Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Lulle369: Så fælt. Det må være fryktelig tungt å gå så langt og så skjer noe sånt. Masse klemmer til deg! :klem1::hug: Håper du har god støtte rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle sammen. Begynner å bli drittlei. Dødfødsel og tre aborter i etterkant tar på. Føler at jeg har gått gravid i tre år nå, og det tar på fysisk så vel som psykisk.

 

Skal ta utskrapning i morgen. De kommer også til å undersøke fosteret denne gangen.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle369. Bra at de skal undersøke fosteret. Håper de finner ut hva som er feil, og kan hjelpe. Og igjen, utrulig trist at det skjedde igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempebra at de prøver å finne ut hva som er årsaken, og jeg håper det er noe de kan hjelpe deg med! Kan ikke forestille meg hvordan det er å oppleve noe sånt, igjen. Håper dere finner litt trøst i hverandre, og at dere har gode folk rundt dere nå. Helt utrolig at det skal skje igjen. :(

Masse lykke til i morgen! :klem: Fy søren, jeg må nesten grine jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i grunn de finner feil med fosteret. Ellers kommer jeg alltid til å lure på om det var det ene glasset for mye med pepsi max, kyllingsalaten jeg kjøpte på kebabsjappa mandag osv osv.

 

Nå skal det slankes, trenes og søkes etter jobb. Så får vi se om vi orker å prøve igjen.

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var trasig Lulle! Skjønner godt det tar på! Ikke at dette er noen trøst, men det er nok heller en feil med fosteret enn det ene glasset med pepsi. Jeg jobber til tider med saker med gravide som har brukt harde rusmidler i svangerskapet, og det går utrolig nok bra. Det fødes også flere barn årlig av mødre som går på LAR (Metadon, subutex e.l.) uten at jeg kan anbefale det på noen måte. Men det viser at kvinnene kan fare ganske hardt med seg selv, og fosteret fortsetter likevel å utvikle seg som normalt dersom den første, kritiske tiden først er overstått. Om det går til grunne, er det nok oftest noe som har gått galt i utviklingen uten at du har gjort noe galt. Vet ikke om dette er noen trøst i det hele, men jeg håper ikke du føler skyld for det som har skjedd. Jeg har på følelsen av at du er en fantastisk mor, også før barnet er født. Du er bare offer for veldig kjipe tilfeldigheter, det er så urettferdig!

 

Tenker på deg, og håper du blir godt tatt vare på! Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i grunn de finner feil med fosteret. Ellers kommer jeg alltid til å lure på om det var det ene glasset for mye med pepsi max, kyllingsalaten jeg kjøpte på kebabsjappa mandag osv osv.

 

Nå skal det slankes, trenes og søkes etter jobb. Så får vi se om vi orker å prøve igjen.

Uff du må ikke tenke sånn. Da kommer det til å bli enda tøffere for deg.

Det er nok desverre bare sånt som skjer, uheldigvis.

Masse lykke til videre.

 

Anonymous poster hash: 8722f...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle. Vet at det ikke hjelper noe. Men jeg tror heller virkelig ikke det er noe du har gjort. Virkelig, virkelig ikke. Men håper de finner ut noe, slik at de kan hjelpe dere neste gang. Slik at dere aldri må gå gjennom det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle! Så forfedelig trist å lese at du mistet. Og jeg føler virkelig med deg i disse tankene du har nå. Vet ikke om dere husker meg som mistet i uke 10 hvor legen sa at det skyldtes matforgiftning i uke 9. Men ble fortalt på Ahus at det sjelden kan skyldes noe man har spist/drukket. Det er oftest noe galt med fosteret. Du er velkommen til å prate med oss på "vi som venter på å prøve etter MA/SA" tråden på bli-gravid hvis du ønsker det. Utrolig triste nyheter :( :( ta vare på deg selv!

 

Lykke til videre til dere andre! Så koselig å titte innom å følge med på alle septemberbabyene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet lulle, så forferdelig! Håper dere får hjelp nå til å finne ut hvorfor dette går galt for deg gang på gang! Stor klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fælt Lulle. Det er jo marerittet... Varme tanker og klemmer til deg. Håper du blir tatt godt vare på av dine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll. 12+5

Ble tappet for blod, måtte vise puppene (for å sjekke mulige problemer med amming visstnok) og ha en gyn. undersøkelse.

