Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 14+5 idag.

Har kjent noe liv, tror jeg. Men har morkaken foran, så da er det ikke så lett å kjenne alle bevegelsene.

Prøvde angelsound idag også og fikk høre hjertelyden. Var deilig å kunne senke skuldrene. Har vært litt bekymret de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke noe liv, men forventer vel heller ikke noe på lenge. Med de to andre kjente jeg ikke noe før uke 20-22.

 

Kjenner antydning til livmoren, men ikke noe problem å gå med vanlige bukser ennå! :-) Og viktigst.. Sove på magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 uker i dag :D Føles litt uvirkelig! 

Fortsatt mye trøtt og kvalmen kommer og går. Har vært og kjøpt mammabukse for å slippe at det strammer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har hatt mye mageknip i det siste. Ikke vondt, vondt, men ubehagelig. Husker ikke om jeg hadde det sånn da jeg gikk med sønnen min? 

 

Klarer forresten ikke å sove noe særlig på magen lenger her. Helt sikkert bare psykisk, men kjennes litt ut som jeg ikke får puste (men jeg får ofte ikke det da, puste altså,  har litt astma).

 

Så nå blir det rygg og siden. Rart. Tror jeg var mye lengre på vei forrige gang da jeg måtte begynne med det, men nå er jo blitt førstemann ut her i gruppa med termin 1 sept. 

 

Vips77: ja er utrulig forskjell hva som står på de ulike svangerskapskalendrene. Er så mange ulike måter å regne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 12 uker jeg også, så jeg lusker inn her siden det ikke er så mange igjen på 1. tri. :)

 

Kaksy, jeg klarer heller ikke å ligge på magen lenger, men det er pga puppene, hehe. (Men sover mest på ryggen og på siden uansett, så det spiller jo ingen rolle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sniker meg sakte inn her jeg også, selv om jeg ikke er 12 fullgåtte uker før på torsdag  :fnise:  Klamrer meg fast i håpet om et "nytt liv" i 2. trimester, der jeg ikke er avhengig av 10 timers søvn, og at jeg kan nyte min taco uten å spy ut av nesen ved lukten av kjøttdeig. 

 

Spennende å lese om dere som kjenner liv i leiren. I mitt første svangerskap kjente jeg de første, tydelige karatesparkene i uke 16. Det var tidlig til å være førstegangs, men var heldig med plassering av morkaken, så jeg kjente nok bevegelser så tidlig som i uke 14. Torde ikke å tro det da siden det var så tidlig.

 

Spent på hvordan det blir denne gangen. Kjenner noen gang litt "during" bak symfysen/nederst i magen. Jeg tror nok helst det er en livmor som vokser og strekker seg, eller tarmbevegelser som går så mye saktere enn ellers. Men gleder meg til den lange, koselige tiden med bevegelser fra småen! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg blir forløst to uker før termin hvis alt går bra, så sniker jeg meg inn her. Det er så innmari stille i 1. trimester :)

 

Skal på ul i morgen 10+6 og gruer meg. Så liv for fem dager siden, men stresser fælt fordi jeg ikke har fått mage enda. Den kom raskere med både en og to. Hadde riktignok et utgangspunkt på 7 kilo mer denne gangen, og har gått opp en kilo så langt. I forrige svangerskap hadde jeg gått opp 7 kilo til samme tid.

 

Men men. Får bare krysse fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ! Alt er helt sikkert i skjønneste orden! Ikke store bulken her heller. Er 14 uker. Kjenner liv, men kjenner bare magen om morgenen når jeg ligger! Bruker fremdeles samme jeans og de sitter perfekt..frem til kvelden iallefall!

Du får gi en oppd etter ul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 idag, og kjenner så vidt en liten bulk over skambenet.. Men ikke ømt ennå når jeg har vanlig bukse på, men kommer vel nå når jeg går inn i min 14 uke.

