sto opp kjente jeg det ble ekstra hardt noen cm over symfysen. Kjente det bare fordi jeg lå med hånda der. Det var sånn noen minutter før det ble mykere igjen. Noen som vet hva det kan ha vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girasol, det er nok bare en kynner. Jeg har en kynner omtrent hver morgen før jeg står opp, varer ganske lenge. Men er helt normalt. Nå er jeg 17+ 1 og magen rekker opp til rett under navelen og med kynnere ser babybulken skikkelig snodig ut😊!

Lykke til på oul jenter. Min tur til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Når ble søknad om fødeplass sendt til sykehuset ditt, da? Jeg hadde bare tatt en telefon dit selv, jeg. Selv fikk jeg aldri noe brev, Ahus sier de har sendt det to ganger, og jeg vet at de har riktig adresse, men det kommer tydeligvis ikke fram likevel.

 

Girasol: Er nok kynnere, ja! De dukket opp allerede i uke 11 eller noe hos meg (under/etter sex), har også kjent det litt sporadisk etter det.

 

Ellers har jeg noen kvelder nå kjent følelsen av små bobler som sprekker i magen, men det er over så fort, og så svakt at jeg vet nesten ikke om jeg innbiller meg det eller om det er reelt. Men jeg kjenner det akkurat der hvor livmoren ligger, så kan ikke skjønne at det kan være noe annet heller ... Men jeg er jo bare 14+1, så jeg regner vel ikke med at jeg kjenner noe ordentlig på en god stund ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) 

 

Så spennende å kjenne små bobler Kjøttmeis! Det er jo det de fleste beskriver de første bevegelsene som :) Jeg har ikke kjent noe enda, men venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit DrMcstuffins! Så overraskende at det skjedde i uke 14! Håper du har mange, gode mennesker rundt deg til å støtte deg i denne tiden :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...