Men verst av alt syns jeg var at legesekretæren veide meg med klær og sko, og skriver det tallet på papiret, fysj. Ble småirritert, når de fører på enda mer enn det jeg allerede har gått opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt masse på deg i dag, Lulle! Håper du kommer deg gjennom det uten for store smerter og ubehag. Får tårer i øynene hver gang jeg tenker på deg, kan sikkert skylde litt på hormonene og, men føler jo at jeg har blitt litt kjent med deg gjennom disse ukene, og det er så trist at du må gjennomgå dette enda en gang. Nok en god klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i går. Var 12+6 da. Lite som skjedde, men blodprøver, blodtrykk og lyttet etter hjertelyden. Var deilig å høre hjertet til lille frø igjen!! Godt å få vite at det var liv. Ikke noe undersøkelse av bryster eller gu. Vet legen undersøkte brystene forrie gang jeg kom så langt. Men det skjedde ikke nå, mulig forskjellig fra lege til lege..

Kvalen er fremdeles godt til stede, venter på at den skal gi seg.. Men må nok smøre meg med tolmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vise puppene??! Da hadde jeg bedt legen ta seg en bolle, tror jeg... seriøst, det har jeg ALDRI hørt om før! Er det vanlig?? Beklager, altså, jeg ble bare veldig.... sjokkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll. 12+5

Ble tappet for blod, måtte vise puppene (for å sjekke mulige problemer med amming visstnok) og ha en gyn. undersøkelse.

Men verst av alt syns jeg var at legesekretæren veide meg med klær og sko, og skriver det tallet på papiret, fysj. Ble småirritert, når de fører på enda mer enn det jeg allerede har gått opp :P

Hehe, irriterende det, ja! Jeg var også på kontroll i dag, men ble ikke veid. Veide meg hjemme i morges, og det godtok han helt uten videre. (Men han har jo sett meg før, og det er rimelig åpenbart at vekten er nesten uendret.)

Fikk også høre hjertelyd igjen, målte blodtrykk og SF-mål, og tok prøver. Han er en mann av få ord, den legen min, det er liksom ikke noe unødvendig snakk (jeg liker egentlig det, han er jo veldig effektiv, og det er aldri ventetid hos ham), men dermed også lite informasjon, så jeg tror jeg skal komme meg til jordmor snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken legen eller jordmor undersøkte bryst eller underliv forrige gang. Så jeg håper de gjør det denne gangen for å sjekke at alt er ok.  Etter å ha hatt ivf tar jeg sånne undersøkelser med knusende ro.

(Men de er jo ikke interessert i at alt er ok for fødsel, de bryr seg jo om eggposer og alt det der)

 

Spent på om jordmor denne gangen er litt mer grundig enn forrige gang. Håper det. Følte jeg fikk så utrulig lite info og ut av det forrige gang. Men får en annen jordmor nå (hurra!!) så kanskje det blir bedre nå. 

Fastlegen min er jo super, så hvis ikke så drar jeg kun dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Lulle! Så utrolig trist å lese :( Sender deg varme tanker og klemmer  :hug:  Håper du har mange rundt deg å støtte deg på og som passer ekstra på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første kontroll hos jordmor i går, 12+6. Men hun ville ikke høre etter hjertelyd enda.. på tross av at jeg sa jeg gjerne ønsket det for å roe meg ned. Er dette vanlig? Fikk dere hørt hjertelyd så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om undersøkelse av brystene på svangerskapskontroll??

 

Slet med amming av førstemann, utdrivingsrefleksen, jeg er ikke førstemann i familien som har hatt problemer med det. Undres hva man ser etter som avdekker det?

 

Hadde ikke problemer med amming med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg88, jeg er også 12+6, og fikk som sagt høre hjertelyd i dag. Legen gjorde det uoppfordret.

 

Undersøkelse av brystene så tidlig kan ikke jeg heller skjønne vitsen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...