 

Kjenner jeg stresser mindre med hvor stor livmoren er nå når jeg vet at det ligger en liten tass inni der som spreller og snur seg. Herlig! Min lille 6 cm store baby!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2 i dag, men føler meg så absolutt ikke gravid. Null symptomer, verken kvalme eller andre vondter. Kun litt "knip" om jeg hoster eller nyser... Skummelt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er det noen av dere som vet om det er laget gruppe på facebook for de med termin i september? Har prøvd å sende mld til denne marianne1986, men tenkte å spørre her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har rett og slett funnet ut at det er tidlige kynnere jeg har. Det magevondet jeg skrev om. For magen min blir faktisk hardere. Utrulig rare greier. Vilt tidlig. Men kan jo hende jeg tar feil. Men ligner veldig. Og magen min blir hard, hard. 

 

Svangerskap altså. Rare greier. Orker ikke å stresse over det uansett. Fordet om det ikke lover så bra med litt ubehagelige kynnere i uke 14...har enda gravidpupper og magen min vokser jo, så lite annet å gjøre enn å kose meg meg livet som jeg gjør.

 

Ul igjen om noen uker.

 

Eneste jeg leser online om tidligere kynnere er at noen anbefaler å ikke stresse, og det gjør jeg ikke, så er ikke derfor jeg har det nå. Har tilbrakt nesten hele dagen på sofaen faktisk.

Verdens sløveste søndag. Bortsett fra en tur til lekeplassen i sola. Fin dag. Så det at jeg har kynnere nå etter en så rolig dag er rart. Får håpe at dette betyr livmoren min blir supersprek til beibisen kommer ut 1 sept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt her inne jeg og!! 11+4 i dag. Lykke til på ul i da Lulle, vi er i samme båt! Ul på meg og i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt her inne jeg og!! 11+4 i dag. Lykke til på ul i da Lulle, vi er i samme båt! Ul på meg og i dag!

Masse lykke til! Vi har nettopp kommet hjem og alt var bra. Den lille målte 3,81 cm og har vokst fint siden sist. Uke 10+6, verken satt frem eller tilbake.

 

Jeg syntes det var litt lite, men legen tok bare ett mål og mente det var helt normalt samt at det er lett å måle feil så tidlig.

 

Livmoren vokser mot ryggen denne gang, så det er derfor jeg ikke har fått særlig mage.

 

For øvrig har jeg gått opp 4 kilo og ikke en. Vekta i går var på bærtur. Vet ikke hva det er med meg og graviditet, for mens andre går ned på grunn av oppkast går jeg opp uansett.

 

Bildebevis:

 

 

20140310_091517-1_zpsc722e1e2.jpg

 

Synes livmoren er litt lang, rar og bananformet. Men det er vel bare jeg som krisemaksimerer...

Endret av Lulle369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ny her på barn i magen og har lyst å joine denne gruppa her :) Veldig kjekt å lese og være i kontakt med fleire som er omlag på samme plass. Eg er 15+2 idag, og ila helga føler eg at magen har poppa litt ut. Veldig kjekt! 

 

Så bra at det gikk fint Lulle369! Ifølge den appen eg brukar så er 3,81 cm akkurat som det skal være rundt i veke 10-11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ny her på barn i magen og har lyst å joine denne gruppa her :) Veldig kjekt å lese og være i kontakt med fleire som er omlag på samme plass. Eg er 15+2 idag, og ila helga føler eg at magen har poppa litt ut. Veldig kjekt!

 

Så bra at det gikk fint Lulle369! Ifølge den appen eg brukar så er 3,81 cm akkurat som det skal være rundt i veke 10-11 :)

Velkommen!

 

Tør jeg spørre hvilken app? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velkommen!

 

Tør jeg spørre hvilken app? ;)

 

 

 

Det er babyverden sin app. Der står at i veke 10 +1,2,3,4,5,6 er CRL 33-41 mm :) Dette er min fyste graviditet så eg er kanskje litt vel opphengt i disse appane.

 

Fikk ikkje opp bildet ditt før no, men kan også fortelle at mi livmor var like bananforma på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har rett og slett funnet ut at det er tidlige kynnere jeg har. Det magevondet jeg skrev om. For magen min blir faktisk hardere. Utrulig rare greier. Vilt tidlig. Men kan jo hende jeg tar feil. Men ligner veldig. Og magen min blir hard, hard.

 

Svangerskap altså. Rare greier. Orker ikke å stresse over det uansett. Fordet om det ikke lover så bra med litt ubehagelige kynnere i uke 14...har enda gravidpupper og magen min vokser jo, så lite annet å gjøre enn å kose meg meg livet som jeg gjør.

 

Ul igjen om noen uker.

 

Eneste jeg leser online om tidligere kynnere er at noen anbefaler å ikke stresse, og det gjør jeg ikke, så er ikke derfor jeg har det nå. Har tilbrakt nesten hele dagen på sofaen faktisk.

Verdens sløveste søndag. Bortsett fra en tur til lekeplassen i sola. Fin dag. Så det at jeg har kynnere nå etter en så rolig dag er rart. Får håpe at dette betyr livmoren min blir supersprek til beibisen kommer ut 1 sept.

Som jeg skrev i den andre tråden fikk jeg kynnere under/etter sex for en ukes tid siden (i uke 11). Prøvde å spørre om noen hadde opplevd det så tidlig, men fikk ikke akkurat noen respons, hehe, så det er vel ikke så veldig vanlig kanskje. Har kjent det stramme seg et par ganger til den siste uken, men det virker helt tilfeldig, det kan komme når jeg ligger helt i ro, eller mens jeg er på jobb. De er veldig svake foreløpig, så det er ikke plagsomt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på prøvene i dag og de var helt normale. Ingen diabetes i sikte! Vare kroppen som tømte seg for sukker via urinen.

 

*Puste lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jeg har rett og slett funnet ut at det er tidlige kynnere jeg har. Det magevondet jeg skrev om. For magen min blir faktisk hardere. Utrulig rare greier. Vilt tidlig. Men kan jo hende jeg tar feil. Men ligner veldig. Og magen min blir hard, hard.

 

Svangerskap altså. Rare greier. Orker ikke å stresse over det uansett. Fordet om det ikke lover så bra med litt ubehagelige kynnere i uke 14...har enda gravidpupper og magen min vokser jo, så lite annet å gjøre enn å kose meg meg livet som jeg gjør.

 

Ul igjen om noen uker.

 

Eneste jeg leser online om tidligere kynnere er at noen anbefaler å ikke stresse, og det gjør jeg ikke, så er ikke derfor jeg har det nå. Har tilbrakt nesten hele dagen på sofaen faktisk.

Verdens sløveste søndag. Bortsett fra en tur til lekeplassen i sola. Fin dag. Så det at jeg har kynnere nå etter en så rolig dag er rart. Får håpe at dette betyr livmoren min blir supersprek til beibisen kommer ut 1 sept.

Som jeg skrev i den andre tråden fikk jeg kynnere under/etter sex for en ukes tid siden (i uke 11). Prøvde å spørre om noen hadde opplevd det så tidlig, men fikk ikke akkurat noen respons, hehe, så det er vel ikke så veldig vanlig kanskje. Har kjent det stramme seg et par ganger til den siste uken, men det virker helt tilfeldig, det kan komme når jeg ligger helt i ro, eller mens jeg er på jobb. De er veldig svake foreløpig, så det er ikke plagsomt.

 

Ja, husker nå at du skrev det. Men det virket så fjernt for meg, for forrige svangerskap kom det absolutt ikke så tidlig. Så da du skrev det virket det ikke relevant for meg, men sånn kan det gå. Utrulig tidlig med uke 11 da. Men kanskje det går litt i bølger. At det at en har det tidlig, ikke betyr at det vedvarer. Får håpe det. 

 

Kom hjem fra sentrum med en liten haug med gravidklær idag. Deilig!!!! Ut med magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig. Minsten klarte å lure meg med på gratiskonsert i Drammen i dag. Selvsagt fikk jeg skikkelig mageknip, og sitter på offentlig toalett mens fjortisene klager på lukta i båsene ved siden av :s

 

Jeg tror ikke jeg tør å gå ut herfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt her inne jeg og!! 11+4 i dag. Lykke til på ul i da Lulle, vi er i samme båt! Ul på meg og i dag!

Hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig. Minsten klarte å lure meg med på gratiskonsert i Drammen i dag. Selvsagt fikk jeg skikkelig mageknip, og sitter på offentlig toalett mens fjortisene klager på lukta i båsene ved siden av :s

 

Jeg tror ikke jeg tør å gå ut herfra...

Ups, kjip situasjon. Håper mini koser seg iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...